/fotboll/osk/forum/3215.aspx/fotboll/osk/forum/3215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2011-11-30 09:59
Saywee

Vad har jag gjort dig!? Kritiken var till ösk karl. Du behöver inte lägga dig i..scrolla..;).

Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-11-30 09:56
Franz: håller egentligen med vad du skriver men min poäng handlade mer om att stötta laget oavsett. Sen håller jag inte riktigt med om (om du nu menar det) att Sixten är naiv som håller fast vid sitt 4-3-3. Jag tror vi har materialet för att kunna lira det framgångsrikt. Sen är det en fullständig fröjd att läsa Degens forum, aldrig sett en samling bittrare människor! Trodde inte att hatet mot ÖSK var så pass starkt.
Örebro Aspen
2011-11-30 09:50
ÖSK Fans // Då ses vi på nästa SI möte och tar upp investeringsstratigin på mötet.
AIK Saywee
2011-11-30 09:32
ÖSK Fans, självklart skall du och Pozniak få ha edra åsikter, men jag ångrar det fortroende jag gav er via PM, för ni är bara galet kåta på att vara först med nyförvärv ...

... vilket jag ibland trodde kunde skada klubben i känsliga lägen.

Jag kan ha haft fel, det är inte ovanligt.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-30 09:16
Saywee

Ger han sig på mig så måste jag väl få säga min åsikt...lr?
Pozniak var ju störd enligt karl,men det är ok lr?

Jag står för att han är en negativ och sur gubbe..

Örebro Svartvitt forever
2011-11-30 08:34
Franz//
Ett rent nöje att läsa, vältänkt och välformulerat.
AIK Saywee
2011-11-30 08:29
ÖSK Fans, vem är KALLE BALLE?

Ganska lågt inlägg, som jag ger tummen ned för.

Jag förstår väl att du syftar på ÖSK-Karl och tänker inte försvara honom, för det klarar han av bra själv, han har dessutom genom årens lopp haft en hel del rätt i sina farhågor.

Vissa skibenter verkar enbart bara sitta och vänta på ett inlägg från ÖSK-Karl för att hugga och såga och drevet är igång. Det tycker jag är lågt. Scrolla om ni inte orkar, det är många som påpekar, att den funktionen fortfarande finns, eller blunda om tangenterna inte fungerar,

Jag har inte lusläst allt sedan igår, bara skummat och scrollat.

Kan vi inte försöka att respektera att vi har olika syn på "samma sak"?

Bemöt människor som du själv vill bli bemött .....
AIK Saywee
2011-11-30 07:47
Bra att det blev klart med Peter Samuelsson, nu har vi ytterligare en kämpe i laget :)

pemo, förresten jag håller med dig om de kämpar du nämnde i ett inlägg i går kväll/em.

Hoppas bara att resten av "de lite klenare spelarna", orkar kämpa lite mer i AS 2012 än de gjorde den gångna säsongen.
Örebro Farside
2011-11-30 07:14
Måste bara fråga , ÖSK-Karl , hur orkar du vara så bitter? är det hösten / vintern som försatt dig i total depression?
Örebro Franz Flääsklepp (Auri sacra fames)
2011-11-30 06:46
Den största behållningen är dock att läsa Degens forum där man tycks leva kvar i föreställningen att Degen skriver man på för livstid. Att representera Degen är det finaste en fotbollspelare kan göra. Att man hellre bör jobba för en spottstyver på halvtid i DIF (andra halvtiden förmodligen på bruket) än att enbart leva fotbollen annorstädes med betydligt högre lön. Och om man nu ändå lämnar klubben skall man skriva på ett nytt kontrakt precis innan övergång så klubben får massa pengar. Då kan man sedan leva i Degerfors med högt huvud (och utan rädsla för att få bromsarna manipulerade på sin bil) och bli etsad som en lokal hjälte för alltid i invånarnas hjärtan. Hedersomnämnanden i varje fylla på den lokala pizzerian. Att det knappast betalar hyran för spelaren eller ger en avsaknad för ekonomiskt plattform för ett friare val efter karriären hör inte hit.

Yngre som undrar varför man inte kan gå till Örebro blir bla bryskt påmind om Mål-Ottos benfraktur orsakad av en ÖSK-spelare förra seklet som en dödsynd som för alltid svärtat ned Örebro och gjort det smutsigt att skriva på för den klubben! Örebro får man absolut inte gå till men man tar gärna emot Bosman FRÅN Örebro vilket förvirrar för den utomstående läsaren som försöker få en smula logik i deras resonemang. En logik som man inte gärna vidarutvecklar i forumet.

Även om man själv drabbats av bitterhet genom åren pga Bosman-förluster så förstår man ju ändå längst och innerst inne att det är 2011 och att spelare vill vidare till större uppgifter. Oavsett om det är en egen produkt eller inte. Det är bara att hoppas att sportchefen tecknat så förmånligt kontrakt som möjligt sett ifrån klubbens perspektiv. För det är väl det enda man kan vara kritisk emot,. att man ständigt måste släppa sina spelare utan ersättning alternativt synkade kontrakt (många nyckelspelares kontrakt går ut efter samma säsong). Och där kan väl Degen tävla med Sjögren. Så den delen av bitterheten förstår jag.

Men här och där kommer det eftertänksamma inlägg för att citera "Spelare kommer och går men vi supportrar består". För visst är det så att fotboll inte är logik. Det är känslor.
2011-11-30 06:36
Det enda positiva med Samuelsson, utöver hans hans rutin, är att han är man united-supporter...;0)

Avdelning två sidor av ett mynt ;)
Örebro Grodan
2011-11-29 23:01
Det enda negativa med Samuelsson, utöver hans ålder, är att han är man united-supporter...
Örebro KCMarten
2011-11-29 22:56
Välkommen till ÖSK, Peter Samuelsson!!

Örebro ÖSK Fans
2011-11-29 22:46
Aspen

Inga rykten,ren fakta.....

Grahn väljer mjällby pga den sociala biten.

En sak till,scrolla förbi mina inlägg om du stör dig....

Trevlig kväll ösk broder...
2011-11-29 22:44
Jag tror iofs att om Stefan Lundin hade förfogat över en stark offensiv spelatrupp hade förmodligen laget spelat bättre och mer offensiv fotboll. Se på Conny Karlsson som ansågs vara en Stefan-Lundin-Typ.

Alla tränare spelar inte den fotboll man egentligen skulle vilja i den bästa av världar. Att ta ett resursfattigt lags spel som intäkt för tränarens filosofi synes riskabelt om man inte känner tränaren.

En tränare kan försöka spela efter sin spelide oavsett resurser eller anpassa speliden efter resurserna. Conny Karlsson har flyttat fram positionerna i "sitt spel" med HeIF för att han har spelarmaterial och organisation för det. När COnny tränade Trelleborg och även tog upp dem till AS spelade Trelle mycket lägre i banan och mer kompakt. Tråkigt spel sa många. Men han spelade nog efter vad Trelleborgs material tillät och kunde ta upp och hålla kvar laget i AS.

2011-11-29 22:28
ÖSK-Karl: att vara supporter innebär ibland att acceptera fiaskon. Vi som gör detta väljer tålamod framför giljotinen. Sir Alex Ferguson lyckades inte omedelbart i United (inte helt klockren jämförelse men ändå!). Rolle gjorde bort sig gång på gång i MFF. Nästa säsong får väl helt enkelt utvisa vilket av forumets två läger som får rätt. Men oavsett utgång håller jag på klubben i vått och torrt. Aldrig att jag skulle svika klubben beroende på vem som innehar tränar/sportchef/styrelsepost. Jag såg varenda match under Stefan Lundin och det var mer än ofta en plågsam upplevelse. Men jag såg matcherna icke desto mindre. Om, Gud förbjude, Urban Hammar tar över efter en sparkad Sixten nästa säsong kommer jag att fortsätta att se varenda match, ÄVEN fast jag tycker han representerar det absolut tristaste inom taktisk fotboll. ÖSK håller jag på i de roliga tider när vi spelar rolig fotboll och även i de trista tider när vi spelar destruktivt. Jag hoppas och tror att Sixtens idé kommer att betala av sig i termer av rolig fotboll samt stabila trepoängare nästa år. Om jag får rätt kommer jag avhålla mig från att drygt konstatera "vad var det jag sa?" till belackarna. Får jag fel kommer jag ödmjukt konstatera att ÖSK kanske inte är redo för spelet/Sixten inte kunde styra skutan/sportchefen inte kunde värva rätt spelare/blixten slog ner i ÖSK-kansliet. Jag tvivlar mycket starkt på att du, beroende på hur utfallet blir, kommer göra detsamma.
Örebro D. McGrain
2011-11-29 22:20
Aspen: Fråga 1: Nej. Fråga 2: Nej. Du får tro ÖSK-Karl blir berömd. Själv längtar jag tills nästa säsong, med nyförvärv utan lr med hjälp av SI. I klubbens genom tiderna bästa styrelse, med en tränare som TOTALT revolutionerat fotbollen i ÖSK. Forza ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
2011-11-29 22:20
Gött med Samuelsson, hoppas och tror han bryter Rodevåg-förbannelsen.
Nu är man förbannat sugen på den nya säsongen!
Örebro Aspen
2011-11-29 21:56
ÖSK Fans// Jag har inget emot om ÖSK värvar Grahn. Det är rykterna Du sprider som stör mej.
Jag tror att Grahn väljer en tränare han kan trivas med och det är inte Sixten.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-29 21:39
Aspen

Tror inte ÖSK kommer värva Grahn så du kan vara lugn....Han kommer spela för Mjällby några år till=)

Örebro Aspen
2011-11-29 21:27
ÖSK Fans// Nu finns det personer som både representerar ÖSK och Spelarinvest. Vet Du viljen roll dom hade vid mötet.
När jag gick in i spelarinvest var strategin att värva yngre spelare som sedan kunde utvecklas och säljas med vinst. Undantaget från detta var när man räddade klubben från KK genom att köpa hela truppen.
Om SI nu skulle börja köpa gamla spelare som man inte kan sälja blir det nog revolt på nästa årsmöte.
Om någon sponsor vill betala för Grahn så finns det bättre sätt för detta än att gå via SI.
Man kan inte säga ett SI affär varit lyckad. De spelare man köpt in har med några få undantag gått vidare gratis.
2011-11-29 21:20
Ja Flipp eller Rodevåg? Åtskillga "skyttekungar" har genom åren floppat fullständigt en division högre upp. Finns för all del de som lyckats också (Om man fått utvecklats under Jonas Thern eller Pelle Olsson).

Det positiva är väl att vi äntligen får en spelartyp som backup till Haddad som åtminstone påminner om den prototyp Sixten vill ha i boxen. En annan positiv sak är att han verkar vara en bra personlighet för gruppen. Det behövs,

Örebro Aspen
2011-11-29 21:18
D. McGrain//Är Du forumpolis från gamla Östtyskland? Som inte vill att alla ska komma till tals. Polare med dom som hotade Tröt'på?
ÖSK-Karl siktar säkert på att bli lika berömd som Cato, Cato blev hörd till sist.
Örebro ÖSK Fans
2011-11-29 20:55
KALLE BALLE

Jag har aldrig sagt att dom ska knyta till sig Grahn! Men att spelarinvest har suttit på möte MED Grahn. Det är viss skillnad eller!?!

ÖSK har värvat smart med bra spelare med bra karaktär och utvecklingspotential, för en billig penning. Nu kommer dom mera etablerade spelarna in. Kan bli Grahn,Görlish,Nordmark,Osiako,Raskaj med fler....

Kalle Balle FAN vilken sorglig sur gubbe du verkar vara....
Örebro Sekt. E
2011-11-29 20:51
Välkommen Peter!
Örebro Svartvitt forever
2011-11-29 20:42
Instämmer i alla välkomsthälsningar till Peter Samuelsson! Tror han kommer att göra mycket nytta för Svartvitt, inte minst vad gäller inställning och ledarskapskvaliteter. (Sen får han gärna göra +10 mål också.)

Conjuration 19:43//
Jag förstår fullkomligt att Mats Karlsson reagerade mot den obefintliga säkerheten och hemmapublikens mobbeteende. Men varför måste han göra nåt så korkat som att kalla dem "apor"? Självklart blir fokuseringen då på hans eventuella rasism och inte på själva problemet. Jag vill helst inte se lag som Syrianska i den nationella serien.
Örebro One¨touch
2011-11-29 20:37
ÖSK-Karl// Snart drar julbaket igång.. Passa på och hamstra pepparkakor!

(Du är säkert redan en snäll kille.. Men ditt gnäll börjar bli lite too mucho nu)
Örebro Boba fett78
2011-11-29 20:24
Kanon med Samuelsson! Nu får vi en anfallare som kommer hålla sig skadefri.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2011-11-29 20:17
Vad tror vi om Chanko? Vill vi ha honom som en de nya mittfältarna? Var länge sedan jag såg honom spela men har helt klart potential.

Kul med Peter, jag tror det kan bli bra. Hellre honom än en spelare som Santos som känns som en strulpelle. Altid svårt att värva truppspelare (läs bänkspelare). Tror faktiskt att vi inte kunde få ngt bättre alternativ. Rätt ålder, en glädjespridare, målgörare och antagligen en rätt så billig lösning.
Örebro kubajonte
2011-11-29 20:05
skadeglädjen är ens bästa vänn in på Degefors forum och läs och njut av Ösk hatet som finns bland Bonnlurkarna = )
Annons: