/fotboll/osk/forum/3092.aspx/fotboll/osk/forum/3092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-01-16 22:05
kardinal Richelieus, 21:57,

häftigt på något sätt, hur många avled, hur många skadades?

Optimistas Ultras planerar ett "nyförvärvkeri" 22.22 på lördag över stadens atmosfär, om vi har något att fira förstås!!!

Heja SPORT, snart smäller det :)

Örebro kardinal Richelieus
2012-01-16 21:57
Saknar ni pyroteknikdebatten nu när Allsvenskan ligger nere? Här är Peñarol-kurvan, från helgens uruguayanska klassiker
[Tweeted by Erik Niva]

Länktips: t.co/gnD8OVR4
AIK Saywee
2012-01-16 21:51
Per´s brist på speltid, för attt tjöta/klaga/gnälla/älta vidare lite om detta, kan bero på flera olika saker.

Ett par exempel ,,.

- han presterade inte tillräckligt när han fick chansen?

- Sixten tyckte inte att han platsade, eller något liknande?

..... men det finnns många fler anledningar att spekulera över!

GOK
Öreskå - 66
2012-01-16 21:45
Nää, får säga som Saywee.
Guld innan 2014, var det.....
Örebro Grixx
2012-01-16 21:38
Rallyfinnen// Nej

D´Artagnan// Knappast att det skulle vara en huvudanledning.
Örebro chilie
2012-01-16 21:36
alltså börjar tro att alla vi har fel... hur kunde Sjöldmark, sjögren och sixten ha miljonlön på det de flesta av oss skulle göra gratis om de inte har någon kompetens??
Örebro ÖSK Fans
2012-01-16 21:23
vad händer med Paulinho tro?? jag tror absolut inte han kommer tillbaka. Då ska vi ha in ytterligare en mittfältare eller??

är det u21 laget som får ställa upp mot Degerfors?
Örebro Bastard on Parade
2012-01-16 21:18
När dyker Dulee Johnson upp på provspel? Verkar ju vara de egenskaperna ÖSK söker.
Örebro DaSa
2012-01-16 21:09
Känner likadant som många andra här på forumet. Det vi inte behöver just nu är ytterligare en strulpelle som sänker stämningen ytterligare ett snäpp. Det enda som kan rädda upp värvningen är om spelaren är handplockad av Albert och han har förklarat för honom att vi inte accepterar ngr divafasoner.

En värvning som jag tror skulle kunna passa bra på mittfältet är Johan Bertilsson i KFF. Tyvärr lär Nanne inte vilja släppa honom men Berger kanske kan övertala honom:)
Örebro Chipset
2012-01-16 21:00
Jag känner bara olust när jag läser om Makedoniern. En spelare som t.o.m motarbetas av sina egna fans och som lirar i en klubb där Henry Belle varit/är startspelare. Nej, då tar jag hellre Grahn. Då vet man åtminstone att man får en kvalitéspelare i övrigt.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-16 20:55
Frökire

det är från Twitter. från samma person som skrev att Grahn var klar förra veckan.
Örebro Frökire
2012-01-16 20:48
Valderinho//
Gläds du inte själv åt det? Eller när du skriver "ni" menar du att du jobbar i föreningen eller på kansliet och vill lugna oss ÖSK-supportrar?
Örebro D´Artagnan
2012-01-16 20:48
Per kanske ville ha någon att prata med?
AIK Saywee
2012-01-16 20:25
Grixx, 20:00,

den viktigaste anledningen till, varför Per inte ville stanna i ÖSK, får vi kanske aldrig svar på?

Det kan ju bero på något som han inte ville nämna via media, och behöver dessutom naturligtvis och nödvändigtvis inte handla om pengar?

Men, jag blir glad om det är så att pengar inte styr allt här i livet, för alltför många, det är i så fall ett gott tecken för mänskligheten :)
Örebro Rallyfinnen
2012-01-16 20:22
Grixx / Du verkar vara helt säker på att brist på speltid var anledningen till att Per Johansson lämnade?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-01-16 20:20
lires, 20:13,

jag får också lite känslan av att det börjar bli lite "panikartat" när man pysslar med provträningar nu, eftersom klubben var klok efter förra årets misstag, dvs att man ville ha truppen klar tidigare, vi tappar träning för laget som helhet.

Vet att detta kanske känns som lite negativt, med vad tusan, man måste väl få undra lite ändå?
AIK Saywee
2012-01-16 20:15
Grixx, 19:41,

ja, kanske, hehe, eller man får tolka det precis som man själv vill, som vanligt :)
Örebro lires
2012-01-16 20:13
en ny provträning. suck. vi kanske hittar en mittfältare i mars 2019.
Örebro Grixx
2012-01-16 20:00
Tror nog att de flesta ville ha kvar Per i laget. Han själv var inte intresserad att fortsätta om han inte var garanterad mer speltid....ett tecken på att pengar inte alltid styr.
Örebro Valderinho
2012-01-16 19:58
Enligt Patrik Anttonen så ser A.Haddad hetast ut på träningarna, det kan ni glädjas åt!
Örebro Grixx
2012-01-16 19:52
Nobbe Twittrade tidigare till alla oroliga att dagens ÖSK-träning såg riktigt bra ut.
Örebro Svartvitt forever
2012-01-16 19:46
Det verkar onekligen som att vi nu är nere på 3-e eller 4-e val av spelare. Jag undrar i stillhet hur man tänker om man nu till äventyrs skulle vilja ha ett mittfält med Nordin, Grahn och denne Ellimi. Det verkar ju snarare regisserat av en producent av realitysåpor, som vill se hur de ryker ihop på mittfältet och i omklädningsrummet. Det går nog inte med mer än ett stort ego på mittfältet i taget.

Jag håller med ÖSK-Karl, man gör sig av med en lojal spelare som Per Johansson, och tar hit provspelare som ingen annan tycks vilja ha.
Örebro Grixx
2012-01-16 19:41
Saywee// Man får väl tolka det som att pengafrågan är löst. Han vill få en nystart som Rama och ÖSK vill få ett hum om hur vild och galen han är.
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-16 19:39
Undrar vem som fattade det slutgiltiga beslulet om att inte förlänga med Per Johansson? Kan ju i.o.f.s varit så att han själv tröttnat, annars borde han varit given i truppen, lojalare spelare får man leta långt efer. Dessutom gjorde han inte bort sig i de matcher han spelade 2011, tvärtom.
AIK Saywee
2012-01-16 19:28
Valderinho, de flesta här, brukar ju skriva att money talks, vilket väl innebär att det enda som är intressant för spelare och klubbbar är pengar, eller?

Etik, moral, hjärta och liknande nonsens, saknar ofta betydelse ...

... vad som känns rätt (eller ibland fel) bestäms ofta av pengarna, klubbens budget och spelarens framtida pension?

Fast, inte vet jag
Örebro ÖSK Fans
2012-01-16 19:26
Muslimovic kanske....
Örebro Valderinho
2012-01-16 19:21
Man provspelar väl inte med en klubb när man har ett kontrakt från en annan klubb liggandes? Det är precis som det står. Spelaren och Ösk vill vara säkra på att det känns rätt.
AIK Saywee
2012-01-16 19:20
Salt&Peppar,14:26,

instämmer verkligen, det vore riktigt "stilsnyggt" med svart dominans och gärna lite mera rött, som även ingår i klubbens emblem/märke. Men svart och vitt skall dominera för vi är ju svartvitt :)

Men grönt kan vi strunta i även om det ingår i klubbmärket, det blir för rörigt och det brukar ju å andra sidan grabbarna fixa själva då de halkat lite på naturgräset, brukar då synas bäst på de vita delarna av dressen.
Örebro Harry Cripps
2012-01-16 19:18
Kanske kan han bli en finfin förstärkning på nattskiftet.
Frågan är om det är där vi behöver fler?
Oj, oj, oj... Skitnödig igen.

Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-01-16 19:04
Luktar panik lång väg. Ett helt vanligt provspel, precis som alla andra.
Annons: