/fotboll/osk/forum/3040.aspx/fotboll/osk/forum/3040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Salt&Peppar
2012-01-27 14:22
#7 @ 13.21 //

Det är på pricken så jag menar. Bra skrivet!!

Örebro Godzilla Hårddisksson
2012-01-27 14:03
Tror på 1-3 till Sportklubben. Ulf Ottosson försöker bryta matchen genom att springa in på plan.
Örebro #7
2012-01-27 13:46
Dyre Lover//

Det var en chansning som inte gick hem riktigt, men vi har tålamod med grabben. Han kommer stänka in en o annan bomb nästa säsong..bland annat mot er! =)
IFK Göteborg Dyre lover
2012-01-27 13:41
Hej!

Hur går det för Attashkade?

Han var inte så bra ändå eller?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-27 13:39
Armend Alimi ansluter inte för ens nästa vecka till truppen.
Örebro KCMarten
2012-01-27 13:32
ÖSK? Topplag ?

Nä, dä går aaaldrii.

Men ekonomin ser ju bra ut?

Ja, i daa, ja ...

;-)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-27 13:30
Jag drar iväg en tippning till matchen imorgon.

Degen - ÖSK 0-3

Heja världens bästa SportKlubb!
Örebro #7
2012-01-27 13:22
Det var mitt sista bidrag till den diskussionen! Fokus på degen-kross nu! =)
0-5, är det rimligt? =)
Örebro #7
2012-01-27 13:21
Dasa//
Det som står nedan är min åsikt och står således endast för mig, men jag tror ändå att det finns fler som håller med.

Du talar om att vissa är nöjda och andra vill ha det bättre, jag förstår din ståndpunkt men håller inte med till fullo. Jag är nöjd med ÖSK:s utveckling de senaste åren, ja! Men vill jag ha det såhär för alltid? Absolut inte! Du säger att du ska fortsätta klaga så länge det inte är 100 % kanon i ÖSK, fine..det är din åsikt o det respekterar jag. för oss (mig) ser det annorlunda ut. Jag lyfter istället fram de 90 % som ser helt jäkla underbart ut, och hoppas innerligt att ÖSK kämpar för att nå de sista 10 %...Så länge ÖSK säger att de ska nå toppen, så litar jag på dem. Jag menar således inte att man ska vara nöjd med läget, men man kan ändå glädjas åt att 90 % ser bra ut!

Ditt "vissa är nöjda med vad de har och andra strävar efter att få det bättre" är lite som "mycket vill ha mer"..Jag tror inte det funkar i dagens ÖSK. Vi kan inte nå de 100 % på några få år. Bara för att vi hade ett toppenår betyder det inte att vi är ett topplag. Men jag väljer att inte klaga för det, jag lyssnar och läser vad som sägs och väljer att tro på styrelsens ord om "tålamod och långsiktighet". Vi kommer nå dit, snart, tror och hoppas jag! Att sträva efter att få det bättre är en mycket bra inställning, men det krävs tid...enligt mig.

Igår skrev jag om Janne K:s uttalanden i NA, och fick blandad respons..de flesta som klagade menade på att verkligheten och framtiden inte ser så ljus ut. Det är såna uttalanden som är tröttsamma, att man inte får glädjas åt det lilla man har...Ni som är insatta, ni kanske har rätt, eller så har ni det inte. Men vi som är nöjda med att det går framåt, låt oss glädjas, hur naiva vi än är. Respektera att vi tycker det är bra så respekterar vi att ni tycker styrelsen är pest! Framtiden får utvisa vem som har rätt eller fel....I grund och botten så handlar det ju om att båda "sidorna" vill klubbens bästa (bortsett från vissa som verkar ha personliga vendettor mot klubben, <--min egna reflektion), o det är bra, tycker jag, att det finns några som pushar på och kräver förändringar, medan andra hyllar det som finns. Hur skulle det annars sett ut om alla var nöjda eller förbannat missnöjda hela tiden? Förändringar och förbättringar kommer att ske, på ett eller annat sätt.
Örebro kardinal Richelieus
2012-01-27 13:09
I morgon börjar säsongen och äntligen riktig fotboll relaterat till ÖSK att diskutera!!
Örebro Marta (hane)
2012-01-27 12:52
Så länge vi inte är bäst utan protest på varje position ska vi väl fortsätta utvecklas? Och även när vi når dit måste vi ju fortsätta utvecklas för att de andra inte ska komma ikapp.

Wm/ Din elva ser intressant ut. Hur är det med Ahmed? Har han åkt än, eller kan man testa honom på mitten?

Hej Sport!
Örebro DaSa
2012-01-27 12:33
salt o peppar/ Det kan mycket väl vara så att 90% av det som sker inom ösk är kanon. Men så länge som det inte är 100% så kommer jag fortsätta klaga och lyfta fram det dåliga. Men vi är olika som personer, vissa är nöjda med vad de har och andra strävar efter att få det bättre. Hoppas att ösk organisationen tillhör de senare, men det känns inte som det....
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marta (hane)
2012-01-27 12:29
Heja Sport!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-27 12:14
widemarsh//

Jag tror faktiskt att din startuppställning är ganska träffsäker :). Fast jag tror Rama startar istället för Lushtaku.
Örebro widemarsh
2012-01-27 11:59
Tomer
Haginge-Wiktorsson-Wikström-Wowoah
Berger
Saeid-Alimi
Astvald-Samuelsson-Lushtaku

Så ställer ÖSK antagligen upp imorgon, eller inte ;)
AIK Saywee
2012-01-27 11:51
Nej nu skiter jag i detta jidder även om jag jiddrar själv, men det är min åsikt.

När åsikter i inläggen går emot mig, så börjar jag "ropa" på admin, själv hånar jag så mycket jag vill. Är det någon som känner igen sig, om inte, så skit i mitt inlägg eller scrolla förbi.

Vad är det för trams! Skriv något om fotboll istället!

Nu loggar jag verkligen ur, skall träna 25 sprint och se ut en bra plats för raketavfyrning och köpa lite pepparkakor :)

Heja SPORT!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-27 11:47
Anders Wikström är inte längre aktuell för Peking.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-27 11:36
Jag tycker folk ska sluta tjafsa och se fram emot morgondagens batalj istället.

Krossa Degen!

Forza svartvitt!
Örebro jocke.
2012-01-27 11:35
Det råder åsiktsfrihet här och alla får skriva precis (nåja) vad dom vill - men kan vi inte snälla försöka att fokusera på det vi alla är mest intresserade av - ösk, fotbollen, spelarna etc.

Jag tror inte att det är nån som egentligen vill vara gnällig eller hålla på och tjafsa massa, så om vi alla bara anstränger oss lite extra på att fokusera på fotbollen så tror jag att det här kommer bli en mycket trevligare plats för oss alla :) Hur tror ni laget kommer se ut imorgon till exempel?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-27 11:30
Nu har vi inte fått in ett enda nyförvärv på en hel vecka. Hur länge ska ÖSK plåga oss med denna eviga väntan på nya spelare :).

Abstinensen är total :).
Örebro Salt&Peppar
2012-01-27 11:30
D´Artagnan//

Nej det är inte åsiktsfriheten som jag har problem med alls.

Åsiktsbekämpningen. Det tynger ner åsiktsfriheten.
Örebro D´Artagnan
2012-01-27 11:26
Salt&Peppar// Detta är exempel på en nedlåtande attityd från dig:
"Vet du att det är skillnad på exkludera och uttrycka?"
Ska DU bestämma vad man ska skriva om???

Örebro D´Artagnan
2012-01-27 11:23
Salt&Peppar // Det verkar som Du har problem med åsiktsfriheten. Detta sprider DÅLIG stämning
Örebro Salt&Peppar
2012-01-27 11:20
D´Artagnan//

Det handlar mer om att exkludera varje positiva ordalag om Ösk och dess anställda.

Vet du att det är skillnad på exkludera och uttrycka?

Örebro bison
2012-01-27 11:19
Nu är det väl ingen som har sagt att man ska exkluderas från forumet, det är ju inte som forum24 ;)
Däremot är det ganska tröttsamt att mötas med svaret: Du jobbar väl på kansliet, om man råkar skriva att man inte tycker att Sjögren är fullständigt klapprutten.
Örebro D´Artagnan
2012-01-27 11:12
D. McGrain, Guldtass, Salt & Peppar.// Ni sprider dålig stämning genom att vilja exkludera vissa ÖSK medlemmar och supporters från forumet.
Vill Ni att man måste hylla ledningen för att få vara ÖSK medlem också? Då behöver vi inte rösta på medlemsmöten heller !!! Ska vi köra ÖSK:s variant på Nordkorea? eller räcker det med en Nordkorea variant på forumet?
Var ska Ni själva och alla andra ta vägen med spelarkritiken efter matcherna när AS börjar? Eller är det bara ledningen man inte få ha synpunkter på? Ska man inte få ha åsikter om laget spelar dåligt? Åsikter om spelarnas insatser?
Örebro Salt&Peppar
2012-01-27 11:02
Svartvitt forever//

Okej, på dig låter det som att Blohm, Krona, Nordahl bara utdelar kritik mot ösk. Har de sagt att Sjögren inte duger? De säger också bra saker om Ösk. Vart har du alla spelare som nämner Ösk och organisationen i positiva ordalag? Vi har mängder av dem. Vart har du alla som hyllar tränarna? Det har gjorts många gånger det också. Nordin har gjort det. Alvbåge har gjort det. Många har gjort det. Vart är alla journalister och kritiker som hyllat Ösk?

Nej sånt ska inte få fäste här. Det är tydligt. Det mals över av klicken.

Den lilla klicken som snabbt "rättar", kör över folk som säger positiva saker om organisationen. Det är aldrig en öppen diskussion. Den är alltid riktad att trampa ner positiva ordalag om Ösk. Det händer hela tiden.

Varför körs alltid alla posivita ord över som om de aldrig existerat. Som att de inte finns. Som om aldrig spelare sagt bra saker om tränare och ledarstab. Som om aldrig Blohm eller Nordahl, spelare eller folk omkring aldrig sagt att Ösk har varit duktiga?

AIK Saywee
2012-01-27 11:01
Don´t let me be misunderstood ...

Vill bara förklara ytterligare lite kring mitt inlägg 10:02

Jag tycker liksom många fler här, att det är kul med rykten och att olika nic beskriver vad de uppfattar bakom kullisserna, det är verkligen inte det jag hakar upp mig på, utan mest det som Marta försökte antyda, "vad var det jag skrev"-mentaliteten, den tycker jag bara är fånig, men hittils är det väl ingen som skrivit detta, i år alltså? Dvs de som vill vara först med gissade eller felaktiga eller sanna framtida händelser ...

Dessutom märker jag att många läser dåligt och att många (även inkluderande mig) skriver otydligt, jag skall försöka bättra mig, men kommunikation är svårt.

Men som skrivet, jag gillar när olika nic gissar och "vet" vad som skall hända, det är ganska förhoppningsfullt och kul att spekulera, men det knepiga är att klubben inte riktigt verkar veta vad som skall hända :)

PS pemo, lyssna på Eric Burdon i (Lugano 2006) eller (live 1990)

Rasta :)))
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-01-27 10:59
Betalade abonnemanget idag. Känns lite som att köpa grisen i säcken men jag håller med OU det måste bli bättre än förra året.
Vi ses på Kungen och sektion E även denna säsong!
Örebro #7
2012-01-27 10:59
Vill bara tillägga att jag inte tror att alla som säger något om att den ena eller andra är klar snackar skit. Jag är fullt medveten om att en handfull personer här inne har den goda insynen som de säger sig ha...problemet med nyförvärv är att det oftast inte klaffar på en gång. Det är en långdragen process som kan ta flera veckor, trots att man anser att en spelare är så gott som klar. Utan att gå in på vilka faktorer som spelar in (då jag itne har en aning om det) så är det nog därför Sjögren alltid väntar tills allt är klart, innan han tillkännager något.
Annons: