/fotboll/osk/forum/3140.aspx/fotboll/osk/forum/3140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2012-01-05 11:30
Fatcit/ haha... du levererade ett så kallat "Fat-cit"
Örebro D´Artagnan
2012-01-05 11:27
:/ Jobbar Du på kansliet och sprider hemlig information. Med andra ord är en säkerhetsrisk för ÖSK
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-05 11:22
ÖSK Fans//

Jag tror att det ligger stor sanning i Nordin till IFK. Jag tror inte det är klart, men att det förhandlas känns ganska troligt!

Känns dock ganska lugnt nu när Ståhl är tillbaka!
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2012-01-05 11:22
Farside, något nytt angående bomben?
Örebro Deviation
2012-01-05 11:19
Farnerud till ÖSK?
Örebro TommyS
2012-01-05 11:19
KC Marten, tack, men mitt inlägg syftade inte på Nordin utan på träningen i allmänhet och sedan Paulinho. Vad gäller Nordin så finns det nu helt motstridiga uppgifter i circulation. Jag kan bara hoppas att det Nordin enligt NA säger om att han inte varit i kontakt med IFK stämmer. Även om de andra uttalandena är vaga så är det en tydlig markering och skulle den visa sig felaktig vore det mycket tråkigt. Men så länge inget annat bevisats väljer jag att tro på Nordin före ryktesspridning på IFK:s forum och obekräftade citat från GT som bygger på likaledes obekräftade uppgifter, om jag förstått rätt. Stanna Nordin!
Örebro :/
2012-01-05 11:13
ÖSK fans//
GT har fel... Klausulen är något högre än 8,5 och budet är väsentligt lägre. Dock kryddat med en generös vidareförsäljningsklausul. Budet är gasnka jämförbart med vad klubben fick för Almebäck.
Örebro KCMarten
2012-01-05 11:10
TommyS //

Nordin försöker gjuta olja på vågorna samtidigt som han öppnar en bakdörr.

Han säger ju plötsligt följande mitt i intervjun:

"Hur ser du på IFK Göteborgs intresse?
– Om de är intresserade så är de det. Om ryktet är sant så kommer jag att lyssna. Sen handlar det om vad ÖSK vill också. Jag trivs jättebra här. Men vi får se vad som händer. Jag har inte bråttom."

Nordin är smart. Han är väl medveten om att han är kvar om det skiter sig med Blåvitt och vill då naturligtvis inte hamna i onåd hos klubb och fans.

Men som Saywee redan så klokt påpekat. Allt är rykten och spekulation tills det är fastslaget på ÖSK.s officiella..Inte minst uttalanden på IFK:s forum..
Örebro TommyS
2012-01-05 11:02
Någon som var på träningen igår och kan raportera? Eller gjorde vi alla en Paulinho? Jag tror för övrigt att han kommer tillbaka, men det kan inte uteslutas att han hittar på bortförklaringar så att han kan stanna över karnavalen och efterföljande ressaca do carnaval. Alltså i slutet av februari, med 12 extrakilon.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-05 10:57
Ljuger Nordin?!

Från Göteborg

Namn: marcusgoteborg
Sänt: 2012-01-05 10:25
I dagens pappers-GT kan man läsa att Blåvitt presenterar Nordin Gerzic inom kort. Förmodligen inom de närmsta dagarna, allra senast innan Spanien-lägret den 26e januari.
Det står också att Gerzic har ett maxpris inskrivet i sitt kontrakt som är väsentligt mindre än de 8,5 miljoner som det spekulerats om.

Det känns som vi kan räkna med Gerzic i Blåvitt framöver!

Örebro #7
2012-01-05 10:49
ÖSK Fans //
Det händer ju något varje dag i stort sett! Ståhl klar igår, Nordin påväg bort häromdagen, provspelare till höger o vänster...fan, detta är ju hur spännande som helst! Nyförvärven dröjer, men SIxten har inte bråttom alls, enligt intervjun i Na idag =)
Tillsvidare får vi tjöta, spekulera, hylla och såga, här på forumet likt förra säsongen innan Valdet o C.o blev klara precis innan folk gick in i en djup depression. Känns som att denna säsong kommer bli ungefär likadan..totalsåga ledningen hela vintern p g a uteblivna nyförvärv. Hylla dem till våren när de för klart med flera "bomber", för att sedan återgå till katastrofläge till hösten... underbara svartvita framtid! =) Älska livet!
Örebro ÖSK Fans
2012-01-05 10:41
Idag måste det hända något! dock tror jag inte det...

Farside

Luska lite idag...=)
AIK Saywee
2012-01-05 10:17
Grixx, 10:04,

om man ofta skriver något, så kan det till slut bli en sanning :)

Varför tror ni alla svartvita supportrar, att jag avslutar så många inlägg med ...

Heja SPORT, GFG!

Inte för att jag kanske förväntar mig detta, inte heller för att jag kräver detta, för det har jag ingen rätt till ...

... men jag hoppas av hela mitt hjärta att det skall bli verklighet under min livstid.

PS, ifall ni skulle fundera, så betyder GFG, Go For Gold eller Gå För Guld, vilket innebär att jag önskar att ÖSK går för ett Guld, ingenting annat.

En gång till ...

Heja SPORT, GFG!
Örebro Andy King
2012-01-05 10:05

Lennart Sjögren var på IKEA igår och pratade engelska med en ung kille.
(Nej, jag såg det inte med egna ögon utan från en "trovärdig" kompis)
Men jag tycker det tyder på något mer än provspel.?!?!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-05 10:05
Nä nu vill jag ha in några nyförvärv så vi kan få något positivt att diskutera.

Gör oss glada nu Sjögren.
Örebro Grixx
2012-01-05 10:04
ÖSK har inget emot bra affärer även om det aldrig blir de där extrembra försäljningarna. Olika sätt att tala om det i media har vi alla och media tolkar det mesta som de vill eller lyfter fram det så att det blir stor rubriker.

Tänk vilken skillnad det var på det som NA skrev om Nordin i går som sedan fotbollDirekt stjäl rakt över men sätter en helt egen rubrik som omedelbart drar till sig ögonen.

Det som NA skrev var en sammanfattning av en intervju där journalisten gjorde bedömningar och tolkningar men strök en del som kanske var ovidkommande eller sagt mellan fyra ögon. Därefter kan redaktionen ha synpunkter på det ena eller andra och även rubriker.

Att Nordins möjligheten att vinna något börjar minska pga ålder kan ju tagits upp av Nordahl i en bisats men det kan ju lika gärna vara en ledande fråga från NA att skapa text eller att man sökt inside info från olika håll. Då måste NA ju ha lite varianter av ingångar och vinklingar för att locka fram snacket.

Där vet ju de flesta att Nordahl pratar mer än gärna. Som många andra som varit med ett tag kan han hålla tand för tunga om viktiga saker men verkar ibland ändå vilja sprida någon procent av det han hört. Kanske i ren självbevarelsdrift för man vill ju inte stå där som en idiot om vissa avslöjanden kommer men det gäller ju många som ofta stöter på media.

....sedan kommer FotbollDirekt som några huliganer och stjäl det rakt över med en egen rubrik som mer eller mindre antyder att Nordahl ber Nordin att fly fältet om han någonsin vill vinna något, för ÖSK är kört!!!

Blir det mycket sådant skit så blir det en allmänn sanning i hela fotbollssverige vilket påverkar klubben ytterligare negativt. Det gör att klubben utåt får jobba i motvind vad man än gör. Möjligen kan klubben i sin kärna av spelare och kansli bli tightare genom att söka revansch och vilja motbevisa genom handling.

ps FotbollDirekt behöver inte nödvändigtvis stjäla från NA, det kan vara avtalat sinsemellan att de får användas varandras material. I vart kan det tänkas så tidigare men FD har minskat markant i betydelse på senare år.
AIK Saywee
2012-01-05 09:59
D´Artagnan, 09:50,

det är faktiskt mycket sant!

Jag måste avgå.nu ;)
Örebro D´Artagnan
2012-01-05 09:50
Saywee // Bevis eller skrock, sanning eller påhitt. Det är svårt att skilja på i ett forum som detta.
Örebro #7
2012-01-05 09:49
Vet inte om någon länkat redan, men rätt kul att läsa bloggens sågning av ÖSK's ev. provspelare...=)
AIK Saywee
2012-01-05 09:37
Godzilla, 09:25,

God morgon God zilla, är du vaken, har du läst vad vi skrivit, eller kör du bara på med ditt domedagstjöt ....?

Varför läser inte en del vad som skrivits tidigae, för att få lite kontinuitet?

Njaej, har man valt en sanning, som man blint tror på, finns det inget mittemellan ...

Heja SPORT, GFG!
2012-01-05 09:25
Saywee// Det är ju det underbara... Det finns mycket att förbättra.

Tyvärr för alla som tycker att det klagas lite väl mycket på anställda i ÖSK så blir det lätt så när man märker att de inte lär sig av misstagen.

Meddelande till ÖSK: "RECOGNIZE US!"
Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-05 09:25
Och så får vi förhoppningsvis lite balans i domedagstänket.
AIK Saywee
2012-01-05 08:49
Fatcit, 08:40,

tja, det är tyvärr dagens svartvita verklighet ...?

Vet att det är fånigt att anmärka, men du menar väl att vi skall hålla i ögonen?

Jag vägrar dock ge upp mitt hopp,
jag har haft det så länge,
så det känns meningslöst och tråkigt att bara deppa ihop ...

... jag vill oftast tro på att något kan bli bättre :)

Heja SPORT, GFG!
2012-01-05 08:43
D´Artagnan 08:20//

tummen upp... ;)
2012-01-05 08:40
HÅLL I ÖRONEN NU! - för jag har inte skrivit på ett tag.... :)

Tänkte först önska alla god fortsättning på det nya året!

Jag läser på SvartVitt dagligen, även om jag inte skriver så mycket längre.
Nu har jag bestämt mig för att skriva utan att bli upprörd ;). Därför tar jag ett förhållningssätt till ÖSK som är "oförvånande" över senaste tidens skriverier.

Jag är inte alls förvånad när nyheten om att "Nordin kan vara på väg till IFK Gbg" når mig, jag är heller inte förvånad :D över ÖSK:s snabba respons i media på detta.

"– Det görs ju bevisligen i Sverige, titta bara på Malmö och Ranégie. Om ett bud kommer får vi ta ställning till det om det är tillräckligt intressant för båda parterna."

Min kommentar:
VA! Är ni helt omedvetna om att ni har supportrar? Jag vill höra att ni ALDRIG ska sälja Nordin till något annat lag i Allsvenskan. Ni behöver inte säga självklarheter som att "Allt har ett pris" osv...

Oron fortsätter bland supportrarna...

Varje tillfälle som ges uppdaterar jag nu ÖSK:s officiella, NA, SF och andra fotbollssidor i hopp om att ÖSK ska ge mig någon information som ska lugna mitt hjärta. Då väljer ÖSK att gå ut med följande rubriker i media...

- Ståhl återvänder till ÖSK (Inspark)
-ÖSK-stjärnan spårlöst borta (Inspark)

Samt att informationen om att ytterligare en usel fotbollsspelare ska provspela med klubben igen pga obefintlig "scouting".

Men jag är inte förvånad.... ha ha ha (pressar fram ett stelt skratt)
AIK Saywee
2012-01-05 08:36
D´Artagnan, 08:30,

.. det är inte bevis, det är skrock :)
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-05 08:36
Någon som vet om Haddad körde för fullt på träningen igår? Är han tillbaka i full träning?
Örebro D´Artagnan
2012-01-05 08:30
Saywee // Här har Du bevis rörande Nordin
AIK Saywee
2012-01-05 08:28
D´Artagnan, 08:20,

men vi har väl inga spekulanter idag och det lurigt att få ett bra pris på en spelare som inte tydligt visar på uppåtgång och som dessutom är småskadad.

Men jag håller med om att det är rörigt och kommunikationen skall vi bara inte tjöta om .....
Örebro D´Artagnan
2012-01-05 08:20
Saywee // Har inte Sjögren sagt att ÖSK kan tänka sig sälja Nordin?
Varför kan han tänka sig sälja ett halvår efter att ha skrivit ett 5 årsavtal?
Gör Sjögren ett utspel för att han vill bli av med Nordin?

Ur NA:
Utesluter inte försäljning
Men Lennart Sjögren utesluter inte att ÖSK skulle kunna sälja vidare Gerzic till en konkurrerande klubb i allsvenskan.
– Det görs ju bevisligen i Sverige, titta bara på Malmö och Ranégie. Om ett bud kommer får vi ta ställning till det om det är tillräckligt intressant för båda parterna.

Rent ut en jävla soppa. Man måste ge ÖSK beröm för en lyckad mediahantering!!??
Annons: