/fotboll/osk/forum/3097.aspx/fotboll/osk/forum/3097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Öreskå - 66
2012-01-18 19:03
Om vi bortser från Gerzic:

Mittfältare: Berger - Abdulahi
Skulle kunna spela defensiv mitt: Haginge - Lumbana
Skulle kunna spela offensiv mitt: Yasin - Holmberg - (Wirtanen)

Malmö FF Chicko (Avgå!)
2012-01-18 18:56
Lite oroande mittfälts-besättning just nu.
Örebro KCMarten
2012-01-18 18:47
En tanke..

Vilken antiklimax det skulle bli om ÖSK använder Gerzic-pengarna smart, värvar klok och lyckas med den satsningen vinna SM-Guld. Samtidigt som Nordin, som är den som från början efterlyste just den satsningen, får titta på vid sidan om, som spelare för Blåvitt.
Örebro KCMarten
2012-01-18 18:41
Äsch, ta det lugnt.

Allt hänger ihop och det är nog många trådar som skall sys ihop ända in i det sista. Självklart kan inte ÖSK säga något officiellt förräns alla parter är med på det.

Om nu t.ex Nordins övergång till Blåvitt är en del av ett större paket så lär vi få se tillkännagivanden både gällande försäljningar och värvningar i en rask takt när allt faller på plats. Så det kan ju vara så att Sjögren & Co vill tillkännage värvningen av Grahn samtidigt som Nordin presenteras av Blåvitt. Det är mycket psykologi och rackarspel just nu, men inget att bli orolig för ännu.

Sen det där med att Nordin inte har pratat med Blåvitt..

Han har ju en agent så att han inte haft direktkontakt med Blåvitt ännu betyder ju ingenting. Det är ju agenten som förhandlar..

Så hans personliga avtal är nog klart sedan länge även utan "kontakt med blåvitt".
Örebro Bonaventure Maruti
2012-01-18 18:32
Bryan Massa är kontraktlös. Har visserligen fått kontrakts förslag av AIK och från andra klubbar. Men han och hans agent stressar inte. Kanske ska ÖSK blanda sig i leken. Killen är Nike ambassadör för övrigt.
Örebro cellblock
2012-01-18 18:27
Vi måste vara de enda supportrarna i Sverige som aldrig får reda på nånting från "styrelsen", eller kan man kalla det en styrelse ens, det verkar förfan vara ett dagis på deras kontor. Hade jag kunnat se in i framtiden och vetat vi skulle förlora Almebäck, Bedoya, Alvbåge och Gerzic så vet jag inte vad jag hade gjort. Det är ju för fan sjukt.
Örebro Marta (hane)
2012-01-18 18:27
Har en herr "bettigboys" berömt era inlägg via PM med, och frågat om ni velat betta på hans företags sida? Man blir smickrad... :)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2012-01-18 18:25
Ponjana har tagit bort sin profil.. Ligger det en hund begraven?
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-01-18 17:56
Att vara överrens om avtalet är alltid detsamma som att ha signerat avtalet.. :)
Örebro ÖSK Fans
2012-01-18 17:32
kardinal Richelieus

vem är källan på Twitter? eller är det hemligt?
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-18 17:22
Ponjana //Varför offentliggör inte ÖSK det då?
Örebro ÖSK Fans
2012-01-18 17:07
Tur att alla källor är så säkra...;)
Ponjana
2012-01-18 17:03
Kardinal Richelies

Vilken källa?

Enligt min källa är allt klappat och klart med Grahn. Lön och såvidare.
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-18 16:41

- Nurme klar med ny klubb (Kanske old news här)

- Grahn kommer inte itll ÖSK enligt twitterkälla
Örebro munken
2012-01-18 16:41
Om det skulle visa sig att summan är ner mot 5 miljoner istället för 8-9 är försäljningen helt obegriplig. Det är omöjligt att få hit en etablerad spelare med likvärdiga egenskaper för en sådan slant.

Det är nya klasspelare vi behöver, inte mer pengar. Känns inte som Skattefusk satt i nått bra förhandlingsläge gentemot ÖSK.

Örebro ÖSK Fans
2012-01-18 16:28
vart har alla fått 8.5 miljoner ifrån???? Högst 5 miljoner tror jag...
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-18 16:25
Bara för att vara tydlig i min kritik och min depression...

Jätte bra om ÖSK får betalt för sina spelare. Jätte bra att vi visar att ÖSK kan fungera som en språngbräda till bättre ligor som exempelvis Skottland. Min kritik riktar sig inte på detta utan det faktum att ÖSK inte kan förvalta de spelare som klubben har. Scouting utav spelare är för slumpmässig vilket innebär att "fel" spelare kommer till klubben (ibland guldkorn).

Jag såg i ÖSK en klubb som hade potential att vara ett topplag och framför allt etablera sig som topplag, men att kompetensen bland ledare och sportchefer inte är tillräcklig för att utnyttja den. Att klubben lyckades knyta till sig spelare som Bedoya, Almebäck, Nordin, Alvbåge osv skapade verkligen en möjlighet att bygga på något. Nu har ledningen tappat dessa spelare mellan fingrarna, kanske med en bra ekonomisk vinst, men utan ersättare.

Vi som varit kritiska till ledningens förvaltande av ÖSK under föregående år har fått tagit mycke skit. Det kan jag till viss del ta, för jag älskar positiva människor, men jag vill ändå poängtera att det är svårt att ersätta det ÖSK hade säsongen 2010. Det är inte lätt att hitta en Bedoya som slår igenom, samtidigt som Nordin blir en slipad diamant och Almebäck ett fysiskt under.

Vi har Valdet Rama nu... Kanske Haddad kan visa vägen kommande säsong också. Men rädslan från min sida är att ÖSK inte så lätt hittar 2 duktiga innermittfältare och en grym mittback. Och skulle man kanske hitta dessa spelare så kommer vi kanske vara plus minus noll i ekonomin. För att sådana spelare kostar och växer inte på träd!
Örebro Sekt. E
2012-01-18 16:20
Om vi säljer Nordin är problemet inte i mina ögon att vi säljer Nordin utan att vi måste spela ihop ett helt nytt mittfält under försäsongen. Å andra sidan måste vi ju spela ihop ett nytt anfall och backlinje/målis också så varför inte smida medan järnet är varmt.Vi på läktarna är däremot lika samspelta som tidigare säsonger.

Heja Sport!
Örebro Brinkewall
2012-01-18 16:20
Intressant sida av saken signerad Olof Lundh:

"Örebro får börja om från början, och man kan säga att klubben sakta men säkert börjat bygga ett kapital efter några tunga år, och det utan att ha riskerat särskilt mycket. Trots allt tog man Almebäck från BP utan större ersättning, Bedoya var okänd och Gerciz fick man fart på utan större kostnad.

Gäller bara att Lennart Sjögren och Sixten Boström orkar starta om och har tålamod. Trots allt har ÖSK visat för spelare att klubben är en bra plattform att ta sig ut i Europa (Porokaara, Almebäck och Bedoya) eller få svulstigare allsvenska kontrakt (Gerzic och Alvbåge).

De som kritiserar ÖSK för bristande satsning har antingen glömt eller förträngt den härdsmälta som rådde i föreningen i mitten på 2000-talet när man åkte ur allsvenskan på grund av elitlicensen. All heder till Örebro som utan att riskera föreningen klättrat tillbaka och är klart starkare i dag än då."

Visst har han väl rätt i sak. Sen kan man ju som supporter kanske förutom pengar i kistan också få önska sig medaljer...
Örebro Lekiller
2012-01-18 16:12
Stelig/ Jag håller med. visst först blev man lite besviken men när man börja tänka lite så är det väll inte hela världen. Det viktiga nu är att ÖSK ersätter Nordin inom ett par dagar. Nordin var inte bra 2011. Sanningen är ju att han misslyckades lyfta laget när det som mest behövdes på plan. Ingen lätt uppgift men om man ses och ser sig själv som lagets bästa ska man vara bäst när laget behöver det som mest. Fast innan allt är 100% klart så ska man väll inte hetsa upp sig allt för mycket. Hoppas de får bra betalt också. En spelfördelare på mitten är inget man kan köpa för en spottstyvel.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D. McGrain
2012-01-18 16:10
Att sälja Nordin skulle inte vara katastrof - OM man ersätter han med en bättre spelare... Jag väljer att tro det är precis vad man gör. Det skulle iofs inte göra ont if det presenterades väldigt snart...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Stelig
2012-01-18 16:02
Varför deppar alla, folk klagar att vi inte får betalt för våra spelare, får vi 8,5 millar så tycker jag det är en kanon försäljning, trots allt var NG inge vidare hela förra säsongen.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-01-18 16:01
Hmm hmm hmm!

Att vi tappade Alvbåge ser jag bara som nåt positivt, sen hans tripp i Danmark har han inte alls kommit upp i samma nivå som han hade innan han lämnade ÖSK första gången.
Känner att de två målvakter vi fått in kan komma att överraska ganska rejält på oss i år.
Det negativa är såklart att vi tappade en "rikskändis" som snackade upp ÖSK på kartan, men rent spelmässigt tror jag dom nya kommer visa sig vara betydligt bättre.

Vad gäller NG är jag betydligt mer kluven. Jag gillar ju gossen och en NG i form är en av allsvenskans bästa spelare. Jag tror dock inte han kommer kunna återprestera så som han gjorde vår brons-år, iallafall inte över en hel säsong.
Får vi 8,5mille för honom så är det riktigt riktigt bra och jag är övertygad om att vi kommer få in något som kommer bli riktigt bra! =)
Örebro Ragge-
2012-01-18 15:41
Hade hellre sett Gerzic stanna men med tanke på hur svajjig han var förra säsongen så skulle det inte kännas helt åt h-e om man fick 8.5 mille för honom, han är trots allt 28 och kommer inte bli bättre utan kanske snarare fortsätta hålla den låga nivån han hade förra säsongen. Inte en chans att han får chansen i Europa då och inte en chans att ÖSK får mer än 8.5 miljoner för honom.

Gråter inte heller blod över Alvbåge, en profil och skaplig målvakt men gud så överskattad.

Synd dock att Paulhino verkar vara en gris, trodde han skulle kunna blomma ut hos oss i år.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-18 15:29
Roswall//

Ja den mannen har ju inte haft många rätt genom åren.
Örebro Roswall
2012-01-18 15:25
ÖSK KRILLE:
Daniel Kristoffersson...
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-18 15:23
Enligt Expressen så kommer Gerzic presenters på fredag.
Ponjana
2012-01-18 15:20
Johannes11:

Det är stor skillnad på ÖSKs ekonomi och IFKG ekonomi och dess ekonomi historia. ÖSK blev nedflyttad felaktigt men dock så vet jag inte så värst mycket så kanske inte ska yttra mig.
Men sen dess har ett flertal storlag i Sverige haft dåligt underskott men inte fan har de blivit straffade.

Men IFKGs jävla mygel mellan Mats Persson och Peter Ijeh tar ju ändå priset. Länken är till dig Johannes. Läs.
Örebro Heffaklumpn
2012-01-18 15:19
Så länge vi har kvar Valdet Rama kan vi kriga om medalj... folk här inne verkar tro att vi har tappat vår bästa stjärna men icke.
Örebro Marta (hane)
2012-01-18 14:26
BoP/ Står N:et i formeln för Nordin Gerzic?
Annons: