/fotboll/osk/forum/306.aspx/fotboll/osk/forum/306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-02-11 15:28
@Nicknamn i ribban "Problemet med en 3-5-2 formation är att man behöver yttrar som är löpstarka och bra i båda riktningar" Det behöver iofs inte vara ett "problem" ;0) Men det är kanske ett problem med nuvarande trupp och det kanske var det du avsåg. Men håller med dig i ditt inlägg fullt ut "Dajje spelade i princip som det förra säsongen, och även Broberg gjorde samma sak i slutet" När det gäller Dajje håller jag med rent löpmässigt. Tror också Hagge har lungor för det. Min åsikt är dock att Broberg var mest lämpad. De som väljer att spela 3-5-2 och har ytterbackar som vingar löper risken att få för mycket "backtänk" på dem. Dvs de blir för defensiva. Gäller nog inte Dajje trots allt. Men mest tänker jag på att de bör också ha offensiva skills (det räcker inte enbart med att orka löpa upp och ned" och därför tycker jag Broberg var mest lämpad av dem vi haft senaste två åren). Wowoah BORDE ha varit lämpad liksom Antonen och Riddez. Personligen tar jag hellre yttrar som får lära sig defensiven än ytterbackar som lära sig bli offensiva och kunna utmana. Men vi talar om "Klassisk" 3-5-2. Och efter ha läst redaktionens utomordentliga intressanta intervju med Axel så vet man ju aldrig. Alec & Axel eller någon annan kanske inför 3-5-2 och moderniserar varianten med helt andra positioneringar. Fotbollen utvecklas ju hela tiden. Som Axel sa spelas ju inte alls 4-4-2 som förr. Jag har inte sett en enda match med AIK sedan de bytte till 3-5-2 vilket jag absolut måste göra i år. Ska bli jätteintressant att se hur Norling använder systemet Varför jag gärna engagerar mig i diskussionen runt 3-5-2 är för att det varit mitt favoritsystem i många år. Kräver dock som ni andra skriver att man har rätt spelare för rollerna. Systemet är fortfarande vitt använt i sydamerika och delar av Asien. Tyskland var ett annat land vars liga lag använde detta spelsystem förr (oftast med en dedikerad libero). Vet inte hur det är idag dock. Antar att det försvunnit där Ber om ursäkt att jag skriver väldigt långa inlägg. Skall försöka tagga ned
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-11 15:03
@Saywee Problemet med en 3-5-2 formation är att man behöver yttrar som är löpstarka och bra i båda riktningar. Dajje spelade i princip som det förra säsongen, och även Broberg gjorde samma sak i slutet. Däremot har varken våra yttermittfältare de defensiva egenskaperna som krävs eller löpstyrkan. Våra försvarsspelare har inte heller löpstyrkan för att kunna bidra i båda riktningarna. Sen tror jag att spelarna känner sig tryggare i sina roller i nuvarande formationen. Inte säkert att man får ihop alla delar taktiskt om man ändrar formation hur som helst, trots att det på pappret kanske ser bättre ut. Det tar tid att sätta ett grundspel.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro rezzee
2017-02-11 14:58
Vafan boyz, släpp allt skitsnack och steppa upp lite nu! Diskutera gärna med varandra och acceptera att man inte alltid har samma åsikt! Jag t.ex tycker att Ring och Valgardsson har en bra bit kvar för att vara startspelare i allsvenskan. Om någon annan tycker tvärtom så behöver man inte "hoppa på" den personen!

Låt alla ha sina åsikter och svara på ett snyggt sätt om ni tycker annorlunda!

Ha en bra dag alla kära kubaner!
AIK Saywee
2017-02-11 14:20
Brunnsborrar'n Alltså, du får ursäkta, jag är inte lika duktig som flera av er som kan, huruvida olika spelare kan alternera, eller är bra på den ena eller andra foten, eller är si eller så. Jag tycker bara ärligt, att det vid tillfälle(n) vore intressant att se en offensiv variant, eftersom jag gillar sådant spel och tror/trodde att Axén är/var offensivt "lagd". ... å lite med tanke på hur truppen är bemannad idag. Jag kan inte ge en djupare analys på varför ...
2017-02-11 14:08
@Saywee:
Du kan mycket väl ha en poäng med hur ÖSK kan spela 3-5-2. Jag påstår inte att det jag påstår är sanningar (även om det kan kanske uppfattas så) utan det handlar alltid om åsikter. Och åsikter behöver man inte ha likadana. Du är i din fulla rätt att tom tycka att ÖSK ska spela 10-0-0. Du kanske sätter upp en jättebra ide till uppställning som får mig att ändra min åsikt. Jag tror absolut du "kan fotboll" som vi andra i varierade grader Men det blir väldigt tunt om du kommer med sådana påstående då & då men vägrar utveckla hur du tänker. Då kan man ju kasta ur sig precis vad som helst. Även om spelare och personal om man sedan inte vill prata om orsaker. Om jag utvecklar åsikt A och du i inlägget efter skriver diametralt B men utan någon som helst substans i en förklarande analys (inte ens när andra skribenter ber dig utveckla det), så provocerar det mig. Det känns då som om det skrivs då enbart för "att jävlas" Slut skriv "förlåt" då och då. Det är ingen som kräver att du skall stå och bocka. För min del sätter jag punkt för detta ämne nu
2017-02-11 13:58
Dåligt skämt. Ändrade mig ;0)
Örebro Brandao
2017-02-11 13:58
Loppan

Du har med hånskrattat åt inlägg...

Bara för jag inte tycker lika som vissa behöver man inte hånskratta.
Du är inte så jävla trevlig du heller..
AIK Saywee
2017-02-11 13:57
Brunnsborrar'n Än en gång, olika skrivelser provocerar olika människor, och "saxen" har sin syn på detta. Jag har fått flera inlägg borttagna, genom tiderna, jag har varit avstängd, och Saywee fick livstidsspärr, vilket släpptes för ett tag sedan. Försöker förändra mitt OT och spam, medan andra bara fortsätter med sina upprepningar. Tröttsamt blir det, för alla som vill läsa om ÖSK eller fotboll? Provokationerna verkar inte ha ett slut, de duktiga vill ta över. OK, det är lågt till tak, man slår i huvudet, när man kryper fram här, bland några åsiktspoliser. Sorry :(
Loppan i Axens skägg
2017-02-11 13:52
@Brandao:

Hur skrattar man som en fjolla?
Så grymt otrevlig.
2017-02-11 13:37
@Saywee:
Och jag har svårt att begripa mig på inlägg som skrivs under lunchtid. Har problem med dem som skrivs runt 21-tiden också. Du tycks alltid vara lite fixerad över vilka tidpunkter jag skriver mina inlägg. Tidigare en gång ville du också ha svar på mina arbetstider. Provocerar jag dig ideligen? Dagligen/nattligen alltså? Hur ofta är "ideligen"? Före detta inlägg har jag inte fått någon varning av admin vilket jag borde få om jag ideligen oprovocerat provocerar dig. Har du fått någon varning/avstängning nån gång? Ser gärna och förutsättningslöst diskuterar din 3-5-2 uppställning även om jag vet historiskt att du aldrig brukar utveckla dina ideer utan du bara slänger in dem motströms i olika kontexter.
Örebro Robben 82
2017-02-11 13:29
@Brandao:
Isak pengar kommer läggas på en anfallare av klass innan serien drar igång...finns folk här inne som inte tänker efter innan dom skriver massa skit och gör narr av folk.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-02-11 13:28
Personligen tror jag att Sundsvall får det väldigt tufft. Den anfallsbesättningen är snudd på sämre än vår (då räknar jag Mbombo som ett osäkert kort). Jag tänker inte tippa något förrän trupperna är någorlunda klara.
Örebro Brandao
2017-02-11 13:21
skulle byta våran mot AIKs anfallsbesättning alla dagar i vecka
Örebro Robben 82
2017-02-11 13:20
@Brandao:

Hade tippat tabellen i stort sätt lika, Aik tror jag stenhårt på grymt stabila sen Norling tog över...Djurgården och Östersund kanske lite väl högt upp...Vad gäller botten så ska vi vara nöjda om vi har fyra lag efter oss med det skitlaget vi har för tillfället!!
Örebro Björn är facit
2017-02-11 13:20
@Brandao:
Klart du får tycka det! Därför jag skratta som en jävla fjolla:-)
Örebro Brandao
2017-02-11 13:15
Björn är Facit Det här med att skratta som en jävla fjolla? Jag tycker AIK ser bra ut och kommer garanterat få in en bra anfallare snart.
Örebro Björn är facit
2017-02-11 13:13
@Brandao:

Då kan du ju inte se AIK som vinnare med den truppen dom har just nu? Haha!!!
Avdic o Markkanen framåt?
Örebro Brandao
2017-02-11 13:05
Tippar Allsvenskan(kan ändra sig om spelare kommer in eller lämnar) AIK Häcken Malmö Djurgården Östersund Norrköping Elfsborg Göteborg Hammarby Kalmar Halmstad Sundsvall Sirus Örebro Jönsköping Södra Eskilstuna Som det ser ut nu tror jag vi får kvala, men med en grym anfallare och en bra mittback kan det bli betydligt roligare!
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-11 12:34
Jag köper säsongskort varje år, vilka spelare ÖSK än har i sin trupp. ÖSK är klubben i mitt hjärta, för spelare kommer och går men klubben består. Desto fler som köper säsongskort och går på matcherna får ÖSK in mer publikintäkter och där med bättre ekonomi och så kan ÖSK värva in så bra spelare som möjligt. Så köp säsongskort! Nu har jag predikat klart. :)
Örebro Brandao
2017-02-11 12:32
Kollar på Hammarby-Norrköping.. båda lagen är riktigt bra!
Örebro # brorzan
2017-02-11 12:27
@Aspen.:

Vi som blev sist valda till lagen på rasten på mellanstadiet håller inte med dig, men du har en poäng såklart. ;)
Örebro Brandao
2017-02-11 12:24
Öörebroo

Belgarna ville ju inte samarbeta med ÖSK ang Kujovic . Med andra lag går det tydligen bra..

Får Djurgården Kujovic blir dom bra!!!

Många lag som rustar ordentligt i år, hoppas vi gör det med.

Och där gjorde Kalle mål igen..
Örebro Aspen.
2017-02-11 12:17
Vi som har varit våghalsiga att redan köpt årskort vill att något händer. Ni andra kan avvakta.

Som sagt på slutet är det inte dom bästa som är kvar och det är lätt att det blir fel.
Örebro öörebrooo
2017-02-11 12:12
Vad jag har hört om Kujovic är att Djurgården kollar läget att få honom på lån.
Örebro Brandao
2017-02-11 11:54
Jonas r

Det är väll ingen som sagt att det är så?

Men att dom fjäska för Astrit kan du väll hålla med om?
Örebro Ö.S.K Krille
2017-02-11 11:44
Jag väntar till värvningscirkusen är över. Då recenserar jag vinterns transferfönster.

Man är ju som ett litet barn på julafton. Man vill veta vad som är i paketet innan man har öppnat det. :)
Örebro Jonas r
2017-02-11 11:38
[QUOTE=Benny Böckling]Yes! Tycker man inte som professor Jonas är man paranoid! [/QUOTE] Så är de bara jag som tycker att det är en allvarlig anklagelse? Förtroendet för ösk ungdomsakademi och dess talangutveckling kan ju förstöras ifall de skulle visa sig sant. Så om man tror att ösk är beredd att riskera det fine tro det!
Örebro Karlstruum
2017-02-11 11:30
Brandao: Jo, förståelse kan man kanske ha för dom, men en annan ger inte upp så lätt. Det är i motvind Draken lyfter. Och motvind, det har man fått känna på när vi har de svartvita som våra favoriter. Men som sagt, halva allsvenskan jagar en anfallare fortfarande och flera lag söker en mittback, så många lag som sitter i samma båt. Kollat Östersund - Sirius nu första halvlek, ÖFK kommer bli farliga alltså. Många intressanta spelare och fortsatt intressant system. Spelarna tar även jobbet på fullt allvar och har alltid sju man på rätt sida fort i sitt för dagen 3-4-3 system. Som blir 5-4-1, 5-2-3, i olika defensiva situationer.
Örebro Benny Böckling
2017-02-11 11:26
@Jonas r:

Yes! Tycker man inte som professor Jonas är man paranoid!

Örebro Aspen.
2017-02-11 11:26
Ö.S.K Krille// Nej, Sköldmark har det inte lätt liksom de flesta sportchefer i AS. Men klubben består inte bara av Sköldmark. Vi har Axén som tydligen hjälper till på ett bra sätt. Vi har också en näringsliv dominerad styrelse man kan undra hur dom bidrar. Jag ska fråga på årsmötet. När Göteborgs mittback flyttade till Östersund var tydligen jobb åt flickvännen en bidragande orsak. Bra bostad kan säkert vara ett plus när man ska flytta. Som sagt på slutet är det inte dom bästa som är kvar och det är lätt att det blir fel.
Annons: