/fotboll/osk/forum/3078.aspx/fotboll/osk/forum/3078.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dannieboy
2012-01-21 12:35
Harry Cripps min gode vän.. Så du säger den bästa säsongen på 20 år med dom där spelarna du efterlyser, du låter lika positiv som en viss ÖSK-Karl på det här forumet... Anyway du har PM om den så kallade bomben jag nyss hört är mer eller mindre klar för ÖSK.. Synes på lunch sen..
Örebro Palermo
2012-01-21 12:31
Bempa no:10

Måste kännas bra att betala in ca 0,5 % av Grahns påstådda årslön....

Min poäng är bra att du skaffat abonnemang, däremot är jag tveksam till Grahn...
Örebro D´Artagnan
2012-01-21 12:31
Grixx // Bättre veta än tro. Förutfattade meningar är inte bra, dom bygger på fördommar.
Tycker t ex inte VD ännu är förtjänt av kritik även om han ibland lyckas trampa i klaveret när det gäller uttalanden.
ÖSK-Karls inlägg är bra för dom är korta och klara. Inget svammel med oklart resonerande jämför dina egna inlägg. Trors sin ålder modern i språk och snabbhet. Sedan har han ett ÖSK hjärta sedan länge, ingen jävla dagslända som många här här..
Måste alla tycka lika??? Är inte det enfaldigt.
Sökte efter inlägg några dagar tillbaks. Och märker att vissa nick verkar sakna ÖSK-Karl, dom gnäller på honom utan att han skriver.
Örebro Brädan
2012-01-21 12:28
Andy King bodde i Klunkhyttan då det begav sig.
Örebro Bempa no:10
2012-01-21 12:25
Härligt med ett nyförvärv men jag hoppas de har koll på denna mittfältare jag vill inte ha en ny panama kille ??
Sedan förstår jag inte hur några här inne skriker SM guld efter endast 1 st mittältare när vi blivit av med en hel start elva sedan 2010 vi måste minst ha in 3 st mittfältare till och en mittback av klass då vårat försvar var under all kritik förra säsongen sedan kan man ju undra vem som skall spela ytterback då Antonen verkar vara lång tids skadad
och de som tycker att tex Wirtanen skall ha den positionen kan jag bara skratta för han var kass förra säsongen sedan tycker jag fortfarande att vi måste värva en målspottare då jag ser en risk i att Haddad och co kommer att få fortfarande skade problem men men vi får verkligen hoppas på en frisk haddad och en lyrisk säsong av Samuelsson.

Heja Svartvitt p.s jag har nu betalat in 10000 kr för 3st sittplats abbonemang trots denna skit säsong 2011 .
Örebro Grixx
2012-01-21 12:22
Angående U-21: Det bör väl vara så att det planeras men är inte klappat och klart för att meddelas på webb och för press. Allt kanske går "ganska" planenligt eller så är det lite krångel...men något arbetas det med.

Det går säkert att spekulera i ämnet " Vad tänker kansliet"
Örebro Boba fett78
2012-01-21 12:21
Vart kommer uppgifterna om att Görlitz är på gång ifrån?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro D´Artagnan
2012-01-21 12:11
Någon som vet hur kansliet tänker???
Örebro ÖSK KRILLE(Ge oss ett dragplåster)
2012-01-21 11:56
Grodan//

Jag kan tänka mig att Grahn kan spela defensiv mittfältare. Om nu Grahn blir värvad. Men mycket tyder ju på det.
Örebro Grodan
2012-01-21 11:51
Jag har fortfarande frågetecken kring ytterbackspositionerna. Ska Wowoah vara förstavalet ännu en säsong? Eller kommer man att peta ut Wiktorsson som vänsterback? Känns inte som att det är så självklart hur det kommer att se ut där.

Likaså känns det oklart vem som ska spela högerback. Kommer Anttonen hålla sig frisk hela säsongen, och kommer han ens nå upp i en tillräckligt hög nivå för att vara förstavalet? Annars är det väl Haginge eller Wirtanen som får slåss om den platsen. Personligen tycker jag ingen av dem är särskilt bra som högerback.

Många frågetecken kring ytterbackarna!
Örebro Farside
2012-01-21 11:45
Är inte Grahn en defensiv mittfältare?
Örebro roxxorz
2012-01-21 11:45
Nu skulle jag vilja se värvningar av Grahn, Bamberg och Saied nu. Jag ser då Bamberg mer som en ersättare till Paulinho som i första hand när Armand och Grahn är friska ska hålla sig som ytter, för att sedan flytta ner till mittfältet när det behövs, hoppas bara att sixten vågar använda honom där mer än han använde Paulinho, dock tror jag faktsikt att bamberg passar bättre där också.

Saied behövs för att konkurrera och skapa "bredd" på den defensiva mittfältspositionen, det håller inte med endast en renodlad defensiv mittfältare (berger). Självklart ser jag än så länge att berger går före men Saied lär hålla hyfsat i allsvneskan när han får chansen.

jag anser faktiskt inte att en ny back är ett måste, jag tror faktiskt att Wiktorsson kommer att hålla, däremot ser jag ett större behov på ytterbacksplatserna, men vet samtidigt inte vem vi skulle värva, men hittar ÖSK någon lämplig så bör självklart en värvning göras.
Örebro Grodan
2012-01-21 11:44
ÖSK KRILLE//

Håller med, Berger har gjort det kanon och känns som att han kan bli riktigt bra. Men vem ersätter honom ifall han är skadad eller avstängd? Håller Berger en hel säsong?

Istället för att få överflöd av offensiva mittfältare, kanske det är bättre att lägga lite krut på att få in en defensiv mittfältare.
Örebro zxcv
2012-01-21 11:41
Nu återstår bara Ojala, Torlak, Grahn, Bamberg och Görlitz.
Om man kan lösa situationen med Paulinho(icke troligt) ser det oförskämt bra ut.
Pengarna för alla måste ju finnas om(när) Nordin sticker.
2012-01-21 11:34
Grodan//

Jag tycker att Berger skötte sig bra på den defensiva mittfältsrollen förra säsongen.

Om jag inte mins fel så är det som defensiv mittfältare Berger vill spela.
Örebro D. McGrain
2012-01-21 11:31
Grodan: med tanke på hur det ser ut just nu med mf så tar jag gärna emot ett överflöd... ;-D
Örebro D. McGrain
2012-01-21 11:30
Behövs fler värv av klass för att det ska kännas riktigt bra, men å andra sidan kan man inte göra 2:a & 3:e värvningen innan man gjort 1:a...Jag väljer att luta mig tillbaka och vänta och se. en bra början tror jag iaf.

FÖ: Ja, jag kommer replikera alla ÖIK-Karls inlägg så länge jag har en annan åsikt. Eller tills han börjar få lite nyans i sin kritik (vilket inte kommer hända tror jag) . Tror inte många mer än jag och Karl läser våra inlägg, resten (hoppas jag) scrollar förbi. Och ja Saywee, jag håller med att sista året var katastrof på många plan. Men, det betyder inte att allt och alla som hänt sista åren är katastrof eller hur? Det är ungefär det vi försöker debattera.
Örebro Grodan
2012-01-21 11:27
Tror ni Bamberg är ersättaren för Paulinho, eller är han först och främst tänkt som mittfältare?

Känns nästan som att vi får överflöd i mittfältare ifall vi värvar Grahn, Bamberg, Görlitz plus Armend. Om jag inte är helt ute och cyklar så är väl alla dessa mer offensiva mittfältare.

Frågan är vem som ska ta den defensiva rollen. Är Berger redo för det? Möjligtvis. Men behövs det inte en stark defensiv mittfältare som kan variera med Berger? Vem spelar där när han är skadad/avstängd?
2012-01-21 11:02
Om man ska lita på Bräda så verkar det som att Sjögren lägger upp ett smörgåsbord åt Lars-Sixten :).
Örebro Robben 82
2012-01-21 10:35
Brädan/ helt rätt Berger ska spela! absolut den spelare som ösk kan tjäna mest pengar på just nu....riktigt kul att det börjar hända grejer tror på ett bra 2012.
Örebro Harry Cripps
2012-01-21 10:29
Drickabacken? Bodde Andy King där?
Örebro ÖSK Fans
2012-01-21 10:10
Brädan

Vet du vem mittbacken är? Isåfall är det bra klass på han?
AIK Saywee
2012-01-21 10:10
Brädan, det är väldigt detaljerad information du sprider, vilket nr på Barrstigen?

Jag visste för över en vecka sedan, att Armand skulle bli klar igår, men ville inte skriva något om detta, förrän nu, det blev enklare så :)

Men Grahn har ju varit klar i flera veckor, för en presentation alltså, varför krånglar klubben? Du menar väl ändå att han skall på på Granrisvägen, ligger inte det i Drickabacken, eller vad området heter?
AIK Saywee
2012-01-21 10:05
Grixx, du får tolka det efter eget förnuft, men se upp för hal is, fast nu är den väl iallfal inte så tunn?

Det jag funderar mest över, nu när vi äntligen kan glädja oss åt ett nyförvärv, är nog att doktorn började tjata om något som liknar någon slags fånig hämnd mot Kalle, som verkar vara en av de som verkligen genererar många motlägg?

Armend skall ju kommuniceras in på mittfältet och jag kan bara hoppas att det blir bra, ganska snabbt dessutom, min optimism förbjuder mig annat :)
Örebro Brädan
2012-01-21 09:55
Jag visste att dom absolut ville ha honom och fick veta igår eftermiddag att han var klar. Detta är en jättebra spelare. Betydligt bättre än vad dom flesta tror. Och mycket trevlig och ödmjuk. Nu hugger vi Grahnen i början på veckan. Ska tydligen bo på Barrstigen.
Örebro Grixx
2012-01-21 09:52
Saywee// Ok, jag tolkar det som att du scrollar kalle ;-)
AIK Saywee
2012-01-21 09:45
Grixx, jag tycker att många här är ganska tjatiga, vet att jag själv kan tjata, typ mot våld och när vår klubb inte förbättrar tydliga felaktigheter, men jag har kanske en relativt stor variation i det jag skriver, men det får väl andra bedöma ..

... Kalle, har i alla fall varit konsekvent och dessutom har jag scrollningstangenten i bra skick.
AIK Saywee
2012-01-21 09:36
Brädan, jag gillar din inställning och humor, men "visste" du att även Armand var, eller skulle bli klar?

Hur bra är han igentligen, eller jag kanske skulle skriva hur bra kan han bli, men å andra sidan så hade ju även Berra kunnat blivit hur bra som helst.

Hoppas att Sixten och hans medhjälpare, tydligt kan kommunicera på ett mycket bra sätt, med alla nya som redan kommit och förhoppningvis kommer, det är ju verkligen dags att spela ihop ett (relativt nytt) lag, snart är det februari ...

Heja SPORT, GFX :)
Örebro Grixx
2012-01-21 09:35
Brädan// Skulle det bli Bamberg, Grahn & Görliz så ser det oroande bra ut ;-)
Örebro Grixx
2012-01-21 09:32
D´Artagnan// Tror att du hållit med Kalle i alla hans inlägg han gjort i forumet...och försvarat honom så fort någon varit negativ. Har han aldrig varit ute på svag is? ;-)

Saywee// "även detta börjar bli ganska tjatigt"....är det så att du sjunkit så lågt att du kan tycka att Kalle någon gång varit hrmm....."tjatig" hrmm.. ;-)

Annons: