/fotboll/osk/forum/3186.aspx/fotboll/osk/forum/3186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kardinal Richelieus
2011-12-21 23:18
Marta (hane) //Om det fanns en lista. Svara samtliga negativt på den efter Bedoua/Almebcä drog? Varför värvade man då en You tube forward? Varför så många på provspel då?
Örebro Marta (hane)
2011-12-21 23:17
Kardinal/ Klart man har en lista som man jobbar med...
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-21 23:05
Målvakt sparkar inrusande huligan i holländska cupen.
Fast man borde ju på något sätt ändå haft andra och tredjeval klara. Jag kan också förstå att man inte har ekonomi eller kanske tillräckligt attraktionskraft för att locka de bättre.

Men Bosman får ju faktiskt börja förhandla redan som i somras och man borde haft god tid på sig. Liksom inför sommaren hade man kanske lyckats lockat hit
t ex några Britter som behöver om speltid som mittback och mittfältare så hade man kunna täcka ut hösten iaf. Man vvisste ju i princip redan när säsongen började att de skulle vara förlorade till juli. Nu har jag känsla av att ÖSK "letar". Man ska inte leta nu. Man ska ha en lista färdig.

Hur ser det ut i superettan? Finns det några intressanta mittfältare där?
Målvakt sparkar inrusande huligan i holländska cupen.
Örebro Marta (hane)
2011-12-21 23:01
DO/ T.ex Paulinho var väl det senaste exemplet även om han var bosman.. Att värva allsvenska stjärnor med kontrakt är det bara ett fåtal lag i Allsvenskan som har muskler att göra.
Örebro Ösk-groda
2011-12-21 22:48
kardinal Richelieus
Det ska du inte fråga mig om varför de inte gjorde. Den insynen har inte jag............hade jag haft svaret skulle jag säga det till dig
Örebro 'D.O.
2011-12-21 22:39
ÖSK visste nog ganska väl hur det stod till med båda spelarna, Kihlen sa redan i somras att han var osäker på att fortsätta och Nordbacks kontrakt gick ju ut så de måste ju ha snackat långt innan.

Varför ingen värvats handlar nog om att man misslyckats med sina förstahandsval eller att beskeden från dem dröjer. Det är inte bara ÖSK, utan flera lag har många spelare kvar att värva. ÖSK är tyvärr varken rika eller given medaljkandidat, inte det allra lättaste att locka hit bra spelare.

Om spelaren inte har en speciell anknytning hit så får man antingen gå på 1. oetablerade spelare på allsvensk nivå (Wiktorsson, P. Samuelsson) eller 2. spelare som behöver mer speltid. Att värva hit en etablerad typ mittfältare (som är viktig i sitt lag) av hög klass från allsvenskan eller jämnstark liga är väldigt, väldigt svårt för ÖSK. När skedde det senast egentligen?
Örebro Marta (hane)
2011-12-21 22:38
Kardinal/ De kände till både avhoppen i god tid vad jag förstått. Och aven om de inte hade sagt ngt tror jag de flesta som känner till grabbarna kunde räkna ut vad som var på G.
Dock kan det va svårt att sy ihop saker så tidigt som man vill. Men just en äldre spelare som vill avsluta karriären ngn-stans tycker jag man borde kunnat ha sytt ihop ett avslutningspaket till i god tid. Då är man ju inte lika hugande efter andra anbud att man vill avvakte diverse fönster och borde mer se till vad som erbjuds efter karriären...
2011-12-21 22:37
Ösk-groda //Varför har de då inte agerat i tid som andra klubbar? Varför ersattes vare sig Bedoya eller Almebäck på ett kvalitativt sätt om de visste det?
Örebro Ösk-groda
2011-12-21 21:47
kardinal Richelieus
Varför skulle jag det????
ÖSk ledningen visste ju det redan då å förmofligen ännu tidigare ......än när jag hörde det......
2011-12-21 21:42
Ösk-groda // Du borde ingått i sportkommiten och förberett klubben för vad komma skulle!
Örebro Ösk-groda
2011-12-21 21:19
kardinal Richelieus
Nordbacks avslut i Sportklubben visste jag redan i September å det fick jag reda på från folk inom ÖSK.......så det var absolut ingen överraskning ...Kihlberg vet jag inget om iaf ... men han har ju varit halvskadad en längre tid å han blir ju inte yngre precis :-))
2011-12-21 21:14
Bulten i Boo // Nja, det blir nog någon finne som värvas till mitten med allfinska meriter. Så Nordin kan nog fortsätta känna sig säker.

Betänk att Kilens avhopp och att Nordback slutade kom som en överraskning för ledningen så man får förstå att de inte hade sonderat terrängen innan utan började kolla nu i nov/dec. Sedan låg man redan på minus i.o.m Bedoyas oväntade sorti.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-21 20:29
Mittfältare är det vi främst behöver, minst två av riktig, riktig klass. Som jag skrivit förut: De ska va' så bra att Nordin ska känna att hans plats inte alls är säker. Lite lustigt då att läsa förslag på sådana nyförvärv inför 2012: Abgar Barsom, Henrik Rydström och Marcus Lantz. Fyller 35, 36 resp 37 år 2012. Vilken talangsatsning, eller hur Aspen?
2011-12-21 20:23
Även om det är hockeytränare som talar (Peter & Jens) så talar de ändå om ledarskapet betydelse, förväntan på spelare och tydlighet, ungefär i mitten av intervjun.

Dagisdravel som inte hör hemma bland riktiga karlar anser än del här inne, jag vet, och ni kan skippa det. Men för er som tror på lledarskapets betydelse tycker jag ska kolla på detta.

Vilken skillnad mot Sixten & Lasse

Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-12-21 20:05
Ja just det, uppesittarkvällen! Smart tänkt där Djäflun! Det får vi hålla tummarna för!
2011-12-21 19:22
Djäflun//

Fan vad nice :).
2011-12-21 19:19
Här är alla utgående kontrakt i danska Superligan.

Håll till godo :).
Örebro Djäflun
2011-12-21 19:13
Hoppas och tror att man kommer presentera nyförvärv imorgonkväll på ÖSK-tvs uppesittarkväll!
Prospect
2011-12-21 18:26
Jaja se så. Det finns viktigare saker att tänka på. Kommer det så kommer det.
2011-12-21 17:33
Sjögren kanske gör ett hattrick den 23 December...

... Dvs att tre spelare blir klara på samma dag :).
2011-12-21 17:14
Nähä Inget idag heller...

...Den som väntar på något gott väntar alltid förlänge :).
AIK Saywee
2011-12-21 17:02
Sjutton också ....
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2011-12-21 16:59
17 01. FAN
Örebro svartvitthjärta
2011-12-21 16:58
Nu är klockan 17! Spänning..

Heja Sport!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2011-12-21 16:56
Blire nått idag??
2011-12-21 15:59
En timme kvar till 17:00.
Örebro 'D.O.
2011-12-21 15:46
Känns som att förväntningarna har sänkts avsevärt på forumet när man diskuterar Aubynn och Rydström och Pavey. Bara Rydström av dem som passar/platsar men han är 1. gammal och 2. så lär han inte flytta från sitt KFF. Pavey är högerback, och visst där platsar han så länge Anttonen är helt ute ur ekvationen.

Eller så förstår man att det är jävligt tufft att hitta vettiga spelare till rimliga priser.

Varför snackar ingen om Thern (har ingen info om det) men varför tar det så lång tid att komma överens med MFF om det är dit han ska? Vågar han dra till största rivalen och vara i fokus av den anledningen? Ser han andra klubbar som alternativ, där han får garanterad speltid?

2011-12-21 15:32
Vem vet hur Sjögren resonerar? Kanske som Jan Bannan? :))
Annons: