/fotboll/osk/forum/3151.aspx/fotboll/osk/forum/3151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-01-05 08:04
D´Artagnan, 07:53,

vadå sälj, vi har ju inga spekulanter på Nordin om jag förtått allt rätt enligt honom själv och om han är rätt citerad i NA förstås.

Däremot funderar jag över hur länge en gammal lårkaka kan spöka?
En gammal lårskada är en annan sak, eller?

Lårkakor går väl oftast över på ett par kanske tre veckor, fast jag är inte läkare, men undrar vad han pysslat med under helgerna trots att det är hans privata grej?

Hoppas att han blir skadefri i år och att han höjer sig ordentligt jämfört med förra säsongen, för det är inte roligt när "motorn" krånglar.

Heja SPORT, GFG!
Örebro D´Artagnan
2012-01-05 07:53
Nordin i NA intervjun:
"Men det gäller att värva karaktärsspelare. Det får inte bli några enmansgrejer som förra året. Skulle det bli som förra året tror jag inte det skulle vara så kul att spela här, om jag ska vara ärlig."
Vad menar karl: enmansgrejor? vad var problemet förra året?

Tidigare inlägg här har sagt att Nordin ofta missar fyspass. Nu späs detta på med:
"Mittfältaren tränade inte för fullt under ÖSK:s första träning. Problem med ena låret höll honom borta från full träning
– Det är en gammal lårkaka som spökar. Jag skulle kunna träna för fullt, men det är inte värt att riskera något."
Eller ? Var det inte problem med vinterträningen förra året också?
Ta smällen och sälj för 6 Mkr!!
AIK Saywee
2012-01-05 07:52
Även jag är lite rädd för att vi har sett Paulinho för sista gången i ÖSK-dressen och det är tyvärr lite mer än min magkänsla som säger detta :(

Vill inte skapa något rykte om detta, utan hoppas verkligen av hela min själ och hjärta att han kommer igen, för han är en spelare som alltid ger järnet och behövs på mitten, där han hör hemma!

Paulinho, var med oss, när vi går för guld, slå en signal eller skicka ett mess till Sjögren, han och vi undrar var du är ...

... kommunicera.
AIK Saywee
2012-01-05 07:37
När rykten uppstår, funderar jag nästan alltid över sanningar, hur de uppstod, varför de uppstår och vilka som startar dessa ...

... tar en repris på mina tidigare inlägg, för det har varit så mycket läsning mellan raderna om Nordin.

" Sänt: 2012-01-03 11:10
Det vore intressant att höra något från Nordin själv, vad tycker han, vad vet han, vad tror han, har han bara varit i Göteborg, eller är det något på gång, har han hört något, har han läst något???

Man behöver inte vänta på media´s frågor, det är oftast bättre att själv kliva in och förklara vad som pågår, när många funderar, det blir ibland mer rätt än fel.

Tystnaden är ibland knepig och ökar bara på spekulationer och felaktigheter ...

Heja SPORT, GFG! "

Vilka var det som startade detta rykte, FD, AB eller NA, jag kommer inte ihåg, för jag har haft så svårt att tro att han vill gå till en klubb som han själv uttryckligen inte alls tycker om ...

Vem kan man tro på, tro på, tro på
Örebro Elias_gbg
2012-01-05 07:10
Slänger in en färsk intervju med Nordin som NA har gjort där han nekar till kontakt med IFK och förklara vad han gjorde i Göteborg i oktober.
Sir Sixten
2012-01-05 03:31
Detta skrev Andreas Haddad på sin FB.
Rolig läsning

Läste Zlatans bok! Hans liv är ju identiskt till mitt!!
Förutom alla miljoner ;) och hans fotbollskunskaper

Zlatans första bil Toyota Celica
Min första bil Toyota Celica.
Zlatan gjorde 12 mål i superettan o Malmö gick upp i allsvenskan.
Jag gjorde 14 mål o assyriska gick upp i allsvenskan.
Zlatan gjorde programet blådårarna med svt
Jag gjorde programet landslag utan land med svt.
Zlatan flyttade till Holland efter några matcher i allsvenskan
Jag flyttade till Norge efter några matcher i allsvenskan.
Zlatan snodde cycklar
Jag snodde mobiler
Zlatan bråkade med tränarna
Jag slog min tränare
Zlatan har tatuering drake,par i ess och only god can judge me.
Jag har tatuering drake,par i ess, only god can judge me.
Zlatan vantrivdes i Holland åkte hem varje helg till Malmö.
Jag vantrivdes i Norge åkte hem exakt varje helg efter match.
Zlatan hade problem med en sena åkte till Umeå
Jag hade problem med min sena har vart i Umeå oxå
Örebro ÖSK Fans
2012-01-05 00:56
inget mer än min magkänsla...
Örebro Harry Cripps
2012-01-05 00:52
Vad grundar du det på, ÖSK F ?
Örebro ÖSK Fans
2012-01-05 00:39
jag tror tyvärr att Paulinho inte kommer spela för ÖSK nästa år...
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-04 22:57
Sen fattas väl bara att Pålle inte kommer tillbaka för att min pessimism skall övergår till depression ;)

Nej, jag skulle dra mig tillbaka ett tag sa jag så varför fortsätter jag blarra.
2012-01-04 22:52
Grixx // Ja det är sant. Utifrån som det ser ut idag "viker jag ned mig". Jag har väldigt svårt att se optimistiskt utifrån hur truppen ser ut idag och med de signaler att ÖSK inte lyckas knyta sina första val spetsat med nyheten att Nordin plötsligt drar. Jag har inte tagit fram mystofflorna och hällt upp en single malt om man säger så.

Men jag tillägger att min pessimism snabbt kan ändras till optimism om förutsättningarna ändras.

Örebro Grixx
2012-01-04 22:48
Kardinalen// Jag har inte sagt att du är ett mindre fan, bara att du viker ner dig.

Laget är inte spikat som du indirekt säger så varför börja tala om räddningsplankor?

2012-01-04 22:47
Bulten i Boo // Lite OT då & då stör mig inte alls och framför allt inte humor. Jag tänker väl mer på stämningen och pajkastningarna som verkar ligga som en förbannelse över detta forum och som inte går att "störa bort" genom.att prata om fotboll.

Jag vet inte vilken av mina korvinlägg du avser men det första var ju faktiskt relaterat och taget från ÖSK hemsida. Sen gjorde jag lite humor av det. Det är sant. Även om du inte skrattade ;)
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 22:39
kardinal// själv ville du ju "tjöta" om korvinköpen häromdagen. Hur kul va' det`?
;-)
2012-01-04 22:32
Verkar helt omöjligt f.n att tala om fotboll här inne. Tycker det börja banga ur totalt härinne. Och då har jag högt i tak. Drar mig undan ett tag tror jag
Örebro Dejmon
2012-01-04 22:29
Känns som att vissa svingar åt alla håll nu för att smutskasta folk i ÖSKs organisation.

Känns trovärdigt att det skulle röra sig om en kränkning av det allvarligare slaget när ryktesspridaren är densamma som vågar sig på personliga påhopp liksom "du är en riktigt ful jävla fisk", anonymt, med datorn som skydd. Löjligt.

Det lär ju inte vara många här som står i klacken alt. klacken i hockeyn (bäve).

Där kan du sitta din jävla ... sitt på huk din jävla ...
2012-01-04 22:24
Grixx //Jag ser alla hemmamatcher. Oavsett tabelläge. Det spelar ju ingen roll vad jag tror uppe på läktaren för vad de presterar nere på planen. Jag har suttit där både när de åkt ur såväl som gått upp.

Jag är ju inte ett mindre fan av ÖSK bara för att jag tror att laget kan få det svårt en säsong vilket jag tror ÖSK kommer att få 2012, såvida det inte plötsligt ramlar in 2-3 klasspelare. Då kanske jag ändrar ståndpunkt.
Örebro Boba fett78
2012-01-04 22:13
Ve och fasa om Paolinio inte dyker upp till ligastarten! Då måste det in TRE nya mittfältare.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2012-01-04 22:13
Intressant att höra folk snacka om räddningsplankor. Lite som att vika ner sig som supporter.

Varför gå på matcher?

...eller ska ni gå på matcher mot "räddningsplankorna" och eventuellt något annat lag för att ni smyghåller på MFF eller AIK?

...eller ska ni gå på matcherna och ge fan och heja för ni inte tror på laget?

...eller är det ni som match efter match sitter och buar år hemmaspelare?

En intressant följdfråga, hur ofta har ni haft rätt placeringsplats för ÖSK ;-)

ps sorry för skrivarenergin just nu men det sitter i efter att jag här om dagen kritiserade admin som saxade både mig och...sedan sig själv ;-)
2012-01-04 22:11
Tror Syrianska ryker
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 22:06
ok, förlåt då. ärligt.
Örebro M.O.S
2012-01-04 22:00
Gefle o Djurgården kan väl oxå vara räddningsplankor..DIF har väl inte värvat nånting förutom målvakt?
2012-01-04 21:49
Vilka ev räddningsplankor har ÖSK i årets allsvenska?

*Åtvidaberg? Är de snäppet bättre än förra sejouren?

* Vad tror ni om Mjällby i år (givet att de tappar Grahn & Osiako)?

*Syrianska? Verkar bli en klubb som kan få problem i år. Barsom till ÖSK???

*Sundsvall? Har någon kollen på hur starka de kan bli?
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 21:38
KCMarten// När jag var på AIK-ÖSK på Skytteholm på en simpel träningsmatch i februari/mars när det nu var (ni minns väl Turina), så var det säkert 200-300 s k AIK-supporters som ropade/skrek det ordet.. obehagligt, visst. Allvarligt borde vi alla bojkotta alla fotbollsarrangemang så länge sådant skriks... Om vi inte ska acceptera att tränare säger så, så ska vi givetvis inte heller acceptera att det skriks så på arenorna, spelarnas arbetsplats och tillika en "lokal" till vilken vi betalat inträde..
Örebro Sekt. E
2012-01-04 21:33
KCMarten // Om vad som tycks och tros härinne är ointressant i frågan, vad kan det finnas för poäng med att prata om det härinne funderar jag på just nu.
Örebro D´Artagnan
2012-01-04 21:32
Fatta, fitta, futta, fetta, futta, fötta,
Örebro Engångsgrill
2012-01-04 21:30
Saywee // Haha nej det är väl självklart att man inte ska skrika könsord. Man ska heller inte låta folk i världen svälta, men det förekommer ju också?

Det jag menar att könsord och andra ännu hemskare ord förekommer VÄLDIGT ofta, så att haka upp sig på det Mosander sagt (om han nu gjort det) är otroligt onödigt.

När jag var 8- 9 år blev jag kallad för många saker av flera tränare, det börjar redan då. Så är det i sport och kommer nog alltid att vara det. Skönt allafall att det mesta av rasismen är borta jämfört med när jag var ung, även om den förekommer..

Örebro D´Artagnan
2012-01-04 21:27
Det finns olika sätt att säga och uppfaftta saker. Sägs det så en person känner sig kränkt är det allvarligt. Både för den som sa ordet och för den det var avsett.
Mest allvarligt för den som sade ordet, han har förlorat i respekt.
Örebro Grixx
2012-01-04 21:25
Som jag var inne på tidigare så skulle varken Lundin eller Hammar använda sig av sådant språk.....men så många andra.
Örebro Bulten i Boo
2012-01-04 21:20
Grixx// Aha, Stahre och Axén som gnällmaffian vill få hit? För att inte tala om vad "ordning och diciplin i skolan"-Jan Björklund kallade sina rekryter under hans tid som officer i armén. Han skäms fortfarande så att han rodnar.
Annons: