/fotboll/osk/forum/3083.aspx/fotboll/osk/forum/3083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Palermo
2012-01-21 09:29
Brädan//
Jag hoppas som du!
Men risken är att han åsidosätts om det värvas 4 etablerade mittfältare, det blir dessutom dyrt.

ÖSK måste bli bättre på att utveckla yngre spelare!!! Den som vill kan byta ut ÖSK mot Sixteni ovanstående mening!!
Örebro Brädan
2012-01-21 09:25
Berger är given i startelvan. Våran nästa storspelare.
Örebro Palermo
2012-01-21 09:22
Man får inte glömma Berger, vår kanske bäste i slutet på förra säsongen, i tankar kring nyförvärv. Finns ju ingen anledning att värva någon etablerad bara för att just nu kanske är lika bra eller något bra. För samtidigt så är ju en sådan dessutom med all säkerhet mycket dyrare.

Samtidigt krävs konkurrens - en svår situation för Sjögren och c.o

Hur vill vi att vårat mittfält ska se ut?

Alimni - Bamberg
Berger

Med Saied och någon mer på bänken....
Örebro Brädan
2012-01-21 09:20
God förmiddag! Bamberg och Grahn kommer. Nordin blir INTE kvar. Görliz ligger i pipeline. Samt 1 styck mittback på ingång. Truppen kommer bli riktigt stark. Bra karaktärer på samtliga nya spelare som kommer lyfta nivån på och utanför plan. Samuelsson t.e.x är en helt underbar kille.
Örebro D´Artagnan
2012-01-21 09:07
D. McGrain//Tycker Du inte ska snacka om rabbiat. Kasta inte sten i glashus.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-21 09:03
Vi ska med all säkerhet ha in 4 mittfältare då nordin och palle försvinner...1 klar, 3 kvar!

vilka tror ni? Grahn,Bamberg och Osiako hopppassss!!!!!!!
AIK Saywee
2012-01-21 09:02
"Namn: D. McGrain Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2012-01-20 21:18
Härligt! Äntligen en mf! av klass! Och återigen hade ÖIK-Karl fel, vi skulle ju inte få hit något av klass enligt allsmäktige...4:e felet han haft."

Du sågar alltid Kalle, och det kan du fortsätta med om det är din livsuppgift, dina inlägg handlar sällan om något annat än honom, även detta börjar bli ganska tjatigt.

Utvecklingen senaste året var dock ingen höjdare, varken resultatmässigt eller i övrigt, tyvärr ...
AIK Saywee
2012-01-21 08:55
Välkommen till ÖSK och Örebro, Armend!

Undrar om detta nyförvärv, som blev tillkännagivet innan fredagen tog slut, innebär att vi firar över staden med ett nyförvärvkeri?

Jag vet alldeles för lite om honom, men det blir med all säkerhet något mellan Panamakillen och Bedoya, men det får vi se så smångom.

Vi i "Optimistas Ultras falangen" får väl fundera om det är i kväll det skall smälla, eller om vi skall invänta något/några ytterligare förvärv till ÖSK?

Men, jätteroligt att det äntligen händer något, för det är banne mig på tiden, typ bättre sent än aldrig :)

Heja SPORT, GFX !
Örebro D. McGrain
2012-01-21 08:54
Fatcit: En landslagsman tror (och hoppas) jag duger för en av Europas sämsta ligor. Jag sågar ingen, bara visar att ÖIK-Karl haft fel 4 ggr. Jag menar bara att han är rabiat och onyanserad i sin kritik och inte kan se att styrelsen kan och gör rätt ibland. Jag personligen är kritisk till en hel del, men kan även se vilken utveckling som skett de sista 4-5 åren utan att allt är bra som sagt. ÖIK-Karl kan inte erkänna att något har blivit bra el. rätt och påstår saker som att det är sant. Vilket det 4ggr hittills inte varit.
Örebro Deviation
2012-01-21 08:38
Roligt namn...:-)

" Choi Sung-Kuk trains with Rabotnicki and is close to becoming the first South Korean to play in the Macedonian League. "
Örebro Boba fett78
2012-01-21 08:23
Äntligen roliga nyheter om sport! Nu vill jag se Grahn och Bamberg.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Palermo
2012-01-21 08:16
Jag säger det igen....
Glöm Nordin han spelar i IFK i år!!!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-21 01:48
kardinal Richelius// Jo, hoppas att det är som du säger. ÖSK har ju faktiskt bevisat att de kan värva bra spelare när har scoutat ordentligt. Bygger det på viss historik, men kan inte hålla med om uttalandet. Visst använder Sjögren många superlativ om denne spelare, men vad ska Sjögren göra när han (möjligen) har tappat Nordin? Säga att detta är en spelare klubben hoppas ska slå igenom... ? :)
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-21 01:37
Harry Cripps // Härligt inlägg 21 00:01. Jag skrattar än om pannkakssmeten ;) Kul att man kan ta pannkaksdebatten med humor ;)
2012-01-21 01:30
Palermo // Jo förvisso spelar ÖSK en del försäsongsmatcher men träning är ju helt annorlunda upplagd för ÖSK nu än för ett lag on season. Vad jag menar är att jag tror inte Bedoya i nuläget har lust att börja bygga fys och dubbla pass om dagen och sedan träningsläger. Jag tror Rangers vill att han skall få speltid i riktiga matcher och normal träning. Betänk också den lönen han har idag. Den kan knappast ÖSK ta över ( 200 000 i veckan har jag hört men vet inte alls om det stämmer) om än temporärt. Men visst, allt kan hända.
IFK Norrköping Pekingsnok
2012-01-21 01:25
Usch om Bamberg till er, det skulle kännas riktigt surt!
Om det nu skulle hända så hoppas jag att det går bra för honom förutom när vi möts.
2012-01-21 01:20
Fatcit// Det man kan hoppas på är ju ÖSK:s bedömning av spelaren. De säger att de följt honom en längre tid och att han imponerat stort på dem. Svårt att tro att de skulle säga det och sedan är han en från "Panama". Visst, tittar man på youtube-klippen så är det ju rena rama gå-tempot. Men som sagt. Vi får lita på ÖSK:s bedömning och det känns ju långsökt att de med flit skulle köpa en dålig spelare, påstå att han är kung för att blidka fansen och sponsorer, och sen tro att det skulle hålla.

Även om sedan Grahn skulle skriva på är det ju svårt att veta att mittfältet Berger-Alimi-Grahn skulle vara bättre än Gerzic-Kilen-Bedoya. För mig är Bedoya outstanding. Hans spelartyp är så svårhittad och dessutom med hans inställning. Jag väljer Bedoya före Gerzic alla dagar i veckan.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-01-21 00:50
D.McGrain m.fl//

Ni som sågar oss som kritiserat ledningen. Känns som att ni tar en liten positiv sak och blåser upp det... Vad vet ni om detta nyförvärv?

Petru Racu fick kicken i Norrköping och är med i landslaget för Moldavien (fifa ranking 135), känns som en bra parallell när Armend Alimi spelat i landslaget för Makedonien (fifa ranking 112)

Jag hoppas självklart att detta kommer bli jätte bra, men undrar bara vad ni vet om denna spelare som jag inte vet?

Örebro MrCrowly
2012-01-21 00:42
För några dagar sen skulle vi åka ner till SE...å nu är det SM-Guld som siktas...

Ni e la för roliga :)
Örebro Harry Cripps
2012-01-21 00:01
Nu får Java blanda till mer pannkakssmet!
Balkan , Here we come!
Kan vi dessutom knyta till oss Torlak, då jävlar snackar vi pannkaksstekning!
Den grabben väger 110 kg, bara muskler!
Denna säsong kommer vi få den bästa truppen på 20 år!

Bara Sköldmark gör sitt jobb...

Sjögren är 100 %ig.
Malmö FF Chicko (Avgå!)
2012-01-21 00:00
Vilka spelare tror ni (inte önsketankar) skriver på härnäst? Jag tror Grahn skriver på inom kort och en av provspelarna skriver på. Vad man nästan kan läsa sig till är att åtminstone två tunga namn är på ingång. Troligt är att Grahn är den ene och att en annan antingen är någon av de namn det ryktats mest om eller är av likvärdig klass.

Bamberg bör köpas sålänge Haugesund inte kräver pengar som inte finns.
Klasspelare. Känns inte helt otänkbart heller. En startelva bestående av Rama, Haddad, Gerzic, Bamberg och Grahn på fem av de sex övre positionerna håller
utan tvekan allsvensk toppklass.
Örebro svartvitseger!
2012-01-20 23:55
Mot sm guld allt annat är skam !
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-20 23:08
Bara 2 st träningsmatcher på Behrn Arena på försäsongen.

Vissligen så åker jag till Degen för att se matchen på lördag, men ändå. Tråkigt kan jag tycka.
Örebro Palermo
2012-01-20 22:55
Lör 28 Degerfors IF
FEBRUARI
Lör 4 Gefle IF
8-12 Träningsläger Seinäjoki
18-28 Träningsläger
MARS
Sön 11 Randers (DEN)
Lör 17 Syrianska FC
Lör 24 IF Elfsborg

Detta medan Rangers spelar 9-10 matcher under samma period!
Frågan är var Ale får spela flest matcher???

Men det är klart att försäsongsmatcher skiljer sig en del från riktiga seriematcher.

För ÖSK vore det kanon, kanske mer tveksamt för den gode Bedoya!!!!
2012-01-20 22:41
Problemet är väl att ÖSK ligger i inledningen av en försäsongsträning och Bedoya behöver speltid - Nu.
Örebro Palermo
2012-01-20 22:38
Kom igen nu Sjögren!!!
Plocka hem Bedoya på en gång!!!

Såvida låret är helt!!!!

Denna värvning slår alla andra, även om det bara gäller på lån, fram till sommaren!!!!!
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-20 22:29
Rangers vill låna ut Bedoya.
Örebro Visionen
2012-01-20 22:23
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KCMarten
2012-01-20 22:22
Alimi är etnisk Alban med Albanska föräldrar född I Makedonien om jag inte är helt fel ute..
2012-01-20 22:08
Peking ser ut att få starkt mittfält
Annons: