/fotboll/osk/forum/3167.aspx/fotboll/osk/forum/3167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-01-02 10:46
Deviation, 10:33.

på vilket sätt?

Jag tycker det är relativt OK med "brett mellan väggarna" och "högt till tak", där de flesta verkar vilja att ÖSK tar ett guld, MEN, personliga påhopp är bara för eländigt lågt och respektlöst!

Får man diskutera, debattera, fundera kring ÖSK?
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-02 10:46
Jo fast samtidigt, det är den tid det är. Fick vissa bestämma skulle vi komma in en gång per dag och skriva:

1: Hoppas Grahn skriver på!!!
2: Tror ni Zlatan vill avsluta sin karriär i ÖSK?
3: Heja ÖSK!!!!

Fick ont i pekfingret att scrolla förbi ovanstående tjat.. För ärligt talat de som försökt skriva om ÖSK sista månaden har heller inget haft något att komma med. Tar hellre lite OT-skit då faktiskt föra att hålla forumet levande. ÖSK är ju som musslor och allt som läckt ut är väl att man misslyckats med det an försökt knyta till sig. Tom NA säger att det aldrig varit så tyst om ÖSK som i år.
Så antingen fabricerar man massa rykten här eller då håller man käft?

På onsdag börjar träningen. Då kan man sakta men säkert börja flytta över fokus mot realiteten
AIK Saywee
2012-01-02 10:42
Deviation, så bra att du hittade en fotbollsfråga?

Jag vet inget om Saied, men det är så oerhört många saker som bör stämma från några sekunders youtubande till en verklig anpassning i ett nytt lag och att man får tränarens förtroende och vågar prestera i verkligheten.....

Tipsa Sjögren, han kanske är på jobbet, på nätet och youtubar, för han har inte hittat något ännu ...

... elller är det bara så att han avvaktar med information, tills första träningen ?

Alla till BA på onsdag !!!
Örebro Deviation
2012-01-02 10:35
By the way, här kommer en fotbollsfråga. Någon som vet någon om Mohammed Saied? Tittar man på Youtubeklippet så kan det här min vänner bli hur jävla bra som helst!!
Örebro Guldtass
2012-01-02 10:34
Jag har inte slutat bry mig om ÖSK, det kommer jag aldrig göra.

Men detta eviga tjat om att alla ska avgå etc som pågått frekvent senaste året ... det har jag vaccinerat mig mot ;-)
Örebro Deviation
2012-01-02 10:33
Min högst personliga åsikt är att admin bör agera och styra upp detta forum!!
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 10:30
Guldtass // Du får väl ha överseende med att det är flera skribenter som bryr sig om ÖSK. Nog är det roligare när ÖSK spelar bra ,vinner matcher och det är mycket folk på läktaren.
Synd att du har slutat bry dig.
Örebro Guldtass
2012-01-02 10:16
Ni skeptiker kan ju sitta hemma och fortsätta och dissa allt och alla när det gäller ÖSK, har slutat bry mig :))

I år blir det antingen en taskig säson eller en mellansäsong eller rent av sagt en supersäsong .. inte i något fall kommer jag att missa många matcher.
Örebro Andy King
2012-01-02 09:58
Håller med föregående talare. Jag har ännu inte pröjsat in. Visserligen kommer jag att göra det men suget är långt ifrån stort för tillfället.
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 09:50
Att det inte skrivs så mycket fotboll nu beror nog på att det är heldött från ÖSK på fotbollsfronten.
Konstigt för det är nu man borde bygga upp intresse för säsongsabonnemang, sponsorer, medlemsskap för 2012.
Någon som är sugen på ett säsongsabonnemang á 2500 kr utan att veta hur truppen formeras?
Kanske inte så konstigt att det blir lite skriverier om hur ÖSK drivs.
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 09:41
Guldtass // Alla klubbar med engagerade medarbetare har konflikter. Vad som kommer ut, beror på hur man hanterar det. SM guld är väl ett bra resultat
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 09:38
HeIF har planer att återbetala resterna av lånet i år.
Örebro Guldtass
2012-01-02 09:37
Ösk-karl, jag har aldrig varit med om en människa som ältar o ältar o ältar som du. Sedan drar du jämförelser och vinklar saker som det behagar dig.

Helsingborg, var det inte den klubben som hade interna bråk & osämja innan förra säsongen startade. Föreningen drivs oseriöst etc.
känner igen det snacket härifrån, kanske då bådar gott för oss …. Eller hur?
Örebro Sogen
2012-01-02 09:20
helsingbotgs.kommun gick in med 80miljoner som klubben hade i skulder. hade örebrokommun gjort det så hade vi kunnat skriva fina långa kontrakt oxå.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-02 08:56
Admin o D.O//

Tror ni missförstått det hela, kan förstå om ni och andra tidigare tyckt att det varit för mycket Ishockeysnack här, men det har till stor del att göra med att det är den klubben i Örebro som konkurerar om i stort sett samma sponsorer.

Men ta då jämförelsen med Helsingborgs IF (fotbollslag) istället, mindre stad, men otroligt mer framgångsrik förening än ÖSK-Fotboll, varför? De var borta från AS mängder med år. Jag menar om att det på alla plan handlar om vilken styrelse och övriga ledare man har. Se bara hur snabbt de ersätter sina försäljningar. Dessutom vet jag inte om deras ekonomi är/varit särskit bra. De borde ju tvångsnedflyttats före oss. Men även där visade de handlingskraft.

Jag trodde liksom många andra att när vi kom tillbaks igen till AS enade och en hel stad (nåja) stod bakom ÖSK, Spelarinvest bildades och närimgslivet och publiken strömmade till att nu blir ÖSK att räkna med i många år. Sedan tar det inte lång tid utan det är tvärtom, varför? En ledarfråga i alla dess plan som bottnar i dåligt/obefintligti engagemang enligt mig.
AIK Saywee
2012-01-02 08:46
Rubriker i pappers-NA´s sportbilaga ...

"ÖSK sparkar tränare"

"Forward-talang provar i ÖSK"

"Jakobsson: Lutar åt Degerfors"

"Fotbollsfruar är bitchiga - hockeyfruar är sportigare"
AIK Saywee
2012-01-02 08:35
Guldtass, 07:44,

jaa du, "idag" var igår ...
...och tiden går, i övermorgon startar väl träningarna inför årets guldjakt.

Det är trögt det där med svartvita värvningar, har säkert många orsaker, men trögt, det är vad det är.

Nu är bara resterna kvar och jag skall stänga fönstret, det är lite kyligt ;)

Mina positiva vibbar och önskningar kvarstår dock för 2012, oavsett bomber eller ej, för våra svartvita eleganter :)

******-snack var väl att ta i, jag har läst igenom och tycker mest det handlar om hur sponsorer beter sig (inledningsvis) och därefter hur coachning och ledarskap jämförts mellan två olika klubbar från samma vackra stad (?)

Heja SPORT, GFG!
Örebro Guldtass
2012-01-02 08:23
KCMarten/
Jepp, känner mig lite offside efter nyårshelgen ;-)
Örebro ÖSK Fans
2012-01-02 08:22
KCMarten

precis, Mörk Hjälpte AIK att signa Celso Borges...

Vi får vänta.......
Örebro KCMarten
2012-01-02 08:11
Guldtass //

Långa tuggor?

Mörk har redan gått ut och gratulerat AIK till deras nyförvärv av Borges, som han anser kommer lyfta Allsvenskan.

Så den bomben har redan briserat och det var inte ÖSK.
Örebro Guldtass
2012-01-02 07:51
ser nu att Patrik Mörks bomb tedan diskuterats mellan hockeytuggorna :-/ gissar på Mjällby eller ÖSK
Örebro Guldtass
2012-01-02 07:44
Men lägg ner hockeysnacket nu, inte är det så att hockeyns forum är så kass att diskussionerna måste ske här!?!? För övrigt så lovar Patrik Mörk att en allsvensk klubb kommer att presentera ett starkt nyförvärv idag, en spelare som blir ett lyft för allsvenskan ..... man kan väl få hoppas. God fortsättning 2012 alla ÖSKare!
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 07:25
'D.O.// Innebär det att vi inte får diskutera och jämföra hur ÖSK ledning sköter sig ??

Det hockeysnack som förekom gällde hur man leder olika lag, utanför ämnet?
Inte hur man spelar ishockey.

Skriver alltrig något om ishockey, men har scrollfunktion. Den är bättre än att begränsa det man får skriva om.

Grundregeln
Forumet är öppet för alla men supportrar till andra lag bör hålla en låg ton och respektera det faktum att forumet är en mötesplats främst för supportrar till Örebro SK.

här står inte om vad man får skriva om
Örebro 'D.O.
2012-01-02 06:23
D´Artagnan // Jag vet vad som står i forumreglerna, jag skrev dem själv för över ett år sedan men tar du och läser lite längre upp kan du se: "Här diskuterar vi fotboll i allmänhet och Örebro SK i synnerhet".

Att ha regler för alla ämnen som inte är tillåtna är lite för omfattande, och jag syftar inte specifikt på diskussionen du nämner utan generellt. Många gillar inte att det pågår hockeysnack på forumet och det tror jag admin också insett.
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 06:15
'D.O.// Jag rekommenderar forumreglerna. Där står ingen om vad man inte får skriva om. Att jämföra olika ledarstilar tycker jag är ok. Diskussionen handlade om ledarstilar INTE ishockey.
Bra med närheten med en klubb inom stan, alla kan gå dit titta. Tror få åker till Borås för att kolla deras tränare.
När ADMIN säger att man ska hålla sig till ämnet tycker jag han är ute och seglar. Lite Stasi över det hela.....
Vilka ämnen är ok, ADMIN? Bör anges i forumreglerna. Jämför AIK, Djurgården m fl forum, är det andra regler där?
Örebro Grixx
2012-01-02 05:18
Tycker Admin var lite överkänslig i det här fallet.
Örebro 'D.O.
2012-01-02 00:26
Detta är ett forum för och främst ÖSK, men att diskutera annan allsvensk fotboll är ju oundvikligt då det handlar om konkurrerande lag som ÖSK dels spelar mot och berörs av. Sedan är det OK att diskutera annan fotboll i viss utsträckning.

Ser inte alls kopplingen till t.ex. Hockey, om man inte vill diskutera något alldeles specifikt. Men på det stora hela bör hockeysnack hållas i rätt forum.
Örebro Jonte R
2012-01-01 23:59
DArtagnan// Jag avser att skillnaderna ligger i de taktiska delarna och det är där jag tycker svårigheten att jämföra de olika sporterna finns. Sedan är det klart att det finns grundläggande egenskaper en bra coach ska ha oavsett sport. Intensiteten i sporterna kan ur en åskådares öga göra att de bedöms olika även om de är likartade.
Örebro D´Artagnan
2012-01-01 23:09
Jonte R// Nu är jag väl uti i tassemarkerna vad man får skriva om. Men några generella saker om coaching är, Ur Coachens främsta egenskaper:

Engagemang - Det går inte få andra att brinna om man inte brinner själv.
Bjud på dig själv - Behandla andra människor, som du själv vill bli behandlad.
Ärlighet - Förvanska aldrig sanningen och missbruka aldrig ett förtroende.

Gäller ALL typ av coachning
Örebro Jonte R
2012-01-01 22:57
DArtagnan/Självfallet har du rätt i det skriver dock så har du i hockeyn en annan möjlighet att kommunicera med spelare under matcherna vilket gör att behoven ser annorlunda ut.
Annons: