/fotboll/osk/forum/3191.aspx/fotboll/osk/forum/3191.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-12 09:58
Idag kl14.00 kommer GAIS att presentera en namnkunnig spelare.
AIK Saywee
2011-12-12 09:50
Conjuration, hmmmm, hoppas att du har fel, men å andra sidan vid närmare eftertanke, kanske vi inte skall vara så hemmablinda och bara titta på ÖSK.

Även andra lag satsar också på en bättre framtid och många fina mål och bra placeringar, det är lätt att glömma bort.

Fast som jag brukar skriva inför varje säsong, så är en bra start en bra möjlighet till att vår kära sportklubb, drar mycket publik, får klacken att växa och att vi får en spännande höst och EN MEDALJ :)

Vi kan ju spekulera i inledningsomgångarna och hoppas på en mycket bra och lovande position i tabellen vid sommaruppehållet, för vi har inte otur två år på raken, jag lovar, statistiskt alltså!

Heja SPORT, GFG!
Örebro D´Artagnan
2011-12-12 09:45
Topp 4 ska vi komma med dagens trupp och ledning.
Örebro Conjuration
2011-12-12 09:40
Saywee//

Bara 4 lag? ;)

Helsingborg
Malmö
AIK
Elfsborg
Göteborg

Kommer före oss, sedan är jag även sugen på att skriva Häcken, GAIS & Kalmar samt ev. Djurgården men bedömer att vi står jämnare de klubbarna.

Såg dock på detta klipper (se länktips) så fick lite hopp. Tror dock att vi blir för ojämna för att utmana i toppen.
AIK Saywee
2011-12-12 09:29
Conjuration, bra inlägg 21:25, om jag räknat rätt, hehe ;)

Nja, undrar om du inte får fel, jag tror definitivt på övre halvan och gärna i toppskiktet, det är faktiskt min tro och förhoppning :)

Nämn fyra lag som "definitivt" kan tänkas vara bättre än ÖSK 2012?

Heja SPORT, GFG!
Örebro Conjuration
2011-12-12 09:23
Halva AS verkar jaga Nordmark. Räknar inte oss som ett realistiskt val för Nordmark att gå till då han har bättre alternativ.

Vet inte heller ifall han hade passat in (?) är han en köttare/ledare

Hur går det för Joe Sise för övrigt i jakt på ny klubb? Inte hört något om han.

Finns väl inte heller någon realistisk drömvärvning till mittfältet som skulle motsvara Bedoyas kaliber. Vi blir bottenlag kommande säsong (eller ifall vi har tur varje match så blir vi mittenlag)
AIK Saywee
2011-12-12 07:31
BiB, 21:43,

Tramslek för 5-åringar (vad det nu skulle vara för fel på sådana?)

Se upp så du inte blir påhoppad ;)
AIK Saywee
2011-12-12 07:28
Grodan m.fl.

Ett mål på topp fem tycker jag känns rimligt, för jag gillar inte när man sätter för låga mål bara för att så småningom visa att man nådde målet.

Alltså, topp fem känns väl rimligt och mycket möjligt?

M.a.o, jag missar hellre ett högt uppsatt mål, än att jag träffar rätt med ett skamligt lågt, om ni förstår mig. Förra årets målsättning och resultat blev dock av olika anledningar lite väl pinsamt.

Om jag skulle tro något, så undrar jag om inte klubben sätter ett annat mål, med en lite speciell formulering, men det är bara troende.

Vore intressant att få reda på det kortsiktiga (2012) och ett långsiktigare mål, men det dröjer väl lite till, för truppen är ju exempelvis inte helt klar än ...

Heja SPORT, GFG!
SvenskaFans Mer Calcio
2011-12-12 01:02
Granskning av arenorna i Allsvenskan
Örebro widemarsh
2011-12-12 00:41
Hellre ett inaktivt forum än ett där man måste scrolla igenom 25 inlägg med ren skit för att hitta något relevant. Stolt gnällröv.
Örebro Hertig_Karl
2011-12-12 00:29
Godzilla/

Tycker vi spikar din plan! =)

Örebro Hertig_Karl
2011-12-12 00:24
Ursäkta spammet, men vill bara förtydliga. Jag vill såklart att ÖSK ska vara så bra som möjligt, men tycker att det är en väldig charm i att vara underdogs och slå favoriter och experter på fingrarna. Jag inser samtidigt att om ÖSK blir så bra som jag önskar förlorar jag den biten så det är lite tudelat. Kanske har det att göra med att man är uppväxt med ÖSK och det nästan alltid har varit så.

I mitt tycke måste det vara skittråkigt att hålla på till exempel Barcelona. De kan ju aldrig någonsin överträffa förväntningarna, och det absolut bästa som kan hända är att de motsvarar förväntningarna och plockar hem ligan, cupen och CL. Ungefär som att se ÖSK möta Åtvidaberg på hemmaplan. Kan antingen sluta med att man är lite sådär halvnöjd med vinst, eller rejält besviken vid oavgjort eller förlust.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-12-12 00:23
Håller med Grodan och Hertig_Karl. ÖSK verkar alltid slå bäst ur underläge och när inte så mycket förväntas...gott så! Vi har målsättningen att komma sämst 11:a och går och vinner bucklan istället helt enkelt! :)
Örebro Grodan
2011-12-12 00:18
Hertig_Karl//

Jag är nog inne på samma spår som dig. Det känns som det vore förnuftigt att ha en relativt låg målsättning i år, så att vi kan arbeta i lugn och ro och slippa den höga pressen. Men det är ingen lätt fråga faktiskt. Sätter vi en låg målsättning i år går vi ifrån våra långsiktiga planer, men det kanske är nödvändigt? Vi har ju fortfarande chansen att ta SM-Guld senast 2015 även fast vi tar detta år som ett "mellanår", då vi bygger tillbaka det vi har skapat de senaste säsongerna.
Örebro Hertig_Karl
2011-12-12 00:08
Jag är ingen psykolog men jag inbillar mig att det vore bra för laget med ett mål som är ganska lätt att nå. Efter den tuffa säsongen och med tanke på snacket om stämmningen i truppen skulle det nog göra underverk om de lyckades nå och överträffa målet. Väldigt svår fråga detta med målsättning. Vad skulle trigga laget mest? En hög eller låg målsättning?
Örebro Hertig_Karl
2011-12-12 00:02
Grodan

Jag tycker, ur mitt supporterperspektiv, att det vore skönt med en ganska låg målsättning, låt säga övre halvan. Jag orkar inte med en säsong till som den gångna dvs. favoritskap och sedan fiasko. Inte så tätt inpå, om ett par år kanske jag orkar med det igen=). Saknar känslan som det var för ett par år sedan, då ÖSK var rejält nederlagstippat av experter osv, men överraskade hela Sverige!

Detta var inte ett svar på din fråga men det var mina känslor just nu angånde målsättningen.

Örebro Grodan
2011-12-11 23:37
Ska bli intressant att se vilken målsättning vi kommer ha inför den kommande säsongen. Kommer man sätta en målsättning baserat på förra säsongens resultat, eller kommer den gå i linje med den långsiktiga målsättningen?

Om jag inte minns fel var väl den uttalade målsättningen att vara ett etablerat topplag 2012 och sedan vinna SM-Guld senast 2015. Tror ni man rubbar på den målsättningen eller håller man kvar vid den trots förra säsongens nederlag? Hur tycker ni man bör agera?
Örebro Hertig_Karl
2011-12-11 22:46
Håll ut, bara 48 dagar kvar till försäsongspremiären! Degerfors-ÖSK lördag den 28 januari kl 15. Kommer nog busvisslas rejält på Stora valla! =)
Örebro Grixx
2011-12-11 22:24
Hmm....möjligen överskred BiB även mina breda dynamiska gränser över vad som är "rumsrent".
Örebro Grixx
2011-12-11 21:45
Tycker det är lite småkul med konstnärlig frihet, flumhumor,högt i tak och dynamik just nu. Kul där vi får visa lite personlighet mm.....utan rena personangrepp.

...och skulle ändå så vara så gäller det att rulla in det i sockervadd, humor och ett jäkla gott humör ;-P

Instämmer med kardinalen och Conjuration..men givetvis är fotbollssnack fortfarande välkommet när det finns något nytt att ventilera....men just nu så är det väl stiltje.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-11 21:43
Förslag till sysselsättning när inget fotbollsmässigt händer, en liten sånglek:

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Hej, tummen opp

Hej, tummen opp, ända opp i vädret!
Hej, tummen ner, ända ner i backen.
Tralle ralle ralla, tralle ralle ralla,
tralle ralle ralle, ralla!

Beskrivning
På "Hej" lyfter man upp tummen
och sträcker den ända upp i taket.
På det andra "Hej" :et så sätter man tummen ända ner i golvet.
Handklappning och snurra runt medsols.
Och så börjar dansen om igen.
Örebro kardinal Richelieus
2011-12-11 21:27
Conjuration// Forumsmedgångare? Hahah :))) Där fick du min tumme ;))))))
Örebro Conjuration
2011-12-11 21:25
Det är precis som Kardinal skriver här nedanför. Herregud era förbaskade gnällrövar, stick härifrån om det inte passar er. Kom tillbaka när AS börjat igen. Inte ens bastufilosofen pratar om fotboll, utan hans semester istället därför att det inte finns nåt att snacka om. Ni är ett gäng (forums)medgångare, AVGÅ!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kardinal Richelieus
2011-12-11 21:16
Finns ju inte så mycket fotboll att tala om...Det som finns att säga denna off season hitintills har sagts 2000 ggr. Under sådana omständigheter är det väl ganska naturligt att det börjar talas om ditt & datt och det är väl inte hela världen. Alternativet är ju att skriva ingenting. Att skriva "Ge mig en stjärna" 400 ggr tycker jag inte är särskilt kvalitativt heller trots att det är fotbollsrelaterat.

Det måste väl hända något på värvningsfronten, träningsmatcher, träning komma igång osv innan fotbollssnacket kommer igång på allvar. Spelarna sitter i Thailand och dricker öl nu.

Edit: Därmed inte sagt att 350 inlägg om tummen och dyl är kul. Sånt scrollar jag bara förbi. Orkar inte läsa en rad av sånt trams.

2011-12-11 21:16
Håller med. Forumet börjar bli tramsigt.

Kan vi inte hålla oss till att snacka fotboll på detta forum? För detta är väl ett fotbollsforum? För jag har väl kommit rätt?
Örebro Bastard on Parade
2011-12-11 21:04
Trist att forumet har spårat ut totalt.
2011-12-11 20:48
Den kommande veckan vill jag ha in den nya ledaren i laget.
Örebro ÖSK Fans
2011-12-11 20:43
Ja väldigt lite fotboll här inne. Synd då detta är ett fotbolls forum. Hoppas på pk denna vecka.
Örebro Salt&Peppar
2011-12-11 20:32
Allt tycker jag hänger på vilken mittfältare vi värvar, samt om Haddad håller sig frisk. En riktigt bra mittfältare och Haddad hel, så är vi topp-5 tror jag.
Örebro widemarsh
2011-12-11 20:31
Oj, vad otroligt lite fotboll det diskuteras här inne. Ge oss några värvningar nu!!!!
Annons: