/fotboll/osk/forum/3175.aspx/fotboll/osk/forum/3175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2011-12-30 18:54
BiB//

Skall rusa till BA inom kort, självklart har jag räknat och tycker det är bedrövligt att nuvarande styrelse har ställt till det så. Men hur du än räknar så är en AS-plats värd betydligt mer även i pengar mot dagens styre. Då har jag inte beräknat hur många av de flyktande sponsorer som kommer tillbaks. Enbart pengarna ifrån SvFF.

Sedan tycker jag att även om du bor långt ifrån Örebro så är 550:- oerhört lite pengar o snålt av dig som tror på ÖSK. Varför satsade du inte via Spelarinvest när ÖSK var mycket nära kk, du har råd? Jag skulle lägga en rejäl slant igen om samma sak uppstod

Örebro ÖSK Fans
2011-12-30 18:50
Grodan

Under denna tid när det är aktuellt med transfer tycker jag det är både kul och spännande att prata om det,hoppas det är ok för dig...

Sen att jag Tjatar om Grahn är för att jag gillar han och tror han skulle passa i ÖSK, hoppas det också är ok för dig.

annars får du scrolla, om du inte redan gör det..

Gott nytt år...
Örebro Bulten i Boo
2011-12-30 18:38
ÖSK-Karl// Jag ställde en seriös fråga om hur du hade tänkt att finansiera två årslöner för tränare plus löner under uppsägningstid till assisterande tränare samt sportchef och försäljningsansvarig vilka du alla vill sparka om du, vilket Gud förbjude fick röja runt som du ville i ÖSK. Varför kan du inte svara på den enkla frågan? Det handlar om miljoner, 4-8 mkr kanske inklusive sociala avgifter lite beroende på hur kontrakten är utformade. Att man sedan har "tre månaders uppsägningstid" säger ju inget om huruvida man bara kan säga upp folk hit och dit. Det måste du ju veta som gammal företagare.

Så, som sagt, svara nu gärna på den enkla frågan: Hur ska du finansiera alla de som du ska säga upp om du fick makten i ÖSK?

Sen skojade jag lite, Kalle när jag skrev "Ja, skitsamma, kosta vad det kosta vill. Pengar är inget bekymmer. ÖSK-Karl slänger in en mille eller två så blir alla nöjda..." som en kommentar till det Saywee skrev typ om att kanske skulle vi ändå bli tvingade att sparka Sixten till sommaren. Om du tycker att skojseriet var dåligt så kan jag radera!

Jag har just betalat in familjemedlemsskapet på 550 kr. Bor för långt från Örebro för att det ska va' nån vits med årskort. Om den privata ekonomin inte satte sina gränser skulle jag givetvis kunna krydda det hela med t ex ett årskort (som jag för det mesta inte skulle kunna utnyttja) eller typ guldmedlemsskap
Örebro Grodan
2011-12-30 18:34
ÖSK Fans//

Har du någonsin skrivit om något annat än transfers?

Bara undrar.... :)
2011-12-30 18:07
Saywee//

Hoppas vi syns på den förbjudna sporten i Örebro, hade inte tänkt gå (skrockfull), men får hoppas att det blir tredle gången gillt mot detta lag!

Ösk-groda/
OK, själv har jag ingen aning, tänker inte köpa några kort, men har full förståelse för att ÖSK flyttat slutdatum och att du likt andra väljer att avvakta.

BiB/
Har du köpt ditt kort ännu?
Örebro Ösk-groda
2011-12-30 17:54
ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
Du vet väl att sista dag som betalningen för säsongsbiljetter ska vara inne den 27/1-12 En månad senare än föra året, jag ihop med mina kompisar har INTE hämta ut ännu.Äve n min pappa å hans kompisar har inte gjort det heller, så jag tror att de flesta väntar så länge som möjligt att köpa dessa.....
2011-12-30 17:47
BiB//

Är det kul att alltid vara ironisk? Jag har inget företag längre att slänga in en miljon ifrån. dessutom kastar jag inte pärlor för svin och absolut inte privat. Däremot kostar det 280.000:-/år att vara med som sponsor i Team ÖSK. jag har sålt mina företag som x 2 gav det dubbla, vet fler som hoppat av och ännu fler som var med i Inre Cirkeln, ca 75.000:-/år. Kan de ha gjort det av missnöje? Har bara för nöjes skull ett mindre företag kvar och i de jag sitter med i styrelsen är det absolut inte aktuellet med någon sponsring för ÖSK just nu, de sitter hos dem vissa kallar "svinet Fahlander".

Men du verkar inte det minsta oroad, skall bli intressant att se vad du och andra härinne skriver när vi ligger i bottenträsket efter 10 omgångar. Dessutom önskar jag du kände någon på kansliet, årskortsförsäljningen är bara hälften mot förra året. Själv tänker jag inte ens köpa årskort, men medlemskortet är däremot heligt för mig.

Men BiB, hur mycket bidrar du med i snitt per år till ÖSK-Fotboll?
AIK Saywee
2011-12-30 17:35
Nu skall jag återigen gå på på den "förbjudna" sporten,
där allsvenskan redan är igång i idrottsstaden ÖREBRO ...
Örebro ÖSK Fans
2011-12-30 17:19
jävlar vad det värvas i ÖSK...=)

nästa vecka måste ju några spelare in.
2011-12-30 17:16
BiB//

Sist jag frågade (ca.1 är sedan) hade Sjögren 3 månaders uppsägning, vad gäller att byta ut den finska tränarstaben som vår "eminenta" styrelse gav två år till kan man ju räkna på flera sätt.

1. Betydligt billiggare att kicka dem mot att spela i SE (utan tvekan).
2. Enklare att värva, även tränare behöver ha kommunikation vid sådana.

Oerhört trist men lätt förutsatt att ÖSK-Elitfotboll skulle hamna här. I somras ville Axén hem (inför säsongen), ingen tog kontakt med honom, styrelsen velade mellan finnarna o Stahre, vem av trion som skulle kunnat locka mest nyfärvärv får ni själva avgöra.

För mig (vilket ni vet) såg jag framtiden barka iväg redan efter Porokaraaffären, ja redan innan den. Efter det har fler stora sponsorer dragit sig ur så enligt mig befinner sig ÖSK-Elitfotboll med nuvarande styre i alla dess led i fritt fall, totalt i onödan. Jag lider av det, men lider mer av andra saker, bl.a av ÖSK-kompisar som lämnat in sina jordeliv på tok för tidigt.

Tror inte att du BiB kunnat fatta hur mycket ÖSK-Fotboll betytt för mig genom åren, eller hur många nya sponsorer jag lockat/tvingat till klubben. För ett nytt styre (kommer innom sin tid) blir det huvudsakliga arbetet att gräva fram gamla sponsorer samt att få ett drag kring fotbollen i Örebro igen, hur lång tid var inte storlag som Göteborg och Helsingborg borta från AS? ÖSK har blivit bortskämda med att vara enda publiklag i Örebro. Nu har vi fått ett till (som jag också varnade för 2010) Ishockeyn. Det ihop med att Speedwayen går så bra tar bort publik. Säg att en familj med två barn vill se en av två hockeymatcher per vecka och sitta, kostar 1.000:-. Då har de i pribcip ändå missat en hemmamatch.

2012 är lite av ett ödesår för fotbollen, går ÖHK upp i elitserien är det dit de flesta lokala sponsorer lockas i.o.m att fotbollen som sagt befinner sig i fritt fall. Måtte bara ÖSK klara sig kvar i AS. men med detta styre anser jag det är en utopi, sedan kan man vara hur mycket optimist man vill, jag är mer realist. Men ändå lite optimist, så mitt tips inför 2012 är:

1. ÖHK når Elitserien.
2. Indianerna vinner SM-guld.
3. Efter mycket turbulens så klarar sig ÖSK kvar i AS efter kval.

Sedan för att avsluta så hoppas jag få fel och att ÖSK vinner Guld, men likt många andra sponsorer har jag nu (återigen) fastnat i Ishockeyn och vad jag förstått år det näst intill omöjligt att byta styrelse i ÖSK, så ställ era platser till förfogande. Ni kan lätt betala för att komma in på 4:e våningen o puben ändå, kan bli svårare att få VIP-kort.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-30 16:49
Ja, skitsamma, kosta vad det kosta vill. Pengar är inget bekymmer. ÖSK-Karl slänger in en mille eller två så blir alla nöjda...
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-30 16:47
Kan man lita på klockslaget 17:00 idag?
Örebro Bulten i Boo
2011-12-30 16:46
Saywee// Jag förringar inte Dalas insats i ÖSK, tvärtom. Däremot minns jag att Dala uttryckte att det blev "lite för mycket" med de dubbla rollerna som tränare OCH sportchef och att det därigenom skedde en del misstag i organisationen. Den dubbla rollen var aldrig planerad vad jag minns, utan en följd av problem i Kent Karlssons privata sfär..
AIK Saywee
2011-12-30 16:41
Jaja, tjöta, Sixten har max två år från någon tidpunkt, men om han inte levererar innan sommaruppehållet 2012, dvs topp 5, så kanske han ryker lite tidigare oavsett vad det kostar, för vi har faktiskt inte råd med en skitsäsong till, det kostar för mycket helt enkelt, med poängtapp, minskat publikintresse, klack som minskar, sponsortapp, kommunikationsproblem etc etc

Stämningen och vinnarinstinkten måste bara komma snabbt tillbaka :)

Heja SPORT, GFG!
AIK Saywee
2011-12-30 16:36
Om jag kunde önska mig en mittfältare av klass, en kämpe för ÖSK ...

... så vore det nog en som påminner om Abgar eller Arnor.

Tror inte att den dyra Grahn´en kommer i närheten av deras kapacitet?

17.00 ???
Örebro Bulten i Boo
2011-12-30 16:35
KCMarten// Är du nån sorts rättshaverist? Detta är den tredje länken jag visar på där det skrivs att förlängningen är "tom säsongen 2013". Dessutom denna gång från ÖSK:s officiella hemsida. Hur andra media sedan valt att kommunicera ut detta är väl inte ÖSK:s fel? Vart vill du komma egentligen?
AIK Saywee
2011-12-30 16:32
BiB,
måhända att han missade reglerna i UEFA, men han lyckades med att ta ett stort silver och samtidigt göra ett jobb som idag TRE (3) stycken personer avlönas med.

Starkt jobbat Dala!

Årets Europaäventyr med Sixten var ingen höjdare heller, för den delen, även om någon kunde reglerna ...

Förringa inte det Dala gjorde för klubben, titta på hans facit.

Jag vet att det blev ett skitår, men han lyckades faktiskt rätt skapligt på tjongfotbollens tid.

Dala i Lama
Örebro KCMarten
2011-12-30 16:24
BiB //

Visst, men då är det felkommunicerat eftersom det är 2,5 år från sommaren fram till slutet av 2013.

Örebro Bulten i Boo
2011-12-30 16:20
KCMarten// Men alltså, TILL OCH MED 2013 betyder säsongen ut, 2013. Ring upp ÖSK:s kansli och kolla, vettja!
Örebro Bulten i Boo
2011-12-30 16:16
Saywee// Dalas dubbelroll innebar dock att han missade uefa-reglerna vilka våra motståndare hade koll på...
Örebro KCMarten
2011-12-30 16:14
BiB, 16:07 //

Jag tycker absolut inte det, men jag vet att andra har haft åsikter i den riktningen.

Själv anser jag ÖSK förmodligen spelade den absolut bästa fotbollen 1994 i klubbens historia, vackert anförda av Arnor Gudhjonsen.
Örebro KCMarten
2011-12-30 16:11
BiB //

Det står inte att det är säsongen ut 2013. Bara ATT det går ut 2013:

"ÖSK:s officiella hemsida bekräftar förängningen med Boström. Kontraktet gäller t.o.m. 2013".(OBS, stavfelet är faktiskt med från originalartikeln)

Om det gäller hela säsongen 2013 ut så är det 2,5 års kontrakt vilket aldrig sagts.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-30 16:07
KCMarten// År du nykter? 62 mål på 26 matcher 1994, skulle det utgöra exempel på "tråkig fotboll"?
AIK Saywee
2011-12-30 16:07
Dala har lyckats allra bäst, som tränare "tillsammans" med de svartvita eleganterna genom tiderna, det stora silvret 1994.

Detta är odiskutabelt, dessutom har jag för mig om att han klarade av sportchefsjobbet samtidigt, en billig lösning för klubben, som gav ett mycket bra resultat!

RESPEKT!
Örebro KCMarten
2011-12-30 16:00
D.McGrain //

Stora ord.

Själv har jag, trots att jag följt ÖSK sedan 70-talet, svårt att bedöma organisationen från då tillbaka till 40-talet för att uttala mig så självsäkert.

Själv så anser jag att Roffe Zetterlund, som tog oss tillbaka till Allsvenskan 1988 slår högre. Eller Sven "Dala" Dahlqvist som gav oss ett silver och faktiskt hade guldet några minuter 1994.

Någon kanske menar att de företräder en tråkig fotboll? Ja, hellre en grisfotboll som ger guld än en champangefotboll som leder till Superettan.

Man bör nog inte heller som ÖSK.are glömma Orvar Bergmark, förmodligen den störste i klubben någonsin, som bl,a blev förbundskapten i landslaget mellan 1966-70.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-30 15:59
KCMarten// Säsongen 2013 ut...
Örebro KCMarten
2011-12-30 15:49
BiB //

I Sixtens fall är det väl 1,5 år. Han skrev ju på för två år i somras vilket är ett halvår sedan.

Tiden går och det blir billigare och billigare att bli av med honom ;-)
Örebro D. McGrain
2011-12-30 15:09
Det finns alltid bättre, eller möjlighet att utvecklas. Men till skillnad från ÖIK-Karl kan jag erkänna att de vi har nu är de bästa vi haft i efterkrigstid. Men, givetvis finns det förbättringar att önska. T.ex själv så vill jag ha en mf, och kanske en mb. Forza ÖSK!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bulten i Boo
2011-12-30 15:05
Saywee// Jag är också dåligt insatt i anställningsvillkoren i fotbollens värld vid sidan av tränare och spelare som ju i de flesta kontrakts-konstruktioner är säkrade sin lön kontraktet ut. Känns dock som rätt grymt om en sportchef ska vara så osäker på sin anställningstryghet så att han/hon från ena dagen till den andra inte vet om inkomsttryggheten kvarstår. Typ som att vara Saab-anställd... Så förhoppningsvis och för deras egen skull så har de rejäla fallskärmar i sina anställningsavtal, Sjögren o Sköldmark..
Frågan kvarstår dock hur ÖSK-Karl har tänkt sig vad gäller finansieringen av dubbla löner på minst 2 x 2 år som det ju skulle bli om han fick härja fritt i ÖSK:s organisation... Handlar om flera miljoner.
Örebro Guldtass
2011-12-30 14:35
Saywee, finns säkert bättre tränare & sportchefer ... finns sämre också.

men jag ger mig inte in i den här nonsensdiskussionen då den bara leder till pajkastning ... urrk ;-(
Annons: