/fotboll/osk/forum/3103.aspx/fotboll/osk/forum/3103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-14 17:25
Munken// Du har skrivit att om vi får in rätt nyförvärv kan det här bli en riktigt fin säsong.... Håller helt med! Det blir nog lite andra tongångar här på forumet om 1 vecka :)

Du skriver också att du ställer dig till den "negativt kritiska skaran" om det visar sig att ÖSK ligger i botten långt in på säsongen 2012. Så det är alltså okej att DÅ börja kritisera ledningen? Jag menar, jag var orolig för att ÖSK inte hade någon framförhållning inför säsongen 2011. Långt in på den säsongen var ÖSK i botten men jag måste vänta ett år bara för att det kan ses som negativ publicitet kring klubben?

Örebro svartvitthjärta
2012-01-14 17:25
Optimistas Ultras växer! Vi med ständig och orubblig positivism och framtidstro för ÖSKs del! Kom igen! Framåt! Snart drar den underbara säsongen igång!

Heja Sport!
Örebro Grixx
2012-01-14 17:08
D´Artagnan// Det verkar tveksamt om du hann förstå mina synpunkter jag hade i mitt inlägg. Kanske brann du för dina tankar om ungdomsfotbollen och ville svara snabbt utan att riktigt hunnit smälta texten. Förhoppningsvis så läser du texten på ett annat sätt om en stund och kanske svarar lite mer vidsynt.

För övrigt så har jag läst näst intill alla inlägg här på svartvitt på SF sedan starten.....och på Eriks blogg så har jag inte missat något då jag var med från början.

Saywee// Du brukar vara ganska vidsynt och kunna se saker och ting från olika håll. Det är ett positivt sätt att se på livet och sin omgivning. Det ger också en förståelse för sammanhang och konstruktiva lösningar som håller.
Örebro D´Artagnan
2012-01-14 16:54
munken // Tror du Grahn, Damberg och Torlak läser detta forum? I så fall ber jag att få hälsa dom välkomna.

Hur ska vi hantera dom som är negativa till Grahns humör tycker Du?
AIK Saywee
2012-01-14 16:50
munken, 16:45,

kan inte du ösa fram lite positivism i stället för att älta och klaga på andra personer?

Snälla någon, mer än mig idag, kom med lite positiva grejer!

Vi kan, vi vill, vi önskar och ingenting är omöjligt :)
AIK Saywee
2012-01-14 16:46
Grixx, jag vill naturligtvis skriva att jag verkligen inte sågar ditt inlägg, för jag har tänkt toll en hel del innan, kanske för mycket till och med, samt förstår att du inte orkar rapa (älta) det du skrivit tidigare ...

... fast, denna fråga du ställer skulle jag vilja se många svar på:

"Finns det något som är bra i ÖSK?"

Hittills har jag inte fått så många som nappat på turdagen, lördagen den fjortonde, en positiv dag, då det är långt till nästa fredag den trettonde?

Vore dock intressant om någon kunde sammanställa det som är bra i dagens ÖSK, på riktigt, idagsläget :)

Heja SPORT, nu går vi snart för ett GULD :)

Örebro munken
2012-01-14 16:45
Självklart behöver vi få in ett par tunga nyförvärv men tror precis som salt&peppar att det inte blir lättare att få hit dem när folk öser skit på klubben hela tiden. Är övertygad om att också ÖSK inser att vi behöver ha hit bra förstärkningar och jobbar efter det. Sen får vi se om de lyckas. Tror inte chanserna ökar för att vissa personer skriver samma typ av negativa inlägg gång efter gång.
AIK Saywee
2012-01-14 16:32
Grixx, 15:56,

... idag är det lördagen den fjortonde, detta skulle kunna vara en turdag, en glädjens dag önskade jag i förmiddags, en dag då alla skriver om allt som är positivt i ÖSK, helt enkelt tjatar om positiva grejer, eller "ältar"allt som är bra, nu när klubbens ambitioner är vitt på svart :)

Jag har försökt att komma med flera positiva grejer och smileys, inget illa menat, eller ironiskt, jag bara hoppas och tror och önskar så himla mycket :)

Men blir fundersam över att du funderar över att vi kanske skall lägga ned "skiten" och att ÖSK Fans häromdagen tyckte att det var en skitklubb, eller som han skrev "skit klubb", fast han kanske syftade på ett annat lag, han vill inte svara på mina frågor tydligt ....

Jag upplever att han (ÖSK Fans), verkar bli oxtokig om det inte informeras om nyförvärv, men lite sans måste man ju ha, bara för det inte informeras om nyförvärv kan man ju inte småhåna Sjögren eller skriva att ÖSK är en skit klubb och sedan ge sig på sådana som sprider negativism och "skit" över vår klubb....

Snälla ni, kom nu med positiva grejer, för det kan väl inte redan vara slut, jag har redan nämnt några idag, men hoppas att ni kan komma på fler :)

Klubben i mitt hjärta, kommer att få en bra start 2012, med samspelta svartvita eleganter som aldrig viker ned sig, någonsin, förrän vi alla tillsammans firar det efterlängtade guldet, senast 2014 :)

Jag kan, vill och önskar detta så oerhört mycket, men tiden rinner iväg ...

Heja SPORT, GFG!

:))))))))
Örebro D´Artagnan
2012-01-14 16:25
munken // Facit på årets sponsorpengar får vi säkert på årsmötet.

Den största besvikelsen på detta forum är väl ända uteblivna nyförvärv och tillhörande presskonferanser.
De flesta fans INTE vill ge klubben lugn när det gäller nyförvärv.
Jag hoppas att de man rekryterat från DIF lyckas ta plats i startelvan.
Örebro D´Artagnan
2012-01-14 16:14
Grixx // flera som Du säger sågar nuvarande organisation var med och räddade klubben för några år sedan.
Är det fel om man vill förbättra något som man inte tycker fungerar bra?
Örebro ÖSK Fans
2012-01-14 16:09
Grixx

Så bra skrivet!

Nu tänker vi framåt, nästa vecka spikar vi truppen...!=)
Örebro D´Artagnan
2012-01-14 16:08
Grixx // När det gäller talangverksamhetens status 2012 föreslår jag att du läser eyravallen.com. Mittåt lägger ned ett enormt arbete med att hålla siten uppdaterad.
Dagens position har grundlagts sedan lång tid tillbaks. Så läs även tillbaks i tiden.

Annat nuläge kan Du få i länken, där en spelare har gjort inlägg under dygnet.
Örebro Grixx
2012-01-14 15:56
Det är intressant att "man" säger att flera spelare sågat laget och organisationen. Jag har letat med ljus och lykta efter detta och inte hittat det.

Likaså säger vissa forumskribenter att några namngivna spelarna verifierar att inte allt står rätt till. Att inte allt "stod rätt till" 2011 vet alla i ÖSK...och utanför. Var läget befinner sig i dag är en annan sak. Dels helt naturligt pga tiden som förflutit och dels pga förändringar i trupp och organisation.

Det görs frågeprogram och intervjuer med örebrospelare där man ställer frågor till dom om vad som inte fungerat i ÖSK 2011. Spelarna försöker spåna om diverse anledningar och svarar. Detta tar några forumskribenter som bevis på att det mesta är fel inom klubben....och använder dessa spelare som slagträ i debatten.

Samtidigt så blundar dessa skribenter för det positiva som spelarna säger och stoppar fingrarna djupt i öronen när spelarna för fram andra analyser om 2011 än de "förutfattade".

Det är mycket tydligt att de har en orubblig åsikt som bestämmer vad som är fakta och sanning. Det spelar ingen som helst roll vad som sägs.

Lite större intresse att vaket läsa och analysera tror jag skulle kunna behövas här inne ibland.

Måste allt vara vitt eller svart? Finns det nyanser mellan avgrundskritik och förbättringsmöjligheter? Delar som kan förbättras och delar som är bra.

Finns det något som är bra i ÖSK?

Ska vi lägga ner skiten?

Var befinner vi oss idag den 14 januari 2012?

Är vi på rätt väg med U-21 och hur kommer det att påverka laget?

Tänk till lite innan sågningen av detta inlägg. Vissa saker har jag skrivit tidigare, vad jag tycker mm och orkar inte dra dom nu även om jag misstänker att jag får rapa upp dom snart igen.
Örebro Harry Cripps
2012-01-14 15:55
Här nedan ett av "Valdet Rama inläggen" På MFF sidan:

Citat

Jag tycker det är farligt att överskatta en spelare så mycket, även om han kommer att spela i MFF i framtiden. Ska vi vara mer down to earth, så tycker jag att han är en av de bästa spelarna i världen, på sin position, men någon Gud är han ju inte!
Trots alla klassiska och fantastiska citat som kläcks ur hans mun, så är han inte lika rolig som tex Seinfeldt! Och hans geni i all ära, men han är inte i närheten av Einstein.
Ja, säga vad man vill om Zlatan, men någon Valdet Rama är han inte!
O.s.v...
Örebro Rulle1983
2012-01-14 15:54
http://www1.skysports.com/football/news/12691/7427925/Flood-arrives-at-Southend

hOhoHoHO
Örebro Salt&Peppar
2012-01-14 15:34
Fatcit//

Nej det har jag inte sagt.
Örebro Harry Cripps
2012-01-14 15:23
Kilen syns flera gånger i veckan på Nautilus gymet.
Han kör stenhårt på löpbandet
Har han seglat upp som en gardering för den allt tunnare truppen?
Någon som vet?

Sen undrar jag varför våra inlägg endast fyller halva sidan innan man måste "bläddra"? Jobbigt när man läser ikapp.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-14 14:56
Salt&Peppar// Hur menar du? Anser du att vi på SvartVitts forum ska ta ett strategiskt ansvar för ÖSK?
Örebro Harry Cripps
2012-01-14 14:54
Jösses! Torlak nickar nästan lika långt som Berra, Berra, Berra!
Örebro Roswall
2012-01-14 14:53
hm...intressant att Sixten tidigare har varit ungdomstränare i HJK och juniortränare i ett annat finskt lag tidigare...
Örebro D´Artagnan
2012-01-14 14:48
Jag tror det kommer att lugna ned sig när vi får en bättre ledning och eventuellt ett nytt tränarpar. Nu reagerar många på dålig styrning av verksamheten, dålig ledning och dålig kommunikation.

T ex jag pratade med en nära släkting till spelare i A-truppen. Han menade att P inte trivdes och inte vill fortsätta 2012 kände det flesta i truppen till i höstas, men tydligen inte ledningen. Brist på kommunikation.
Örebro D´Artagnan
2012-01-14 14:46
Dom flesta överdrifter och lögner måste gälla uteblivna nyförvärv och presskonferenser. Detta är forumet för uteblivna presskonferanser.

Varför ljuger spelare som skriver om det dom tycker ska förbättras?
Varför överdriver spelare som skriver om det dom tycker ska förbättras?
Örebro Grixx
2012-01-14 14:25
Självklart finns det så många överdrifter och lögner i forumet....som till slut upprepas så att alltför många tar det som en sanning.
Örebro Marta (hane)
2012-01-14 14:04
Kardinal 13:02/ Mycket tänkvärt!
Örebro Salt&Peppar
2012-01-14 13:53
ÖSK Fans//

Ja jag håller med att det är mycket smutskastning och det tycker jag är rent osmakligt. Gillart inte.
AIK Saywee
2012-01-14 13:53
ÖSK Fans, tycker du fortfarande att ÖSK är en skitklubb?

Tackar gatutsio, det var positivt :)
Örebro ÖSK Fans
2012-01-14 13:38
Salt&peppar

Kan bara hålla med om allt du säger....Det jag gnäller på
är att det tar för lång tid vid spelarrekrytering. Det är befogad kritik och inte smutskastning som vissa på forumet håller på med..
Örebro Salt&Peppar
2012-01-14 13:32
kardinal Richelius//

Mkt bra skrivet! Håller med dig i det mesta. Det är vad jag vill få fram att osanningar kan komma att bli "sanningar" och det tror jag redan har hänt.

Kanske till och med i överkant. Helt orimligt på vissa ställen.

Men har vi ett ansvar här? Tycker det också. Det ska inte gå så långt att vi själva far med osanningar och gör klubben skada...någonstans här tycker jag det har gått för långt.

Örebro gatutsio
2012-01-14 13:30
saywee//
du har pm sen igår
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-14 13:02
Salt&Peppar // Ett sätt att vända det negativa till positivt är att ÖSK på ett öppet sätt åtminstone delvis kan erkänna att vissa saker inte är optimala och visa fans och sponsorer att man åtminstone på vissa områden tänker sätta in åtgärder. T ex för att korta ned beslutsprocesserna, visa att man har startat ett arbete med ungdomsstrategierna ("Bara" att spela i U21 kan inte ersätta planlöst talangarbete)

Egentligen ganska naturliga åtgärder som inte behöver betyda revolution i klubben utan visa "marknaden" ödmjukhet och handlingskraft som vilket företag som helst skulle göra som rasar på börsen.

Det behövs egentligen inte så himla mycket. Men ÖSK vägrar. Åtminstone vägrar de säga något om det. Det är tysthet istället för att bemöta på ett trovärdigt sätt. Så vi kan spy ur oss vad som helst och det blir till slut en sanning. Det i sin tur skapar oro och dålig karma runt klubben eftersom vi smittar andra media, krönikörer förvärv osv. För med så här otroligt många negativa inlägg måste få vem som helst att tro att det är riktigt illa i klubben. Kanske mer illa än det egentligen är.

Bryt det ÖSK. Visa oss och gör något trovärdig. Med trovärdighet menar jag inte en floskelartikel på officiella. ÖSK måste visa något av pragmatisk karaktär

Annons: