/fotboll/osk/forum/3192.aspx/fotboll/osk/forum/3192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-12-19 01:16
Kajanus,
Hur en fotbollsspelare agerar på planen kan väl knappast vara irrelevant, skojar du med mig? Oavsett vilka ögon som tittar.

Jag vill inte ha något as eller ett svin, jag vill ha en pådrivare, en härförare !!!
AIK Saywee
2011-12-19 01:12
Stelig, ligger lite i det du skriver, men det kan väl knappast vara en anledning till att lägga ner, framförallt inte i sillatider, det är ju mycket som skall inläggas ...

Dessutom finns det inte bara två läger, det finns en stor så kallad gråzon, eller många olika läger, där några i bland berömmer Sixten för det han gjort och vid andra tillfällen ger honom kritik när han missköter sig och där några inte har speciellt många synpunkter på honom överhuvudtaget, ja och allt däremellan FÖR och EMOT. Typ som i vanliga livet ....

Du vet allt är inte svart eller vitt, det är svartvitt :)
Örebro Kajanus
2011-12-19 01:10
Hur han agerar på planen sett ur motståndarfansens ögon är ju helt irrelevant. Han är ju nästan ett jävla as mot motståndarna. Och ett svin på planen är ju precis vad vi behöver. Vi har _ingen_ som ryter till idag, igår eller någonsin. Sedan älskar jag hans passningsspel. Det går nästan inte att ta bollen från karln. Även det är något som vi behöver. Ge oss honom, nu! :-)
AIK Saywee
2011-12-19 01:04
Kajanus, det där är en intressant fråga. Själv har jag ingen aning om hur han skulle kunna platsa som "härförare" eller "vanlig" mittfältare i ÖSK.

Dock "tror" jag att några har hört lite info från Mjällbyhåll, medan andra bildat sig en egen uppffattning genom att se hur han agerar under matcher, mot till exempel ÖSK eller mot några andra lag.

Det viktigaste är trots allt hur han fungerar på planen och i den arbetsmiljö han kommer att jobba, samt lite grann hur dyr han kan tänkas bli och hur länge han kan tänkas vilja stanna i Örebro i vår framtida guldjakt.
Örebro Kajanus
2011-12-19 00:44
Allt detta snack om att Grahn bara skulle bidra till en dålig stämning vill jag bara fråga; har ni hört detta från Mjällbyhåll? Jag har hört tvärtom från just Mjällbyspelare. De vittnar om att hans kämparglöd och pådrivande bara taggat dem och fått de att vilja prestera bättre. Utanför planen är han en riktigt lugn och trevlig person dessutom.
AIK Saywee
2011-12-18 23:49
Bulten, 21:16,

tackar :)
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-12-18 22:28
:/ // Kommunikationsproblem är en bra sammanfattning. Dels bristen på kommunikation men även utformningen av den.
2011-12-18 22:28
:/ // Kommunikationsproblem är en bra sammanfattning. Dels bristen på kommunikation men även utformningen av den.
Örebro kardinal Richelieus
2011-12-18 22:16
Stelig // Det är bara att gilla läget för oss forumnissar och låta resultaten tala 2012. Blir ett ödesår känns det som. Om ÖSK skall etablera sig med kontinutet som topplag eller falla tillbaka och bli det där mellanmjölkens lag det alltid varit.
Örebro Stelig
2011-12-18 22:13
Det roliga med dessa två grupperingar här inne är att ingen inser att det inte går att överbevisa den andra sidan!
Dom som inte gillar Sixten och Co. kommer aldrig övertygas, även om det skulle vara världens bästa sammahållning och hela truppen var här inne och sa allt var kanon.. samma gäller dom som är FÖR.
Så lägg ner....
2011-12-18 22:12
Hehe
Örebro D. McGrain
2011-12-18 22:09
Ja, ja...nu är analyserna igång igen... Sixten är tränare i två år framåt (tack och lov enligt mig) - om inte kontraktet avslutas tidigare. Vad vissa spelare lr andra tycker är egentligen ointressant. In med nyförvärv!
Postat via SvenskaFans-appen
2011-12-18 22:08
Känslan jag har är nog att det blir Wikström. Sjögren har nämnt hur mycket rutin och allsvenska matcher man tappat i truppen. Och Wikström har väl en hel del rutin. Det + att Peking verkar ha dragit sig ur kan tala för ÖSK. Men det skulle också betyda att ÖSK egentligen aldrig har haft någon mittback av rang på kroken överhuvudtaget under silly. Jag tycker det luktar Wikström lång väg till ÖSK. Men jag spekulerar och gissar så klart bara.
Örebro D´Artagnan
2011-12-18 22:03
:/ //Du kanske har svårt att uppfatta. Du kan väl gå upp på kansliet och fråga hur läget är och sedan återkomma och berätta.
2011-12-18 21:56
:/ // Bara för att man inte sitter högljutt och talar om problem på Java eller mitt under träning betyder det inte att det inte finns.

Du har inte noterat något och allt är fine i ÖSK. No problemos. Smoth.

Rallyfinnen har noterat något annat och enligt honom finns det en del som inte är fine. Mucho problemos. Han kan naturligtvis inte avslöja källa.

Det är bara konstatera att ni har olika uppfattning.

Jag är tämligen säker att tiden kommer att visa vems uppfattning som låg närmast.

Örebro Bulten i Boo
2011-12-18 21:16
Pintorp// Tack, men jag tycker att även Saywee skriver mycket fyndiga och kluriga texter om talgoxar, camps, Bob Marley och annat. Det här forumet skulle vara så otroligt fattigt utan Saywee..
Örebro :/
2011-12-18 21:12
Ser förvånansvärt många träningar, inga tecken på missnöje där. Äter ofta på java, hör inget missnöje där heller. Lyssnar uppenbarligen på fel personer? Känner ett flertal spelare och personer i föreningen, inget som talar för revolutionerande... I min mening är "missnöjet" kraftigt uppförstorat.
D´Artagnan// dina avtryck på detta forum är skrattretande... komma med Stenmarks citat till mig... Jo jag tackar jag
Örebro D´Artagnan
2011-12-18 20:56
:/ //Gå ned på träningarna och bilda dig en egen uppfattning. Besök Java och prata med spelarna.
Gör något själv!!!
Örebro ÖSK Fans
2011-12-18 20:42
jasså tjatet om sixten är igång igen....hur orkar ni?? 1 vecka kvar till jul, ÖSK har som ambition att presentera tre spelare, känns spontant som ett mycket hetare ämne att prata om.
2011-12-18 20:36
Dessutom kan jag tycka att det tillhör vett att besvara en frågan när den ställs utan att ge massa småtykna kommentarer. I synnerhet om man sitter på s k "inside information".
2011-12-18 20:30
D´Artagnan // tonen i ditt inlägg håller en mycket mogen nivå. Bra där!

oroT (Berra - Le lion Indomptable) // Jag känner till detta men har inte riktigt förstått deras gemensamma nämnare. Är det bristen på kommunikation som är anledningen till det stora missnöjet? Har jag förstått det rätt då?
Örebro Bulten i Boo
2011-12-18 20:26
Stenis sa' väl "Hä löns int' förklar' för den som int' begrip'!" ? Aspen: Att slänga käft på ett bra sätt trodde jag nog ändå var livets mening...
Örebro D´Artagnan
2011-12-18 20:12
:/ Säger som Stenmark - svårt att förklara för dom som inte fattar.
Gör något själv - kräv inte bara av andra. Läs NA och starta en dialog med den andra insändaren.
Världen går inte ut på att BRA slänga käft - lite egen tanke och undersökande verksamhet måste till.
2011-12-18 20:10
:/ // Behandlingen av spelare från tränarstaben är väl det främsta. Berra och Basse har berättat om det samt tre-fyra stycken i dagens trupp som inte behöver nämnas vid namn. Varav en skrev här på forumet under namnet "Trött på't".

Det är de facto ganska många som klagat och gett konkreta exempel( som dubbelkollats) .
2011-12-18 19:59
Rallyfinnen// Hur menar du att det jag skriver ser roligt ut? Har jag ett annat typsnitt än alla andra eller? Jag förstår fortfarande inte varför min identitet skulle vara viktig?! Vad bottnar allt missnöje i? En "utbildad" tränare skriver i NA att träningarna är dåliga... jaha... och? Vad är det som är så dåligt då?
Kan du inte återge din information en gång till?

D'Artagnan// Jag har problem med att förstå ditt inlägg. Kan du skriva om det på ett tydligare sätt. Inte kan jag väl ha förstått inlägget som att du liknade mig med Stasi?
Örebro Bulten i Boo
2011-12-18 19:58
Heja ÖKS!
Örebro Bulten i Boo
2011-12-18 19:48
D'Artagnan// ok, två backar då. Samuel kanske? Adams?
Örebro D´Artagnan
2011-12-18 19:39
:/ , Bulten i Boo //Fan vad oseriösa Ni är. Dålig stil att inte kunna svara på ett vettigt sätt. Man undrar vilka problem ni har med att folk har en åsikt.
Inte så konstigt att det sprids i andra klubbar i trakten att det inte funkar bra i ÖSK. Så fort någon skriver något om att detta skulle ÖKS kunna göra bättre så kommer en lång radda tramsinlägg. Klar utomstånde supportes undra om ÖSK är en restavdelning av gamla Stasi. Stackars Sixten som måste dras med Er. Sixten vill säkert ha en vettig dialog.

:/ //Den utbildade tränare som hade en stor insändare i NA för någon månad sedan tycker Sixtens träningar var DÅLIGA

Bulten i Boo //Full back var roligt, var det Vovven?
Örebro D´Artagnan
2011-12-18 19:34
:/ // Sixten pratar en SVENSK dialekt. Så Du bara vet
Örebro Rallyfinnen
2011-12-18 19:29
:/ / Nej verkligen inte. Men det ser så kul ut när du skriver.
Även i tidigare inlägg har jag funderat på om du är nära klubben eller bara en frågvis och oerhört misstänksam forumskribent.

Jag har tidigare skrivit om varför det finns missnöje, om du inte sett det finns det en scrollfunktion.

Edit: Till
Annons: