/fotboll/osk/forum/3043.aspx/fotboll/osk/forum/3043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro munken
2012-01-26 19:00
Tobias Linderoth gjorde väl nära på noll poäng i landslaget. Betyder det att han var en dålig mittfältare? De matcher jag sett med Grahn har han slitit kopiöst och vunnit en massa bollar men det är kanske bara antalet poäng som räknas? Inte säker på att det skulle vara en klockren värvning pga osäkerhet kring hur väl han skulle smälta in socialt. Rent spelmässigt passar han dock perfekt. Är en passningskicklig bollvinnare vi är i störst behov av. Just de egenskaperna har Grahn.
Örebro Dejmon
2012-01-26 18:53
ÖSK-Karl
Nästan.. Ca. 3 milj för en tredjeplats och 600.000 för att komma 12'a. Fult att överdriva.

"till skillnad från vissa andras lag"

Är det ÖSK du syftar på där med tanke på att du verkar jämföra falle och f? dags att byta tröja helt?
Örebro Robben 82
2012-01-26 18:51
Har sett Grahn spela några matcher, och säger inte att det är en dålig fotbollsspelare men verkar vara ett problem barn...ser hellre en ny Bedoya i klubben men men kan nog bli bra med grahn också, bara något blir klart någon jävla gång.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-26 18:39
Robben 82

Har du sett Grahn spela??? Han är väl en grym defensiv mittfältare som sliter och vinner bollar..hans förtjänst att mjällby är kvar i allsvenskan...

Värva nu!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-26 18:37
Salt&Peppar//

Är min tidigare idol Nordback kvar i ÖSK?!

ÖSK Fans/
Även om Grahn spelade deff och bevisligen blev poänglös så varnades han på tok för mycket, jag själv fattar inte vad storheten hos honom finns och tror personligen att han är ute efter att tjäna sina sista pengar i den klubb han nu hamnar. Önskar bara det inte blir ÖSK.

D.McGrain/
Menar du allvar, skall ÖSK sparka en styrelsemedlem och storsponsor som ger klubben åtskilliga miljoner varje år? Twittrandet (vad det nu är) bryr jag mig inte om så länge det inte finns på pränt eller rättare sagt, att olagligheter begåtts, vad gäller mannens människosyn har jag förstått att vi skulle leva i ett bättre samhälle om fler delade hans. Sedan att han har rå humor kanske inte går hem hos alla. Men ta fortsättningen via pm eller rätt forumsida.
Örebro Robben 82
2012-01-26 18:36
Ösk Fans/ tror du verkligen att Grahn och Nordin skulle passa så bra ihop? känns som två spelare som båda vill vara stjärnor och kanske inte dom största slitvargarna? stackars Berger om han inte passar rätt i det sällskapet.
Örebro hemvändarn
2012-01-26 18:35
Sanningen ligger som bekant i betraktarens ögon. Om Lennart och jan gör ett godkänt arbete eller ej beror dels på vilka förväntningar man har och dels hur man tolkar de uppgifter som finns. Helt klart skiljer det sig en hel del på dessa saker bland oss härinne.

Helt klart så skulle både årskorts- och sponsförsäljningen må bra av ett par tunga namn in i truppen. För att inte tala om det sportsliga.

Någon frågade om hur träningarna. De som imponerat på mig är Josef, Moe samt Samuelsson.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-26 18:33
ÖSK-Karl

Han spelade defensiv mittfältare i Mjällby.Sämre av Nordin som är offensiv mitt...
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-01-26 18:30
DaSa // Det påverkar väl balansen och inte resultatet...? Vet inte riktigt hur sportklubbar redovisar iofs...
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-01-26 18:28
ÖSK Fans//

Jo, på pappret ser mittfältet du ställer upp bra ut, men personligen är jag mer än orolig för Grahn. Han gjorde väl knappt en poäng förra året? Måste finnas bättre spelare att värva, särskilt med tanke på Grahns ålder och hans ständiga klubbyten som i mina ögon luktar problem. Om vi får önska någorlunda realistiskt så får vi ha Anttonen o Haddad friska. Då behövs en mittback av klass som gör att Wiktorsson kan ersätta Wovven. Då finns alternativ vid avstängningar. Startelvan är inte dålig så länge alla får vara hela och om Bamberg kan värvas.

Men sedan gäller det ju också att coatcha rätt i varje enskild match, det har jag sett flera lyckade exempel på i år, senast igår i den tydligen förbjudna sporten här i Örebro, Sveriges Idrottsstad!
Örebro DaSa
2012-01-26 18:28
Hur hade resultat för 2011 sett ut om Bedoya och Almbäck gått som bosman?! Det ryktades om att vi fick ca 5mille var för dem och vi gjorde en vinst på sju mille...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Salt&Peppar
2012-01-26 18:15
ÖSK-Karl//

Nordback är finländare. Är det han du syftar på?
Örebro ÖSK Fans
2012-01-26 18:09
Förstår ni vilket bra mittfält vi skulle ha med Grahn, Berger och Nordin? Absolut allsvensk toppklass!
Örebro Schella
2012-01-26 17:56
Någon som varit nere på träningarna i veckan och kan meddela hur det ser ut?
Hur går det för ex. Denis, Josef och Yasin? har de tagit några steg i utvecklingen?
Örebro Svartvitt forever
2012-01-26 17:50
En sak som kan vara positiv i sponsorhänseende är ju den undersökning som presenterades för någon månad sen som visar att ÖSK Fotboll fortfarande är Örebros starkaste varumärke. Det kanske får några som tröttnat att tänka om och satsa i år också för att det är försvarbart rent företagsekonomiskt, oavsett årets resultat.
Örebro 'D.O.
2012-01-26 17:28
Vet hur det går att länka till filmer upplagda på Facebook, Haddad laddade för 45 min. upp en riktigt rolig video från omklädningsrummet med dansmoves av Kush, Josef och Tomer :)

Prova med den här länken:
http://www.facebook.com/photo.php?v=10151211961005153&set=vb.637655152&type=2&theater
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2012-01-26 17:26
Har ni glömt Grahnen? Slutbarrat eller inte ett jota om dä!
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-26 17:00
Jag tror att de flesta kan vara rörande överens om att Janne K gjort ett mycket bra jobb för ÖSK på marknadssidan. Ett problem som jag ser det är att jag har en känsla över att Janne är väldigt mycket VD över just marknadssidan men inte så mycket VD över den sportsliga sidan. Iaf inte den ledare han borde vara. Såvitt jag förstår borde han väl vara VD över hela verksamheten. Och som Pelle Blom sa så har Janne uttryckt "Att han inte kan så mycket om fotboll". Han kan ekonomi.

Kruxet är att marknad är beroende av sportsliga framgångar medan det sportsliga är beroende av ekonomin. Det går hand i hand men agerar som lite av egna självständiga väsen.

Örebro Bastard on Parade
2012-01-26 17:00
Någon som blir förvånad över att Cabrera är inblandad i en sådan soppa?

"Förre Djurgårdsbacken Patrik Haginge är påförd ett skattetillägg på över 1 miljon kronor för agentarvoden och pensionsförsäkringar, men han tänker inte betala.
– Enligt mig handlar det bara om pensionsförsäkringar, jag har inte haft något kontrakt med agenten (Oliver Cabrera). Varför skulle jag betala någon som jag aldrig har jobbat med, säger han och fortsätter.
– Bevisligen har agenten fått pengar från Djurgården, det har inget med mig att göra."
Örebro Marta (hane)
2012-01-26 16:48
Visst bli man ändå rätt stolt över Eyravallen från ovan?
Örebro D. McGrain
2012-01-26 16:32
Klart att omsättningen och ekonomin går ner för 2012. - ÖSK & framför allt sponsorer har nedgång i ekonomin. Poängen är väl att vissa inte ens kan erkänna att det har blivit bättre sen konkurshotet, likaså klubben och fotbollen. Utan väljer att hitta fel el. något som kunde göras bättre, vissa i absurdum och brist på kunskap... Jag tycker mkt har utvecklats (inkl. ekonomin) tack vare styrelse & tränare. Det innebär inte att jag tycker de gör allt rätt, tvärtom.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro #7
2012-01-26 15:59
Men om VD Janne K säger att ÖSK tror på en ökning av sponsorintäkter även detta år (förutsatt att vi gör goda resultat på plan), kan man tro på det??
För mig låter det positivt att klubben fortsätter på den inslagna vägen. Men ni som är skeptiska...vad tror ni?
Örebro Erekovic
2012-01-26 15:56
Saywee 08:24

Ärligt talat var det en felstavning men det blev rätt fyndigt, kan jag hålla med om!

Jag är övertygad om att sådana smeknamn inte kommer passa in på våran huvudtränare när säsongen 2012 ska summeras!

Det här kommer bli ett bra år, jag känner det på mig.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-26 15:34
Haddad: Hoppas vara tillbaka om en månad.
Örebro Dejmon
2012-01-26 15:32
ÖSK har även, som ända lag ihop med Elfsborg, gått plus i driften (dvs även utan försäljningar) de senaste åren. Tror det resultatet låg på runt 4miljoner plus per år de senaste tre åren(?).

Har svårt att se att det ska bli ett sånt katastrofår så man minskar dessa intäkter med 4 miljoner, även om vissa medgångssponsorer väljer att snåla eller satsa på hockeyn istället...
Örebro Matta
2012-01-26 15:26
Vi har gått ifrån en klubb på ruinens brant för några år sedan till det bästa resultatet i klubbens historia! H u r är det möjligt att ha en enda negativ åsikt runt denna nyhet? Det borde vara helt omöjligt - även för en inbiten närking och ÖSK:are. Skärpning.
Örebro D´Artagnan
2012-01-26 15:03
Salt&Peppar //Jo, ekonomin har blivit mycket bättre sedan konkurshotet, det är odiskutabelt.
Har Du funderat på vilka som undanröjde konkursen och satte ekonomi på banan? Det vara ÖSK-Karl och hans kompisar i SI
Örebro Conjuration
2012-01-26 14:25
Walid Atta vore något :)

Dock så är han väl inte realistisk (som vanligt)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-26 14:15
micro_42//

Haha, den filmningen är värd en oscar :).
Örebro micro_42
2012-01-26 13:58
Här kan man snacka filmning av världsklass!!!
Annons: