/fotboll/osk/forum/3157.aspx/fotboll/osk/forum/3157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 18:57
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) // Den styrelse som medlemmarna kan rösta till är ÖSK Fotboll med Rose-Marie som ordförande.
ÖSK Elitfotbolls styrelse väljs väl sedan av ägarna ÖSK Fotboll och Spelarinvest.
Så att göraförändringar i ÖSK Elitfotboll krävs att ÖSK Fotboll vill det. Man har ju majoritet.
Oddevold *Mackan*
2012-01-02 18:35
Hoppas självklart att Nordin stannar. Men ÖSK-livet kommer att gå vidare även utan honom.

Tycker vi har ett riktigt spännande lag och om Gerzan lämnar så kanske 4-4-2 inte vore ett helt dumt alternativ. Yttrar har vi gott om och tre riktigt spännande centrala anfallsalternativ. Hoppas något mittfältsförvärv trillar in snart, så ruggit nyfiken på vilka man försöker plocka hit. :)

Forza ÖSK!
Örebro Farside
2012-01-02 18:22
Länktips , men kanske har vart uppe förut.. kolla länktipset , 1:10 in i programmet... hmmm? Står för det han säger , säger han innan.. Dvs Göteborg är enda klubben i stort sett som han aldrig skulle gå till!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-02 18:07
gatutsio//

Där kom den, rätt folk som skall genomföra det hela! Hur får vi det då? En stad av Örebros storlek och med ett ÖSK som aldrig vunnit guld, det är otroligt. "Småstäder" som Kalmar, Borås, Halmstad, Helsingborg och Växsjö har gjort det i modern tid. Så i detta fall hänger det inte på storleken. Det kan bara inte vara över 100 år med otur, antingen vilar det en förbannelse över klubben, annars är felet något annat. Men vad? Hur kommer dessa människor in i styrelsen? De som sedan anställer odugliga tränare, VD och sportchef?

Örebro växer så det knakar, företag kommer hit p.g.a det geografiska läget, vi har numera Universitet, bra Arena, en kommun som insett värdet av toppidrott.. Men fotbollen går bakåt, vad är nuvarande felet med ÖSK?
Örebro svartvitseger!
2012-01-02 17:53
Om det inte är topp 3 iår ska styrelsen avgå nåt måste hända.
Örebro D´Artagnan
2012-01-02 17:49
Blåvitt om Sjögrens uttalande:
Om man har den inställningen så är det nog inte alltför otroligt att vi får se NG i Blåvitt inom kort.

Nu skiter vi i Nordin. Titta framåt och hitta ersättare som kan hålla oss kvar i AS detta år.
Att det inte händer något på inkommande spelare har säkert en orsak.

Det är väl Sjögren och Sixten som träffar spelare man vill värva. Inte det starkaste paret att göra ÖSK attraktivt för intresserade. Tror man måste ha personer som kan sälja in ÖSK och att det är lika (minst) viktigt som att skriva avtal.

Skulle vilja se att dessa herrar kompletteras av någon med mer positiv framtoning, gärna känd person. Styrelsen är intet att hänga i julgranen, endast Lars Larsen är tänkbar. Kanske är Thomas Nordahl det bästa alternativet.
Tycker det är för riskabelt att i rådande? situation låta Sjögren ta hand om detta själv. Det har vi vetat i flera år.
Örebro Engångsgrill
2012-01-02 17:49
Farside // 1+1=2
Örebro Farside
2012-01-02 17:48
okej engångsgrill , men hur som helst , det behöver ju inte betyda att han ska lämna för att han är i gbg med sin flickvän , eller?
Örebro gatutsio
2012-01-02 17:47
Karl//
skillnaden mellan ösk och kalmar kan jag inte svara på eftersom jag inte kan kalmar alls
ekonomiska muskler i kombination med tålamod är en förutsättning.............sen gäller det givetvis att ha rätt folk som ska genomföra
det hela, lite tur och flyt också
Örebro Engångsgrill
2012-01-02 17:46
Farside // Nej. Hans flickvän är från Karlstad så..
Örebro Farside
2012-01-02 17:46
Men Engångsgrill , det kanske är det som har startat ryktena? dvs att han sågs i Göteborg?
Som några här var inne på , hans flickvän är ifrån Göteborg , de kanske har vart där och firat nyår med hennes familj?
Kanske inte är mer invecklat än så?
Jag har vart på semester i Barcelona , men jag var inte aktuell för FC Barcelona för det..
Örebro Ösk-Power
2012-01-02 17:45
Flickvännen söker ju ett chefsjobb nere i Göteborg.
Han kan ha varit där i sällskap också!

Får ev. reda på lite mer info imorgon!
Nordin förlorar mer på att gå till IFK än att stanna kvar. (inte ekonomiskt, men sitt goda rykte här i stan ) Ska han gå ska han göra det till utlandet och inte nån klubb inom Sverige....

Stahre är även en typiskt 4-4-2 lirare. Passar Nordin in i den uppställningen?
Många bitar som ska falla på plats
Örebro Engångsgrill
2012-01-02 17:41
Från rätt säkra källor så var/är Nordin med sin flickvän i Göteborg.

FYFAN!
Jimmyc
2012-01-02 17:40
Rätta mig gärna gärna om jag har fel om Nordin men känns han inte rätt loj i sitt förhållande till fotboll dvs ambitionsnivån är inte tillräckligt hög.

Detta baserar jag på..

1.Att han i tidig ålder la av för att på skoj börja igen.
2.Kom till Januariturnén förra året riktigt otränad och ett par kg för mycket, vill man något med sin karriär är det ett gyllene tillfälle att visa vad man kan.
3.Är en humörspelare som egentligen skulle kunna vara mycket bättre än vad han är.
4.Om han haft en hög ambitionsnivå så skulle han lämnat ÖSK för länge sedan och då för utlandet och inte till någon annan allsvensk klubb.

Nordin tycker det är helt perfekt att lira i ÖSK, trycket och kraven är inte lika stora som i andra större klubbar och han kan gå in och tokdominera vissa matcher(som mot HIF 2010) för att ett par matcher innan inte ens hade petat några av våra juniorer(ÖSK-MFF 2010) men han är bättre än den genomsnittliga ÖSK-spelaren vilket i slutändan gör alla nöjda ändå.
2012-01-02 17:38
gatutsio//

Ja. det har Elfsborg, precis som den "förbjudna" klubben i en annan sport i Örebro. Men här är det ju fult att sticka ut. Varför har inte ÖSK några kapitalstarka som ger arbetsro?

Hur förklarar du skillnaden mellan Kalmar o ÖSK? Att det går att komma med raketfart till toppen med dugligt engagerat folk i klubben är jag övertygad om, men att få så rätt gör mig bara sorgsen.
Örebro Sekt. E
2012-01-02 17:33
Det skulle kännas jobbigt att sälja inom Sverige tycker jag. Att sälja Nordin ger helt fel signaler(Om man inte har ett riktigt ess i rockärmen). Sedan tycker jag att Sjögrens uttalande är ganska olyckligt. Det ger inte sken av en klubb på frammarsch. Inte alls.
Örebro widemarsh
2012-01-02 17:24
Nej, nu är det allt dags för några att AVGÅ!!!
Och sen vill jag ha ett par, tre nyförvärv också...
Örebro gatutsio
2012-01-02 17:20
Karl//
När det gäller elfsborg så har dom några riktigt kapitalstarka herrar som stöttat i bakgrunden under rätt många år nu
har gett dom ordentlig arbetsro,samtidigt har dom haft riktigt dugligt folk i klubben
AIK Saywee
2012-01-02 17:19
ÖSK-Karl,

enligt NA´s helsidesannons som jag numera har uppnitad på kylskåpet, så är det enligt ambitionerna ett "SM guld innan 2015", dvs senast 2014!

Det brådskar alltså med att bygga ett guldlag.

... men jag ger aldrig upp ,,,

Heja SPORT, GFG!

Örebro KCMarten
2012-01-02 17:19
ÖSK-Karl //

Det var kardinal Richelieus som skrev om Janne Karlsson utspel, men jag har också hört det. Jag håller helt med dig i övrigt.

2012-01-02 17:14
kenya//

Du o jag räknar/tänker helt annorlunda. I min värld är en AS-plats värt så mycket mer. Sedan är jag väldigt irriterad över att jag gick på tugget om stabilt topplag med Guld senast 2015, men det har jag varit länge. Önskar jag använt pengarna på bättre sätt, men det är lätt att vara efterklok. Visst, allt handlar om pengar, frågan är då bara varför inte ÖSK-Fotboll kan konkurera liktmindre städer som t.ex Borås o Kalmar?

KCMarten/
Vi var nog på samma sponsorträff för ett par år sedan, ja, du har rätt, VD Jan Karlsson sa att nu är det slut att sälja spelare vi vill behålla till konkurenter i Sverige. Dumt nog trodde jag honom, men ännu dummare att skänka bort toppspelare som Alvbåge gratis (igen).
Örebro rirobban
2012-01-02 17:01
Håller ändå fast vid att 5 miljoner är en patetisk summa. Spelar ingen roll vems felet är, det är patetiskt. Om Nordin begärt det, ta bort honom från bannern här till vänster! Om styrelsen varit amatörmässiga (som vanligt) AVGÅ!!!
Örebro Svartvitt forever
2012-01-02 16:48
Liksom KCMarten och flera andra här är jag oerhört trött på att vår klubb ska visa upp en sån förlorarattityd gentemot massmedia och andra klubbar. "Kom och köp bara, våra bästa spelare är alltid till salu, reapris också!" Det är den känslan man får när man läser Sjögrens uttalanden.

Vi uppträder banne mig som om vi är nöjda bara att få vara med och leka i finrummet, tills de stora motar ut oss (läs: Superettan). Jag vill vara stolt över min klubb, det kan jag inte vara som det är nu. Och så dessa f...e hemliga klausuler...
Örebro kenya
2012-01-02 16:45
Karl / Har också hört att Nordin fick en mille för att skriva på för ÖSK. Men inte heller omöjligt att han krävde denna omtalade klausul. Lår säga att den ligger på 6 miljoner. Då går vi åtminstone 5milj plus (minus lönekostnaden).

Hade man inte skrivit med klausulen hade Nordin förmodligen gått gratis som bosman.

Jag säger inte att jag uppskattar situationen men det är så här det fungerar i dagens fotboll. Det gäller inte bara oss. Agon Mehmeti lämnar MFF på bosman och nu är det senast Markus Holgerssons tur att lämna HIF gratis. Båda är klubbar som har råd att betala högre löner än ÖSK.

Allt handlar om pengar...
Örebro kenya
2012-01-02 16:40
Om Nordin nu lämnar för 5-7 miljoner så tror jag knappast att det är något ÖSK vill. Finns det en klausul, så kan inte klubben säga nej. Det är det som är vitsen med en sådan klausul.

Nordin kanske vill testa på något nytt och vad jag hört så har hans flickvän familj i Gbg och att han varit i staden en hel del under fjolåret. Han kommer få ytterligare en sign on bonus + högre lön i blåvitt. Om intresset från Gbg är riktigt så kommer han lämna. Det är min känsla...
AIK Saywee
2012-01-02 16:38
Jahaja, här kommer en optimistisk Saywee hem och tänkte sätta sig att F5a kring 17.00 och se om vårt guldbygge får nya tillskott.

Läser en massa skit om Sjögren och om att Nordin skall gå till den klubb som han ogillar.

Vad är det för elände som pågår, snart börjar ju träningen och laget skall svetsas samman, detta är det vi minst behöver nu, Sjögren, Sköldmark och alla andra S, ge oss ett S som i ÖSK!

Tänk om det ligger något i alla farhågor som ÖSK-Kalle tjötat om?
2012-01-02 16:34
rirobban//

Problemet är väl hur mycket pengar det står inskrivet att Nordin har rätt att gå för. Skulle förvåna mig mycket om det är på mer än 5 miljoner, har förgäves försökt luska, men de som tidigare hade stenkoll bryr sig inte längre, en sa att den där (svärord) styrelsen har väl skrivit in 1 miljon, skall visst vara den summan Nordin fick för att signa på fem år.

Mycket spel för galleriet när ÖSK skriver långtidskontrakt, undrar vad Rama har för klausuler?
Örebro Guldtass
2012-01-02 16:25
Alldeles för många olika rykten om Nordin för att det bara skulle vara spekulationer :-((((
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro rirobban
2012-01-02 16:23
Bastard on Parade //

Lustigt att du nämner Football manager... tänkte på det förut och om det varit den sortens verklighet (jag spelar det ca 6-9 timmar/dag) så hade jag kunnat sålt Nordin för 30 miljoner kr! Nu anser jag att mellan 8-10 miljoner kr är ett fullt realistiskt pris. Även om Nordin är 28 år så har han säkert 5 år kvar att prestera på högsta nivå. Dessa 5 år har han kontrakt över, och om en annan allsvensk klubb vill utnyttja hans tjänster under hans sista 5 (?) år som toppspelare så ska det kosta! Nordin kommer att höja Skattefuskarna enormt, och förmodligen den sista avgörande pusselbiten för att ta SM-Guldet. Då är inte 10 miljoner kr speciellt mycket.

För ÖSK kostar det däremot betydligt mera att bli av med sin nyckelspelare. Okej han spelade inte speciellt bra förra säsongen, men vi vet vad han kan när han är på spelhumör.
Örebro Ösk-Power
2012-01-02 16:20
Går Nordin till IFK är det generalfel för ÖSK!
Alla ambitioner att bli ett medaljlag reduceras krafrigt om vi säljer han.

Har fått höra att hans tjej söker jobb/ har fått jobb där nere och att Nordin redan fick ett förslag/ kontrakt på bordet redan för 2 månader sen.

Kanske använder Nordin detta för att sätta press på ÖSK med tilltänkta nyförvärv!?

fyfan, höj er ÖSK! Sjögren känns jävlig inkompetent i dessa sammanhang
Annons: