/fotboll/osk/forum/3116.aspx/fotboll/osk/forum/3116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan
2012-01-12 12:30
Tycker det är trist när vissa forumdeltagare klankar på att inlägg görs. T ex Guldtass, Deviation m fl . Speciellt när inläggen har en viss karaktär (förbättringar av ÖSK). Har länge tyckt de mängder av inlägg som säger spelare X blir klar kl x, spelare y vill inte, spelare z har ändrat sig, ....
Men inte besvarar jag inläggen med "ointressant, skitsnack, ryktesspriding, el dyl. utan jag scrollar förbi.
Vad jag förstått är de som inte känner sig välkomna oftas medlemmar i ÖSK (dom refererar till möten med ÖSK eller SI). Då blir man betänksam.
Man ser en tendens att det är när man har synpunkter på förbättringar då drabbas man av önskemål att inte göra fler inlägg. Ytterligheten är när en spelare skriver, då vågar han inte vara kvar på forument.
NEJ, låt åsiktsfriheten flöda. Använd scrollfunktionen man behöver inte kommentera allt varje gång.
AIK Saywee
2012-01-12 12:28
Namn: Salt&Peppar
Sänt: 2012-01-12 10:34

Jag vill bara bemöta och förklara lite kring "offermentaliteten" som du beskriver och irriterar dig över, sett ur min egna synvinkel ...

Det handlar delvis om det jag utsatts för av egna så kallade fans, "gissningsvis".

För cirka 1-2 år sedan utsattes jag för hot, på olika sätt, verbalt vid en bortamatch, på bortastå, via telefonsamtal och faktiskt via pm. Det jag lyckats lista ut är inte roligt, för det handlar om att det är svartvita "supportrar" som inte klarar av mina inlägg. Jag är dessutom fortfarande "hemsökt" på SF.

Vid samtliga dessa tre tillfällen förklarade jag att jag var beredd att dra mig bort från detta forum, därför att jag ser problemen med hot.

Detta är något fånigt som vissa forumskribenter, som ändrar nic och ibland blir avstängda, ägnar sig åt, det är inte roligt, det är inte ens rumsrent, det är kriminellt.

Det var bara det jag ville skriva, men så länge jag har en enda riktig svartvit vän här, så kommer jag troligtvis inte att ge upp, även om ni inte orkar med mitt förbaskade tjat.

Nu loggar jag ur ett tag, skall ta en stärkande promenad i regnet, det är många plusgrader och dagarna blir allt längre.

... och den allsvenska premiären närmar sig :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro Roswall
2012-01-12 12:25
Man ville ju spika truppen tidigt i år. Men det finns ju anledningar till varför det inte har funkat.
Lite konstigit kan jag tycka att det är ändå, då man hade väldigt god tid på sig, men det finns många parter när det kommer till värvningar. Spelaren, ÖSK, Agent, ev. tidigare klubb, ev. andra klubbar som bjuder, familjesituation, etc...

Många variabler, och slår en lite slint, så kan allt som såg bra ut skita sig.
Örebro Boba fett78
2012-01-12 12:17
Saywee 11:25

Tycker också det känns konstigt att vi gör samma fel som förra säsongen!! Sjögren lovade att truppen skulle spikas tidigt samt att han nästan lovade att presentera nya spelar innan jul.

Just nu har man en riktigt dålig magkänsla för hur denna säsong blir.
AIK Saywee
2012-01-12 12:00
707, 11:47,

jag har bara en synpunkt på dittt inlägg och det handlar om det sista stycket.

Att ställa krav om man ÄR motarbetad (inte känner sig motarbetad), från mer än ett håll, är inte det lättaste här i livet, även om man har ett hjärta för klubben, det räcker helt enkelt inte till.

Jag tycker inte att han skyller på någon, han bara berättar sina egna känslor och tankar, om han är rätt citerad, förstås. Dessutom erkänner han ärligt i media att han själv ingår i "kommunikationen".

Lycka till Julle, i framtiden, det är du verkligen värd :)
AIK Saywee
2012-01-12 11:45
TommyS,

ge mig en enda anledning till att missa karnevalen i Rio denna årstid?!

Nej, men ursäkta, det kanske var lite fånigt frågat, jag önskar bara att Paulinho får en mycket bra framtid, han offrade sig "faktiskt för laget" 2011, det var långt i från alla som gjorde ...

Lycka till Paulinho, och dra dig inte för att beskriva trivseln i ÖSK 2011, i den stundande kommunikationen, den är viktig för oss att höra eller läsa om. Äsch, han läser ju inte här utan tolk ....
AIK Saywee
2012-01-12 11:33
KCMarten,

Bra, rätt skall vara rätt, hehe ...

... om inte redan i år, så kanske nästa år, men senast nästnästa firar vi på BA, på riktigt :)))
Örebro TommyS
2012-01-12 11:31
Kan Bamberg vara killen som också får Paulinho att känna att han har en kompis och någon att ty sig till i ÖSK? Kanske är ett av skälen till varför han inte vill lämna Minas Gerais, förutom att det är varmt och skönt och karnivalen är i antågande, att han känt sig väldigt ensam bland svenskar, finnar och Kosovo-tyskar?
Örebro KCMarten
2012-01-12 11:25
Saywee //

Rätt som vanligt ;-)

Jag har fixat så att det står rätt år. :-)
AIK Saywee
2012-01-12 11:25
Boba fett78, 11:17,

jag har inte abstinens, det får la bli som det blir, men mina förhoppningar är alla år, inledningsvis så himla stora.

Men, jag vill även skriva att jag är lite orolig, för skall man spela ihop ett lag som går för att vara ett topplag, så kanske man borde ha agerat lite snabbare med värvningar, kunde faktiskt scoutat lite mer och försökt anstränga sig redan i augusti 2011.

Det finns ju allt färre spelare kvar och man ville ju inte upprepa fjolårets misstag, dessutom har vi kanske lite konkurrens kring att vilja vara ett topplag, från våra motståndare.

Jag är helt enkelt en optimist, men även tjatigt orolig, tyvärr ....
AIK Saywee
2012-01-12 11:18
KCMarten, 10:38,

jag tycker verkligen inte att du tjatar, mer än någon annan, utan finner så mycket ärligt menat i dina inlägg.

Det är sällan jag behöver rätta dig, men du har, liksom flera andra uppfattat ÖSKs ambitioner fel på ett år.

Annonsen sitter uppklistrad på min kylskåp och texten är faktiskt i vitt på svart och avslutas positivt för mig ...

"Nu blickar vi framåt - mot en ny säsong och mot nya möjligheter att nå vårt långsiktiga mål.

Vår ambition är hög:
genom att spela en attraktiv och framgångsrik fotboll
ska ÖSK vara ett topplag i Allsvenskan,
spela frekvent i Europa och
ta ett SM Guld innan 2015!

På plats, på riktigt, på Behrn Arena!"

...dvs innan 2015 är senast 2014!

Tjöta ....
Örebro Boba fett78
2012-01-12 11:17
Seywee Har ju abstinens för att det inte värvas några spelare så man vaknar tidigt för att se om det har hänt nå nytt kring sportklubben.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-01-12 10:56
Tycker att "båda sidor" tjatar. Finner man inga svar eller om man inte är nöjd med läget, så finns det ju alltid en risk att man tjatar vidare för att få svar eller så använder man bara detta forum för att försöka förändra lite.

För alla förstår väl att både kontorister, spelare och media läser här, vore väldigt underligt annars .....

Har vi dragit på oss den eleganta svartvita dressen här på SF, så gillar vi ÖSK, även om vi vill, önskar och hoppas på lite olika sätt, så mycket för vår klubb.

Heja SPORT, GFG!

(Vet att min avslutning kanske är lite tjatig,
men det är bara en rekommendation till klubben ÖSK,
och en ständig önskan från mig)
Örebro KCMarten
2012-01-12 10:49
Jag kan glädja många härinne med att jag kommer att lägga ner forum ett bra tag nu.

AIK Saywee
2012-01-12 10:48
Djäflun,
jag har redan fått krupp, det är bara dr Sjögren som kan bota den ;)
AIK Saywee
2012-01-12 10:47
ÖSK har väl snart tränat två veckor och imorgon är det två veckor kvar till träningsmatchen mot Degerfors. Jag tycker som flera, att det är dags att presentera alla nyförvärv med det snaraste.

Vad jag undrar lite över är hur vi i Kubanerna mår, är vi på gång i år, hur laddar vi blir det något drag på Valla, är hemsidan uppdaterad?

Förra året avslutades ju lite tråkigt även ur klack- och publiksynpunkt, men nu är det förhoppningarnas tid och jag hoppas att stödet för ÖSK växer och blir allt festligare 2012 :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro Djäflun
2012-01-12 10:47
Jag får krupp snart om inget händer på värvningsfronten.
Örebro KCMarten
2012-01-12 10:43
Salt&Peppar //

Problemet är att tillhör man dem som du kallar "klagosidan" så ser man på den andra sidan på exakt samma sätt.

Det är själva grundbulten i öppna forum. Var och en har rätt att säga vad man tycker och gillar man inte det kan man scrolla förbi.

Örebro Stso
2012-01-12 10:39
Vart är alla bomber som folk pratat om i flera veckor, det var ju nästan klart etc. Fram med dom nu!

"När spöken sitter runt lägerelden berättar dom Valdet Rama -historier". Tack Malmö FF's forum för ett gott skratt
Örebro KCMarten
2012-01-12 10:38
Deviation //

Det är helt ok att inte hålla med mig, och mina inlägg är inte i första hand riktade till dig. Jag respekterar naturligtvis dina åsikter också. När du skriver att du tycker att mina inlägg är onyanserade kan jag ta det med, för man är alltid mer kritisk till inlägg som man själv inte håller med om.

Men det är faktiskt ofta du som bemöter mig vilket jag svarar på, därav uppstår debatten ;-)

Men, Jjag lägger gärna ner den här debatten eftrsom jag kommit till samma slutsats.

huvudsaken är att vi strävar mot samma mål: ÖSK-Guld senast 2014!!
Örebro Guldtass
2012-01-12 10:37
Med risk att återigen bli hånad och kallad för sixtenkramare etc.

Kardinalen & co, visst har ni rätt i mycket av kritiken mot ÖSK och dess organisation. Håller med om att framförallt talangutvecklingen inte har fungerat smärtfritt, långt ifrån.

Men ibland går kritiken till överdrift och en del nästan tävlar i att hitta nya sätt att kritisera, det vinklas och nya angreppssätt lyfts fram och sedan målas det så svart det bara går. En del av kritiken har blivit på gränsen till oseriöst.

Det jag vill säga att det alltid finns två sidor av ett mynt!

Jag vet att jag inte är ensam om att tagit ett break då och då från att logga in här och diskutera ÖSK. Det har helt enkelt blivit tjötit.
Örebro Deviation
2012-01-12 10:37
D´Artagnan:

Tack för tipset..:-)
Örebro Salt&Peppar
2012-01-12 10:34
KCMarten//

Problemet är ju att offermentaliteten bland klagofolket dyker upp så fort man har åsikten om att det gnälls och klagas orimligt mycket här.

Då ska klagofolket "logga ur" och skylla på att man "inte får kritisera här" osv och skulden går till den som har åsikten att det ältas och klagas för mycket.

Så därmed har klagofolket spelat skulden i händerna till de som är av den åsikten. Tycker du detta är ok, för det är nämligen vad som sker här ganska ofta.

Ska folk som anser att det klagas onödigt mycket här, behöva deala med spelad offermentalitet för att de tycker så?

Konstigt det där. Klagande går hur bra som helst att göra i stora skopor 24 timmar om dygnet, men påpekar man orimligheten i detta, så gråts det, folk ska logga ut och ska angripas med skuld för den åsikten.

Rimligt?

Örebro D´Artagnan
2012-01-12 10:30
Deviation//
Scrolla förbi, Du behöver inte svara på allt.
Forumet har en konstruktion utan trådar för olika ämnen. Det är bara att acceptera att människor är olika
Örebro D´Artagnan
2012-01-12 10:27
Magnus "munken" Karlsson //

Person 1: Jag gillar verkligen inte blodpudding

Person 2: Ointresant, så jag scrollar
Örebro Deviation
2012-01-12 10:22
KCMarten:

Men saken är att du faktiskt vid det här laget har vädrat dina åsikter ordentligt. Vad göra nu när dessa väl är deklarerade? Vad är nästa steg anser du? Fortsätta upprepa samma åsikter igen och igen och igen och igen?

Jag har aldrig påstått att din kritik är tjat. Däremot anser jag att den är onyanserad emellanåt. Och faktiskt så håller jag med om att det är KRIS i ÖSK. Men de senaste veckorna har den översvallande majoriteten av inlägg på detta inlägg varit hugg och slag mellan medlemmar på detta forum - ungefär som de mellan dig och mig.

Så därför, jag respekterar dina åsikter men jag kanske inte håller med dig, så föreslår jag att vi lägger ned den här debatten för vi kommer inte längre.
Örebro KCMarten
2012-01-12 10:11
Jag vet att jag har varit både positiv och negativ till olika saker här på forum. Problemet är att när det blir debatt är det alltid de negativa kommentarerna som bemöts, dessutom på ett rött trist sätt. t.ex med bokstäverna "zzzzz"

En par frågor till er som tycker att några av oss är "negativa".

Om man tycker att något är fel. Skall man acceptera det och däremd hålla tyst?

Vem bestämmer vad som är konstruktiv kritik eller bara "tjat"?

Är det negativt att påpekar brister som gör vår klubb sämre än vad den borde vara?
Örebro KCMarten
2012-01-12 10:06
Deviaton //

Dito..

Munken //

Det finns en avgörande skillnad. I mitt scenario står en katastrof inför dörren som den berörde väljer att bortse ifrån. I ditt scenario handlar det om en ren smakfråga. Äpplen & päron alltså.

Och det är klart. Om man ser vissa skribenters rop på att vi bör uppmärksamma problem i organsiationen som en ren smakfråga, så lär forum vara tråkigt.
Örebro Deviation
2012-01-12 10:04
Tack Munken!
Örebro Deviation
2012-01-12 09:59
KCMarten:

Att du orkar...
Annons: