/fotboll/osk/forum/3088.aspx/fotboll/osk/forum/3088.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2012-01-18 14:24
johannes11
/ Föreslår att du läser på lite om ÖSK:s ekonomiska historia. Googla på "justitiemord"
Örebro Bastard on Parade
2012-01-18 14:24
Grattis ÖSK! Ni har lyckats överträffa årets deppigaste dag.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-18 14:20
johannes11 // Nej! Varför skulle det vara det?
IFK Göteborg johannes11
2012-01-18 14:17
Harry Cripps: Är de inte lite att 'kasta sten i glashus' att anklaga oss för ekonomiskt mygel?
Örebro Harry Cripps
2012-01-18 14:05
Skattefusk måste väl tveka lika mkt över NG som vi gör över Grahn.
De har ju inte presterat några fyrverkeripjäser direkt under senaste säsong.
NG är inte klar för Skattefusk, men jag hoppas att han blir det snart.
Han såg fullständigt ointresserad ut vid en träning jag såg förra veckan.
Han vill inte spela för vår klubb längre.
Lycka till i nästa "Hjärteklubb" NG !

VALDET RAMA for president!

Örebro Skägget
2012-01-18 14:01
dubbel.
Örebro mupptubb
2012-01-18 13:56
ÖSK Har träning mellan 14:30 och 16:00 nu är det dags att vi supportrar går ner o snackar med laget o får reda på vad som händer och visar VÅRAT missnöje.
Örebro Skägget
2012-01-18 13:56
Den där prognosen om ett SMguld inom några år, ter sig mer och mer avlägsen. Vi säljer av stommen på mindre än ett år- Alvbåge-Almebäck-Bedoya och Gerzic. Det har flugit ut och in i truppen uppemot en 40 spelare på tre-fyra säsonger, och hur många har stannat. ÖSK har blivit ett legoknektlag, där inga spelare verkar ha klubbkänsla, utan det är bara another day, another dollar.
Örebro Marta (hane)
2012-01-18 13:47
Hmm, såg nu att jag inte läst ikapp... Ni kan därmed bortse från delar av mitt inlägg (motlägg)
Örebro Marta (hane)
2012-01-18 13:43
När man är kritisk tycker jag det är viktigt att man tänker på hur man för fram sin kritik och att bemöta mot(in)lägg med värdighet. Däremot har min kritik riktats kring hur kritik framförts.

Vad gäller Nordin tror jag detta kan bli bra. En omotiverad Nordin med dålig inställning som drar ner laget och agerar utanför ramarna p.g.a. stjärnsatus när han är tänkt som en framtida lagpappa (som jag tolkat det) gör mer nytta i blowit än hos oss. Vänta på vad ÖSK har i bakfickan, innan ni dömer. Sedan kan man kommunicera bättre i ett sådant här läge (för även om det kanske bara blir ett tillfälligt dåligt läge, så sätter sig sådana här vibbar i marginalåskådaren). Men samtidigt kanske man har fokus på slutförhandlingar just nu? Men inte sitter väl hela organisationen och förhandlar? Ett pressmeddelande elöler dylikt kanske vore på sin plats?
Örebro Marquis de Sade
2012-01-18 13:32
Saywee// fast medge att det ibland känns som ett straff att hålla på ÖSK.
AIK Saywee
2012-01-18 13:24
Förtal och påhopp, på detta forum förekommer varje vecka, utan straff.

Att köra fortare än 90 km/h med bil, när man passerat 90-skyltar är straffbart.

Det är ofta lättare att vilja straffa någon annan, även om man inte själv är helt laglydig.

Men det kanske finns någon enstaka människa på denna planet som följer alla miljontals regler, jag är inte en sådan, men försöker leva med ett sunt förnuft och lite medmänsklighet.

Men, att heja på ÖSK är inte straffbart!

... om inte Lagrell, hittar på något nu när han skall vakta de småländska skogarna, han kommer nog i fortsättningen att peta lite i fotbollen, och göra vad han kan, för att försöka straffa svartvita supportrar ;)
Örebro Farside
2012-01-18 13:13
Örebro Salt&Peppar
2012-01-18 13:12
Elliot2007//

Ta det lugnt bara. ;) Det ÖSK-Karl säger har varit känt sen skitlänge tillbaka så det är ingen nyhet direkt. Det där kommer inte skada klubben alls.
AIK Saywee
2012-01-18 13:12
Eliot, 13.00,

det tar ganska lång tid att förklara för många forumläsare, eftersom ÖSK-Karl under en längre tid skrivit en hel del, inte allt för ofta populärt, men han har inte haft helt fel i det han skrivit, har har haft god inblick och träffat många människor i ÖSK´s "närhet" och jag vet, "tror" inte alltså, att han fortfarande har lite känsla och hjärta kvar för ÖSK, men hoppet försvinner sakta men säkert, om vi inte kan bli bättre på de delar där vi är dåliga, eller i alla fall inte bra, eller möjligtvis inte perfekta.

För mig känns det meningslöst att i dagsläget lägga ned alltför mycket energi på att förklara, på vilket sätt jag tror ÖSK-Karl med flera, många flera, önskar att klubben kunde skötas lite bättre!

Så är det bara ...

Hejar på ändå, så länge jag orkar och bryr mig!
Örebro Salt&Peppar
2012-01-18 13:07
ÖSK-Karl//

Fast det är väl som i andra klubbar där folk fastnar med skägget i brevlådan på ett eller annat sätt. Är ju mängder av skandaler i de flesta klubbar.

Det blir ju liksom inte klubbens fel för att en enskild person agerar fel eller gör bort sig.

Det kommer fungera precis som på andra arbetsplatser, man fördömer men stödjer samtidigt människan bakom med vad man kan hjälpa till med. Sen är saken ur världen och arbetsplatsen hanterar situationen som den bör. Inte svårare än så.
Örebro Heffaklumpn
2012-01-18 13:06
Tråkigt att se när ÖSK väljer bort de sportsliga ambitionerna för att trygga ekonomin.. om man nu säljer Gerzic så tror jag inte att vi kommer att få se en ersättare som skulle kosta oss mer än 1 milj.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-01-18 13:00
OCH HUR Saywee skulle ÖSK-Karls "avslöjande" kunna hjälpa att hitta förbättringar för ÖSK, som du skriver 12:40????
Örebro Palermo
2012-01-18 12:59
Man kan ju börja hur stor del de olika spelar-agenterna har i dessa rykten(?)?

Allt för att sätt press på klubbar i de förhandlingar som tydligen pågår.

T.ex. så vet väl typ Grahns agent om att Grahn blir väldigt viktig för ÖSK om Nordin skulle gå till IFK surhaj... Genom att släppa ett sådant här rykte till skvallerblaskan sportbladet, så sätter man press på ÖSK...

Jag säger inte att det är så just nu, utan funderar mer på om det kan vara så i vissa fall. Det är klart att våran frustration sätter extra press på Sjögren och co genom vår upprördhet över att vi inte får några nyförvärv, samtidigt som våra viktigaste spelare försvinner...

Samtidigt så finns ju det gamla ordspråket; ingen rök utan eld...
Örebro Ståplats är bäst
2012-01-18 12:54
har haft mina farhågor ända sen första gången jag hörde att Stahre hade Nordin högt upp på sin önskelista.Jäkligt jobbigt om han nu lämnar eftersom det är i ÖSK han ska spela,samtidigt vet jag att Nordin vill vinna titlar och det gör man ju som bekant inte i ÖSK.Även om han gjorde en skitsäsong 2011 kommer det bli psykiskt jobbigt att se honom i blåvitts tröja!
AIK Saywee
2012-01-18 12:50
Sportbladet, hahaha,
undrar hur de kommer att förklara det de skrev om det blev fel, men även om det blir rätt i framtiden, så har de ju gått verkligheten och sanningen lite i förväg, om Sjögren är att lita på förstås?

Tackar SVARTVITT för att det lilla frågetecknet, ack så viktigt, fanns med efter rubriken. Seriöst, bra och klokt jobbat!

Det är skillnad på proffsigt media och kvällstidningstrams!

Aldrig mera Bolsjevikjidder!
AIK Saywee
2012-01-18 12:40
Media håller på att ta över sillasäsongen, påhitt och gissningar från osäkra källor som läcker och läcker och läcker, stör både fans, tränare och klubbar och eventuella spelare, i sin laddning inför den allsvenska säsongen 2012.

Typiskt AB, att tramsa på utan säkerhet!!!

Elliot2007 ...

Domedagsprofetior, vad är det fär trams, när man vill hitta förbättringar för ÖSK på detta forum och delge lite info och i hela sitt liv hoppats/hoppas på ett guld för ÖSK?

Äsch, i kväll blir det Hockey, live på Behrn Arena, på riktigt, kvalserien är redan klar sedan länge i idrottsstaden ÖREBRO :)))

Heja ÖREBRO !

Örebro Salt&Peppar
2012-01-18 12:40
KCMarten @ 09:53 //

Håller med dig där, det här kan bli smashläge för Sjögren för nyförvärv som kanske till och med är bättre än Gerzic. Sen ska man ju inte glömma som du säger KCMarten att detta kan vara ett läge Ösk samtidigt vill ha, att tjäna lite kulor på Nordin om ett sådant tillfälle kommer.

Fast jag håller med om att det drar ut på tiden, det är otåligt här också men vad gör det om Sjögren dukar upp bordet så det ser riktigt bra ut till slut.

Min känsla är att inte Sjögren låter Gerzic gå utan att ersätta med nått lika bra eller bättre!! Nu finns det kulor att spendera iaf.

AIK kiaraS
2012-01-18 12:38
påverkar det klubben tror ni?
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-18 12:35
ÖSK FANS//

Jo, man skulle önska att det bara var ett rykte. Men tyvär betydligt allvarligare än så. De jag litar på till 100% har fått namnet som Saywee bekräftade med att han är en mussla. Här måste väl alla ändå ge Fahlander rätt, mycket märkligt att inte NA skrivit. Allt kommer ändå ut när rättegången börjar och det är ingen bra reklam för ÖSK. Allt stämmer till 100%.
Örebro Roswall
2012-01-18 12:32
Sjögren dementerar även i NA
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-01-18 12:30
Men nu får du väl skärpa dig ÖSK-Karl!!!!
ÖSK's ledning är väl inte i dagsläget särskilt bra på att promota sitt varumärke.
Men som det inte vore nog så måste du komma in här och kasta ännu mera skit!!!
Kalla dig ÖSK-supporter om du vill, det är du nog den enda som tror på.
Och ja, du får gärna komma med dina lama svar om att jag hugger när du skriver nåt, det står jag för. Om jag fick som jag ville så skulle ingen behöva läsa dina domedagsprofetior här igen!
AIK Saywee
2012-01-18 12:09
ÖSK-Karl,

ja nu är det mycket i inkorgen, så är det när man är en mussla och bara delger de man liter på lite information.

Men vilken jädra röra det det är, kommunikationsmäsigt alltså, vad är AB, propaganda till folket!?!?

Vem skall man tro på tro på tro på?

Di Leva!
Örebro ÖSK Fans
2012-01-18 12:09
ÖSK-Karl

Dåligt tid att föra fram det nu? Vill du skada klubben?? Ett Twitterrykte som Fhalander skrev ut för någon månad sen....
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-18 12:03
Skönt att man redan var uppgiven.

Verkar vara kaos med det mesta nu, så småningom skall en av våra höjdare upp i rätten (icke spelare). Mycket konstigt att inte NA skrivit om det, men det lär de och andra tidningar göra när det blir officiellt med rättegång. Man får inte slåss med vakter, att personen ifråga sedan blev placerad i fyllecell av Polisen gör inte saken bättre. Mycket dålig reklam för ÖSK-Fotboll.

Obs! Ingen idé att ni skickar pm till mig, jag släpper inte namnet. Kommer ändå i tidningarna när det är dax.
Annons: