/fotboll/osk/forum/3221.aspx/fotboll/osk/forum/3221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro #7
2011-11-26 13:18
Fatcit//

I pappers-NA kan man få svar på vissa av de frågorna som ställdes...

1. Både ÖSK och Bedoya var överens om ett treårskontrakt då Bedoya redan innan han spelat en match för ÖSK deklarerade att ÖSK endast var en mellanlandning för hans fortsatta karriär. Sjögren viftar således bort att Bedoya ville ha ett längre kontrakt, något som Bedoya har påstått ett antal gånger. När kontraktstiden gick mot sitt slut försökte man förhandla om ett nytt, men varken Bedoya eller hans agent var intresserade av en sådan lösning. Man ville därför sälja honom redan innan säsongen för att på så vis få så mycket pengar som möjligt. Det var också en av anledningarna till att man tog in Paulinho, som skulle ersätta Bedoya vid en ev. flytt. Skador på anfallare har dock gjort att P. spelat i anfallet, vilket inte var tanken från början.
I Mickes fall går det väl inte att utläsa huruvida ÖSK försökte förhandla om något nytt kontrakt eller ej, men jag kan tänka mig att de gjorde det. Även Micke ville man sälja innan säsongen för att få en rejäl slant, men det gick inte vägen..Haginge var tänkt som hans ersättare.

2. Det framgår inte vem som rekommenderade spelaren i fråga men han togs in i samförstånd mellan styrelse och tränare, Sixten hade alltså ett finger med i spelet (om man ska tro på Sjögren). De andra delfrågorna i den frågan besvaras inte direkt, men han menar att alla möjliga problem som kunde uppstå gjorde det under denna säsong. Jag tolkar det som att William skulle täcka upp ifall Haddad skadade sig, och i värsta fall skulle Staaf hoppa in. De hade inte räknat med att alla skulle skada sig till höger och vänster, typ.
Fråga 3, 4 och 5 skulle jag också vilja ha svar på! =)

I övrigt var det några kortfrågor till Sjögren :
SIsta ordet vid vid värvningar
När det kommer upp intressanta namn så diskuterar man dem i fotbollskommitén. De spelarna man vill gå vidare med är det sedan upp till styrelsen att besluta om.

Värvningen av mr.Panama
Han tycker att denna värvning fått för stora proportioner, kille har inte gjort nån skada, menar Sjögren (har han glömt bort hans inhopp?)

ÖSK missar talanger
Alla forwardstalanger som gick till Malmö berodde på att ÖSK just tagit ett kliv upp till Allsvenskan, vilket inte var så lockande. Nu är det annorlunda och talanger har fått upp ögonen för ÖSK som har större förutsättningar att ta emot dem.

Hans roll i klubben
Har en mer renodlad roll som sportchef, och menar att han älskar att jobba för klubben. Har styrelsens förtroende och vill jobba långsiktigt. Sen säger han att han inser att det i vissa fall kan behövas en förändring, men personligen anser han att det finns fortfarande mycket att jobba på..(vill folk ha bort honom?)

Mikael Stahre var aktuell som ÖSK tränare?
Vill inte kommentera men erkänner att det fanns flera namn på tapeten då man inte kom till avslut med Sixten.

Ang. spelare som har kritiserat inställningen hos ÖSK-spelarna så menar Sjögren att man antingen kan se sig själv i spegeln och fråga sig själv vad man kan bidra med. Eller så tittar man på sin omgivning och skyller på den. Här har ÖSK ett stort arbete framför sig för att stärka sammanhållningen i laget, menar han. I grund och botten så handlar det om ett gäng vinnarskallar och när det blir motgångar så måste man hantera dem tillsammans.

sådär..jag tror jag fick med det viktigaste =)
AIK Saywee
2011-11-26 12:59
Fatcit, 12:38,

även jag har mina funderingar, det verkar som att ingen har ansvar för alla dessa saker som gick fel det mörka året, det finns oftast något eller några att skylla på.

Själv hade man inte kunna gjort något bättre, det blev som det blev, inget var påverkbart, det bara skedde.

Kommer vi att stå bättre rustade 2012 inför oplanerade händelser?

Hoppas, hoppas, hoppas på ett bättre och ljusare år :)
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-11-26 12:38
Några kommentarer på Sjögrens uttalande i NA? Vad står det mer i papperstidningen?

Efter att ha läst på nätet kan jag bara säga att ÖSK fortsätter att slå ifrån sig ansvaret. Första kommentaren på artikeln i NA var mer läsvärd än Sjögrens uttalande.

Jag vill ha svar på följande:
1. När Almebäck och Bedoya tidigt deklarerade att de ville ta ett nytt steg i karriären, hur planerade ni att lösa det? Försökte ni förhandla nya kontrakt med dem? Vilka alternativ ansåg ni fanns för att fylla deras positioner?

2. Att Haddad blev skadad var ett stort avbräck. Hur många alternativ på den positionen hade ni kollat på innan ni valde en osedd spelare från Panama? Vem rekommenderade denna sprelare?

3. Att klubbar ibland gör chansvärvningar hör till vanligheten. Ofta kostar det ju inte så mycket. I ÖSK känns det dock som att det varit väldigt många chansvärvningar de senaste åren (Flood, Panama, Belle etc) men också många spelare som kommit till klubben och tränat. Hur fungerar egentligen scoutningen?

4. Att det ska gå att sälja spelare kräver självklart köpare. Hur jobbar ni för att motverka att spelare går som Bosman?

5. Kritik har ofta riktat mot ÖSK för att vara en "hemlig" klubb. När man ser tillbaka så har vi haft många duktiga spelare i klubben de senaste åren, något som har uppmärksammats av media, men det är inte ofta man hör ett uttalande från ÖSK där ni hyllar enskilda prestationer, spelare lag. Varför hörs ni inte mer i Media?

Dessa frågor vill jag ha svar på!

(ber om ursäkt för eventuella felstavningar eller konstiga meningar då jag skriver detta på min mob ombord på tåget!)
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-26 12:36
För att citera han som gjorde låten "det är svårt att göra en låt som alla tycker om".

Nu släpper jag denna låt-diskussion och koncentrera mig på det sportsliga.

Jag vill ha fler nyförvärv!
Örebro Pintorp
2011-11-26 12:23
Jag stod en kväll på stadens torg
mitt hjärta fylldes utav sorg.
Ty låten "Elden inuti"
är så uselt det kan bli.
2011-11-26 11:33
Conjuration//

Jag tyckte bara att låten stod sig bra jämfört med de andra lagens låtar. Jag väljer att se positivt på det hela ;).
2011-11-26 11:27
Intervju med Sjögren.
AIK Saywee
2011-11-26 10:55
Grixx,

så himla bra skrivet!

Instämmer i allt ditt "svammel" och tycker det är tråkigt att Kronblom inte platsar i "nya ÖSK". Minnesmärken, nostalgi etc har stor betydelse för kontinuiteten och framtiden.

Det blir verkligen en tumme upp för ditt inlägg, årets bästa kanske:)

Stängde av den vemodiga och sorgliga sången och melodin, för att kunna njuta av bilderna och undrar samtidigt om denna låt kommer att peppa våra lirare till stordåd och om alla barn och tonåringar kommar att instämma i denna?

Inmarschlåt?

Vad är nyra ÖSK i gamla Örebro?

Heja SPORT!
Örebro Grixx
2011-11-26 10:39
Måste säga att bild och filmmaterialet till "Elden" är så bra. Många av dom sitter verkligen på näthinnan och flera av ögonblicken blir som små tidsmaskiner och man är där i stunden. En del av spelarna har grånat till i dag och deras idrottsprestationer är historia och för många yngre är det bara spelare från forntiden som de hört talas om men aldrig sett deras stora insatser.

Själv missade man hela 1994-yran pga jobb och fick bara uppleva den genom resultattabellerna.

Eyravallens historia med flygbilder över området och bilderna på gamla trä väcker nostalgi. Nu finns absolut inget kvar av detta, knappt något heller från "modern" tid förutom "Nya betong" och belysningsstolparna runt planen.

"Nya betong" är nu "Gamla betong" eller "Södra" i folkmun och varken läktaren eller stolparna ger någon högre nostalgifeeling. Att Kronblom togs bort från området hade kunnat vara en liten historisk mötespunkt där många yngre med familjer möttes upp.

Kronblomexemplet låter kanske lite enkelt och naivt men gjordes helt utan känsla. Visserligen var han ganska ny i sin skepnad men han blev en knutpunkt och många kommer att ha många positiva minnen förknippade till honom.

Jag tror man missar något fundamentalt när det gäller supporterandan när minnesmärken försvinner från områdets yta. När sådana nostalgialstrande milstolpar så lätt försvinner pga att man hux flux säger att "Kronblom passar inte in i det "NYA" ÖSK så blir organisationen och området lite för kliniskt och sterilt. Mammons tempel råder över området uti varje millimeter. Arenan blir helt anonym, opersonlig och inger ingen varmt igenkännande känsla någonstans.

Några pokaler, medaljer är väl den enda synliga historia som sparas....i ett glasskåp någonstans i ett kontorslandskap.

Jag tror att det behövs nostalgimöjligheter på arenan för att supporterskap ska kunna bli livskraftigt och livslångt. Minnena är kryddor som överbryggar glipor mellan generationer och borde vara värdefullt för klubben. Ju färre sådana värden vi har på eyraområdet desto mindre betydelse får nog orden "Klubben i mitt hjärta". Visst betyder orden mycket i pojk och tonåren men vad betyder orden sedan?....

...ähh bara lite funderingar som dök upp under filmen till låten..ursäkta det något osammanhängande svamlet.
Örebro DaSa
2011-11-26 08:52
är pontus jakobsson aktuell/intresserad av att spela i u21-truppen? vore synd att tappa en sån talang, kanske han kan ta över efter wiken till säsongen 2013?!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2011-11-26 08:28
Conjuration// :-)
Örebro Conjuration
2011-11-26 00:55
ÖSK KRILLE//

När du pratar om ÖSK låter det som en välsignelse. När jag pratar om min kärlek till ÖSK låter det mer som en förbannelse ;) haha
2011-11-26 00:32
Nu har jag lyssnat igenom alla lagens låtar från FD. ÖSK:s nya låt är absolut bland de bästa. För mig så slår bara IFK GBG:s "Snart Skiner Poseidon" som går före som "allsångsvänlig" inmarschlåt.

Jag tycker alla ska lära sig texten till Elden inuti. Även om man gillar den eller inte. Om alla sjunger med så kommer det bli en mäktig känsla. Spelarna kommer nog vara extra taggade på hemma matcherna om alla sjunger med.
2011-11-25 23:51
Franz Flääsklepp//

Haha, ja :).
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-25 23:36
ÖSK KRILLE//Där fick du till det ;)
2011-11-25 23:30
Franz Flääsklepp//

Spelare och tränare kommer och går, min kärlek till ÖSK består. Jag kommer stå på Behrn Arena i glädje och i sorg, jag kommer allrii överge vår borg ;).
2011-11-25 23:21
ÖSK KRILLE// Det är hjärta!
2011-11-25 23:17
Franz Flääsklepp//

Jag bilr ganska hysterisk när ÖSK gör mål faktiskt :). Jag lever med mycket i matcherna och jag lever för ÖSK. ÖSK kommer alltid vara i mitt hjärta.
2011-11-25 23:12
ÖSK KRILLE// Haha - Skulle jag vilja se ;)
2011-11-25 23:11
Franz Flääsklepp//

Han blir ju som jag när ÖSK gör mål :).
2011-11-25 23:07
Spana in inlevelsen hos kommentatorn när Zlatan målar mot Barca. Kommer typ nån minut in i klippet. Se gärna hela klippet. Han freakar ut helt
2011-11-25 21:24
Jag måste säga att för mig så växer Elden inuti för varje lyssning. Det är en låt som man lär sig att tycka om (för mig i alla fall). Ta låten för var den är. En Inmarschlåt.
Örebro Indefatigable
2011-11-25 21:08
Jag hoppas att alla vet att den nya sången egentligen är baserad på låten tillhörande IK Sturehov. Orginalet har raderats från youtube tyvärr. Där av texten på er nya låt!

Gick tex så här:
"Stod en kväll på Tybbletorg"
Det förklarar varför dem sjunger "Vi ska vinna vi ska upp" osv...

IK Sturehov - nuff said
Örebro Sogen
2011-11-25 21:00
Han stod nog på Olof Palmes torg, tänkte på just Palme å då blev ledsen.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bulten i Boo
2011-11-25 20:45
Ropesin// Och då kvarstår frågan: Varför fylldes ditt hjärta utav sorg? För att du stod på Stortorget?
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-11-25 20:37
Jag stod en kväll på stadens torg, mitt hjärta fylldes utav sorg, tills det slog mig att ett lag, skulle fylla upp min dag!
Örebro Bulten i Boo
2011-11-25 20:22
franz// du förväxlade inte pozniak med polskan då? Från Poznan? Ville dansa polka, f'låt polska..?
2011-11-25 19:56
Nu har jag lagt in en kontaktförfrågan på en polska där uppe i hörnet
Örebro Trivseltorsten
2011-11-25 16:15
Haris Skenderovic någon? Stabaek är i ekonomisk kris och måste släppa spelare. Där snackar vi hårdhet som behövs i laget
Örebro pemo
2011-11-25 15:42
Svartvitt forever // Nja, både Supertramp och ELO började väl lite som engelska progg-band ( ej att förväxla med den svenska tok-vänstern ) men sen uppfattar jag det som att ELO blev mer "listinriktade" alltså sålde mer skivor, medans Supertramp var mer ett koncept-band. alltså en LP som hade ett tema.

men jag är ingen expert. Jag vill ju fortfarande ha kvar Hagge på planen. ;)
Och så vill jag nog också behålla Per J. Hans mentalitet behövs i dagens ÖSK.
Annons: