/fotboll/osk/forum/3173.aspx/fotboll/osk/forum/3173.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-01 11:21
Grixx//

"– Vi fick möjlighet att med kort varsel plocka hit honom från Midtjylland. Vi ville titta på honom när han befann sig så pass nära, säger Lennart Sjögren.
Hernández presenterade sig direkt genom att skjuta sönder en ruta på en av logerna på Behrn arenas västra läktare.
Han verkar i alla fall ha löd i bössan?
– Ja, så kan man se det. Skulle snarare säga att det var ett jäkla dåligt skott. Han spred bollar högt och lågt och det var bara en tidsfråga innan han träffade en ruta, säger Sjögren."

De kallar jag en dissning :).
Örebro ÖSK Fans
2012-01-01 10:43
http://klacksparken.bloggo.nu/

Vad är det för fel på denna människa!!? snacka om att såga vårat lag! Tror han är orolig att vi ska sno Grahn av dom!
Örebro Grixx
2012-01-01 10:14
En anledning var också att han ville att klubben skulle få betalt för honom...och att han inte ville gå som bosman för no money at all. Precis som många i forumet också önskade att han....och flera andra skulle göra.

ÖSK KRILLE// Sjögren tokdissade?

Några veckor kvar till nästa match. Spännande att se läget då om alla nyförvärv är klara. Förhoppningar finns om det. Trots erfarenheten av förra årets sent klaffade värvningar så är en sen bomb ändå välkommen.

Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-01-01 09:46
God fortsättning alla ÖSK-vänner! Låt oss nu se fram mot några goda värvningar de närmaste dagarna och ett mer framgångsrikt år än det förra. Jag kommer att vara där det händer, på Behrn Arena, när försäsongsmatcherna drar igång. Hoppas ni också är där!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro rirobban
2012-01-01 04:50
Sen bör jag kunna lugna er här... kom ihåg varför Nordin från första början skrev ett 5-årskontrakt. Det var efter att noga snackat med sin familj och kommit fram till att det var bäst att han stannade i stan. Tror inte han bryter kontraktet redan ett halvår senare för en klubb som han sagt att han inte gillar.

Nordin stannar tror jag!
Örebro rirobban
2012-01-01 04:23
TommyS //

Den var bra:)

Får nog säga att ÖSK var min värld ett tag, men alla dumma felbeslut och andra faktorer har gjort att ÖSK "bara" är mitt absoluta favoritlag numera:)

God fortsättning på er svartvita, detta blir året då vi överträffar 2011!
Örebro TommyS
2012-01-01 03:03
Rirobban - lyckos dig som lever i en varld dar OSK och varlden inte ar samma sak. Gott nytt ar alla
Örebro Svartvitt forever
2011-12-31 23:49
Gott nytt år, alla! Låt oss hoppas att året inte blir nattsvart, utan svartvitt!
Örebro Grixx
2011-12-31 23:19
Kul att läsa *Mackans* text.
Återigen Gott Nytt År till er alla!!!!
Oddevold *Mackan*
2011-12-31 20:37
En fråga om vi skulle värva Grahn. Påminner en hel del om Gerzic i spelstil, vill ha mycket boll och springer inte överdrivet mycket eller speciellt snabbt. Skulle det verkligen funka i praktiken? Detta är något jag tycker mer talar emot en värning av Grahn än hans något knepiga humör/divalater. :)

Finns två spelare som jag tycker hade kompletterat Berger och Gerzic perfekt på mittfältet; Viktor Elm (Heerenveen) och Philip Haglund (Blåvitt). Löpstarka, bra på huvudet och bra inställning. Men, men... kanske någon gång i framtiden.
Oddevold *Mackan*
2011-12-31 20:33
Bulten i Boo//

Hoppsan, han SKA ta plats på mittfältet så klart. :) Se, vårt lag blev just ännu bättre. Tror vi kan gå en mycket spännande säsong till mötes. Kanske kan också Yasin, Atashkadeh och Ibrahim ta ytterligare ett kliv på utvecklingsstegen. :)
Örebro Bulten i Boo
2011-12-31 20:12
*Mackan* // Har du sålt Paulinho?
Oddevold *Mackan*
2011-12-31 19:59
Tror vi går en spännande säsong till mötes. Hoppas vi kan säkra upp Wikström och två slagkraftiga mittfältare (samt behålla Gerzan så klart).

Sandqvist
Anttonen-Wikström-Wikström-Wiktorsson
Berger(Ny)
Gerzic-Ny
Astvald-Haddad-Rama

Avb: Cherinski(?), Wowoah, Haginge, Ny/Berger, Samuelsson, Yasin och någon till.

Inte så illa :)

Forza ÖSK.
Gott nytt år alla svartvita!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2011-12-31 18:52
Någon som mins Eddie Hernández som var här och provspela i somras tillsammans med Pino?

Kommer ihåg att Sjögren tokdissa honom efter provspelet.

Nu jagas han av Helsingborg och Häcken. Men Häcken verkar ha vunnit dragkampen.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-12-31 18:31
Ja en professionell hantering av den mer finkänsliga aspekten av gruppdynamik, ända ner på individnivå och hur man hanterar dessa individer som en del av gruppen, är nog det (förutom en storsponsor) som saknas mest på alla plan i dagsläget. Men nån form av strategiskt lärande av tidigare erfarenheter får vi väl hoppas att man pysslar med. Janne är väl cilvilekonom så det ska han ju kunna. Strategiskt lärande alltså.
Örebro Wallonen
2011-12-31 16:45
Nordin bort, många av lilla silvret-laget är borta.
Hur ska detta gå ? Ny finländare in?? Ska han rädda vår heder ?

Vart är satsningen som SSSSSS och åter S har pratat om ??

Känns som att mycket ligger hos våra talangers utveckling under vinteruppehållet om vi ska klara oss ifrån bottenstrecket?

Har jag fel ?
Örebro 'D.O.
2011-12-31 15:45
I min spåkula för 2012 ser jag:

- ÖSK blir ett habilt undre mittenlag i konkurrens med Peking och Mjällby
- Sixten stannar hela året med lämnar efter säsongen
- Lushtaku cementerar sin plats i startelvan
- Anttonen gör max 10 matcher
- Haddad går sönder och säljs/lånas ut till Iran
- P. Samuelsson inleder piggt men mattas av efter sommaren
- Malmöfans skapar bråk på stan igen
- Mosander får flipp i mixade zonen efter 4 raka förluster
- Ett stort namn värvas under EM-uppehållet
- Alvbåge håller nollan mot ÖSK i båda matcherna
- Nordin stannar hela året (även om IFK-ryktet är sant)
- ÖSK tappar stort i publiksnitt
- Hockeylagets kval till Elitserien tar fokus från ÖSK efter oavgjort mot Åtvidaberg i inledningen
- Wowoah lägger skorna på hyllan och blir tränare för klubben
- Forward missar i kvalet till Superettan
- Storsponsor går ut öppet och kritiserar ÖSK efter säsongen i NA
- Valdet Rama gör återigen bra säsong och vinner poängligan i laget
- Chechenski blir förstamålvakt
- ÖSK åker ut ut Sv. cupen i kvartsfinal

Här är några saker som inte lär hända:
- ÖSK tar medalj
- Sixten blir årets örebroare, eller
- ...att vem som helst i ÖSK blir årets örebroare
- Valdet säljs för 15+ miljoner
- Sverige går vidare från gruppspelet i EM
- Zlatan gör mål i EM
- Forumet blir mer enat
- ÖSK sparkar tränaren
Örebro rirobban
2011-12-31 15:26
TommyS//

Snarare ÖSK som går under 2012 ifall Nordin försvinner... Mayaindianerna tog fel på jorden och ÖSK.
Örebro D´Artagnan
2011-12-31 15:05
Godzilla Hårddisksson// Vilken kompetens inom fotboll och företagande har Rose-Marie. Är inte ute efter att ifrågasätta henne, hon har gjort mycket gott för ÖSK. En styrelse har många platser och bör ha olika kompetenser. Vill bara veta hur du ser kompetens.
Örebro D´Artagnan
2011-12-31 15:00
Bib// Thomas har varit fotbollsspelare i Degerfors, Örebro SK, Anderlecht och Juventu.
Tränat Forward, Sandvikens , Motala och Norrköping.
Mediakunnig från radio, TV och NA.
Driver egen näringsvertksamhet.
Kan sporten, kan företagande, kan språk
Känd för media, alla vet vem han är och har lätt att få deras uppmärksamhet.
Allmänt lättillgänglig och trevlig, kan säkert få bra kontakt med både Degerfors och Forward
Klar förstärkning till ÖSK ledningen.
Örebro KCMarten
2011-12-31 13:55
Bulten i Boo 12:14 //

Högt i tak måste det vara på ett forum. ;-)

Gott Nytt ÅR & skål på dig också!

GFG 2012!
Örebro _Adde_
2011-12-31 13:33
Stör mig lite på att Nordin inte går ut och dödar ryktena om IFK. I.o.m. att han skrev på ett femårskontrakt i år så borde han ju ha funderat över sin framtid och kommit fram till att den ligger här hos oss? Nu sprider det ytterligare oro över en sargad trupp och risken blir att det blir ytterligare en följetong kring Nordins vara eller icke vara... *trött*
Örebro Stelig
2011-12-31 12:59
Saywee: nej jag har noll koll på styrelsen och Sjögren, utan detta är bara vad en del här inne sagt samt Uddling, Crona och Pelle Blom.
Därimot vet jag hur vissas kontrakt ser ut, dock ej Nordins.
Örebro gatutsio
2011-12-31 12:57
Salt&Peppar/11:57
mycket bra skrivet och tyvärr sant
Örebro TommyS
2011-12-31 12:45
Om Nordin gar till IFK kommer jag pa allvar tro att Mayaindianerna hade ratt och att 2012 blir aret jorden gar under. Ge honom kaptensbindeln nu, och de medspelare han fortjanar. Jag kommer blint vagra tro att Nordin lamnar forran han officiellt skrivit pa for en annan klubb. Sa gott nytt ar, hoppas jag fortfarande.
Oddevold *Mackan*
2011-12-31 12:29
Hoppas Nordin blir kvar.

Gott nytt år alla ÖSK:are! Ses 2012 då vi tar sikte mot Europa igen :)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-12-31 12:14
D´Artagnan: jag tar ner seriositeten ett snäpp för att kunna lägga mig på samma nivå som vissa ödesmättade skribenter.
Örebro Bulten i Boo
2011-12-31 12:14
KCMarten// Du har helt rätt!! Att slänga käft är det vi gör och det är en härlig konstart i sig vilken sätter extra krydda till livet! Skål på dig o Gott Nytt År!

I övrigt tycker jag att Thomas Nordahl är en väldigt trevlig person, alltid vänlig när man pratar med honom. Om han sedan har något att tillföra i en fotbollsorganisation har jag ingen aning om.

Gott Nytt År allihopa. Sälj Gerzic medan tid är (han var rutten i år och hade stor del i det fria fallet) och köp för pengarna in tre krigar-mittfältare!! [;-)]
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-12-31 12:13
Angående Nordin försökte väl Stahre värva honom till AIK en gång i tiden så det är bara att hoppas att det här försöket går om intet med. Skulle han dock gå till IFK...ja,då kan vi plocka bort hans nuna från vänsterkolumnen illa,illa kvickt.
Örebro Grixx
2011-12-31 12:12
D´Artagnan// Nu är du roligare än på länge eller också så fattas dig något!

Kalle// Jag menar bara att Pelle lyckas till stor del pga av att Gefle är ett lag som är lyckliga över att ligga i AS och har inga andra ambitioner än att hänga kvar, trots drömmarna i sommras. De kommer att ha det extremt svårt att komma tillbaka när de faller ur.

Det är inte omöjligt att Pelle skulle kunna fungera i ÖSK, men jag är tveksam.

Gott Nytt ÅR till er alla!!!

PS Jo, D´Artagnan trots min "mentalitet" det gäller även dig även om jag inte tror att du förstår det.
Annons: