/fotboll/osk/forum/3162.aspx/fotboll/osk/forum/3162.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-02 22:38
Läskigt om nu Nordin skulle vara på väg bort. Å andra sidan poängterar ju Sjögren hur ÖSK ser honom som en långsiktig pelare i laget. Förhoppningsvis är alla siktningar av Nordin i Göteborg en vanlig hälsa-på runda hos flickvännens föräldrar och inget annat. Annars får väl vi ÖSK-lovers minnas Nobbe istället som den sista riktiga ÖSK-hjälten.
Örebro Grixx
2012-01-02 22:21
Marta// Du scrollar för mycket.Jag hakade bara på Farside...och lade även till en ;-)

I vart fall har Lennart svårt att hänga med i alla epitet och önskningar om hur han ska vara.
Örebro Bulten i Boo
2012-01-02 22:15
Positiva klubben har tydligen haft sammanträde i em/kväll, haha!
Örebro Marta (hane)
2012-01-02 22:11
Jag gillar med Lennart, men han skulle kunna ryta ifrån lite mer, våga ta ett och annat beslut på egen hand (även om det är obekvämt), inta vara så förbaskat småsnål (orkar inte utveckla) och han skulle kunna göra sitt yttersta för att rannsaka och strukturera upp organisationen och beslutsvägar i densamma för att få den mer fungerande. (Vet att fler är ansvariga för att få till detta.)
Örebro Engångsgrill
2012-01-02 22:07
Ge mig en Grahn!
Örebro Hahne
2012-01-02 22:07
Spelare som kanske är intressanta ? vad har ni för namn på era listor ?

Ibrahim Koroma
Anel Raskaj
Fredrik Holster
Peter Nyström
Patrick Osiako
Tobias Grahn
Bojan Djordjic

Dessa känns som skulle kunna vara aktuella ?
Självklart hoppas man på ngn bomb som är snäppet över dessa :p
Örebro Engångsgrill
2012-01-02 22:06
Farside // Vad jag har förstått så fungerar Sköldmark som en "försäljare". Ett ansikte utåt, han sköter kontakter med flera klubbar och hjälper till vid försäljningar av spelare.

Och vad jag har hört ang Lennart Sjögren så har han varit "begränsad" pga spelarinvest/styrelsen.. Jag gillar Lennart men han skulle kunna "snacka" bättre ;)
Örebro Marta (hane)
2012-01-02 22:04
Grixx/ Tror ingen har lastat Sjögren för att vara diktator... Var hittar du det? Spelar förresten ingen roll. Däremot det andra du skrev tror jag många med insyn i klubben kan skriva under på... Vad tror du kan bli bättre i ÖSK?
Örebro Grixx
2012-01-02 21:55
För några månader sedan var Sjögren den som styrde och ställde ensam och skyldig till alla beslut.

Någon månad senare var han för svag för att organisationen var sådan att det var många som var med och bestämde, han hade för lite att säga till om. Han borde få ett starkare mandat.

...och så denna vecka är han åter igen diktator.

Skönt att Sjögren är tillbaka i gamla gängor igen;-)
Örebro Hahne
2012-01-02 21:54
Medans ett örebro lag Värvar Klass spelare , säljer de andra laget sin :P
Örebro widemarsh
2012-01-02 21:47
D´Artagnan// Tror du har hamnat i fel forum...
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-02 21:47
Farside//För att han uttalar sig så jäkla klumpigt
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 21:44
ÄNTLIGEN, jättevärvning
Örebro Farside
2012-01-02 21:44
Matta/ Absolut , det håller jag med om helt och hållet.

Jag undrar lite över en annan sak. Hur ser ledningen ut i ÖSK , dvs vilka är det som bestämmer om en spelare skall köpas / säljas?
Som det låter här inne så är det Sjögren och endast han (i viss mån Sköldmark)
Jag har fått för mig att det finns en styrelse som beslutar i detta , varför blir det då en sån otrolig hetsjakt på Sjögren? Visst han är sportchef , men för det inte diktator?
Jag ställer denna frågan för att jag inte vet och undrar varför Sjögren får alla smällar , inte för att provocera! (lika bra att tillägga det så man inte blir påhoppad ;) )
Örebro Matta
2012-01-02 21:27
Fairside/ Det gäller bara välja orden bättre, tycker jag. Om kan man inte säga att han är till salu kan man ändå säga att det är vår spelare, han är viktigt för laget och han är en pusselbit för kommande säsonger osv.
Örebro Jonte R
2012-01-02 21:15
Nordin är med Örebro FC i Motala idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-02 21:10
Engångsgrill //Ja, försöker Sjögren bevisa att vi visst kan sälja ut våra bästa till konkurrenter? Eller vad vill han bevisa? Han kan väl lika gärna peka på Niklas Skoog. Om andra klubbar säljer ut sina bästa är det något vi ska sträva efter då per automatik? Vad menar gubben?
Örebro _Adde_
2012-01-02 21:04
Kom igen, gå nu inte så hårt åt Sjögren! Det är väl uppenbart att om det blir affär så är det inte för att ÖSK vill det, utan för att Nordin grinat till sig det och kör klubben i tvåan... Samma Nordin som fick stora pengar för att krita på ett nytt långtidskontrakt och sagt att han starkt ogillar blåvitt! Aldrig att ÖSK skulle sparka ut Nordin mot hans vilja!
Örebro Engångsgrill
2012-01-02 20:52
Ogillar starkt att herr Sjögren använder Häckens affär med Malmö som exempel.. "Det går ju bevisligen". Vafan spelar det för roll?
Örebro Farside
2012-01-02 20:40
Matta ; enda problemet är att , om det nu finns en klausul i kontraktet vilket jag förmodar finns (pga att inte många spelare idag , läs Allsvenska , som inte har det)
så kan inte klubben säga att han inte är tillsalu , det är ett kontraktsbrott.
Sen om summan är 1Miljon eller 100 miljoner kvittar.. Han är tillsalu , pga klausulen.
Tyvärr..
Örebro Matta
2012-01-02 20:10
Sektion E// Precis. Hade jag varit Sjögren hade jag sagt att Nordin är vår spelare, ska så förbli och att ÖSK siktar på att förstärka truppen. Sen är det självklart att det mesta är förhandlingsbart i den här branschen, men d e t behöver man ju inte säga til media. Att öppna för en försäljning som han nu gjorde skickar, precis som du skriver, helt fel signaler.
Örebro Hahne
2012-01-02 20:01
Mittfältare i laget utan nordin ....
Berger o abdulahi o så kanske Paulinho??

Va Finns de för spelare som är villiga att gå till ynka Ösk?

Måste juh in med 2 st klass spelare om Nordin lämnar !
IFK Göteborg Glänn
2012-01-02 19:48
Han har setts i Göteborg idag!
Örebro Harry Cripps
2012-01-02 19:47
Skrolla och läs Jimmyc, 17.40!

Snacka om huvudet på spiken vad gäller Nordin. Även om vi bara får 5-6 miljoner vid en affär så är det enligt mig en bra affär. Han har gjort sina bästa matcher för oss. Just nu skrattar han hela vägen till banken. Är att föredra att han gör det på västkusten. Här blir han aldrig bättre än han var i höstas.

-Sälj Sköldmark, sälj!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-02 19:28
Sjögren har säkert några ess i rockärmen? Han kanske har något stort på gång? En bomb?

Man kan ju alltid hoppas.
Örebro nibor
2012-01-02 19:21
Lämnar Nordin för mindre än 10 miljoner och att Sjögren inte får in några BRA meriterande spelare så kan jag personligen för första gången i mitt liv säga att intresset för ÖSK har svalnat något fruktansvärt. Fortsätter ÖSK på samma spår som nu kommer säsongsabonnemangen INTE sälja som föregående år!

Sjögren, agera eller låt någon annan mer FOTBOLLSkunnig ta din plats.
2012-01-02 19:14
Daniel Nordmark är nu helt klar för Helsingborg.

Då kan vi räkna bort honom.
2012-01-02 19:06
Jag hörde Axel Kjäll på P4 Örebro i morse. Där fick han frågan hur han är som tränare och han svara att han är lyhörd och viktigt att spelarna har stort inflytande och att spelarna mår bra.

ca 2:30 in i klippet.

Inte riktigt Sixtens melodi kanske?
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 19:01
Mycket tyder väl att ÖSK har gått i samma återvändsgränd som IFKG gjorde. För mycket affärsfolk i styrelsen och för få fotbollskunniga. Obalans.

Alltså får två av affärsgubbarna lämna.
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 18:57
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) // Den styrelse som medlemmarna kan rösta till är ÖSK Fotboll med Rose-Marie som ordförande.
ÖSK Elitfotbolls styrelse väljs väl sedan av ägarna ÖSK Fotboll och Spelarinvest.
Så att göraförändringar i ÖSK Elitfotboll krävs att ÖSK Fotboll vill det. Man har ju majoritet.
Annons: