/fotboll/osk/forum/3120.aspx/fotboll/osk/forum/3120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-09 22:25
jonas// Byt plats mellan Grahn och Nordin
Örebro ÖSK Fans
2012-01-09 21:50
Detta lag kan nosa på medaljer enligt mig! då räknar jag med att alla spelare är sånär friska(önske tänk)

------------------------------------------jonas--------------------------------------------

----Anttonen------------Wikström---wickström/Torlak---------wovven/Wiktorsson------

--------------------------------Nordin-----------------------

-------------------------------------Grahn----Osiako/Berger-------------------------

-----Rama---------------------------Haddad-------------------Ojala/palle/Astvald-----

Vad tror ni??
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-09 21:42
kenya//

Det är bl.a nedanstående texter jag kommer ihåg, det känns som det redan är nostalgi, trots att det bara var tre år sedan, vet inte vem av de tre jag saknar mest, troligen Berra som med rätt skolning och förtroende enligt mig kunnat gå väldigt långt, men det har varit en extrem spelaromsättning senaste åren, varför? Nu är det dax för nya spelare igen i våra svart/vita dräkter.

".Frempong vill visa Boström: ''Skulle känna mig nöjd''
I Gefle är James Frempong ett namn av stor betydelse. I Örebro var det annat. Nu hoppas den tidigare ratade ÖSK-spelaren få visa Sixten Boström.

James Frempong har haft en mycket bra höst och varit en av Gefles viktigaste spelare.
Sedan matchen mot Åtvidaberg tidigare i höst har han varit ordinarie.
Ett mindre genombrott för en spelare som inte alls mådde bra i Örebro - därifrån han kom till Gefle inför den här säsongen.

– Jag fick väl aldrig något riktigt förtroende när Sixten (Boström) kom. Då blev det naturligt att jag sökte mig vidare, säger Frempong till Gävle nyhetsbyrå."

"Startskottet för ett nytt ÖSK. Snart skulle också den båda nyförvärven Eric Bassombeng, som varit skadad och Bertin Ze Ndille etablera sig i laget. Dessutom kom en tidigare förlorad son tillbaka till Örebro och ÖSK — den populäre målvakten John Alvbåge."
Örebro Harry Cripps
2012-01-09 20:51
Lite kuriosa:
Dottern ropade nyss att Gerzic har 99 st. "followers" på twitter.
Sen skulle jag gissa hur många Bedoya har.
Jag drämde till med 1 200 stycken.
38 000 fel. Han har över 40 000.
2012-01-09 20:37
Peking tycks skippa Peter Larsson och har istället värvat en norrman från Stabaek IF. Nu uppges Peking vara på jakt efter Andreas Johansson från tyska Bochum.
Örebro 'D.O.
2012-01-09 20:14
Grahn är absolut på G, men det behövs så mycket mer än så.
Örebro Deviation
2012-01-09 19:54
På flera plan....
2012-01-09 19:53
Grahn skulle så klart vara en förstärkning. Man är ju inte orolig för att han är lite egen eller kan gå sin egen väg. Man är orolig att det finns en tränare som inte kan hantera det (inte bryr sig). Men visst, det skulle vara kul att höra Mosande skrika könsord efter honom. Eller Zlatan ;) Skulle han aldrig våga.
Örebro Grixx
2012-01-09 19:48
Kalle// Det var inte riktigt det jag diskuterade utan om de få inhoppen av Nobbe gjorde att Berras karriär tog slut. Att du sedan kallar Nobbes inhopp som tjänstefel pga resultat är ganska löjligt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grodan
2012-01-09 19:47
ÖSK Fans//

"Jag tror man älskar Grahn när man har han i samma lag"

Jag tror det är precis tvärtom.
2012-01-09 19:38
kenya//

Jag ber ärligt om ursäkt om jag missuppfattade dig gällande Frempong, sorry. Men just James likt andra unga spelare är inte så hårdhudade alla ggr. De måste få stöttning av klubben. Precis som en annan klubb i en annan sport stöttar sina spelare och familjer för att få dem att trivas i Örebro.

Kan dra en paralell som hände när jag jobbade som VD i ett företag för ca. 25 år sedan. Vi hade bjudit alla säljare (ca.20) med familj på en skidweekend. När det var dax för prisutdelning gav jag samtliga priser till fruarna, för att de gjorde slitjobbet hemma när grabbarna var borta i veckorna. Mycket uppskattat. Det behövs så lite ibland.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2012-01-09 19:24
PMa mig om ni vet nått om Grahn/Bomben
Örebro ÖSK Fans
2012-01-09 19:19
Örebro ÖSK Fans
2012-01-09 19:19
ÖSK Karl

Jag tror man älskar Grahn när man har han i samma lag, men jag förstår att du är orolig då han känns oberäknelig.

Själv tror jag han kan göra att Nordin höjer sig..

Trevlig Kväll!
Örebro kenya
2012-01-09 19:18
Karl/ Har verkligen inte skrivit att Frempong inte skulle ha skött sig. Jag skrev att som jag uppfattade det så gillade Sixten James och gav han chans på chans efter att han kommit tillbaka från skada.

Efter den sista skadan har jag för mig att Sixten uttalade sig något i stil med att James har till och med dragit på sig skador som inte är kända inom läkarkonsten (eller något liknande). Kändes mer som en besvikelse över skadorna än att James inte skulle räcka till som spelare. Men det är min tolkning. Du har förmodligen en annan.

Örebro D. McGrain
2012-01-09 19:12
Bara i ÖIK-Karls värld Grahn är en "problemspelare som ingen vill ha" ...kanske för att ÖIK-Karl kanske får fel när han visste att ÖSK inte kommer värva han? El. ngn annan av klass. Får vi en vinnarskalle och en utav de bästa mf i Allsvenskan får vi vara glada. Men vi får väl vänta och se (och hoppas)
2012-01-09 19:01
Jonte R//

Tror inte ÖSK har muskler att lösa Axén från sitt nya kontrakt, i somras var han "gratis" om han skrivit på från o med denna säsong. Stahre var "gratis" redan i somras, dessutom skall ju Sixten o Mosander ha hög lön i två år till.

Grixx/
Försumbart med en match utan petade Berra, men med Nordback 0-3, men straxt innan då med Anntonen som absolut inte ville spela mittback, även då 0-3. Var går gränsen för dig mellan försumbarhet och tjänstefel?

kenya/
Tycker det är fult att skriva ned Frempong, att han inte skulle sköta sig. Det är nog många som kommer ihåg vad Frempong sa om Sixten när han inte fick nytt kontrakt, Sixten talade inte med honom, men det måste Pelle gjort i Gefle, annars hade de naturligtvis inte lyckats sälja honom för fina pengar till Norrköping, särskilt inte om han "missköter" sig?

Det är bara att inse, det finns ett koppel här inne som vägrar att se sjukdomsbilden hos ÖSK och dess organisation, tror inte ens ni skulle vakna om det blir så illa att det 2013 blir SE.

Självklart kan ÖSK värva problemspelare som ingen annan vill ha, t.ex Grahn. Säkert också en o annan Finländare. Men ta istället tag i hela problematiken, det har redan gått tillräckligt illa.
Örebro Svartvitt forever
2012-01-09 18:54
Richelieus//
Har undrat en hel del över det där, och jag kan inte frigöra mig från tanken att det finns en del genustänkande i det där för att visa hur fördomsfria vi är som elitfotbollsklubb genom att ha en kvinnlig tillslagstränare. Det ger väl bra PR i en del kretsar och är politiskt korrekt.

Nu har jag inga direkta belägg annat än en ful misstanke och att jag tycker skyttet inte blivit ett snäpp bättre - snarare sämre - på de tre år Eija varit tillslagstränare.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-09 18:45
Någon som vet när Grahn kan tänkas presenteras om han nu är så nära??
Örebro Grixx
2012-01-09 18:28
Roland Nilsson om han ändå hade viljat vara kvar? Nej det hade aldrig gått, vi hade för olika idéer om hur saker skulle skötas. Undrar om Julle hade nekat om han fått tagit hand om U-21:orna?
Örebro Grixx
2012-01-09 18:13
Berra fick mycket tid innan Allmebäck kom och sedan fanns ett för bra mittbackspar. Det lilla inhoppet från Nobbe är försumbart.
2012-01-09 18:11
Dudleys /7 Det där är svårt att se/veta tycker jag. Det borde naturligtvis göra skillnad. Samtidigt kör Sixten väldigt väldigt mycket passningspel på sina träningar och så klart ger ju det effekt också.

Personligen tycker jag inte spelarna t ex skjuter särskilt bra eller slår särskilt bra inlägg. Passningspelet saknar ofta tempo (hårdhet). Den enda med bra skott tycker jag var Rama (som inte lärt sig av Eja) och Per J (när han träffar rätt). Visst, Nordin har fått till några bra träffar men han skjuter inte särskilt hotfullt generellt.

Det jag saknar i ÖSK är en riktigt bra tekniktränare. Alltså en mer generell teknisk tränare än Eja
Örebro Dudleys
2012-01-09 18:03
Old Boys:

Kan du på allvar mena att Eija inte gjort någon skillnad? Jag ser att flera spelare har bättre tillslag och ÖSK har haft ett av de bättre passningspelen i Allsvenskan pga detta...

Sen vill jag personligen se mer personliga tränare inom fotbollen och i ÖSK, tränare som är experter på visa egenskaper typ tillslag. likt som man tränar i Basket.
Örebro Grohl
2012-01-09 17:52
Det här med att Berra var en säkerhetsrisk är lite pudelns kärna i diskussionen. Han gjorde lite halvgalna grejer ibland, men i grund och botten var han en kapabel mittback. Med lite förtroende hade han kunnat utvecklats till en riktigt duktig fotbollsspelare, nu föredrog Sixten att låta Nordback/Antonnen ta ansvaret - ett extremt kortsiktigt tänk som präglar hela organisationen idag, som det verkar.

Sen kan man ju fundera på varför Basse betedde sig som han gjorde, när nu Gais inte verkar ha några problem? Varför vill Paulinho hellre spela amatörfotboll än iÖSK? Varför får vi inga nyförvärv? Retoriska frågor - men självklar beror det till stor del på Sixten och hans (o)förmåga att få folk att trivas.
Örebro kenya
2012-01-09 17:42
Grohl/ Som jag förstått det gillades Frempong av Sixten men att skadorna gjorde så man valde att göra sig av med honom. Bassombeng vet jag inte om vi sumpade direkt, han fick ju spela och gjorde det bra men enligt rykten var hans beteende utanför planen långt ifrån okej.

Alla inklusive jag gillade Berra och hans oortodoxa spelstil men det går inte att komma ifrån att han var en säkerhetsrisk.

Hur Durmaz och Hamad skulle lyckats i ÖSK är svårt att sia om men med tanke på att Rolle lyckades i MFF så borde Sixten lyckats med dem i svartvita. (se länk)
AIK Saywee
2012-01-09 17:29
Salt&Peppar, 17:05,

tackar, jag förstår faktiskt hur du känner det när du klickar dig in på detta forum och det är inte meningen att man inte kan lyfta fram positiva vibbar, för jag har massor av sådana också, och tror även att andra skribenter är lite sådana också.

Allt är inte bara svart eller vitt, det mesta är svartvitt :)

Men det dära tjötet om domedag och olyckskorpar, känns ibland lite överdrivet.

Kom igen nu alla svartvita, vi börjar med att spöa Degerfors i träningsmatchen på den andra sidan av de blå bergen :)

Alla till Valla!!!

Jag vill också passa på att skriva att jag verkligen tror på topp fem, det är inget fjant från min sida, för varför skulle jag välja att vilja tro på något annat?

Heja SPORT, GFG!
Örebro Jonte R
2012-01-09 17:18
ÖSK-Karl// Om ÖSK hamnar i ett läge där en ny tränare ska in redan den här säsongen. Är Axén fortfarande intresserade då tror du. Håller helt med dig om att Axén skulle vara intressant att se i rollen som huvudtränare, kanske med Axel Kjäll som assisterande.
Örebro Grohl
2012-01-09 17:15
Jag kan tycka att tabellplaceringen t.ex. våren 2012 är ointressant, problemet ligger i att vi totalt kapar bort den egna talangutvecklingen. Sixten använder sig av sina 13-14 spelare, resten är totalt chanslösa. Hur många Bassombeng och Frempong har vi sumpat egentligen - till förmån för t.ex. Wirtanen, Haginge, Antonnen och Nordback (Inget ont om dessa pojkar, men de har onekligen fått täcka upp när Boström konsekvent vägrat använda sig av befintligt spelarmaterial)

-Varför fick Antonnen spela mittback när vi hade en fullt fungerande Berra t.ex?

Handen på hjärtat, hur många här tror att Durmaz och Hamad varit där dom är i dag (fotbollsmässigt) om dom gått till ÖSK?

EDIT: Lägg där till att vi var jävligt dåliga under större delen av 2011. Hade vi kommit högt upp eller iaf. spelat hyfsat hade jag varit mer försiktig i min kritik.
AIK Saywee
2012-01-09 17:11
Godzilla, 16:47,

vad har en viss mentalitet med Närke att göra, ofattbart att du orkar hitta på något sådant, totalt meningslöst ...

... handlar det om gnäll, som omfattar området av hela västvärlden, där det gnälls dagligen över en massa välfärdsproblem, så kan du skriva det.

ÖSK bör vara sämst 5:a vid sommaruppehållet, annars är jag mycket tveksam till om klubbens ambition kan infrias ...

Heja SPORT, GFG!
Örebro Salt&Peppar
2012-01-09 17:05
Saywee//

Du är lite positiv iaf, alltid nått ;)
Annons: