/fotboll/osk/forum/3223.aspx/fotboll/osk/forum/3223.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-12-02 09:47
pemo, håller verkligen med och tycker det räcker i nuläget med att värva en målis, alternativt förlänga med Nurme.

Guldet var väl lovat senast 2015, hur man nu kan lova något sådant, eller så var det bara ett mål ....
Örebro hassebrasse
2011-12-02 09:42
Dagens 11 bäst utnyttjad....

------------------------------------------------Sandqvist------------------------------------------

---------------Anttonen---------Wikström-------Wiktorsson-------------Wowwen-------

-----Valdet--------------------------Nordin-----Berger----------------Paulinho--------

---------------------------------Haddad------------Samuelsson---------------------------

kommentera gärna..

Tycker den håller för en mittenplats i Allsvenskan
Örebro pemo
2011-12-02 09:21
Jag är inte riktigt med på att vi har en så dålig trupp om alla är friska. Om man jämför med "lilla silverlaget" såhar vi väl en lika bra trupp?

OK, målis vet vi inget om. En erkännt duktig mv som chansade på proffskontrakt, men blev en bänkspelare i två år. kan vara en flipp men ....

Anttonen, Wikström och Sammy spelade i silverlaget. De två första håller än och Sammy har aldrig varit skadad, så jag tror inte att hans ålder skall vara något problem 2012. Saknas alltså ett komplement till Wiken. Och där har vi ju några att välja på. Jag vill väl helst ha snabbhet där.

Mitten? Pålle , Nordin håller absolut toppklass. Berger blir det stora utropstecknet.
OK, de är inte så långa, men de får väl hålla bollen på backen. Där ser jag sedan Per J och Wirtanen som backup. Den ene med snabbhet och den andre med styrka, men visst, tackar inte nej till viktor Elm. ;)

Framåt är Valdet en av allsvenskans bästa spelare , Haddad kan leverera, det fick vi prov på i våras. Då fattas det en högerspringare. Och kantlöpare har vi ju ganska många. Det vore väl f-n om inte någon av dem skulle få ett litet genombrott 2012.

Så en förstauppställning som håller har vi. Sedan kommer det där med skador och avstängningar. men i den bästa av världar så skall vi väl få ett "normalt" år och kanske gå runt på en stomme av 8 - 9 man. Att vi sedan gör fler byten under matcher är väl för att ge junisarna lite speltid i allsvenskan.

Men jag erkänner, att får vi fyra fem skador på s.k. startspelare så ligger vi risigt till. men det är vi ju inte ensama om.

Hur ser då "bänkspelarnas" status ut? Där kan jag bara gissa, då jag inte ser träningar eller U-21. Men Per J , Wirtanen , Lushtaku , Eidur och Astvald har ju allsvensk rutin. Josef och Yasin blir ett år äldre samt har fått prova på. De har inte tagit chansen riktigt tycker jag. Med reservation för det lilla jag sett. Men att komma från div 1 till allsvenskan är ett väldigt stort hopp. Kalle, Dennis och Skoglund? Tja, där blir det väl U-21, om de blir kvar.

Degenkillarna vet jag ju inget om, men jag såg matchen mot Bajen och Peters hat-trick. Imponerande. Hoppas att han blir den injektion som laget kanske behöver.
Wiktorsson(?) utmärkte sig inte så mycket i TV, men man får naturligtvis en bättre uppfattning när man ser matchen på plats.

Jag har säkert glömt någon.....Ja just ja. William. Han får väl hamna ihop med Astvald och gänget. Men nu är väl alla med?

Så, med denna lilla drapa vill jag bara mena att 2012 inte alls ser så mörkt ut.
Men en snabb mittback, lång mittfältare och hårding till målvakt säger jag inte nej till. Och så friska och krya spelare.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-02 08:47
På länken har ni alla Bosmanspelare i Tippeligan i Norge.

Någon som skulle kunna vara intressant för ÖSK?
Örebro Aspen
2011-12-02 08:41
Funderade över det Erik säger: "Måste spela matcher regelbundet"
Vilka har då inte fått spela regelbundet och därför inte utvecklas optimalt, jo
Peter Rosendal, Josef Ibrahim, Ahmed Yasin, Simon Nurme, Simon Leonidsson

Utlånade på eget iniativ efter ha saknat speltid:
Erik Nilsson till Ljungskile, Per Johansson till Forward !!! men kom aldrig i väg

Måste sedan uppfylla Guldtass önskningar att inte dissa och undvika att diskutera förbättringar:
Det är bra att vi får folk på läktaren, därför lånar publiken folk från A-truppen.
Det gör väl inget att vissa inte får spela, dom är i regel unga och kan väl göra det om några år.
Det är trevligt att sticka huvudet i busken, många små kryp att titta på.
Örebro Guldtass
2011-12-02 08:18
Astwald behöver vässa sitt självförtroende, då blir han en otrolig tillgång. Talangen har han. Blir Haddad & Anttonen & William skadefria så ser jag dem som nyförvärv nästan. McGrain, du har så rätt. Bara för att denna säsong gick åt pipan behöver man inte sitta här och dissa allt och alla. Jag antar att alla i ösk har lärt sig läxan. Vi har revansch att kräva nästa säsong och jag kommer sitta där som vanligt i ur och skur och stötta laget i mitt hjärta.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D. McGrain
2011-12-02 08:07
Finns det ingen som har ngt intressant att diskutera? Dvs. nästa säsong, nyförvärv el. liknande? Eller är det bara om att vissas okunskap om fotboll, föreningar, styrelse och tränare som gäller? Jag hoppas på en stark mf till, och en nytändning av Astwald. Kanske en back till också? Sen kan vi börja längta till nästa säsong.
Örebro Guldtass
2011-12-02 07:51
tycker det låtet konstigt och felaktigt om klubben har lovat guld och topp 2 placering närmaste åren. finns ingen klubb som kan lova något sådant, iaf inte med de små resurser ösk har. det vore ju tjänstefel och att gräva sin egen grav. däremot är det helt ok att ha målsättningen att spela till sig guld och topplaceringar. en j***a skillnad.
Örebro Guldtass
2011-12-02 07:44
vad har hänt här inne, all överdriven ironi har gjort forumet till en liten sandlåda för vuxna män :'(
Örebro Conjuration
2011-12-02 00:28
Godzilla, är det verkligen befogat att kalla dig själv för optimist när du inte tror på guld? ;)

Ang. den generella debatten om ironi på forumet. ironi kan vara svårt att läsa mellan raderna ibland på internet (såvida man inte har en ;) smiley) ;)

Vi får be redaktionen fixa ett filter där de accepterar inlägg som passar normen istället. Aldrig förr har det varit lättare att skapa en utopi.
AIK Saywee
2011-12-01 23:27
Ironi är lurigt, jag vet att jag överdriver lite, men skall försöka hitta rätt i min optimism.

Det är faktiskt roligare att ha en positiv känsla och en förhoppning om framtiden och jag vill åter tro att, om i stort sett allt gick fel förra året, så kan jag inte förstå varför jag nu inte får tro att allt kan gå rätt kommande säsong.

GFG
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-12-01 22:46
Ironi är en konst som alla inte riktigt behärskar. Det blir framförallt lite tjatigt när det upprepas i all oändlighet.

Nåväl,jag är inte inte ironisk utan optimistisk på riktigt. Guld blir det förmodligen inte nästa år men förhoppningsvis en mer samspelt trupp där Paulinho och framförallt Rama kan bli mer insatta i spelsystemet. Som det ser ut nu tippar jag 3-6. Allsvenskan är så förbannat jämn numera (med undantag för Helsingborg av någon märklig anledning) att det mesta kan hända.
Örebro Grixx
2011-12-01 21:57
BiB// Inget fel med barnasinne, dock behöver man inte börja "larva sig" igen när man nu en gång lärt sig att gå :-/
2011-12-01 21:53
Bulten i Bo//

Blev lite fel. Slant på tangentbordet :).
Örebro Bulten i Boo
2011-12-01 21:44
Grixx// Alla är vi larver i början... Man måste lära sig att krypa innan man kan gå..
Örebro Bulten i Boo
2011-12-01 21:42
"DUlten i Bo" ??
Örebro Grixx
2011-12-01 21:40
Tycker också att det börjar bli larvigt här inne.
Örebro Marta (hane)
2011-12-01 21:40
Conjuration/ Beror väl lite på, hur man är kritisk? Att driva med andras åsikter (som man väl har rätt till?) genom att vara ironisk och rent ut sagt sarkastisk är väl inte speciellt konstruktivt för forummiljön? Då tror jag vi medelålders män kan hitta andra saker att pyssla med än att hänga här.
2011-12-01 21:37
Bulten i Bo//

De brukar sätta sin målsättning på träningslägret i mars(Turkiet). Till dess hoppas jag att ÖSK har så gott som spikad sin trupp. I alla fall fått de viktigaste pusselbitar på plats.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-01 21:31
KRILLE/ Innan "ÖSK" sticker ut näsan öht så måste väl 1 målvakt, 1 försvarare (som kan spela såväl mitt- som ytterback) och 2-3 mittfältare varav 2 med hög klass införskaffas! Om vi ska köra med nuvarande trupp (utgår från att Kihlberg o Per J slutar/försvinner) lär det bli S1 2013...
Örebro Marta (hane)
2011-12-01 21:27
Börjar bli bra löjligt härinne. Lite trist, trots att vi är inne i den löjliga säsongen. Som vissa av er brukar säga (saywee?) Alllt är inte svart eller vitt.
2011-12-01 21:20
Ska bli intressant att se vilken målsättning ÖSK sätter inför säsongen. Om de vågar sticka ut näsan lika mycket som de gjorde inför förra säsongen.
Örebro hassebrasse
2011-12-01 21:10
Saywee börjar tappa respekten för dig med dina töntiga ironiska inlägg!

Hejja Savrtvitt!"

Örebro rirobban
2011-12-01 21:03
Har dock inte följt debatten de senaste dagarna speciellt mycket (och i ärlighetens namn, knappt alls de senaste månaderna). Detta forum var det jag besökte absolut mest förr. Läste varje mening, varje ord. Nu känns det bara som en massa påhopp, löjliga inlägg och saker som inte alls har med ÖSK att göra tyvärr:(

Angående inlägget nedan då, jag vet inte om någon skriver med ironiska inlägg(?) eftersom jag inte följt debatten. Men jag gillar inte ironi!
Örebro rirobban
2011-12-01 21:00
Ironiska inlägg är det värsta jag vet, speciellt om de kommer flera stycken i rad från samma person. Spelar absolut ingen roll vem personen är, men ironiska inlägg hör knappast hemma på forum eller på nätet i huvudtaget!

Heja svartvitt!
Örebro Conjuration
2011-12-01 20:40
Svartvitthjärta//

Jag blir så trött på din typ. Personer som inte tål att se andra ÖSK supportrar kritisera den egna klubben, ÖSK-Karl kritiserar inte klubben för att han har tråkigt utan för att han vill att klubben ska nå framgång.

Saywee & Karl följer klubben oavsett med eller motgång.

Fan vad jag blev irriterad på ditt inlägg. Ska du inte anklaga mig för att inte vara äkta supporter eftersom jag inte var på alla hemmamatcher iår också för att fullborda cirkeln?

Vissa är nöjda med Sixten och Sjögren, andra inte. Vissa anser att klubben sköts godkänt, andra inte.

Dessutom tror jag varken Karl eller Saywee är medgångare då de är aktiva här (mer aktiva än dig) samt varför skulle de annars följa en klubb som inte vunnit något någonsin? Eller du kanske ser folksam cup som en tung merit?

ps. tycker att Saywee & Karl ska vara glada att de inte har din respekt. Känns som om att du är samma kille som avgudar Kishti (se länktips)
Örebro Bulten i Boo
2011-12-01 20:24
Hahne o Saywee// Men alltså?!?! Hur har ni tänkt er att vi ska klara en hel allsvensk säsong med enbart två rena mittfältare i truppen? Vad ska vi ta till när en av eller båda dessa är skadade/avstängda?
Örebro munken
2011-12-01 20:23
Saywee// Du verkar ha en stark övertro på SIxten. Jag tycker/tror också att han på det stora hela är en bra tränare. Tyvärr finns det ingen tränare i världen som kan trolla fram resultat när materialet inte räcker till. Det finns absolut kvalitet i den befintliga truppen men som många varit inne på behöver vi ett par nya klasspelare, framför allt till mittfältet. Jag är övertygad om att också ÖSK inser det och kommer agera utefter det. Sen är jag tyvärr inte lika säker på att det blir fullträffar till nyförvärv. Att värva klass kostar en hel del och jag vet inte hur mkt sportklubben har råd att handla för. Man fick ju alla fall in ca 10 mille på två spelare som kom hit gratis så lite pengar måste väl finnas?

Gillar Berger men han är absolut inte redo att axla den defensiva mittfälltsrollen. Därtill är närkamps- och positionsspelet på tok för svagt, dessutom kommer vi inte vinna en nickduell ute på plan med P2, Berger och Nordin tillsammans på mitten.
Örebro svartvitthjärta
2011-12-01 20:19
Saywee har jag haft lite respekt för tidigare, men hans och ösk-karls ironiska svammel luktar bara illa..
Jag läser med flera nypor salt!
En riktig supporter står bakom sitt lag i både med- och motgång. Karl kan väl fokusera mer på hockeyn?
Framåt Sport!
2011-12-01 20:07
Saywee//

Låter suveränt :).
Annons: