/fotboll/osk/forum/3034.aspx/fotboll/osk/forum/3034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Salt&Peppar
2012-01-28 18:00
ÖSK Fans//

Utan att veta, så tror jag den bäst bevarade hemligheten är Osiako.

Där kanske Ösk lyckats hålla tätt på alla håll och kanter?

Hoppas. :)
Örebro ÖSK Fans
2012-01-28 17:57
Lennart dementerar totalt att ÖSK och Göteborg är överens om Nordin, enligt fotbollskanalen..
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-28 17:56
Sjögren förnekar att Nordin slutförhandlar med IFK GBG.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-01-28 17:55
Det kommer ges tillräckligt med info kring Nordin inom sin tid. Svårt för han att uttala sig u nuläget.
Örebro ÖSK Fans
2012-01-28 17:38
Brädan

Nordin ut

Grahn, Bamberg,Torlak och Osiako in

Hoppas!

AIK Saywee
2012-01-28 17:34
Royboytoy, 17:14.

jädra intressant och ett mycket bra inlägg att diskutera, visst är det som du skriver!

Många spelare, fans, medlemmar och ev publik funderar nog på vad Nordin tänker göra och vilket lag han kommer att spela i 2012.

Han "verkar" inte veta själv?

Men det är klent att agera som han gör, kräva nytillskott innan han skriver på (2011), giganterna lämnar, men Sixten skriver på, då helt plötsligt tycker Nordin att det är perfekt med fem år, given i startelvan och troligtvis skaplig lön, oavsett det hemliga beloppet.

Nu fortsätter lallaren att garva åt oss tillsammans med sin hjärtlöse kompis Alven, som om att inte vi fattat hur viktig kommunikationen är i dagens samhälle och framtida förhandlingar.

Fy sjutton vad tråkigt att inte Sixten, ÖSK, sponsorer och supportrar i god tid och i lugn och ro kan hoppas på en färdig, samspelt, fantastisk startelva och spelartrupp som kan gå för guld :(

Men jag ger banne mig inte upp, det måste bara ske, ett SM-guld alltså :)))))
Örebro Svartvit sen barnsben !
2012-01-28 17:24
//Saywee Mycket intressant fråga. Tror Anttonen kan få konkurrens från Wiken... Kanske kan även Astvald kliva fram under säsongen och visa hjärta ?
Postat via SvenskaFans-appen
IFK Göteborg Royboytoy
2012-01-28 17:14
NORDIN måste bestämma sig.

De här tär på hela ÖSK truppen, att han ska dalta fram och tillbaka.

"Pengar, pengar pengar, ge mig pengar"

Girigheten är helt otrolig dessa dar. Det här förstör truppen inifrån, truppen vill ju veta vilka som satsar på ÖSK och har ett HJÄRTA!

ÖSK kommer göra en kanonsäsong och nu har klubben visat att de satsar, så nu kan inte Nordin skylla på nånting.

Örebro DaSa
2012-01-28 17:11
Bulten/ Alla lag har en spelare som anses sämst, såklart man vill av med den sämsta för att få ett bättre lag:) Läste na imorse och där verkar det som wiktorsson skall spelas in på vänsterbacken. Det tolkar jag som att en etablerad mittback är på väg in som komplement till wiken och att wiktorsson kommer vara backup till wovven och mittbackarna. Jag tycker det låter bra, ett starkt mittlås och lite konkurrens om vänsterbacken.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-01-28 17:02
Brädan, jag vet inte vad Robben skrev, men jag lovade att dra av en raket om du fortsatte att skriva här, dvs, att inte ge sig för pöbeln eller de som vill hämma åsikter och "ropar" efter admin när åsikterna inte kan delas.

Tomtar och troll kanske finns ändå, vad vet jag?
Örebro Brädan
2012-01-28 17:01
Sagt det typ 1000 gånger men Samuelsson kan bli en sensation!
Örebro Brädan
2012-01-28 16:57
Robben
Det du skriver är så rätt.
AIK Saywee
2012-01-28 16:55
Vilken spelare i ÖSK´s spelartrupp tror ni har mest hjäta för laget, när Allsvenskan 2012 startar och truppen är klar då?

Jag känner nog mest för Patrik Anttonen, men vet inte, det kanske bara är en lurig känsla?

Supportrar, fans och i viss mån publik och medlemmar har oftast starkast känsla och hjärta för en klubb, vilken som helst.

De som avlönas, spelare, kanslister, styrelseledamöter, med flera, har mer eller mindre hjärta för klubben, eller inget alls, det är plånkan som styr, och jag tycker inte det är speciellt konstigt, behöver bara gå till mig själv.

Tråkigt men sant?
IFK Göteborg IFK Götet
2012-01-28 16:53
ernot: Jag tror inte du ska dra alla blåvita fans över en kam då åsikterna om Gerzic varierar bland supportrarna. De som inte ville ha honom för en vecka har nog knappast ändrat sig nu. I dagsläget tror jag merparten av de forumaktiva håller Farnerud som en bättre värvning.
Örebro Osvaldo
2012-01-28 16:51
En spelare är väl inte bättre än sin senaste match. Och om en spelare har underpresterat i en hel säsong (alvbåge) är det väl rimligt att spelaren har ett dåligt förhandlingsläge. Tycker även en försäljning av Nordin är rimlig utifrån det resonemanget, men där givet hur bra betalningen är. 

Skattefusk öppnar plånboken och fyller på med spelare som riskerar ha passerat zenit. Det är en strategi vissa klubbar har råd med. Sportklubben är inte en av dessa.

Däremot stör jag mig på alvbåges kappvändning. Att inte få som man vill i en förhandling och sen gå ut och gnälla på gamla klubben är inte snyggt på något sätt. Kan konstatera att det iofs är ett genomgående beteende i landets vidrigaste klubb, så han har nog hamnat rätt...
AIK Saywee
2012-01-28 16:48
*Mackan*, det kan förstås varit så att BA var uppbokad, men enligt jiddertidningen hade Werner pratat med någon om att hitta en "annanstans", men det gick inte att ordna med så kort varsel, vilket jag kan förstå, eftersom det inte går att ordna sådant med så kort varsel, polistillstånd alltså.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-01-28 16:47
Nu när Nordin blir klar för IFK GBG så hoppas jag att det smäller till och nyförvärven strömmar in.
Örebro ernot
2012-01-28 16:43
har skattefuskfansen vänt igen nu och hyllar nordin? va ju ett jävla dramaskri när det snackades om att han krävde för mycket lön! aja fotbollsupportrar är väl lika bra på att ändra sig som fotbollspelare uttrycker hjärta för sina klubbar :)
Oddevold *Mackan*
2012-01-28 16:36
Japp, all heder åt Nordin. Okej, givetvis tråkgit att vi blir av med en klassplelare och en (i mitt tycke) fantastisk person som det varit ett nöje att lära känna. Att han kritade på ett nytt femårskontrakt med klubben för att den skulle få pengar i stället för att vänta ett halvår och stoppa ett helt gäng miljoner i egen ficka tycker jag säger en hel del.

Nu återstar bara att se hur ÖSK kan fylla hålrummen på miiten. :)
Örebro Robben 82
2012-01-28 16:30
Någon här som har koll på hur det är med Anttonen och Hadda? hur långt har dom kvar innan man kan räkna med dom?

Ösk Fans/ Klart man vill ha klart med spelare så fort som möjligt men jag tror att så fort det blir klart med Nordin så kommer det att hända grejer,sen tror jag stenhårt på grabbarn från Degerfors, plus att jag hoppas att vårat Makedonska nyförvärv kan vara ett fynd ( 60 matcher i Kroatiska högstaligan är bra)

Örebro Brädan
2012-01-28 16:24
Nu kommer det hända saker. Lycka till Nordin i din framtida karriär.
Örebro kubajonte
2012-01-28 16:20
Bulten Bo offer och offer . Tycker snarare det är bra att fans vågar vara kritiska mot laget det har i hjärtat. speciellt då dessa mobbningsoffer har gjort sig förtjänt av ( iaf enligt mitt tycke) av den kritik dom får utså Näfver. Hade långa perioder med ingenting undertiden han spelade i ösk samt att killen. var inte den trevligaste (hör inte hit men iaf ) Nordback , Wowoah har ju inte direktt haft mycket drev efter sig direkt dock så stod Wowoah framförallt som spelade förra säsongen till stora delar till skillnad mot Nordback för många svaga defensiva insatser. Men visst det är så för alla spelare. Dock så varför jag är extra kritisk till haginge är främst för att jag aldrig tyckt det var en bra idé att Ösk tog tillbaka honom, Då jag inte förstår vad vi ska med DIF reject till. killen är en skugga av den spelare som fanns 2008. och flera med mig anser att han är en onödig lönetagare i sportklubben och med nuvarande form borde lånas ut till en superettanklubb istället.
Tackar det var min åsikt i det hela
Örebro Bulten i Boo
2012-01-28 16:10
Så det är Haginge som utsetts till årets mobbingoffer här? Det är så sorgligt, bland de s k fansen tycks det vara oundvikligt att någon eller några ska förföljas varje år. Namnen har varierat över åren, men lika osmakligt har det varit varje år oavsett det varit Fredrik Samuelsson, Fredrik Nordback, Näfver, Kihlberg, Wowoah, osv, osv det handlat om. Jag kan aldrig få in i mitt huvud hur man anser sig stötta sitt lag genom att förfölja vissa spelare!? Förklara gärna den som förstår.
Örebro jensa_2
2012-01-28 16:00
Nu får vi hoppas de händer lite inom Ösk oxå ;)
Örebro Harry Cripps
2012-01-28 15:58
Tack för kaffe, Jensa_2.
Örebro jensa_2
2012-01-28 15:57
Gerzic slutförhandlar med IFK Göteborg

IFK Göteborg och Örebro är överens.

Enligt källor till Sportbladet slutförhandlar Nordin Gerzic nu med ”Blåvitt”.

Mittfältaren uppges bli klar inom kort.

För tio dagar sedan berättade Sportbladet att Örebros Nordin Gerzic var nära en övergång till IFK Göteborg.

Nu är Örebro och ”Blåvitt” överens om mittfältaren. Enligt källor till Sportbladet ska Gerzic just nu slutförhandla med ”Blåvitt”.

Mittfältaren uppges bland annat ha besökt Kamratgården under gårdagen.

IFK Göteborg är på läger i Copa del Sol och det blir nog tufft för Gerzic att vara med under det träningslägret.
Oddevold *Mackan*
2012-01-28 15:57
Tyvärr tror jag att Behrn Arena var uppbokad så det gick nog inte bara att flytta matchen hit..

Skall bli oerhört intressant att se vilket mittfält vi mönstrar mot Åtvidaberg den 2:a aprlil. Att Berger är en av de tre känns ganska givet, frågan är också hur pass bra vår nye makedonier är. De flesta som sett honom i träningar verkar vara rätt så imponerade. Det bådar gott!

Forza ÖSK! :)
Örebro jensa_2
2012-01-28 15:55
Ifk Gbg och Ösk är överens
Gerzic uppges vara klar inom kort.
IFK Göteborg -micca-
Sorry! Fel sida ;)
Örebro Bulten i Boo
Såg att Degerfors-matchen blev inställd. Konstigt att den inte kunde ha flyttats till BA. Men, jag kanske slår in en öppen dörr? Kanske den saken diskuterats till leda här redan? Orkar inte scrolla. Hur går det med Wärle Travel nu då? Konkurs?
Annons: