/fotboll/osk/forum/3086.aspx/fotboll/osk/forum/3086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2012-01-20 15:59
Jag vill inte att vi skall värva Bamberg. Vi har inte råd att lägga x miljoner på en kantspelare. För vi vet att Sixten har noll förtroende för dagens yttrar förutom Valdet då han spelade Riski på slutet av säsongen. Så om Bamberg värvas så kommer Sixten gnälla och säga att han inte har centrala spelare för att spela sin fotboll... Lägg övergångssumman för Bamberg på en saftig signing fee till Harbuzi eller P Andersson.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro hemvändarn
2012-01-20 15:49
Enligt en annan besökare så brukar truppen delas i offensiv och defensiv och träna i de grupperna just nu. Medan offensiva gruppen var på plan var defensiven i gymmet och slet. Vilket t.ex betyder att Berger och Abdulahi ses som rent defensiva mittfältare.
Örebro Matta
2012-01-20 15:47
Deviation//
Det fanns en tid då ÖSK släppte spelare alldeles för billigt
utan mycket förhandling så fort någon vifta med en sedelbunt.
Den tiden verkar i alla fall vara förbi. Skönt!
Örebro Deviation
2012-01-20 15:42
Inte klart alls än!
AIK Saywee
2012-01-20 15:34
kardinalen vill spela i Örebro, Bamberg Richelieus :)
AIK Saywee
2012-01-20 15:31
En grej till, Bulun har väl tränat hela veckan med ÖSK, eller?

Men detta verkar varken oficiella eller media i övrigt upptäckt elller informerat eller tramsat om?

Nej, jag kanske har drömt igen?
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-20 15:31

Bamberg: "Vill spela i Örebro"
AIK Saywee
2012-01-20 15:28
ÖSK-SUPPORTERN, 15:00,

undrar när/om det blev bestämt att ÖSK´s trupp skulle vara spikad, men det har kanske inte blivit bestämt ännu?

Du har två bra lag, även om jag kan avstå Grahn, men hur många är "tillgängliga" som svartvita spelare idag?
AIK Saywee
2012-01-20 15:24
Grodan,15:16,

du minns nog rätt, men lungn och fin, några skribenter har lovat en hel del, under nästan en månad, haha, vilka seriösa källor som läcker, och läckagen ingår ju fortfarande i cirkus ÖSK och medias trams ...

Ojojoj, ojojojoj!

Nu blir det Buffalo Soldier med Bobban!
Ponjana
2012-01-20 15:20
Jag skulle vilja ha hit Ajdin Nuhic från Sarajevo. Kommer ihåg att han var ruskigt bra nere i Sarajevo.

ÖSK Supportern:
Ja, eller så höjer ÖSK budet och då kanske de tar ställning till det.
Örebro Grodan
2012-01-20 15:16
Skulle det inte presenteras någon/några spelare den här veckan, enligt vissa här inne? Eller minns jag fel?
Örebro Bat Back
2012-01-20 15:02
(Grahn Chanko Bamberg) (Grahn , Gersic , Bamberg )
(Abdulahi , berger , Haginge)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2012-01-20 15:00
Glöm inte att Sarajevo hade bestämt att truppen skulle vara spikad 20 januari. Alltså idag. Om vi ska få torlak så måste dem bestämma sig idag :)
Mitt lag:

Chencinski
Anttonen-Torlak-Wikström-Vovven
Bamberg-Berger-Grahn
Rama- Haddad- Astvald.

ELLER:

Chencinski
anttonen-torlak-wikström-vovven
Rama-Grahn-Berger-Bamberg
Samuelsson/Atashkadeh-Haddad
Örebro ÖSK Fans
2012-01-20 14:56
Då kan vi bocka av Andreas Johansson.....

För att få bäst balanserat mittfält tror jag på dessa. Grahn,Bamberg och Osiako. Sen behövs ytterligare än mittfältare, kanske provspelaren?

Backen lär vara Torlak!
AIK Saywee
2012-01-20 14:44
Jag vill ha Bomberg, sorry, Bamberg!

Nu har jag läst instruktionerna på Hammargrens inköpta produkt och upptäcker att jag måste träna lite på att förbättra min tid på 25 meters sprint!

Svårt att hitta pyrogrejer efter nyår, dessutom får jag inte göra reklam, men jag vet var det finns, bakom kullisserna förstås, PM´a om ni behöver inhandla, för snart skall vi fira :)
Örebro Bat Back
2012-01-20 14:42
Skulle detta kunna vara nåt?

http://www.fotbolldirekt.se/chanko-i-foervirring-%E2%80%93-tyst-fran-syrianska
Örebro svartvitseger!
2012-01-20 14:40
Skönt att alla i klubben visar Stolthet, Hjärta och Passion . Det räcker inte med att skriva upp det på en vägg det är mer än bara så !
AIK Saywee
2012-01-20 14:39
Marta, 14:32,

det kan eventuellt vara smart men "farligt" av Peking, lika smart som att vara toktyst och låta media sköta förhandlingarna, sådant där är lurigt värre.

Kommunikation alltså .....
Örebro Orebroo
2012-01-20 14:38
ge oss pang bom bamberg!!
Örebro svartvitseger!
2012-01-20 14:35
värva !
Örebro Marta (hane)
2012-01-20 14:32
W/ Frågan är om det är speciellt smart...
AIK Saywee
2012-01-20 14:32
hemvändarn,

jättetrevligt med rapport, men var det bara 12 spelare som deltog i träningen?
Ponjana
2012-01-20 14:28
Hemvändarn
/ Tack så mycket!
Örebro Marta (hane)
2012-01-20 14:22
hemvändarn
/ Tack!!!
Örebro hemvändarn
2012-01-20 14:15
God dag Kamrater,

Var förbi och beskådade en bit träning idag och vill dela med mig av intrycken samt skvallra om att eyravallsbloggen också var där. Jag såg ungefär den sista 20-30 minuterna.

Spelarna var uppdelade i 4 grupper.
målvakter - tomer och sankan
höger - Astvald, Yasin och Kushi
centralt - Samuelsson, Nordin, Mohammed Saied, Bulun, Armend Alimi,
vänster - Valdet och Josef

Det var inlägg från kanten mot tre spelare (2 centrala + 1 kantspelare) som löpte in i boxen på avslut mot den ensamma vålvakten.

Mina intryck är dessa.
Nordin var där. Snackade mycket och verkade trivas även om han rent fotbollsmässigt slarvade.
Mohammed Saeid imponerar med hur han tar till sig instruktioner och utför dom. Ungefär som Berger under förra vårens träningar. Om Moo sen är bra nog att ta en plats i allsvenskan vågar jag inte uttala mig om men han var en av de bästa på dagens träning.
Bulun och Armend Alimi gjorde varken bort sig eller imponerade.
Samuelsson står ofta där inspelen kommer, dock står han still istället för att komma med fart vilket var meningen med övningarna. Men ändå, han är på rätt ställe och kommer till avslut. I övningar utan försvarare är det ju rätt svårt att säga om det är bra nog.
Astvald blandade och gav.
Yasin och Kushi var tämligen osynliga.
Valdet slarvar och visar inte alls sina kvaliteter. Dräller med bollen och får använda både 2 och 3 touch för att lägga upp den för ett inlägg som ofta höll låg kvalitet. Inte alls match Valdet vilket är synd för de andra spelarna.
Josef Ibrahim utför sina uppgifter noggrant och snabbt. Hög kvalitet på nästan varje inlägg och får mycket beröm ifrån tränarhåll.
Tomer pratar mycket både när han står i mål och när han står bredvid.
Sankan hörs även han när han står i målet. Svårt att uttala sig om målvakterna i övningar som de här.
AIK Saywee
2012-01-20 14:15
Marta, på officiella är det vitt på svart, typ tvärtom som vi vill ha det ;)

VITSVART!
AIK Saywee
2012-01-20 14:09
pemo, 10:40,

tror inte att det enbart var intern humor, för Ekwalls grej är väl snarare extern?

Jag har "träffat" Nordin några gånger, han verkar vara lite tankspridd och ofokuserad, men att han verkligen inte gillat Göteborg, det har jag förstått, kanske sedan bråket med Selakovic och det röda kortet, vad vet jag?

Jag vill även säga att han verkar vara en smårolig, lite spjuvrig och kanske drömmande kille, men han har faktiskt varit riktigt bra i ÖSK, riktigt bra alltå, dock senaste säsongen undantagen.

Men han kan ju ha ändrat sig, angående vad han tidigare tyckte om Göteborg, det kan ju vem som helst, bara man får betalt :)

Han kanske stannar trots allt och ger järnet, annars hoppas jag verkligen på Bamberg.

Pyro-Saywee har helt slagit om och gillar raketer, men tar mitt ansvar och betalar böterna själv, de skall ju naturligtvis inte drabba klubben, det vore fegt och fånigt av mig.

Jag står för mina handlingar, även om de vid några tillfällen är lite i utkanten av lagligheten.

För att ta ett exempel kan det ha hänt att jag kört lite fortare än 110 på motorväg någon gång.

Dessutom, så är det väl Rama som har den tyskregistrerade bilen?

Heja på SPORT!
Ponjana
2012-01-20 14:06
Jocke//

Ja exakt. Herregud. Detta kan bli otroligt bra.
Örebro Marta (hane)
2012-01-20 14:03
Nej, det är säkert så. Tyckte mig bara ha förstått att de hade en sådan diskussion sedan ett tag tillbaka. Men nu är det ju svart på vitt (precis som vi i ÖSK vill ha det), samtidigt som Bamberg gärna vill komma hit. Och även det var ju bra att ha svart på vitt!

SVARTVITT!!!
Örebro Chipset
2012-01-20 13:55
Marta (hane) // Finns det en diskussion med Haugesund är man nog rätt nära. Tror inte lönebiten med agenten är den svåra.
Annons: