/fotboll/osk/forum/3139.aspx/fotboll/osk/forum/3139.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2012-01-07 10:34
D´Artagnan//
Jag har tyvärr svårt att få in i mitt huvud att sponsorintäkterna skulle ha ökat med 7 % jämfört med ifjol. Inte bara för serieresultatet men på grund av den ökande konkurrensen från i.......y. Är det säkert att det inte är siffrorna för 2011 man fått och missuppfattat? Men tro mig, ingen är gladare än jag om det stämmer. Det verkar bara lite för bra.

AIK Saywee
2012-01-07 10:31
Talgoxen twittrade strax efter soluppgången, att något stort kan vara på gång i vår kära klubb :)

Han/hon är en mycket säkrare källa än Kristoffersson :)

Det var bara det jag ville förmedla ........

Heja SPORT, GFG!
Örebro Bulten i Boo
2012-01-07 10:31
Engångsgrill// Vad kan det va' för tokig skandinav?
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 10:29
Saywee// Ökade sponsorintäkter på 7% sedan förra året som också var bra. Många spelare som försvinner. Då ska det väl finnas pengar.
Utan investeringar går det nedåt till S1.
AIK Saywee
2012-01-07 09:57
ÖSK Fans, 09:36,

vad jag har förstått, så är ekonomin god, men jag har också förstått, att klubben inte verkar ha alltför gott om pengar. Detta "förstår" jag inte riktigt.

Vi skall nog inte förvänta oss alltför stora grejer, men visst vore det roligt om det small till ordentligt helt plötsligt, för snart börjar träningsmatcherna.

Alla till Valla!
Örebro ÖSK Fans
2012-01-07 09:36
Gör ÖSK ännu mera plats åt ett par BOMBER tro?
Örebro Carroll9
2012-01-07 08:16

- Skönt att vi slipper Lushtaku, han har inte presterat och skapar defintion av alibi-spelare. Total OSYNLIG!

- Rama är också en ego-spelare som inte passar i klubben, kan vara helt ointresserad och loj. Ingen kondition alls.

- Nordin får vi se om han är en LÖGNARE eller inte. För man kan inte säga "ÖSK, klubben i mitt hjärta, framtiden ser bra ut, signa 5-års kontrakt" - För att sen sticka från klubben mitt under försäsongen och skapa disharmoni i klubben. Otroligt svagt om detta skulle hända.

- Angående Paulinho så har jag inte hört nått. Men ingen är större än klubben!
Man ska inte ha spelare i klubben som inte vill spela.

- Vi har unga lovande spelare som kan fylla luckor,
Emil Berger som kommer bli hur bra som helst, Ibrahim och Yasin som säkert skulle blommat ut i en annan allsvensk klubb men vi fångade dem!

Framtiden ser ljus ut, vi har talangerna och framtiden för oss!
Örebro Engångsgrill
2012-01-07 07:00
Jag gör en "skräll" och går emot ÖSK-Karl. En skandinav är snart klar för ÖSK, och det är en fin värvning ;)

Bra jobbat ÖSK!
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-07 03:48
Kul!
Örebro DaSa
2012-01-07 02:39
ÖSK-Karl// Tack för infon! Hoppas att det inte stämmer men det skulle förklara en del. Hoppas att Sjögren får tag på Paulinho och sedan berättar att han kommer att få spela på mittfältet nästa säsong. Jag har svårt att se att en eventuell bomb håller högre klass än en motiverad Paulinho i toppform.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2012-01-07 02:28
Äntligen en bra nyhet, visst har Kush gjort en del poäng men jag tycker inte han är en spelare som vi skall satsa långsiktigt på. Ser hellre att vi spelare Rama, Mackan, Yasin och Ibrahim på kanterna. Bra Sjögren!! Nu har du gjort ngt bra denna silly season förutom att signa Wiktorsson!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Roswall
2012-01-07 01:33
Daniel Kristoffersson på expressen, inte första gången han verkar plocka något helt ur luften...
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-07 01:14
Expressen far ju med osanningar så klockorna stannar. Jävligt illa om det inte stämmer det här med Lushtaku eller att det stämmer men ÖSK har inte snackat med Lushtaku. Inte snyggt av ÖSK i så fall!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-07 01:10
Så Lushtaku på väg bort?

Mika Ojala in?
Örebro Artwork
2012-01-07 01:06
Jag fick precis ett meddelande från Kushtrim som dementerade. Han visste ingenting om detta!
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 00:45
Nu är det bäst att sova, händer för mycket. Undrar hur mycket som stämmer???
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 00:44
rirobban//" bäst på träningarna" och "drog ned stämningen i laget" passar inte ihop tycker jag. I så fall relationsproblem med ......
Jag föredrar Yasin...
Örebro rirobban
2012-01-07 00:37
inte nöjda med hans prestationer sägs det? Alvbåge sa väl att han var bäst på träningarna? Dessutom kom han 2:a i den interna poängligan. Måste innebära att det inte fungerat på sidan av planen?

ÖSK verkar verkligen göra sig av med spelare som inte fungerar på alla plan. Om det är bra eller dåligt? Om Kushtrim var en av spelarna som drog ned stämningen i laget? Ja då kanske det var rätt att släppa honom!
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 00:34
Hela havet stormar. Från länken:

Örebro SK verkar ha en jobbig Silly season så här långt. Inga direkt stjärnvärvningar och nu kommer rapporter om att Paulinho inte vill spela mer i klubben. Han är spårlöst försvunnen, vilket på brassespråk menas att de helt enkelt skiter i att komma tillbaka från semestern i Brasilien. Det har väl hänt ett antal gånger förut med bland annat Kalmars brasilianska stjärnor. Han lär alltså lämna klubben. Det lär också Kushtrim Lushtaku göra, då jag i dag fick höra att ÖSK meddelat honom att de inte tänker satsa på honom kommande säsong och att han är på väg bort och är fri att hitta en ny klubb. Personligen var jag aldrig riktigt imponerad av honom så därför lär väl ÖSK göra helt rätt. Tappar klubben Nordin Gerzic till Blåvitt också ser det ju allt annat än bra ut. Får Örebro slåss i botten 2012? Kan mycket väl bli så.
Örebro rirobban
2012-01-07 00:33
D´Artagnan //

Daniel Kristoffersson skall ha skrivit på twitter (för nån halvtimme sedan):

"Kushtrim Lushtaku blir ej kvar i ÖSK. Klubben har tydligen meddelat att han är fri att lämna. Tydligen inte nöjda med hans prestationer..."
Örebro D´Artagnan
2012-01-07 00:26
rirobban// Varför detta nu? Han har väl kontrakt??
Örebro rirobban
2012-01-07 00:25
Ingen Paulinho? Ingen Lushtaku, ingen Nordin? ingen Rama? Verkar som vi supportrar får dra på oss tröjorna om ÖSK ska kunna ställa upp med en startelva denna säsong!
Örebro rirobban
2012-01-07 00:22
Kushtrim Lushtaku fri att lämna klubben!
Örebro TIC-TAC
2012-01-06 23:54
Angående mittfältare. Ingen som hört om det blev något med killen från Gauthiod som imoponerade så mycket på provträning. Kommer ej ihåg namnet helt med har för mig han hetta Mogren. Kanske är denna nivå att hoppas på och att de får utveckling liknande Gefles okända tillskott.

Örebro Jonte R
2012-01-06 23:42
Om det ingår i någon form av mediestrategi att låta VD:n skriva ett "lugnande" brev och göra en "trivselintervju" med en ny spelare så undrar jag vad dess syfte är. Dessa inslag stärker bara ÖSK-Karls bild av dagens ÖSK och dess oförmåga att leverera på alla plan för att nå det ambitiösa målet SM-guld innan 2015.

Ett tydligt ställningstagande om att Nordin inte är till salu hade skickat bättre signaler och gjort det tydligt att vi bibehåller vår ambition. En ytterligare växel i Nordins utveckling skulle också kunna vara att ta rollen som den som svetsar samman och driver laget, Vad det blir av det återstår väl att se.
2012-01-06 23:02
Och i dagens intervju på oskfotboll.se har vi valt att intervjua Janne Nilsson!

- Hej Janne! Du är nyförvärv här på ÖSK och har värvats från Degerfors. Hur tycker du första månaden varit?
- Åt helvete! Jävla domedagsstämmning i laget och Sixten förstår jag inte ens vad han säger. Passningsövningar varenda dag och han vill göra om mig till flink ytter fastän jag är mittback. Verkar vara ett jävla skitlag detta!
- Men du har ju fått chansen att spela med ÖSK i allsvenskan och hög lön? Är du inte glad?
-Jo till en början. Men det var innan Mosander började kalla mig för j***a k*k. Nu vill jag bara härifrån!

- Ok Janne! Kul att höra din ärliga åsikt! Detta lägger vi naturligvis ut på vår officiella hemsida imorgon helt ograverat! Kul med intervjuer som rör om lite i grytan! Själv kommer jag förmodligen få söka nytt jobb i samma ögomblick jag trycker på publiceringstangenten. Men man säger ju att ombyte förnöjer! Vilket du Janne förmodligen också kommer att märka!

2012-01-06 22:54
Bulten i Boo //Ponera att P.S tycker annorlunda. Rent krasst alltså. Tror du verkligen han skulle uttrycka det på officiella? Tror du någon spelare överhuvudtaget skulle uttrycka annorlunda på officiella? Är du inte lite naiv nu?

Örebro M.O.S
2012-01-06 22:29
Många lag som är sena med trupperna iofs, Norrköping, Djurgården, Mjällby, Sundsvall t ex. Men jag mår dåligt när jag tänker på hur mkt som förstörts på bara ett år. Från guldhopp till oro för att åka ur..och från 9-10 mittfältare till 2-3 varav Nordin på väg bort! Måste hända något positivt snart..
Örebro Bulten i Boo
2012-01-06 22:28
kalle// så du tycker alltså att p samuelsson är en löjeväckande fjäskare? alla de ösk-spelare som hyllar vårt tränarpar, är de hycklare?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-06 22:19
M.O.S.//

Hade inte tänkt skriva mer på ett tag, nej, jag spetsar inte till det, det var exakt vad han sa, finns väl en anledning till att vi återigen kommer med en väldigt sen trupp. Sedan säger vi att den blir kanonbra, därav jämförelsen med vad jag fick se ikväll där en "höjdare" sa att att de tre bäst betalda i Malmö tjänar mer än hela Bofors, det var på fullt allvar. Hoppas alla kan få se det mest fantastiska Tifot någonsin som skådats (enligt mig), garvar ännu.

D´Artagnan/
Ja, det är nog ungefär vad mitt åttaåriga barnbarn också skulle säga för att ligga bra till hos tränaren, löjeväckande och fjäsk.

Behrnsson/
Tråkigt att du slutar skriva p.g.a hot, förut var det bl.a en spelare som vi är många som känner namnet på och gick under namnet Trött Påt, vet det har varit fler. Själv blir jag hotad bara jag skriver mitt nick, bryr mig inte så länge som ingen lämnar ut min IP-adress, därav min misstanke. Tråkigt om alla jasägare enbart blir kvar. Då är vi snart nere i SE minst.

Annons: