/fotboll/osk/forum/305.aspx/fotboll/osk/forum/305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Örebro-Hjärta
2017-02-10 18:08
@Jonas r:

För att nå en så bra placering som möjligt gäller att omsättning och vinst är på samma nivå som sedan med rätt stor pricksäkerhet säger var en klubb kommer att hamna i en serie gentemot konkurrenterna. Läste någonstans att där ligger ÖSK nia eller tia.

Cupguld, ja har inte klubben vunnit ett enda guld någonsin är oddsen skyhöga på att man plötsligt som en blixt från klar himmel skulle göra det. Dessutom är ju inte vår trupp något som skrämmer andra lag heller.

Kommer det inte in två-tre spelare av hög AS-klass tror jag vi riskerar att åka ut denna säsong tyvärr.
AIK Saywee
2017-02-10 17:39
Misterister, vi är nog helt överens, känner jag. Spelarmaterialet, för matchen, motståndet och matchutvecklingen påverkar, var och hur de svartvita bör agera. Sedan förstår även jag att man kanske skall hålla sig inom vissa "ramar". Ursäkta tramset ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Misterister
2017-02-10 17:35
@Saywee:

Jo visst är det så. Och allt det där ändras ju dynamiskt när man har bollen och när man försöker få tag i den. Oftast syftar "sifferlekarna" på den defensiva grunduppställningen.

Men med det sagt tycker jag att det är bättre att anpassa spelsystemet efter vad man har för material än att försöka tvinga in folk i roller där dom inte riktigt passar.
Örebro BlandFinsken
2017-02-10 17:19
BoP och ni andra som är intresserade. I år i alla fall är föreningsstämman en vecka för bolagsstämman. Detta är nytt alltså?
Loppan i Axens skägg
2017-02-10 17:11
Kom igen nu admin, förlåt men nu är det samma trams inlägg gång på gång av samma skribent.
AIK Saywee
2017-02-10 17:04
Misterister, jag gillar 3-5-2, men det är bara siffror :)
Örebro Brandao
2017-02-10 17:03
Jonas r

Såklart vi ska vänta och se.. Men hade varit gött med någon profil klar så intresset ökat.
AIK Saywee
2017-02-10 17:01
Jonas r Kanske, sedan 1908 ?
Örebro Jonas r
2017-02-10 16:50
[QUOTE=Saywee]Att ÖSK var i cupfinal för två år sedan var jättetrevligt, men saknar totalt betydelse idag. Historia helt enkelt, liksom stora silvret 1994, det är framtiden och realistiska förhoppningar det handlar om! Tråkigt att skriva, men så är det väl? Ska bli spännande att se om målet kommer att presenteras och vad det kan bli, en uppdatering kanske ? [/QUOTE] Skulle säga tvärtom en klubbs historia påverkar framtiden. Knäppt att tro något annat.
Örebro Misterister
2017-02-10 16:50
Det här med spelsystem hit och dit. Själv har jag alltid gillat 4-3-3 och 3-4-3 (Cruyff-style). Alltså ha en väldigt stark centrallinje. Det är trots allt där de flesta mål görs både offensivt och defensivt. Dock ställer det ju extra höga krav på kantspringarna som måste hjälpa till både framåt och bakåt. Där blir det mycket springa. 3-4-3 har vi nog inte material för riktigt idag, inte sedan Dajje försvann iaf, men 4-3-3 skulle faktiskt funka. Eller vänta nu, Ring är ju faktiskt rätt bra offensivt där på vänsterkanten. Han skulle faktiskt göra sig bättre om han flyttades upp högre upp i banan och istället hjälpa vänster innerback i det defensiva (Press med understöd) och slippa som nu, hamna 1 mot 1 där han blir bortgjord 50% av gångerna. Men det kommer inte hända. Axe'n har sin modell klar och det är typ 4-4-1-1 som några tidigare påpekade i tråden.
Örebro Jonas r
2017-02-10 16:43
[QUOTE=Brandao]Alltid Örebro Ser ingen större ambition under den här sillyseason. Förra året var det bra mycket mer hajpat! [/QUOTE] Väntar tills fönstret stängt dumt att summera innan sillyseason är slut. Beredd att ge dig rätt men hoppas fortfarande...
AIK Saywee
2017-02-10 16:40
Att ÖSK var i cupfinal för två år sedan var jättetrevligt, men saknar totalt betydelse idag. Historia helt enkelt, liksom stora silvret 1994, det är framtiden och realistiska förhoppningar det handlar om! Tråkigt att skriva, men så är det väl? Ska bli spännande att se om målet kommer att presenteras och vad det kan bli, en uppdatering kanske ?
Örebro Benny Böckling
2017-02-10 16:39
@Pedretti - Admin:

Du får jobba på att se inlägg där länken redan framgått
Örebro Pedretti - Admin
2017-02-10 16:32
Råkade länka nyheten om Vorsah! Slarvigt av mig. Men dessa andra spår, kan Michel vara en av dem?
Örebro Brandao
2017-02-10 16:31
Alltid Örebro

Ser ingen större ambition under den här sillyseason.

Förra året var det bra mycket mer hajpat!
Loppan i Axens skägg
2017-02-10 16:26
@Lekiller:

Hoppas du skickar in Bop och om inte så hoppas jag Erik tar upp det. Det är de värt!
Örebro Vinnartradition
2017-02-10 16:22
@Alltid Örebro:

Jag ser Häcken som den främsta utmanaren till guldet.

När det gäller våra kommande nyförvärv hoppas jag på spelare som är duktiga i luftrummet. Betänk att vi var svaga på fasta situationer i fjol och att vi sedan dess tappat tre av våra bästa spelare i huvudspelet.
Örebro Jonas r
2017-02-10 16:19
I cupen finns skräll momentet där det gäller att toppa formen enskilda matcher. I serien måste du ha en hög nivå alla matcher. Såklart enklare att nå cupguld framför Europaplats
Örebro Jonas r
2017-02-10 16:16
En Europaplats som du pratar om är alltså mer realistiskt än ett cup guld?
Örebro Jonas r
2017-02-10 16:15
[QUOTE=Örebro-Hjärta]Jag skulle bli mer än nöjd om ÖSK klarar en åttondeplats i serien. Cupguld, vaknade du sedan? [/QUOTE] Förklara? Vi var i final för två år sen så förstår inte vad du menar.
Örebro Aspen.
2017-02-10 16:14
Cupen är viktig. Lyckas man där är det en bra signal till spelare man vill värva.

Åka ut direkt är inget bra.

Ger många bra möjligheter att spela ihop laget till AS

Vi var i final för 2 år sedan. Rätt som det är så händer det
Örebro Alltid Örebro
2017-02-10 16:14
@Örebro-Hjärta:
Var är ambitionen? Man kan inte kliva in i en serie (om man inte är nykomling eller har något annat att skylls på som ex ekonomisk kris) och sikta på en 8e plats. Allt annat än topp 4 och en Europaplats är en besvikelse. Hoppas innerligt att ÖSK tänker likadant.
Örebro Björn är facit
2017-02-10 16:12
@Empes:

Finns ingen anledning att ha ytterbackar när man inte spelar med dom, då är deg 110 gånger bättre att ha 3 som är mer centralt.
Kolla bara senaste matchen. Jag vet inte hur många gånger ytterbackarna var förnära eget mål och bl.a. Omoh var nere o försvarade SOM back. Håller inte. Det kan ju inte vara Axéns spelplan direkt. Snacka om att döda offensiven såfall.

4-3-3 ala Sixten gillar jag starkt. Hade passat perfekt med Sköld centralt och en Omoh som nya porokara. Göra sin gubbe och slå den snett inåt. Problemet är att det inte finns plats för Besara i en sån uppställning.
Örebro Alltid Örebro
2017-02-10 16:09
@Empes:
Tror Djurgården toralfloppar. Nu när de börjar få ihop ett bra lag på pappret kommer pressen öka, något som inte spelat den föreningen i händerna de senaste 10 åren. Hybrisen hos deras supportrar kommer vara total och besvikelsen lika stor när de inte lyckas vinna "lantisgängen" på bortaplan. Guldet står mellan Malmö och AIK, med ÖSK som självklar outsider ;)
Örebro Örebro-Hjärta
2017-02-10 16:08
@Jonas r:

Jag skulle bli mer än nöjd om ÖSK klarar en åttondeplats i serien. Cupguld, vaknade du sedan?
Örebro Aspen.
2017-02-10 16:05
@T8:
Det tillhör väl allmänt hyfs att tala positivt om gäster man bjudit in. Har det dykt upp något bättre så blir han så klart ointressant. En svensk/skandinavisk mittback som spelat i AS passar självklart bättre. Vorsah hade säkert passat in i gruppen man hade ju tagit referenser. Nu är det bråttom att få in en av Axén efterlängtad mittback. Provspel kan vi glömma tror jag En vecka och 4 träningar innan allvaret börjar.
Örebro Aspen.
2017-02-10 16:03
AIK Saywee
2017-02-10 15:56
Ja, det kan ju vara som så, att en skadebenägen och sjuk "uppskriven" landslagsman inte fungerade i gruppen heller? Tråkig timing? Det var därför jag skrev random, för någon vecka sedan. Attans vad svårt det är att hitta helt rätt och exakt den/de som kommer att leverera i framtiden för ÖSK.
Örebro Empes
2017-02-10 15:46
@T8:

Bra analys T8. Antingen är annat, mer intressant på gång - hoppas på det! - eller också var han "lite tveksam" som person.
Örebro Empes
2017-02-10 15:44
@Vinnartradition:

Håller inte med. Tror faktiskt att Djurgården har chans att vinna Allsvenskan med Kim och när de värvat klart (verkar vara fler namn som ska in). Tror Kim kan betyda jättemycket. Att han kan lyfta ett helt lag med sin klokhet och rutin. Han är fortfarande riktigt bra.
Annons: