/fotboll/osk/forum/3133.aspx/fotboll/osk/forum/3133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mjällby Lijuma
2012-01-06 10:45
Blir det nåt med Grahn?

Hur många till behöver ni ha in?

Hur går jakten på Paulinho?
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-06 10:38
Vad vill du ha sagt, Jan Karlsson?
Örebro TommyS
2012-01-06 10:38
Osynliga handen om Nordins eventuella övergång. Inga konstigheter egentligen.
Örebro gatutsio
2012-01-06 10:31
Saywee//
du har pm
AIK Saywee
2012-01-06 10:23
Telle, himla bra skrivet igen, som oftast!

Apropå ärthjärnor ....

Jag känner en riktig" Ärta" och förutom att hon är mycket snygg, så har hon en fantastisk hjärna och är dessutom inte ett dugg dryg eller nonshig.

Sådana växer faktiskt inte på träd.
AIK Saywee
2012-01-06 10:17
En underbar morgon, solen skiner och väglaget är bra, dessutom är det inte svinkallt :)

... och i stort sett vindstilla :)

Kontoret är julstängt, öppnar den 9:e januari enligt info i NA häromdagarna, men huruvida kontoristerna arbetar eller är på semester framgår icke.

ÖSK Fans, jag har precis spelat på Bomben 2, hoppas att den smäller in, det vara fina resultat för stadens lag :)

Snart är det dags att ladda för länsderby´t i fotboll :)

Underbart helt enkelt, vi är på väg mot vår och allsvensk premiär :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro Telle
2012-01-06 10:17
Snabbläser ikapp gårdagens inlägg och ser att ÖSK:s träningstider tydligen inte var uppdaterade. Det förklarar ju Paulinhos frånvaro... Han sitter nog hemma i Brasilien just nu och trycker frenetiskt på F5-knappen för att uppdatera träningstiderna för november på hemsidan... :)

Förutsatt att hans mobila bredband har täckning på beachen, förstås. Och att han klarar av att hålla paraplydrinken i andra handen utan att spilla på tangentbordet... :)

Angående Jan Karlssons officiella inlägg igår är jag väldigt kluven:
- Å ena sidan är det väldigt nyttigt med en påminnelse om klubbens ekonomiska historia på 2000:talet, inget snack om saken. Jag gillar särskilt det näst sista stycket om att man tar ansvar för en långsiktighet med verksamheten och folks satsade pengar. Man, dvs jag i det här fallet, glömmer lätt bort att klubben faktiskt var en hårsmån ifrån konkurs för några år sedan. Att man i ledningen har det färskt i minnet och vill undvika samma situation igen hedrar dem. (Ove Lindqvist-versionen att räkna fel på några miljoner hit eller dit på semestern vill väl knappast någon ha tillbaka.) Cred till hela ledningen för det sunda tänket man har vad gäller ekonomin!

- Å andra sidan, som många redan har påpekat, kan man ju fundera på vilka signaler Jans ord sänder ut i övrigt. Man får inte bilden av det är en ordförande för en klubb på uppgång och som satsar framåt som uttalar sig, om man säger så...

Han avslutar ändå med att klubben ser fram emot att återvända mot toppen 2012, men jag efterlyser en förklaring till hur de ska nå dit. Visst är det bra att man har höga mål, men inte om man saknar metod att nå dem. Jag skulle istället vilja läsa vad man ändrat på sen 2011 då allt gick fel, och vilka nya ideér man har för 2012 som gör att det kommer gå bättre i år. För den nuvarande truppen och det nuvarande upplägget räckte till en knapp 12:e plats, inte mer.

Sen dess har vi dessutom tappat ett antal spelare, och hittills bara ersatt dem med mer eller mindre osäkra kort. Haddad och Anttonen, vars skador var den främsta orsaken till kräftgången 2011 om man får tro Sixten, är fortfarande inte tillbaka i speldugligt skick, och problemen med den bristande harmonin i laget har ännu inte kommenterats eller åtgärdats utåt sett. (En vän som jag diskuterade det med kom fram till att man kan anta att Peder Ståhl ska stärka upp just den sociala biten, eftersom han enligt NA ska fungera som lagledare även för A-laget. Gissningsvis får han kanske en Mozart-liknande funktion, om man ska jämföra med Örebro Hockey, kom vi fram till. Men det är som sagt bara ren spekulation från vår sida, och ingenting som klubben vinkat om själva.)

- Det enda misstaget som väl klubben faktiskt har erkänt över huvud taget är att truppen spikades för sent i fjol. Därför skulle allt vara klart i god tid den här gången. Det är alltså den enda mätbara åtgärden som man som utomstående kan bedöma. En enda sak. Och det verkar ha gått så där...

Som supporter förväntas jag alltså ändå bara luta mig tillbaka och lita blint på att Jan och resten av gänget internt redan har löst alla problem. och att allt är frid och fröjd på vägen mot toppen 2012. Jag förväntas visa tålamod, tilltro, förståelse och att glatt köpa mitt årsabonnemang ändå, no questions asked.

Och dum som jag är gör jag det. För att återkoppla till diskussionen som några verkar ha haft igår är det nog jag som godtrogen supporter som är ärthjärnan här, inte Lennart.
Örebro D´Artagnan
2012-01-06 09:40
gatutsio//Det vet nog Du båst
Örebro ÖSK Fans
2012-01-06 09:23
Lennart lär fan jobba.....

Farside

vad händer med bomben?!?
Örebro gatutsio
2012-01-06 09:22
Artagnan//
är inte dom på semester???
Örebro D´Artagnan
2012-01-06 09:18
gatutsio//Kansliet sover väl ännu !!! Lugnet före stormen.
Örebro gatutsio
2012-01-06 09:10
godmorgon,
lugnt och fridfullt det är här idag
Örebro kenya
2012-01-06 04:03
edit. dubbel
Örebro kenya
2012-01-06 04:03
DaSa/ Förväntar mig också att det ska finnas pengar i kassan. Jag förväntar mig även att dessa pengar kommer användas på bra spelare. Ju snabbare desto bättre men det viktigaste är att man hittar rätt spelartyper.

Det behöver inte vara kända namn även fast sådana alltid lockar lite extra folk. För min del får det gärna vara en Mostafa el Kabir, May Mahlangu eller Alejandro Bedoya som kommer från ingenstans och blommar ut i allsvenskan.

Skulle ge mycket för att se ÖSKs önskelista.
Örebro DaSa
2012-01-06 03:44
Sen så tycker jag att ÖSK borde plocka in en "media strateg". Fan vad deras uttalanden suger. Jannes öppna brev igår ser jag inget som helst positivt med. Skulle jag som potentiellt nyförvärv läst det så skulle jag hellre gått till Trelleborg eller ngt annat lag som verkar mer spännande. Vet att det kanske är osmakligt att vara kaxig efter förra säsongens miss men man kan ju bygga upp en bild om Ösk att vi t.ex. har rensat i truppen efter senaste fiaskot. Efter en eventuelll försäljning av Nordin så säger vi att han fick lämna för att göra plats åt mer motiverade spelare. Min poäng med detts inlägg är att nu är det fan dags att ÖSK utnyttjar media för att bygga upp en bild av att ösk är en klubb som har ngt spännande på gång.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2012-01-06 03:35
vore intressant att få lite mer insyn i ösk ekonomi. Om man tittar på vilka lönepostet som försvunnit och vilka som tillkommit så borde det finnas utrymme åt minst två klasspelare. Det borde inte heller vara ngr problem att hosta upp ngr miljoner i signing-fee. Så antigen så har de som säger att sponsringen minskat rätt eller så är det bara taktik för att pressa lönerna. Om det nu skulle vars sponsringen som minskat så är det risk att det blir ett moment 22, ösk snålar och sponsorerna ser oss inte som en attraktiv produkt. Vill samtidigt inte att vi skall riskera ekonomin men om vi inte vändr trenden i år så är risken stor att vi hamnat i en otrevlig negativ spiral.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro _Adde_
2012-01-06 02:54
ÖSK Fans// Du vet väl exakt vad ni... eh, Grahn kräver?
Örebro Harry Cripps
2012-01-06 02:00
Skönt att se att vi är 10 st. som nattvakar och håller fanan högt!
Personligen tror jag att paniken som spridit sig över forumet är en över reaktion.
Sjögren och Sköldmark är inga dumhuvuden som vissa här inne försöker påskina.
Det är faktiskt morgon den 6te januari. Håll i tyglarna! Mkt hinner hända ännu. Nordins lårkaka har ju inte ens hunnit läka. Förra säsongen har således nyligen slutat, eller!? Är man 40 år läker en lårkaka på 3veckor typ. På en vältränad idrottsman på några dagar, max en vecka om man får tryck på snabbt. Det luktar lite illa här. Några veckor xtra sjukskrivning? Kommentaren tidigare om en eventuellt tappad kakburk på låret är otäck. Den kan rent av vara sann. Som när Waldner bröt foten på Brolins resturang... Nä fyfan, jag blir skitnödig när jag tänker dessa tankar. Jag tror att SSSSSSSSSSSS,som de benämns ibland, har genomskådat Nordin och insett att om de kan få uppemot 8.5 mille för honom så är det bara att sälja, fort som fan! Han är väl inte ÖSKs fanbärare,eller!? Skall inte det vara en riktig brunkare som dessutom är verbal?

Ja den där Barsom spökar fortfarande.

Å han kunde ju slå en tunnel oxå.

Å en frispark i krysset.

Jösses! En sådan vill vi ha!

Örebro kardinal Richelieus
2012-01-06 01:00
Att följa Bedoya på Twitter är som att se målarfärg torka
#AvslutaFollowBedoya
Örebro kenya
2012-01-06 00:48
Är väl vår grej att chansa med skadebenägna spelare.
AIK Saywee
2012-01-06 00:44
Nej nu är det godnatt, för det lär inte hända något av svartvitt värde under natten ...

... c u
AIK Saywee
2012-01-06 00:41
Nordins "gamla lårkaka" är ingen nyhet.

Detta skrev jag redan i går morse ...

"Sänt: 2012-01-05 08:04
D´Artagnan, 07:53,

vadå sälj, vi har ju inga spekulanter på Nordin om jag förstått allt rätt enligt honom själv och om han är rätt citerad i NA förstås.

Däremot funderar jag över hur länge en gammal lårkaka kan spöka?
En gammal lårskada är en annan sak, eller?

Lårkakor går väl oftast över på ett par kanske tre veckor, fast jag är inte läkare, men undrar vad han pysslat med under helgerna trots att det är hans privata grej?

Hoppas att han blir skadefri i år och att han höjer sig ordentligt jämfört med förra säsongen, för det är inte roligt när "motorn" krånglar.

Heja SPORT, GFG! "

Det är konstiga grejer som händer i vår klubb, på kansliet och bland spelarna, vad kan vi förvänta oss härnäst?

Ett GULD kanske inte vore helt fel !!!
2012-01-06 00:34
Java-tid sökes
Örebro bison
2012-01-06 00:10
Borta flera månader, har han fått en kakburk på låret?
Örebro D´Artagnan
2012-01-06 00:05
Inget IFKG för Nordin, skadad
AIK Saywee
2012-01-05 23:54
Nej jag skiter i nattskiftet, skall ta en räka i ugnen och lyssnar hellre på talgoxens "twitter" i morgon, Parus Major kan man lita på!

God natt alla svartvita, jag drömmer som vanligt om guld, det har jag nästan gjort i hela mitt liv och tänker fortsätta med det så länge jag kan.

Heja SPORT, GFG!
2012-01-05 23:44
worldfarm //Håller med - Fick samma känsla. Är nog rätt roligt att vara spelare och få olika forum att gå igång ;)
AIK Saywee
2012-01-05 23:44
Det räcker inte med att gissa, för att åter ett fånigt rykte skall få möjlighet att störa vår kära klubb, som laddar för att genomföra sina ambitioner.

Jag börjar bli riktigt trött på allt jädra trams!

Heja SPORT, GFG :)
Örebro worldfarm
2012-01-05 23:39
Jag har inga fakta, men jag gissar att det är bull!
AIK Saywee
2012-01-05 23:39
worldfarm, 23:30,

jag kammar mig inte så här dags på dygnet, det är ingen mening med detta.

Hur vet du att det är ett internskämt, det är lurigt med sådana där grejer, rykten uppstår och bara drullar i väg och blir en extra oro för klubben, som behöver lugn och ro, framförallt vår tränare som faktiskt uttryckt detta angående förra säsogen, dvs säga (skriva) att det var lite för typ "rörigt".

Vem skall man tro på, tro på, tro på ???
Annons: