/fotboll/osk/forum/3095.aspx/fotboll/osk/forum/3095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro svartvitthjärta
2012-01-18 23:15
Blandar lite guldstjärnor i krutet till raketerna...
Lördag 22:22
Optimistas Ultras nyförvärvkeri!
Deltag du också!!

Heja Sport!
AIK Saywee
2012-01-18 22:53
Palermo, 22:42,

fast förra säsongen hade han inte speciellt många "bästa" stunder ...

Han är nog en lurig lallare egentligen, klubbhjärta kanske han har haft, men jag undrar hur det är med hans ärlighet mot klubben och fansen, är det bara jidder, eller?

När allt är klart, oavsett vad som händer i "Nordinaffären" vill jag höra sanningen bakom detta spektakel, ingenting annat, men förstår samtidigt att det är omöjligt.
AIK Pohlman
2012-01-18 22:48
Bättre att övertala Kihlen till comeback än att ta in Grahn.
Örebro micro_42
2012-01-18 22:46
Namn: ÖSK Fans
Sänt: 2012-01-18 22:27

"Hälften så bra som Valdet Rama... "
Du menade väl en tredjedel så dyr???
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2012-01-18 22:46
Värva.

http://fotbolltransfers.com/site/player/215.html
AIK Pohlman
2012-01-18 22:45
Hoppas verkligen ni slipper Grahn...

Tror inte hans ego gör sig i Örebro som stad heller.
Tänk på att killen varit oönskad nästan överallt där han varit.

Vad gäller Nordin Gerzic är jag inte helt säker på att han är på nedgång bara för att han var sämre 2011 än åren före. För många spelare kommer landslagets januariturne fel i uppbyggnadsfasen. Gerzic hade behövt just den tiden av försäsongen till hård fysträning. Nu uteblev den och han låg säkert fel hela tiden.
Örebro Palermo
2012-01-18 22:42
Gleenn//

I sina bästa stunder så är Nordin kanske den bästa i allsvenskan. Det krävs dock att han spelar i ett bollägande och spelförande lag. Han är ingen utpräglad tvåvägsspelare utan hans styrka ligger i uppbyggnadsspelet.

Bra passningsfot. Oerhört stark i mottagningar och att vända upp och komma rättvänd, trots bevakning i ryggen...
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2012-01-18 22:32
Hur mycket pengar finns det att spendera på spelarköp idag? Ingen Nordin-försäljning.
Örebro Hahne
2012-01-18 22:29
Fasen va skönt tycker jag att vi har en Berger att bygga spelet på, hoppas på att få se mycket av hans underbara passningsspel o crossbollar framför allt :P Sedan hoppas ja även han lyft sitt defensiva spel o närkampsspelet i allmänhet inför denna säsong :!
Örebro ÖSK Fans
2012-01-18 22:27
Gleenn

Hälften så bra som Valdet Rama...
Örebro Marta (hane)
2012-01-18 22:25
Hej Glenn! Fint namn du har förresten.
Nordin är kass... Jag föreslår att ni kikar på Panamakillen vi hade här förra säsongen istället. han kan blomma ut duktigt om han får chansen... Lycka till nästa år!
AIK Saywee
2012-01-18 22:23
Attans vad svårt att träffa rätt i tid, Gleenn, hur lyckades du, går solen ned i väster, har ni andra tider på Västkusten?

Gerzic har varit bra tidigare, men är på nedåtgående, speciellt efter jul, äter för mycket helt enkelt och har lite svårt att hålla koll på viktiga detaljer som mobiler och fotbollar, tappar ofta bort sådana saker ...
AIK Saywee
2012-01-18 22:23
22:22, magisk tid !!!

Guldregn över staden :)
IFK Göteborg Gleenn
2012-01-18 22:22
Hej Örebroare...
Måste bara fråga er som är mer insatta, hur bra är egentligen Gerzic?
AIK Saywee
2012-01-18 22:20
Optimistas Ultras, raketerna väntar på avfyrning :)

Lördag klockan ......?
Örebro Marta (hane)
2012-01-18 22:16
Nu får vi hoppas att ÖSK jobbar på fler fronter och att farides bombstubin ff brinner. Ge oss Bamberg, bomben, mittfältare X + utfyllnadsmittfältare Y!!! .... också Torlak så klart!
Örebro Visionen
2012-01-18 22:15
Ang. Nordin

Klausulen i kontraktet säger inte mer än att ÖSK är skyldiga till att INLEDA FÖRHANDLINGAR med den klubb som lägger ett bud på MINST (i detta fall) 8,5miljoner, i annat fall begår ÖSK kontraktsbrott. Detta för att ge Nordin chansen att "komma ut" fast ett 5års kontrakt. Klausulen innebär inte per automatik att, kommer det ett bud på 8,5miljoner så accepteras det. Vilket ger Sjögren & Co möjligheten att förhandla fram en större summa (Nordins ålder utesluter eventuella vidareförsäljningsklausuler) med tanke på Nordins status i klubben.
Kommer klubbarna inte överens så är ÖSK skyldiga att redovisa för Nordin/hans agent på vilka grunder ÖSK inte vill acceptera förhandlingen. Nordin befinner sig då i en situation där han inte kan kräva att ÖSK accepterar den andra klubbens bud. Men, Nordin kan i detta fall anklaga ÖSK för kontraktsbrott om inte förklaringen anses av honom som rimlig.

Uppgifterna som säger att Nordin är överens med IFK om det personliga avtalet kan enbart stämma om klubbarna redan är överens sinsemellan då nationell/internationell lagstiftning kring spelaraffärer inte tillåter klubbar/spelare att inleda förhandlingar om den aktuella spelare står under kontrakt som har en giltighetstid på mer än 6månader. Så vidare den klubb som spelaren är bunden till, tillåter spelaren att förhandla med annan part. Om man då ser till Sjögrens uttalande kring detta och att ingen av klubbarna har kommit ut med något officiellt uttalande att affären är klar så anser jag att vi kan lugna oss ett tag till och vifta bort dessa uppgifter.

Nu lite kring vad jag ser som eventuell konsekvens kring Nordin affären.

- ÖSK kör på linjen att de vill kunna marknadsföra sig som en språngbräda. En klubb som ger/skapar förutsättningar för spelare att "utveckla" sina karriärer m.a.o. bli attraktiva för andra klubbar än ÖSK och också hamna där. Därav försäljningarna av Almebäck och Bedoya. Denna linje har en långsiktighetstanke för verksamheten då det skapar en vilja att spela för ÖSK och på så sätt kan klubben dra till sig lovande spelare och tjäna pengar på eventuella försäljningar. Problemet som jag ser med denna filosofi HOS ÖSK är att detta förutsätter en hållbar spelarutveckling inom organisationen. Spelare som lämnar ersätts omedelbart utan att det påverkar det sportliga. Något som jag inte kan skriva under på att ÖSK hanterar idag. Detta känner klubben självklart till och därav (enligt ÖSK) ska det satsas på den nya U-21 verksamheten. Det är i mitt tycke omöjligt att idag vare sig hissa eller såga denna linje då vi just nu befinner oss i en inkörningsperiod av detta och att vi först med säkerhet kan utvärdera detta ifall det sportliga målet att vinna SM-guld osv. införlivas. Glöm inte bort att försäljningarna av Micke och Bedoya var de första ÖSK har gjort på väldigt länge (borträknat Olsen p.g.a omständigheterna).

-Vid en eventuell förlust av Nordin så har ÖSK förlorat hela sin "ryggrad" då Alvbåge, Bedoya, Almebäck, Nordback och Kihlen redan har lämnat. Kvar återstår ett gigantiskt tomrum inte bara i truppen utan även i vår sportsliga målsättning. Vid en förlust av Nordin faller ÖSK helt och hållet tillbaka till ruta ett. Om inte rätt ersättare skaffas måste hela det taktiska upplägget ses över av vår kära Boström. Att Boström skulle vara en förändringarnas man är ytterliggare något som jag i skrivande stund inte kan skriva under på. Samtidigt som en förlust av Nordin skulle i mitt tycke innebär ett dråpslag för moralen i truppen då sista hjärtklaffen i det så kallade "klubbhjärtat" som varje klubb bör ha i truppen skulle försvinna.

Därav ligger för tillfället vår klubbs sportliga målsättning och därmed närmsta framtid inte i händerna på Sjögren & Co utan snarare i händerna på Nordin. För när allt kommer omkring så är det Nordin som har sista ordet i en eventuell övergång (om han accepterar IFKs kontraktsförslag eller ej). Här handlar det inte längre om att klubben ska tjäna pengar (pengar kan klubben tjäna på annat håll/andra spelare) utan om klubbens framtid och som en sann och trogen ÖSKare väntar jag mig ett "Nej tack" av Nordin till IFKs eventuella kontraktsförslag oavsett hur lukrativt det än må vara för det är vad en sann och trogen person skulle ha gjort i det läge som vi befinner oss i. Jag kan bara hoppas att Nordin inser konsekvensen av sitt eventuella ställningstagande.

Vi kan såklart inte utesluta en eventuell förlust och med det är jag positiv till att det inte panikvärvas spelare utan att ÖSK verkligen verkar leta efter den rätta spelaren/spelarna. Jag skulle vara mer orolig om det vore tvärt om.
AIK Saywee
2012-01-18 22:07
Nej förlåt, jag skall inte fåna mig, självklart är det inte omöjligt att det kan handla om en bytesaffär.

Fast det jag undrar är över vem som läckt till AB och varfär denna bolsjevikblaska går ut med att det är klart?
Örebro Palermo
2012-01-18 22:05
Vad jag förstått efter att fått lite information i frågan så är Nordin överens med IFK G.
ÖSK och IFK är inte överens ännu.

Grahn har satt som krav för övergång till ÖSK att Nordin är kvar...

MAO ser det ut som vi varken får Grahn eller Nordin kommande säsong, nu när Wernbloms övergång till moskva är klar, vilket innebär vidareförsäljningsmiljoner till Göteborg...

Det är väl bara att hoppas att Nordins sign on bonus för femårskontraktet inte är högre än den summa som han säljs för till IFK Göteborg.
AIK Saywee
2012-01-18 22:01
!
IFK Göteborg Efaqo
2012-01-18 21:58
:)
Örebro Marta (hane)
2012-01-18 21:40
Saywee/ haha..
AIK Saywee
2012-01-18 21:38
Efaqo, 21:27,

Alvbåge till ÖSK kanske,
då har vi tre målvakter,
två duktiga och en som kan blogga?

... å ni får la en som är på G ;)
IFK Göteborg Efaqo
2012-01-18 21:35
Vår isländske mittfältare Elmar. Han var och provtränade i england, men det har varit tyst länge nu.

Det var som sagt bara en tanke - skulle lika gärna kunna vara Pär Ericsson som trots allt gjorde det bra tillsammans med Grahn i Mjällby.
Örebro svartvitseger!
2012-01-18 21:29
Efaqo vem tänker du på ?
IFK Göteborg Efaqo
2012-01-18 21:27
Kan det vara så att det är en bytesaffär på g?
Örebro svartvitseger!
2012-01-18 21:25
var det nån som tyckte att sixten tränade laget bra förra året?
Örebro Grixx
2012-01-18 21:09
OH om sk Gerzic-affären. Snabbt eller...nja förberedd sedan någon vecka då det var aktuellt förra gången.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-18 21:05
Nu är Wernblom klar för spel Ryssland, nu kan det nog gå fort!!!
AIK Saywee
2012-01-18 20:59
Jag tar min fråga en gång till och undrar om ni har några synpunkter eller åsikter kring denna ..

Vad är kontinuitet?

Jag är en optimistisk supporter, men det finns gränser, för jag är även ibland lite realistisk.

- Kontinuitet är/var viktigt enligt de allra flesta här på forum under några säsonger, för att nå ett guld, medans det nu verkar ha tappat i prioritet, totalt ointressant med kontinuitet, eller minns jag fel?

- Dessutom om Sixten är rätt citerad, så gillar han inte när det blir alltför tubulent, han vill ha lugn och ro och en tidigt samlad trupp att arbeta med, för att tydligt kommunicera sin spelidé.

Det är nog bl.a. dessa grejer som oroar mig lite i framtiden ,,,,

Heja på ...
Annons: