/fotboll/osk/forum/3132.aspx/fotboll/osk/forum/3132.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Behrnsson
2012-01-06 19:07
Jag undrar fortfarande hur du vet att han blev ledsen? Jag är riktigt nyfiken på det.
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-06 19:06
Dessutom är jag inte en forumvakt utan bemöter ditt inlägg. Det är väl det forum är till för. Det vore väl jättretråkigt om ingen brydde sig om vad du skrev härinne?Eller vill du bara att de som tycker som du själv ska svara?
Örebro Behrnsson
2012-01-06 19:04
Långsint.. Jag vet inte. Men du - Bulten, har ju dragit upp en känslostorm här och man kan inte läsa ett inlägg utan referens till ordet ärthjärna, du senast 16.42.
2012-01-06 19:01
Du får tycka vad du vill om en människa men du får inte kalla en människa vad du vill. Det är reglerat i lag.

Personligen struntar jag i vad du kallar honom. Jag bara vände mig emot att du gör jämförelsen med könsord och vill därför bagatellisera ordet. Men det är inte ordet i sig självt utan att du riktar det mot en människa som är själva sakfrågan i grunden som jag ser det,
Örebro Bulten i Boo
2012-01-06 19:00
"långsinte Behrnsson" is back.. icke att förväxla med "bildsköne Bengtsson"... (kompanjon med "Tatuerade Johansson")
Örebro Behrnsson
2012-01-06 19:00
Är det ok om jag bara tycker att vi ska ha en ny sportchef?

Om Kardinal Richelius eller annan lämplig forumvakt kunde dra upp riktlinjer för vilka åsikter man får ha så vore det en fördel.

Hade jag vetat att kritik mot vår sportchef var strikt förbjudet hade jag naturligtvis inte lagt fram någon kritik.
Örebro Behrnsson
2012-01-06 18:57
2012-01-06 18:53
"Ärthjärna" uttaget ur sitt sammanhang är naturligtvis inte ett särskilt fult ord. Kränkade kan det dock bli om du riktar det mot en person.

Självklart är det i det sammanhanget du fått reaktioner här inne. Vissa kan faktiskt uppleva det värre att bli kallad narr och ärthjärna än att du skriker F****a till dem. Inte vet jag, Men bedömning hur kränkade det är avgörs av objektet och inte subjektet. Dvs du kan inte avgöra med dina olika kategoribeskrivningar för Lennart hur han tar att bli kallad det. Det avgör han efter sina referenser.
Örebro Behrnsson
2012-01-06 18:44
Örebro Bulten i Boo
2012-01-06 18:33
Svartvitt forever// Få i världen förunnat att bara kunna vara borta från jobbet pga förment otrivsel. Vi är väl rätt många som ibland känt för att ligga kvar i sängen på måndagmorgon? Kan inte Paulinho göra en Zlatan? "Vill Erik Hamrén att jag ska spela högerback så spelar jag högerback"
AIK Saywee
2012-01-06 18:15
Ursäkta, men jädrar vilken stämning det var på Behrn Arena!

Något liknande vill jag uppleva på gräsvarianten ...

FORZA ÖREBRO, idrotternas huvudstad !!!
Örebro Svartvitt forever
2012-01-06 17:40
BiB//
Okej. Vi värvar två nr 9 med känd skadeshistoria, samt att tredjealternativet Staaf också har varit skadad från och till. Då kan man inte bara slå ut med armarna när alla går sönder, svära sig fri och skylla på omständigheter ingen kan påverka.

Resultatet blir i alla fall att vi måste prova med halva laget på den positionen. Det är klart att Paulinho vantrivs när han som är en tvärhand hög får spela på en Olsen/Haddad-position, särskilt i en spelmodell som bygger just på en stor, stark nr 9 som hävdar sig i luftrummet och är tung att möta.

Lägg sen till det otrivseln som är allmänt känd, så är min poäng att jag inte direkt är förvånad över Paulinhos bortavaro, även om jag är besviken på honom. Jag hoppas verkligen att Sjögren får fatt på honom och får honom tillbaka.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2012-01-06 17:27
BiB// Tänkte väl mer på en övergång till BLÄvitt men du får tolka det hur du vill ;)
Örebro TommyS
2012-01-06 17:26
Gick upp i? Är ÖSK-kansliet i själva verket Nirvana? Och de tu är nu ett? Skrämmande. Och absolut fuffens.
Örebro Bulten i Boo
2012-01-06 17:21
ÖSK-SUPPORTERN// Jo, Nordin + SSSS håller nog på med att blanda ihop mjältbrandsmitta som de tänker skicka ut i kuvert till alla andra allsvenska lags spelare. Uppe på kansliet alltså...
Örebro Bulten i Boo
2012-01-06 17:17
Svartvitt forever// Den situationen uppstår väl i alla lag att skador och avstängningar gör att det fattas spelare i diverse positioner och att nödlösningar får tas till. Som när Nordback vikarierade som mittback t ex. Det är väl rätt uppenbart att Paulinho inte värvades som nr 9, men vad tycker du att ÖSK skulle ha gjort när alla andra nr 9 gick sönder? De som var tänkta att spela på den positionen?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2012-01-06 17:13
Såg på en träning idag och efter en halvtimme går Nordin av och går upp i kansliet och är där hela träningen. Något fuffens på gång?
Örebro Grixx
2012-01-06 17:02
Lite OT men hörde nu på ekot att det uppstått problem med smärtstillande plåster. Folk har börjat röka det!?

Hmm, det skulle inte förvåna mig om folk redan försökt koka te eller blanda det i groggen.
Örebro Svartvitt forever
2012-01-06 16:52
Lekiller 16.21//

Jag tycker du motsäger dig själv. Du frågar hur det kan vara ÖSK:s fel att hans säsong blev som den blev. I nästa sats skriver du: "Det enda är väll i så fall det faktum att han fick spela i den helt omöjliga centrala anfalls rollen en anning för ofta då han bevisligen inte klarade av den."

Just det. Det var uppenbart för de allra flesta att han gör sig bäst som mittfältare, inte som nr 9. Borde det inte vara uppenbart också för tränaren? Är det inte tränarens/klubbens ansvar att matcha spelarna på rätt plats för att få ut det bästa av dem? Du vet väl hur många av oss som tjatade om det under fjolåret.

De lätt räknade matcher då han var riktigt bra, som du nämner, var just som mittfältare.
Örebro Grixx
2012-01-06 16:48
D´Artagnan// Kalle har säkert en hel del kunskaper och info. Ganska ofta skulle jag ändå vilja att han inte stressade ner en text som ganska ofta ser ut som en kopia som han skrivet ett otal gånger tidigare. Att de ser väldigt lika ut tror jag även att du håller med om. Visst skulle väl han nå ut längre om det fanns en mer analyserande text med lite mer kött på benen än samma "blåkopia"? Som det är nu så undrar man var substansen finns.

Inläggen med hyllningarna till Fahlander blir "lite" överdrivna. Fahlander har gjort extremt mycket för hockeyn och de skulle inte ha de möjligheter de har i dag utan honom....men lite överdrivet kan jag tycka att det blir, rent av kontraproduktivt. Läser man sedan informationen på hockeybloggen och när Fahlander twittrar om fulla storsponsorer hos ÖSK-fotboll så skär det sig ordentligt med det positiva.

Angående kritik efter matcher och vilka som kan det bäst så håller jag stenhårt på att lagens tränare oftast har rätt och att utbildade tränare som refererar matcher kommer sedan...om de nu har koll på laget i fråga.

Supportrar har också rätt inte lika ofta då de inte ser allt med olika "meningslösa" löpningar och placeringar. En tränare kan ändå plocka ut många guldkorn till idéer i supporterforum.

Ett lags tränare vet med alla skavsår och skröpligheter och agerar med de kunskaperna. Spelare spelar och byts efter de "hemliga" kunskaperna och kan därför inte alltid se självklara ut...och de funkar inte heller alltid som tränarna vill. Felbeslut och agerande från motståndarna påverkar också. Utan dessa kunskaper står övriga utanför laget, kritiserar och dömer.

Det kommer allltid att göras missbedömningar under matcher. Ibland beroende på tränare och ibland spelare.Lika ofta så tycker experterna i tv-studiorna annat än tränaren på plan och det är väl i princip alltid så att de tycker olika sinsemellan också...om de nu inte suttit och pratat ihop sig i en studio;-)

Det är alltid det sportsliga resultaten som visar vad som är rätt och fel från tränaren. Går det skitdåligt under 2 år så sitter alltid tränaren uruselt till om det nu inte uppenbart hänger på något annat, tex usel ekonomi och uselt spelarmaterial. Katastrofläge med kraftigt nedflyttningshot och dåligt spel ger också av tradition byte av tränare.

Att Panama-spelaren fick en tid var intressant att se hur han fungerade i tävlingssituation...sedan blev det ju inte så mycket mer. En billig chansning som inte gick hem 2011. Sedan försöktes det hejvilt utan att hitta bra spel i några längre perioder.

...men som sagt mycket nytt i laget och med försäljningar så blev det ingen kontinuitet i laget under träningar och spel.

Hoppas att jag lyckades svara på det mesta....och jag tror att Kalle kan ta det jag skrev utan att bryta ihop för det var ju inga direkta påhopp. Vi brukar kunna "tjöta" med varandra utan att bli sura. Oftare att andra träder in.
Örebro Bulten i Boo
2012-01-06 16:42
hönsgård + ärthjärna, blir inte det hönshjärna?
Örebro Salt&Peppar
2012-01-06 16:23
D´Artagnan//

Men ÅHHH gör vi??

Du tänker ju HELT OLIKT mig med!

Det gör mig inget att vi tänker olika D´Artagnan, det mycket vanligt att folk gör.

:)
Örebro Lekiller
2012-01-06 16:21
Har lite svårt att förstå Paulinhos snack om att vilja lämna ösk. (om det nu stämmer) Vad kan ösk hjälpa att hans säsong blev vad den blev. Han kom hit i riktigt dålig form, efter att säsongen pågått ett tag. Har gått skadad till och från hela säsongen i ösk när han var på plats. Lätt räknade matcher då han var riktigt bra. Det enda är väll i så fall det faktum att han fick spela i den helt omöjliga centrala anfalls rollen en anning för ofta då han bevisligen inte klarade av den.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Salt&Peppar
2012-01-06 16:18
D´Artagnan//

I och med vad?
Örebro D´Artagnan
2012-01-06 15:59
Nu vet vi att den förlorade brassesonen inte var med på träningen.
Undrar hur det var med lat(t)e Nordin? Och Haddad. Och Anttonen+
Örebro D´Artagnan
2012-01-06 15:56
Salt&Peppar// Du saknar HELT sinne för propotioner. Förstår att Du har svårt för en del här inne. Vi tänker SÅÅÅ olika.
Örebro Salt&Peppar
2012-01-06 15:51
D´Artagnan//

Ja okej, men vad begär man då, att arbetet ska vara helt öppet för alla...detaljer, samtal, vem gjorde vad i den affären, vems förtjänst osv....hur ska man kunna bedriva verksamhet då?

Vad är nivån på vad man anser sig få ta del av? Och sen ska 17 000 supportrar få bedömma vem/vad som gjort rätt eller inte, varje dag?

Låter ju inte som en seriös verksamhet, mer som ett dårhus.
Örebro Lekiller
2012-01-06 15:48
707/ Kanske på sin plats med ett litet förtydligande. Självklart så går allt hand i hand och jag säger inte att ekonomin är säkundär eller oviktigt. Det jag försökte få fram är att Ösk kan ha Sveriges bästa ekonomi men om de INTE klarar av att omsätta det i sportsliga framgångar så är det ju helt bortkastat eller "meningslöst". Vad gäller min mening om Janne K sportkunskap så säger jag att jag har 100% förtreonde för hans ekonomiska kunskaper och det jobb han lagt ner i klubben är beundransvärt. Men när han börjar peta i sportsliga frågor (som han gör i sitt brev till viss del) så drar jag öronen åt mig en del. Detta bygger jag på dels andra officella och inofficella uttalanden som han har gjort om sportsliga frågor. Som någon annan påpeka så är Janne K VD för ÖSK och skall då hålla i alla trådar. Min undran i mitt tidigare uttalandet är om det går att bedriva en elitklubb som ett traditionellt företag i alla frågor i dagens fotbollsklimat?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Salt&Peppar
2012-01-06 15:47
D´artagnan//

Haha! Drämde till med nått udda, men såklart skulle nån ha stort intresse för just gruvborrar ;)
Örebro D´Artagnan
2012-01-06 15:44
Salt&Peppar // Rätt att veta??? Blanda inte ihop ÖSK och CIA. Dom är väl medlemmar i ÖSK och är intresserade av klubben.
Annons: