/fotboll/osk/forum/3204.aspx/fotboll/osk/forum/3204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kardinal Richelieus
2011-12-12 21:22
Är det officiellt att Kihlen slutar och lämnar ÖSK? Har inte läst det någonstans men har säkert missat det. Jag vet att hans kontrakt gått ut men det brukas väl ändå komma någon officiell proklamation att spelare och klubb går skilda vägar. Eller går Sjögren runt och visslar och låtsas inte om Kilen?
Örebro DaSa
2011-12-12 21:16
Missade Nobbe, Per och Staaf också, tack ÖSK fans!:)
Örebro ÖSK Fans
2011-12-12 21:13
Dessutom har vi gjort oss av med en massa spelare typ nordback alven kilen per staaf erik som hade hyfsade löner... Så löneuttymme måste väl finnas eller?
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-12 21:13
Tråkigt att ÖSK är barskrapat. Låter som att elitlicensen är hotad?
Örebro D´Artagnan
2011-12-12 20:36
ÖSK Fans // I väntan på Mr Sjögren gjort en affär, skulle Du kunna fundera hur mycket penger det finns kvar att köpa spelare för.
Örebro ÖSK Fans
2011-12-12 20:02
Sjögren din sega människa ge oss några mittfältare nu.....
AIK Saywee
2011-12-12 19:58
Mörkrets tid är inget för mig, jag gillar solens ljus, värme, färger, doft av vår, fågelsång och fotboll live i vårt underbart vackra land!

ÖSK, GFG!!!
Örebro Ösk-groda
2011-12-12 19:42
Saywee Tur att vi alla är olika ang. stress å börja så tidigt .......skönt när julen är över.....för då är det ju närmare till Allsvensk premiär *L*
AIK Saywee
2011-12-12 19:38
Julstressen började hos många redan i oktober, såvitt jag har hört och sett.

Snart vänder det dock och dagarna blir lite ljusare och den allsvenska premiärmatchen på Behrn Arena, den arenan med grönt gräs året om alltså, fylls med mängder av förhoppningsfulla Örebroare.

GFG!!!!!!
AIK Saywee
2011-12-12 19:21
Grodan, när ett lag blir så överlägset i en serie, kanske till och med redan klara för kvalserien och det är måndagskväll och julstress, samtidigt som Almtuna är på besök ...

... ja, då kan det bli så.

Vi är ju Örebroare, hehe
Örebro Ösk-groda
2011-12-12 19:17
Ser på tv när hockey gänget Örebro spelar .....det är väldigt lite folk där ...nästan tomt på ena kortsidan ......undrar varför det är sååå lite folk där ....de leder ju serien :-)))
AIK Saywee
2011-12-12 19:13
Tackar Grixx,
har även du skippat kvällens hockeymatch i idrottsstaden Örebro?

Fast å andra sidan kanske du har is på närmare håll :)

Framåt sen kvällskvist kommer det hem några supportrar som jag ser ibland, som svartvita och ibland som rödvita.

Färgerna har dock ingen betydelse ....
... jag vill se ÖREBRO :)
Örebro Grixx
2011-12-12 18:50
Instämmer med Saywee.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-12-12 18:41
ÖSK-Fans, jag har inget svar,
men vet du, att de (de kända) har nobbat ÖSK?

I så fall är jag nog mest intresserad över varför de nobbat ÖSK, finns nog många anledningar till nobb, pendling, pengar, framtidsmöjligheter, arbetsmiljön etc etc

Bra fundering, men vi kan bara spekulera ...

GFG!
Örebro ÖSK Fans
2011-12-12 17:35
Undra hur många spelare som nobbat oss denna silly season? Skulasson, nordfeldt och sise är ju kända..vilka mer kan det vara? Tror på osiako, nordmark och santos.. Varför är vi inte tillräckligt attraktiva? Varför väljer spelare mindre och sämre klubbar än vi??

Någon som har något svar?

Jag börjar bli orolig när våra ända mittfältare är nordin, berger och dennis...
AIK Saywee
2011-12-12 16:43
:///
Helt rätt, Forward är en bra språngbräda till "större" klubbar ...

Sekt. E//

Du är inte trög, men det räcker väl med en riktig krigare?

På min önskelista finns alltid ett guld :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro :/
2011-12-12 15:55
Inget märkvärdigt att Per Johansson valde Forward. Pendling var den stora orsaken, inget konstigt med det. I båda fallen skulle Per bli tvungen att jobba vid sidan av fotbollen. Av kombinationerna "fotboll, pendling och jobb" eller "fotboll och jobb" så vann den sistnämnda. Det tror jag de flesta förstår. Forward är inget dåligt lag att spela i, sett till spelare som lämnar för allsvenska klubbar.
Örebro D. McGrain
2011-12-12 15:34
Talang är ett diskutabelt uttryck...Vilka spelare har ÖSK haft de sista 5 åren som de släppt och de har blivit spelare av allsvensk klass i ett annat lag? Hur många har MFF el. Ellos fostrat genom åren? Finns många Garaca på 1 Hamad...el. Mb som hamnade i HBK för några år sen. Är de bra nog får de spela. Så enkelt tror jag det är.
Örebro D. McGrain
2011-12-12 15:34
Talang är ett diskutabelt uttryck...Vilka spelare har ÖSK haft de sista 5 åren som de släppt och de har blivit spelare av allsvensk klass i ett annat lag? Hur många har MFF el. Ellos fostrat genom åren? Finns många Garaca på 1 Hamad...el. Mb som hamnade i HBK för några år sen. Är de bra nog får de spela. Så enkelt tror jag det är.
Örebro pemo
2011-12-12 14:49
Conjuration// Med facit i hand så blev väl inte Lushtaku vad vi trodde, men jag kommer ihåg alla lovord från det första lägret i finland. då översvämades forumet av folk som k r ä v d e ett kontrakt med honom.
Men vi får väl se i år. Det påstås ju att det tar ett år att komma in i ett annat land och annan kultur. Eller en säsong i alla fall.
Örebro Conjuration
2011-12-12 14:31
"Det finns många talanger, endast envishet avgör". Dock skadar det väl inte att få lite förtroende emellanåt det var därför som jag var emot värvningen av Lushtaku (som varken var fågel eller fisk förra säsongen) eftersom det innebar mindre svängrum för Ibrahim & Yasin att få hoppa in.
Örebro bison
2011-12-12 14:18
D´Artagnan// Det kanske inte räcker med att bara ha talang för att spela i allsvenskan. Det finns ju en herrans massa talanger som inte tar klivet till landslagsklass. Dessutom kan det ju vara så att man som talang har svårt att ta plats i laget då en etablerad spelare redan finns på positionen, typ Simon Thern.
Fabregas "slarvades" väl bort på dylikt sätt av Barca.
Örebro pemo
2011-12-12 14:16
Det viktigaste för en "talang" är att bita ihop och vara seriös i sin träning. Klarar man inte det så spelar de ingen roll om man kan dribbla av ett lag stillastående. ( Emra ? ) Det skulle vara kul att veta vilka talanger som Sixten & c:o har slarvat bort. Mig veterligen är det bara Basse som blommat ut i en annan klubb. Fast han kan väl inte falla under betäckningen talang pga ålder?
Övriga "bortslarvade" har väl slutat eller trappat ned. Och d¨å var det väl inte mycket till talang?
Örebro D´Artagnan
2011-12-12 13:59
Talangerna är inte bortslarvade. Man har struntat i dom.
För övrigt verkar talangverksamheten en bit innan A-laget fungera. Många som spelar i P-landslag och deltar i sådana läger.
Örebro D´Artagnan
2011-12-12 13:45
Talang (egenskap) – ett uttryck för en övergenomsnittlig fallenhet eller förmåga för någon verksamhet, i intellektuell, fysisk eller annan mening (Wikipedia)
Örebro D´Artagnan
2011-12-12 13:40
När det gäller Per tror jag inte pendling är huvudorsaken, det är nog högst en bidragande orsak.
Örebro bison
2011-12-12 13:36
Orkade inte pendla, ja då kanske man får se sig om efter en annan karriär än fotbollsspelare. Synd då jag tror att Per kan bli en Kihlbergtyp.
Örebro Nikki Sixx
2011-12-12 13:05
Ijeh till GAIS tydligen
Örebro bison
2011-12-12 12:57
Intressant det där med bortslarvade talanger. Det kanske är så att många gånger är en spelare lovande men det blir inte mer. Skoglund har väl inte spelat många minuter i A-laget, då kan man ju fundera på om det är en bortslarvad talang, eller om det inte handlar om att man missbedömt hans potential.

För övrigt är det för mig ofattbart att Per J hamnade i div 1. Måste väl bero på att han inte ville flytta, rimligtvis borde han ju platsa i ngt lag i superettan.
Örebro Nikki Sixx
2011-12-12 12:50
Skoglund petad från både ÖSK och Köping. Vad hände där egentligen?
Annons: