/fotboll/osk/forum/3185.aspx/fotboll/osk/forum/3185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-21 14:47
Osiako ska diskutera med Mjällby.
Örebro ÖSK Fans
2011-12-21 13:49
Pavey är väl inte än innermittfältare utan mer en ytter?.Han tror jag knappast är aktuell.
Örebro Marta (hane)
2011-12-21 13:37
Hur är Rydströms dgasform? Vet att han har ett gott öga till Örebros ständiga underdogstämpel. Tror han kan va precis vad som saknas i dagens lagbygge. Shit vilket bra förslag... Sedan när Berger allt mer växt in i rollen så kan han dondera från avbytarbänken, och bli hjälpgumma över hela plan. Varje lag behöver en bloggare!!! :) Eller hur Saywee :) Kan man få in honom i en mer kommunikativ tränarroll på sikt så är allt vunnet!
Örebro ÖSK Fans
2011-12-21 13:27
NEJ inte Jeffrey Aubynn"! han är varken bollvinnare eller genombrottspelare..
Örebro Sogen
2011-12-21 12:47
Aubynn är ju inte direkt någon krigare. Tror det är svårt att hitta en etablerad svensk pådrivare. Abbe javisst. men tyvärr mycket skador i år.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-12-21 12:44
Stso,

jag förstår och nästan känner av din magkänsla, trots att du inte hoppas på några av de du nämnde ..

... men tänk om det kan bli RYDSTRÖM!

"Grisen" i säcken, Sjögren vakna ...

.. nej, förresten, jag hoppas faktiskt på något ännu bättre :)

Heja SPORT. GFG!
Örebro Nikki Sixx
2011-12-21 12:43
Jeffrey Aubynn - superkrigaren. Nja inte direkt va.
AIK Saywee
2011-12-21 12:12
Krille, 12:06,

alla, jaja, nästan alla, fuskar väl lite med skatt, om jag förstår verkligheten rätt ;)
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-21 12:06
Det tråkiga är ju att Barsom blivit inblandad i norska skatteskandalen.
AIK Saywee
2011-12-21 12:06
abdel seidou, 11:58,

mycket tänkvärt inlägg från dig.

Så oerhört klokt och smart resonerat från PG, en tränare som verkar vara lyhörd och dessutom verkar ha en förmåga att kommunicera med ALLA!

ÖSK, lyssna, läs och förbättra, där det finns förbättringsmöjligheter.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-12-21 11:58
Såg en intressant grej angående Häckentränaren Peter Gerhardssons filosofi om hur man hanterar och kommunicerar med individer i en grupp. Några har ju propagerat för Gerhardsson som Sixtens ersättare i ÖSK så jag tänkte att det kan vara av intresse för forumet.

I ett reportage i senaste numret av offside, vilket behandlar Andres Vasquez misslyckade tid i Schweiz och hans återvändo till svensk fotboll genom en "omstart" i BK Häcken, får Gerhardsson frågan om hur det funkar med spelarens disciplin vid sidan av planen. Detta med tanke på att han från tiden i IFG Skattefusk är känd för att ha satt klubbrekord i böter för sena ankomster och sådana typer av överträdelser av gemensamma ordningsregler.

Svaret lyder;
-Bötessystem är så förlegat, säger Gerhardsson. Det kanske funkar i en klubb som bara köper och säljer spelare. Men inte om man vill utveckla dem. Om någon kommer för sent är ju inte problemet att han kommer för sent, det är något annat som ligger bakom. Då pratar vi om det istället för att ge 500 kronor i böter. Att man ska behandla alla lika är en klyscha. Vi gör tvärtom. Varje år har vi tränare tre utvecklingssamtal med varje spelare. Men behövs det kan vi ha tre samtal i veckan med samma spelare.
AIK Saywee
2011-12-21 11:36
Stso, 11:19,

jag glömmer kanske inte vem som skrev det först, men är det "din prioritering" i listan?

Krigare, stöttespelare, är det iallafall, även om jag inte önskar Grahn ...

... trots sin ålder, önskar jag mest Abgar, av dina fyra, han kan agera både på och utanför den gröna ytan, det räcker med en frispark eller två ... och han kan ryta till som ett lejon, när resten av laget och tränarparet givit upp!

Men allra helst önskar jag någon bättre, kan det vara så svårt, för Sjögren att hitta den rätte, det är ju hans jobb, tillsammans med Sixten med flera, jobba för ÖSK, för tusan!

Tröga hemliga ÖSK, sabba inte en säsong till !

Jag förväntar mig ett medaljmål, och gärna ett guld :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro Stso
2011-12-21 11:19
Tobias Grahn
Kevin Pavey
Jeffrey Aubynn
Abgar Barsom

Någon av dessa herrar kommer bli den dominanta superkrigaren som vårt eleganta mittfält saknar. Det kan jag lova!

Kom ihåg vem som skrev det först ;)
Örebro ÖSK Fans
2011-12-21 10:31
ÖSK-SUPPORTERN

är han verkligen bättre än Grahn?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2011-12-21 09:46
ÖSK Fans. Nordmark? :)
AIK Saywee
2011-12-21 09:25
ÖSK Fans,

det är inte lätt att hitta en sådan på denna planet,
men ingenting är väl omöjligt i dessa önskningarnas tid ?

Jag kan bara hoppas (det var det jag skrev tidigare, hoppas alltså)!
Örebro ÖSK Fans
2011-12-21 09:22
saywee

Ge expempel på mittfältare som är yngre, bättre och billigare än Tobias?

glöm inte att han ska vara etablerad...=)

Jag tycker det är svår att hitta någon i sverige...
AIK Saywee
2011-12-21 09:11
Farside,

lycka till med resten av utbildningen :)

Om inte Sixten lyckas med att placera ÖSK som topp fem, vid sommaruppehållet 2012, är det du som skall ta över (även om inte utbildningen är klar), med eller utan Grahn !

Du har i så fall mitt stöd, för det du skriver på detta forum, även om jag ibland tjafsar emot, känns faktiskt som att du har mer hjärta för klubben än det jag känner att andra avlönade aktörer har.

Heja SPORT, GFG!
Örebro Farside
2011-12-21 08:58
ÖSK-Fans : Tackar :)
Jag undrar faktiskt varför jag inte är tränare i ÖSK.. men min halvklara elittränar utbildning räcker kanske inte riktigt till ;)
AIK Saywee
2011-12-21 08:50
Jag hoppas på någon bättre, yngre och billigare än Grahn ;)
Örebro ÖSK Fans
2011-12-21 08:45
Farside

Du är klok du! Vi hoppas på Grahn.
AIK Saywee
2011-12-21 08:32
Farside,
vi har verkligen liknande idéer, om vad en etablerad spelare är, undrar om ÖSK/Sjögren tycker lika?

Stöttepelare som stöttespelare :)
AIK Saywee
2011-12-21 08:28
OREBRO,
tackar, vid lusläsning ser jag att det står ...

"Klar för Djurgården som han nu är ses han av Magnus Pehrsson som en nummer-nio-spelare. - Det förstår jag. Det var så vi såg honom också. "

Jag uppfattade det som att bara DIF såg honom som 9:a, men även Sjögren (om han ingår i vi) såg ju honom som 9:a.

Fast om Sjögren är rätt citerad i dagens pappers-NA, är det lite märkligt att han inte visste vem spelaren är ... han (Sjögren) kanske inte såg honom (Cobi) själv?

Ojojoj, trams
Örebro Farside
2011-12-21 08:28
Saywee// Vad etablerad betyder för mig är : En spelare som varit med ett tag , spelat matcher under stor press (cup finaler , cl kval , avgörande bottenstrids match osv). En spelare som kan ingjuta rutin och hjärna/hjärta på centrala delen av planen.
Dvs , en spelare som kan anses som stöttepelare.
Sen hur många sådana det finns runt om i världen som kan tänka sig ÖSK som nästa klubbadress är nästa fråga :)
Det kan vara Grahn.
Det VAR hur som helst en Kihlen för något / några år sedan.

Vem blir nästa?
AIK Saywee
2011-12-21 08:23
Farside,
jag säger (skriver) inte emot dig, vi behöver nog i alla fall en etablerad mittfältare, men kanske två, fast Paulinho ÄR en mittfältare, fast det kanske inte hör hit?

Vad menas med ETABLERAD i dessa fall, eller vad menar de som använder ordet etablerad, med just detta ord?

Jag vill att ÖSK etablerar sig som topplag för all framtid :)

Men, vad är "etablerad mittfältare" för ÖSK i nuläget?
Örebro 0REBR0
2011-12-21 08:20
@Saywee Dom säger ju i samma artikel som du refererar till att dom såg honom som en "nummer 9". Där finns ju William, Peter Samuelsson och Haddad. Om det är exakt samma spelartyp är ju svårt att säga, men jag har svårt att se att vi skulle behöva fyre st "nummer 9". (Förutsatt att alla är friska förstås...)
AIK Saywee
2011-12-21 08:16
bison, ja det har du faktiskt rätt i (om yttrar).

Fast jag undrar, men är osäker på, om han (Cobi), inte sågs som en 9:a?

Det är detta jag klurar lite över och dessutom kan man ju fundera om pappers-NA (dagens) är lite ute efter den hemlige spjuvern Sjögren´s sanningar?

Sisåhär står det:

"Bortglömd? ((minirubrik)

Så sent som på fredagen frågade NA ÖSK´s sportchef Lennart Sjögren om Span var aktuell för ÖSK.

Men då svarade Sjögren att han inte visste vem spelaren var.

Nu säger Sjögren så här till Fotbolldirekt:

Han är fortfarande långtifrån färdig och behöver säkert ett par år på sig ........"
(ni har resten av texten redan länkat)

Visst är det lite underligt eller är det inte det, trots att det är mänskligt att glömma.

Heja SPORT, GFG!
Örebro Farside
2011-12-21 08:04
Saywee// Dessutom , behöver vi ytterligare en lönekostnad på en lovande spelare? Jag ser hellre (som jag skrivit nedan) att vi värvar 2 etablerade mittfältare.
Sen är det möjligt att vi inte besitter en spelare som är "exakt" som han, det har jag sämre koll på då jag inte sett honom i aktion.
Örebro bison
2011-12-21 07:56
Saywee// Om man såg honom som en ytter så har vi ju en halv startelva med yttrar.
AIK Saywee
2011-12-20 23:25
Klippt ur Krilles länk om Brian Span ...

"Men inte för att det är en dålig spelare, utan för att vi insåg att vi redan hade hans spelartyp och att han då inte hade det där lilla extra, fortsätter Örebros sportchef."

Vem, eller vilka är det vi har, som är "hans spelartyp", det har jag inte koll på, är det någon som kommer ihåg eller kan gissa?
Annons: