/fotboll/osk/forum/3220.aspx/fotboll/osk/forum/3220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2011-11-28 09:22
Saywee, du har PM.
Örebro bison
2011-11-28 09:05
Simon Thern skulle väl kunna tänkas vilja gå till oss för att få spela centralt, vilket han inte får i Helsingborg.
Vem skulle han konkurrera ut i Malmö?
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-11-28 08:38
Saywee//

Så är det och det är tragiskt för alla inblandade.
AIK Saywee
2011-11-28 08:21
När det gäller förbättringar, kan vi väl inte tjata nog, orkar man inte med detta tjat eller ältande, så är det ju bara att scrolla, inget att irritera sig över :)

Vi har gott om tid att tjata under sillasäsongen, för det verkar ju inte hända specielt mycket.

Undrar vilken julskinka mittfältsspelarna brukar äta?
Backarna innehåller väl julöl?
En center till efterätt, chokladfärgad?
AIK Saywee
2011-11-28 08:01
FF,

jag gillar ditt inlägg 22:22 (magisk tid) i lördags och det var det jag menade efter att ha läst om Sjögrens " tankar" detta mörka år i lördagstidningen (NA)tidigare, dvs att det oftast finns någon annan eller något annat att skylla på, det verkade lysa igenom lite mellan raderna. Det finns faktiskt mycket i ditt inlägg som flera av ÖSK´s aktörer borde ta till sig och förhoppningsvis förbättra.

Det är märkligt, men inte ovanligt att det är så svårt, att säga att man gjort fel /eller kanske hade kunnat gjort lite mera, eller lite bättre).

De flesta människor är bara sådana .....

PS, Svartvitt forever 22;45 i lördags, ser att även du är inne i samma tankar och funderingar, plus flera tummar upp :)
Örebro Grixx
2011-11-28 05:13
Fatcit//...och de har gått ut ett par gånger under hösten och sagt "inga kommentarer" också;-)
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-11-27 22:52
Grixx// Har för mig att ett exempel var uppe för inte så länge sedan. Det handlare väl om att IFK Gbg gick ut och bad om ursäkt för den dåliga säsongen och meddelade vidare att de är beredda att offra allt för att göra supportrarna nöjda.

Jag kommer inte ihåg så bra, men det är iaf ett exempel på en allsvensk klubb som vill visa att de kan förbättra sig.

Men jag håller med dig om att det blivit en tjatig diskussion!

Plu!
Örebro Bulten i Boo
2011-11-27 20:36
ÖSK Fans// För att hans farsa sagt till honom att "sportklubben är världens bästa lag" kanske!? ;-) Nää... Enda anledningen kan väl tänkas vara att Patrick Mörk är hans agent och han springer väl alltid till ÖSK med sina adepter? Patrick alltså..
Örebro ÖSK Fans
2011-11-27 20:18
Fan va dött det var här inne...har forumet också gått på ledigt...=) Varför skulle simon Thern vilja gå till oss!!? kommer inte på någon anledning....
2011-11-27 16:12
Bulten i Boo//

Haha. Blev fel där. Simon Thern ska det ju vara naturligtvis :).
Örebro Schella
2011-11-27 16:04
vilka spelare i dagsläget är tänkta att ingå i u21 truppen?
malic? abdulahi? kalle? några nya på gång in förutom rinne, som jag för övrigt hoppas mycket på?
Örebro Bulten i Boo
2011-11-27 16:00
Ska Jonas Thern göra comeback?
2011-11-27 15:51
Malmö FF ska också vara intresse av Simon Thern.
Örebro DaSa
2011-11-27 15:27
Lundh verkar tro att ÖSK KAN vara en av fyra allsvenska klubbar som är intresserade av Thern. Att Norrköping är en av dem är väl inte så otippat då de varit ute efter varenda bosmanspelare i hela AS:)

Jag hopas verklgen att vi lyckas få hit honom, då skall jag inte kräva Sjögrens avgång förens tidigast 2012:)
2011-11-27 14:40
R.I.P Gary Speed.
Örebro Grixx
2011-11-27 13:52
Aspen// Jag tycker att gårdagens intervju var så öppen man kan vara i media.

Givetvis sa sportchefen mer i intervjun än vad som skrevs i papperstidningen. Intervjun var ju timmeslång. troligen hade du fått mer kött på benen men NA censurerade givetvis en del pga att det "bara" fanns plats på 2 helsidor.

Var någonstans i sverige ser du en fundamental skillnad i vad ÖSK säger i media mot andra allsvenska lag?

Det kommer alltid att vara skillnad på interna diskussioner och det som sägs utåt. Utslätningar om problem i media samtidigt som man diskuterar det djupt i organisationen.

Familjeangelägenheter hos familjen Gustavsson, Malmö FF, ICA, SAAB eller Socialdemokraterna. Vissa saker tas internt men det betyder inte att man tar det med stort allvar.

På klubbmötena är det lätt att ställa frågor, kanske inte lika lätt på höstmöte/årsmöte som mindre möten. Följdfrågor lyser ofta med sin frånvaro på mötene men skulle kunna ge bättre svar spec om man tycker att något låter konstigt. Det är ju oftast mer en fråga om att våga ställa följdfrågorna.

Fikastunderna på mötena brukar ju också kunna ge bra diskussioner med "ansvariga".
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-27 13:41
"Den som stoppar huvudet i busken, visar häcken"
Örebro Aspen
2011-11-27 13:26
Grixx// Det är väl möten och olika skrivier i media som triggar igång inlägg här.
Efter höstmöte blev jag så deprimerad av sportchefens huvudet i busken attityd att lusten att skriva inlägg och fortsatt medlemsskap fick sig en rejäl törn.
När man börjar hämta sig så kommer fredagen intervju i NA och samma visa igen. Kryddat med en klar avsaknad av ledarskap.
Jag tror ÖSK kommer att tysta alla som vill ha en bättre klubb när man tagit tag i de stora framtidsfrågorna.
Noterbar är att VD inte får särskilt mycket kritik, det har säkert en orsak.
Örebro Grixx
2011-11-27 13:08
Aspen och Svartvitt// Svårt att läsa grabbar/gubbar?

Jag skriver ju "Själv är jag nöjd med all diskussion som varit i forumet".

Däremot så närmar det sig en gräns där det inte går att älta samma ord eller mening för tusende gången.

Vad förväntar man sig att det ska ske?

Att klubben ska gå ut och lägga sig på rygg för att gråta ut och hulka som i någon jäkla veckotidning?
Örebro Svartvitt forever
2011-11-27 12:07
Grixx//
Jag tror inte att det är självömkan någon av oss sysslar med, eller att gnida salt i några sår. Ingen av oss räknar väl med att klubbledningen ska gå ut offentligt och tvätta byken. Men uttalanden under hösten från klubbledning och tränare tyder på att sjukdomsinsikt och tydligt ansvarstagande saknas, och då har man som supporter inte bara rätt utan också skyldighet att slå larm. Det handlar inte om masochism utan om att man vill klubbens bästa.

Man kan inte lappa och laga på ett hus om grunden är fellagd. Att bara stryka streck över säsongen 2011, hoppas på bättre tur med skador, och traska på i samma spår är helt enkelt inte att ta ansvar.
Örebro Aspen
2011-11-27 11:55
Grixx//Uppmärkssammas INTE den bristande förmågan i klubbledningen hos medlemmar, på forum och i media så kommer det inte bli någon förändring förrän det är för sent.
Där för är det viktigt vad som sägs här, i NA och på möten.

Jag tror att de på detta forum som slätar över klubbledningen bristande förmåga är ett stöd för klubbledningen att fortsätta på samma sätt framöver.

Ju flera gånger man hör sportchefen på möten och läser han uttalande i media, ju tydligare är det att något måste göras.

Personer som träffar honom mer ser troligen detta tydligare, tänker på ÖSK-Karl.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-11-27 11:24
Som jag skrivit tidigare. Så länge man inte är topp 3 på kontoret kommer man aldrig bli det på planen heller! Är det inte dags att det händer lite där också? In med lite klass och rutin. Hasse Borg eller Nordahl kanske skulle göra nytta?
Örebro Telle
2011-11-27 10:59
Svartvitt forever 22:45 och FF 22:31 i går kväll //

Bra skrivet, båda två.
Örebro Grixx
2011-11-27 10:57
Börjar det inte närma sig ett slut på att krama mer ur årets sura citron och gnida salt i alla sår. Självömkan till sjukliga gränser?

Den som vill att problemdiskussionerna inom ÖSK kommer att föras i medier eller forum kan fortsätta drömma. Lika lite som i andra klubbar kommer det att ske. Det kommer alltid att kunna läcka ut en del inf eller att rykten kommer i svaj...som leder till undringar och till viss del kommer klubben att svara men man kommer aldrig att släppa in på det allvarliga djupet.Helt förståeligt.

Delar av sanningar eller fragment kommer oss till nåder som rykten men vi vet aldrig vem sändaren är eller om han talar i egen sak osv osv...

Ibland låter det som att vindflöjelmentalitet ska råda och snabbt som tusan ska folk rensas från lag eller kanske oftast ur organisationen. En gång i veckan eller en gång per år spelar ingen roll för det skulle ändå vara för ofta och så fel. Alla röda trådar i klubben skulle sluta i ett virrvarr där ingen ser åt vilket håll klubben långsiktigt är på väg...och ingen skulle våga ha egna åsikter.

Själv är jag nöjd med all diskussion som varit i forumet och jag räknar kallt med att klubben självklart sitter och analyserar och vrider på årets problem. Lika självklart är att de ser och hör oroliga supportrar och spelare som diskuterar i media. Att tro något annat finns inte på kartan!
Örebro Aspen
2011-11-27 10:31
Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)//Vill bara säga ett Pelle Blom inte har tränarutbildning. Tror inte ens att han tränat ett pojk/flicklag. Enligt egen utsago besöker han inte ÖSK:s träningar heller.
Han har bara sitt eget tyckande att försvara.
Men han är bra som expertkommentator på TV tycker jag.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-11-26 23:02
Svartvitt f// Jag kan inte annat än att hålla med! GILLA!
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-26 22:53
Svartvitt forever // Jag är den förste att gilla ditt inlägg. För mig är problemet att hela världen ser att Paulinho gör sig mycket bättre på alla andra positioner än #9. Alla ser det utom Sixten. Enligt Pelle Blom är vi härinne (om du inte råkar vara en högutbildad tränare) infantlila i den bedömningen och alltså har Sixten rätt.

Örebro Svartvitt forever
2011-11-26 22:45
Sedan säsongslutet för detta bedrövliga ÖSK-år har jag haft en gnagande oro, som Telle vältaligt satte ord på härom dagen (och jag ser att Franz Flääsklepp också gjort det sedan jag började skriva). Jag minns för två år sen vid höstmötet, då man efter en 6-plats krasst konstaterade att man inte hade uppnått målet som var topp 5, och att säsongen inte kunde betraktas som godkänd med tanke på 0-3 sviten på tre matcher. Jag gillade att man inte var nöjda.

Efter en katastrofal säsong, där siktet var topp 3 - underförstått guld - och vi hamnar på en tolvteplats, farligt nära att dras in i kvalstrid, hade jag alltså väntat mig en grundlig självrannsakan.

Tyvärr har vi inte sett en uns av denna självrannsakan. De förklaringar vi fått, i den mån vi fått några, är att det var maximal otur med skador, utgående kontrakt, och att tvingas spela in så många nya spelare i truppen. Alltså faktorer som man inte hade makt över, som ingen behöver ta ansvar för. Ingen självkritik över hur man förvaltat och vårdat kapitalet, alltså spelartruppen, om det finns anledning till förbättring där, eller om man behöver ompröva det sätt man jobbar på.

Vi läser i intervjun med Lennart Sjögren att man garderade sig mot Bedoyas väntade flyttning genom att ta in Paulinho som ersättare. Men hur har då kommunikationen styrelse-tränare fungerat?! Paulinho gjorde två matcher på mittfältet (rätta mig om jag har fel) och visade då att det är där han är som allra bäst. Resten av matcherna har han - förutom någon match som central anfallare - fått spela ytteranfallare, den enda position där det rått överflöd på spelare, vilket också Gustaf Crona kritiskt påpekade. Sen tog man också in Riku Riski som mittfältare, och efter ett par matcher som mittfältare fick även han spela ytteranfallare utan att lyckas, med Astvald, Ibrahim och Yasin m fl på bänken.

Så vad är det som pågår?! Tar sportchefen/klubben in spelare för en position, som sen inte får spela på sin rätta position? Det kallas resursförstöring i alla andra affärsbranscher, och där bleve inte den chef gammal som skötte tillgångarna så illa.

ÖSK anno 2011 börjar påminna om Stalins gamla femårsplaner i Sovjet, där man satte upp höga mål för produktionen som inte uppfylldes, där alla visste att de inte uppfylldes, men där alla likväl låtsades som att målen uppfylldes.

Målsättningen om guld 2015 börjar tyvärr kännas som en sån plan. Och liksom i gamla Sovjet verkar man oförmögen/ovillig att gå till botten med problemen. Hugg inte huvudet av mig nu; jag skriver inte detta för att vara grinig, utan för att jag är uppriktigt orolig för vart världens vackraste fotbollsklubb är på väg. Nordahl, Blom och Crona har varit hårda i sin kritik, Crona kanske mest uttalat. Och jag tror att det är flera som är oroliga.
2011-11-26 22:22
Jag läste en artikel med intervju av en av världens främsta bodybuilders, Kai Greenes. Han spräcker rätt många fördomar om muskelmonster och visar sig vara väldigt filosofiskt lagd,

Vad har detta med ÖSK att göra då? Jo, för det han bla säger får mig att med rysning tänka på min kära sportklubb. Han talar om misslyckandet och han talar om offerrollen. Och ju mer jag läser ju mer inser jag, att inte bara spelarna, tränaren och sportchefen, utan vi fans också går in i den föreställningen.

Det kallas projektion. Misslyckandet ligger utanför dig själv. Det är något annat eller annan som gör att vi förlorar matchen. Misslyckandet ligger i att Haddad blev skadad. Eller i att Rama kom in försent. Eller att Bedoya såldes. Misslyckande ligger ------> därborta, Inte här. Letar vi inte allihopa fel utanför de som faktiskt kunde påverka?

Misslyckandet ligger aldrig i att de elva spelarna som gick ut på plan inte räckte till. Inte heller till den ledare som var utvald att leda dessa elva. Nej, felet ligger därute någonstans. På att Almebäck såldes.

Att felet ligger i den befintliga truppen och dess ledare och chefer väcker ångest. Därför förskjuts tanken vidare.Den känslan kan man inte stå ut med. Den är otänkbar. Jag? Vi? Inte räcka till? Utan...Pauhlino kom in alldeles försent.....Därför förlorade vi, Och alla går in i det mönstret. Senast Lennart Sjögren idag i NA. Felet är därborta. Olyckliga omständigheter.
Inget vi kan förutse. Inte ett ord om de som var ute på banan och försökte. ÖSK 2011 var ett offer för olyckliga omständigheter.
2011-11-26 22:04
Jag har sett Boris in action och han är inte tillräckligt bra helt enkelt. Sedan placerade geniet aka den tyste grubblaren aka Sixten Boström honom som ytterback x-antal ggr. Där kom verkligen Boris långsamhet till sin rätt...

Men han håller inte allsvensk nivå som försvarare. Det är möjligt att han en dag kommer att göra det. Men då måste han börja från ett trappsteg längre ned.
Annons: