/fotboll/osk/forum/3096.aspx/fotboll/osk/forum/3096.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2012-01-14 13:38
Salt&peppar

Kan bara hålla med om allt du säger....Det jag gnäller på
är att det tar för lång tid vid spelarrekrytering. Det är befogad kritik och inte smutskastning som vissa på forumet håller på med..
Örebro Salt&Peppar
2012-01-14 13:32
kardinal Richelius//

Mkt bra skrivet! Håller med dig i det mesta. Det är vad jag vill få fram att osanningar kan komma att bli "sanningar" och det tror jag redan har hänt.

Kanske till och med i överkant. Helt orimligt på vissa ställen.

Men har vi ett ansvar här? Tycker det också. Det ska inte gå så långt att vi själva far med osanningar och gör klubben skada...någonstans här tycker jag det har gått för långt.

Örebro gatutsio
2012-01-14 13:30
saywee//
du har pm sen igår
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-14 13:02
Salt&Peppar // Ett sätt att vända det negativa till positivt är att ÖSK på ett öppet sätt åtminstone delvis kan erkänna att vissa saker inte är optimala och visa fans och sponsorer att man åtminstone på vissa områden tänker sätta in åtgärder. T ex för att korta ned beslutsprocesserna, visa att man har startat ett arbete med ungdomsstrategierna ("Bara" att spela i U21 kan inte ersätta planlöst talangarbete)

Egentligen ganska naturliga åtgärder som inte behöver betyda revolution i klubben utan visa "marknaden" ödmjukhet och handlingskraft som vilket företag som helst skulle göra som rasar på börsen.

Det behövs egentligen inte så himla mycket. Men ÖSK vägrar. Åtminstone vägrar de säga något om det. Det är tysthet istället för att bemöta på ett trovärdigt sätt. Så vi kan spy ur oss vad som helst och det blir till slut en sanning. Det i sin tur skapar oro och dålig karma runt klubben eftersom vi smittar andra media, krönikörer förvärv osv. För med så här otroligt många negativa inlägg måste få vem som helst att tro att det är riktigt illa i klubben. Kanske mer illa än det egentligen är.

Bryt det ÖSK. Visa oss och gör något trovärdig. Med trovärdighet menar jag inte en floskelartikel på officiella. ÖSK måste visa något av pragmatisk karaktär

Örebro kardinal Richelieus
2012-01-14 12:54
mr mjällby// Förslaget att värva Grahn skall upp på ÖSK-fullmäktige mötet den 17:e Januari förutsatt att beredningsgruppen är färdig. Skulle röstningen den 17:e bli positiv måste överklagandeperioden passeras innan Sjögren måste vända sig till marknad-fullmäktige för begäran av ekonomiska resurser. Eftersom marknad numera är ÖSK kärnverksamhet måste marknad stämma av på Spelarinvestkongressen den 9 mars för tillskott av pengar och godkännande av Grahn som aspirant till nyförvärvsvalberedningen möte den sista mars. Där kommer de skicka ut Grahns namn på remiss till alla sponsorer som skall tycka till. Summasumarum hoppas Sjögren att få mandat, om han får det, att försöka värva Grahn till säsongen 2013.
Örebro Salt&Peppar
2012-01-14 12:49
ÖSK Fans @ 09:52//

Jag är uppriktigt orolig med vad alla de här negativa strömningarna som detta forum kanaliserar. Nu har det gått så långt så att till och med Pelle Blohm skriver en krönika som mest innehåller misstänksamhet och frågetecken pga alla rykten, väldigt lite fakta. Mest baserat på vad någon sagt eller vad som skrivits. Han har givetvis läst här.

Nu kan ju alla som inte gillar nått från Ösk komma hit och "tala öppet" om det som sker i Ösk, de vet ju att här kan man kasta bensin på elden och "få rätt" till och med. Utan att båda sidor hörts.

Här hörs mestadels de dåliga, det köps väldigt lätt. Det som man är hör är bra ifrågasätts direkt utan tvekan. Nått bra? Det kan inte stämma, ungefär.

Tyvärr kan allt detta negativa snack och rykten snarare sänka vår egen klubb. Det som en del kallar "bra att det kommer upp" och att "ältandet" leder till förändringar. Jaså är det så? Utan tvekan?

Jag å andra sidan tror att vad som kanaliseras här kan stämpla Ösk som problemklubb där absolut inget är bra. Vad ska sponsorer som läser här tro?

Alla ivrare av alla negativa "sanningar" som detta forum spyr ut, hur tror ni dessa stämplar och negativt snack påverkar att locka till sig sponsorer? Locka till sig nya supportrar? Den allmänna bilden av Ösk, hur påverkas den utåt?

Ja jag är uppriktigt orolig iallafall...

Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-01-14 12:43
Ni sa ju att Grahn var klar för länge sen. Vad händer?
Örebro Stelig
2012-01-14 11:56
Angående Ekdahls krönika, jag talade för en tid sedan med en föredetta ansvarig för Ösk Ungdom, vi talade lite om inställning och hur många han trodde slå sig in i A-lag, svaret var 0, motivering: talang finns, rätt mentalitet finns ej, dock är detta ett par år sen och det var självklart gågot dom skulle jobba med.
Alvbåge tyckte tydligen oxå att det var mycket gnäll från dom yngre.
Sen är detta inget som har med Sixtens & Lasses oförmåga att kommunicera men det finns alltid 2 sidor på ett mynt.
Jag har fullt förtroende för Sjögren, dock verkar ingen i Styrelsen ha det, ska dom ha Sjögren kvar måste dom ge han friare tyglar, annars kan vi lika gärna ha nån praktikant på den posten, det blir billigare.
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-14 11:46
ÖSK Fans//

Där har du nått som ÖSK måste bli bättre på. Rekryteringen av spelare tar alldeles för lång tid.

Sjögren måste gå igenom instanser där han måste sälja in spelarna, för tex styrelsen.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-14 11:45
Saywee

Frustration när det gäller nyförvärv! jag tycker det är mest aktuellt just nu. Där för gillar jag att diskutera det....
AIK Saywee
2012-01-14 11:41
ÖSK Fans, 09:52,

hittar du fler positiva grejer (?), jag tycker iallafall att det är kul att ÖSK spelar allsvensk fotboll 2012 :)

Fast jag undrar vad du menar med att vissa slänger skit på vårt lag?

Häromdagen hade du en åsikt som jag inte riktigt förstod mig på ...

.... gillar inte att rota bakåt, men kommer så väl ihåg det och blev faktiskt lite förvånad. Har du några säkra källor på vad du tyckte då?

"Namn: ÖSK Fans
Sänt: 2012-01-11 19:30
Sjögren jobbar väl med paulinho så han glömmer bort att värva andra....

just nu vill jag vara säga, skit klubb! "
Örebro ÖSK Fans
2012-01-14 11:39
ÖSK KRILLE

För att dom är så jävla omständiga och spelare får upp ögonen för andra klubbar...gissar på att Grahn presenteras för Gais eller Mjällby snart....
2012-01-14 11:34
ÖSK Fans//

Så kan det ju naturligtvis vara.

Då är frågan, varför nobbar spelarna ÖSK?
AIK Saywee
2012-01-14 11:32
D´Artagnan, kanske Deviation, men han anger inte sina källor ;)
Örebro ÖSK Fans
2012-01-14 11:30
ÖSK KRILLE

förmodligen för att dom nobbas av spelare
Örebro D´Artagnan
2012-01-14 11:24
Saywee // vem har säkra källor när det gjäller värvningar???
Örebro D´Artagnan
2012-01-14 11:21
I natt har det börjat uppstå ett parallellt forum under Ekdahls krönika. Flera välskrivna inlägg.
2012-01-14 11:18
ÖSK Fans//

Just nu väntar jag med spänning på vilka nyförvärv som kan tänkas komma in i ÖSK.

Frågan är varför det tar sådan tid?
AIK Saywee
2012-01-14 11:15
Alla tycker det är synd och tråkigt med allt negativt, undrar vem/vilka som i grunden skapar sådant i vår klubb?

Nej nu är vi positiva, snart skall vi åka över de blå bergen och regera, både på plan och på läkaren och det är mindre än två veckor kvar :)

Äntligen snart dags för match :)

AIK Saywee
2012-01-14 11:09
Malmöfansen bara tramsade som vanligt, i en "Rama-kupp", det var ett bildmotage i en ansiktsbok, alltså Rama i MFF-tröja (enligt pappers-NA).

Vi behåller Rama ett tag till, MFF kommer inte att ha råd att bjuda över Milan och Barcelona :)

Forza Rama :)
Örebro ÖSK Fans
2012-01-14 11:03
wirtanen tyckte det var synd med allt negativt...mycket bättre stämning i laget nu!
2012-01-14 10:55
ÖSK Fans//

Jag skiter i ekonomin så länge länge vi tar guldet 2012. Så kan vi konka sen för då har ju vi det guld vi har längtat efter ;).
Örebro D´Artagnan
2012-01-14 10:55
ÖSK Fans // Enligt VD tar vi inte guld med dagens ekonomi. Omsättningen MÅSTE upp.
Ekonomi är inget självspelande piano, se Bolms krönika. den hänger ihop med det övriga.
Örebro D´Artagnan
2012-01-14 10:53
ÖSK Fans // Ja är det inte tråkigt att nya spelare inte flyter in så att vi slipper sitta och skriva om hur Sjögren ska göra för att få det att hända (ironi).

Det är roligt att spelare läser och skriver på forumet, tyvärr är det mest tråkiga saker dom förmedlar. Tänk på att spelare läser här då Ni efter matcher sågar dom jämns med fotknölarna. En ung spelare fungerar bättre med beröm eller analys vad som inte är bra i stället för bara att köra motorsågen på högsta varv. har man varit med på hög nivå några år får man tåla mer.
2012-01-14 10:48
Härligt att Haddad verkar vara på gång :).
AIK Saywee
2012-01-14 10:44
Haddad tror att skademysteriet äntligen är löst :)

"Direkt efteråt fick jag gå ut på baksidan och skjuta 30-40 skott. Och jag kände nästan ingenting"

pappers-NA :)
Örebro ÖSK Fans
2012-01-14 10:32
tyvärr saywee så tror jag det finns det....=(

så länge ekonomin är bra, så skiter jag i hur ÖSK agerar, bara dom tar det efterlängtade guldet....!
AIK Saywee
2012-01-14 10:26
ÖSK Fans 09:52,

- Först och främst så tror jag absolut inte att någon med den svartvita SF-dressen VILL slänga skit på ÖSK, den kan jag bara inte tro! Några är bara lite ivriga och önskar att det kanske kunde bli bättre på lite olika sätt?

- Kan vi inte göra något åt det,
ja då är det bara att lungt vara glad över det vi har idag, vara tacksamma för våra fina nyförvärv och lungt invänta ambitionerna, utan att behöva ängslas.

- Tänk om vi en dag, dagen efter fredagen den trettonde kunde införa en riktigt turdag för ÖSK och framtiden, "lördagen den fjortonde". Vi ältar bara positiva saker, den dagen, för det finns flera sådana ...

... jag vill nog inleda med att ambitionerna är positiva :)

och självklart avslutar jag med Heja SPORT, GFG!
AIK Saywee
2012-01-14 10:14
Även jag läste Pelle Blohms krönika i pappers-NA, eftersom det hade uppstått lite väntetid och jag hade inget annat att göra.

Jag är för dåligt insatt i det som han (PB) försöker lyfta fram, för att ha några synpunkter, dessutom så spökar detta med att man bör ha säkra källor för att skriva något här och eftersom jag inte har några i detta fall så avstår jag för tillfället, från att tycka någonting överhuvudtaget.

Det enda jag tror attt jag kan och vågar gissa mig till ...

... är, att Pelle Blohm läser på svartvitts forum ibland,
där kan många få inspiration till debatt och diskussion :)

Heja SPORT, GFG!
Örebro ÖSK Fans
2012-01-14 09:52
Vi vet att mycket är fel i ÖSK..men VARFÖR älta det??? vi kan inte göra så mycket åt det? vissa här inne letar verkligen upp saker för att få slänga skit på vårt lag!

Sorgligt.....

Annons: