/fotboll/osk/forum/3017.aspx/fotboll/osk/forum/3017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-02-02 12:09
Saywee/ Den här länken är från officiella.
AIK Saywee
2012-02-02 11:55
Brädan, Insatt, eller någon från kansliet eller någon svartvit avlönad som vet något om de svartvita ambitionerna ...

... jag vill få klarhet i en fundering eller en fråga, som jag inte helt kan släppa och haft sedan jul.

Handlar det om att ambitionerna skall nås INNAN eller SENAST 2015?

Kan någon kommunicera vad som gäller någonstans !!!

OBServera att detta inte är ett grinigt inlägg, jag vill bara veta hur många år jag har kvar till firandet, men det kan ju natuligtvis ske mycket tidigare :))

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Lekiller
2012-02-02 11:51
Eller så betyder Alimi berg på albanska?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Svartvitt forever
2012-02-02 11:49
Apropå ingenting, kom på att jag gärna ser ett A-anfall i år: rAmA, hAddAd, AstvAld, samt ett Bergfast mittfält, BERGer, banBERG, vet inte ifall Alimi betyder berg på albanska. Edit. Tack Lekiller.

Hoppas mycket på Haddad i år, snacka om att vara revanschsugen. Hoppas verkligen att inte den här skadeperioden har tagit för hårt på hans psyke, luttrad som han ju är. Hoppas också mycket att Astvald tar klivet i år. Vi vet redan vad han kan, måtte han också komma till sin rätt.
AIK Saywee
2012-02-02 11:20
Marta, 11:09,

klent i så fall att kalla honom svikare, jag är bara glad att vi kan bygga ett nytt och bättre härligt guldgäng, det är på tiden, sedan 1908 !!!!!

Hoppas bara att Sixten kan fixa detta, han har en hel säsong att visa vad han går för, trots att han inte alls gillar när det är rörigt :)

Jag har tänkt om, kan bli klassad som terrorist, man bränner inte av fyrverkerier i närheten av kraftverk ....

Heja SPORT, snart firar vi 2012 års väg mot guldet, senast 2014 :)))
AIK Saywee
2012-02-02 11:11
Pat, har du någon kompis som kan scanna sidorna och leverera, själv skall jag snart ta en promenad i den underbara staden och solen skiner :)

Allt är klart och Svartån är vit av is från min utsikt :)

FORZA SVARTVITT !!!
Örebro Marta (hane)
2012-02-02 11:09
Saywee/ Jag minns minst ett 10-tal som skrivit det, men orkar inte scrolla för uthängning av dessa. Manar bara till eftertänksamhet. Du är inte inkluderad. Varje inlägg som antyder att han är en svikare får även mängder av tummar som väl inte alltid kan ha varit manipulerade?

Så du förväeriar i Örebro alltså. Trodde du skulle tända på, på västkusten?
AIK Saywee
2012-02-02 11:06
I denna "bedrövliga" och fåniga och jiddrande Nordin-såpa, undrar jag lite över vilka som ansåg, eller ansett, eller fortfarande anser att han är en svikare?

Jag kan inte komma på någon som skirvit att han är en svikare en förrädare, själv anser jag att det är totalt fel ord, svikare alltså, det handlar nog mer om pengar, inte svek, och inte klubbhjärta, det är dagens snabba kommunikationssamhälle och möjligheter till pengar som regerar, eller vad kan det vara?

Eller som det står i dagen pappers-NA

"Behöver en ny utmaning"

Den trodde han inte att han kunde uppnå i ÖSK, vilken lallare ...

Jag är bara glad att han genererat pengar till ÖSK och Rynninge, för han levererade ju inte speciellt myclket förra svartvita säsongen.
Örebro 36310099B
2012-02-02 11:02
ÖSK framstår mer och mer som "schyssta-klubben", vilket jag tycker är ganska bra marknadsföring gentemot andra spelare.

Kolla på Kim Olsen som ÖSK släppte ganska enkelt till danmark pga hans familjesituation, eller det faktum att det aldrig är tal om avstängningar på spelare (läs Bedoya, Almebäck, Porokara) som inte förlänger kontrakten och nu den senaste dealen med Nordins 5-års kontrakt där man lovat att släppa honom om ett bra bud kom.

Jag tycker det visar på att ÖSK är en klubb där man som spelare inte blir behandlad som en handelsvara utan som människa vilket aldrig kan vara fel!
Sverige Pat
2012-02-02 10:45
Sawyee - endast i pappret? Hur gör man som exilare? :-(
AIK Saywee
2012-02-02 10:43
Farside, 10:19.

Välkommen hem från Egypten :)

Det som hänt hemma, av vikt är att Bamberg är ÖSK´are och att Nordin är blåvit.

Vänliga veckan pågår på detta forum och på lördag 22:22 smäller det av över staden, nyförvärvkeri :)

Vill inte dra in negativism, men det som nyligen har hänt i Port Said, är tragiskt, men det handlade väl för Guds skull inte om fotboll, utan om något annat obegripligt hat, jag blir så besviken och förbannad över att sådant skit skall hända :(

Låt alla glada och goda fotbollsupportrar som miste jordelivet, vila i frid, jag tänker på deras anhöriga, varför skall sådant ske?

Love, Peace and Respect !!!
Örebro Marta (hane)
2012-02-02 10:41
Farside/ Mycket... och tänkvärt för de som snackar om svikare.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-02 10:29
Saywee //Har för mig att ÖSK köpte ut Rynninge i samband med att Nordin förnyade kontraktet? Vill minnas en summa runt 400 000 kr. Fast man kanske inte köpte ut allt då?
Örebro Andy King
2012-02-02 10:27
I morgon får vi nog svar angående Grahn!
Vi behöver en profil så jag röstar på Grahn.
Örebro Farside
2012-02-02 10:24
Fint på nå vis
Örebro Lekiller
2012-02-02 10:22
Sjögren i dagens NA: "vi söker en bra ledare med en bra karaktär" Utesluter inte herr Grahn sig själv på dessa punkter??
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Farside
2012-02-02 10:19
Hemma ifrån en välbehövlig semester i Egypten nu.
Jag orkar inte scrolla igenom 1 veckas inlägg utan frågar istället.
Är det fortfarande Grahn vi väntar på? Huset som ÖSK letade , var det till honom?
Vilka backar diskuteras?

För övrigt , jätte trevligt med Bamberg! HÄRLIGT!

Och just det , hur går det med Paulinho?
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-02-02 10:17
Pat // Köpte inte ÖSK ut den ursprungliga klausulen? Har för mig RIK hade 30-nånting procent på vidareförsäljningen men att ÖSK gav en kontant betalning till RIK för att få denna procent nerskriven/borttagen?

Lite osäker på exakt hur det förhåller sig men det var nånting i den stilen.

En annan fråga som ingen tagit upp(jag är en lat scrollare så möjligt det ligger betydligt längre ner..:)

Men Rama som offensiv MF i en Nordin roll?
Jag tokdiggar ju honom ute på sin vänsterflank men jag är samtidigt nyfiken på hur han skulle fungera i den centrala rollen, hämta boll, komma rättvänd centralt...
AIK Saywee
2012-02-02 10:10
Ytterligare en pappersnyhet från NA.

"Nu blir RIK rikare"

Jag gillar att idrottsstadens klubbar får ta del av Gerzic´s flytt till staden och klubben han inte alls gillar ;)

Finns bara vinnare, Rynninge IK, Nordin själv, Örebro SK, Skatteverket, Alven, Kubanerna, Saywee, Stahre, med flera med flera .....

Pengar till Rynnninge :)
AIK Saywee
2012-02-02 10:05
I dag är det mycket läsning i pappers-NA.

Vet inte om det är bara vanligt mediajidder, men efter rubriken

"Boström kräver en ersättare"

kommer i fet stil

"ÖSK-tränaren Sixten Boström har sett sitt silverlag från 2010 falla samman bit för bit.

- Det är inte bra på nåt sätt. Nu när Nordin försvinner behöver vi en ny mittfältare, säger han"

Jag vet att det är en vänlig vecka, men som optimist finns ändå en liten gnutta oro i min svartvita själ, och det handlar nog mest om, ifall våra tränare kommer att orka med "röran" (=förändringarna) även om det för mig kan ses som riktigt positivt?

Men det blir ju nästan ett nytt lag, som skall lära sig Sixtens tankar och idéer, och jag hoppas att det inte bara är trivseln som förbättrats, utan att även den interna kommunikationen mellan spelarna och tränarna, kommer att fungera utmärkt, för detta är ju en oerhört viktig "länk" och framgångsfaktor när vi nu skall förverkliga ambitionerna, SENAST 2014 :)

Heja SPORT, GFG !!!
Sverige Pat
2012-02-02 09:54
Dudleys - menar inte att ifrågasätta din info eller din källa, men jag vet att Rynninge inte satt i skiten när NG såldes. Runt 2002-2003 var föreningen konkursmässig igen. Därefter tog man sig dock med näsan över ytan.

Något år innan NG gick till ÖSK ville en superettaklubb köpa honom och då låg förhandlingsspannet på 350k-500k.

ÖSK fick slanta mindre, men med en större klausul. Det är vad jag hört från "säker källa", och det skulle inte vara den första transfern liten klubb->stor klubb där man gjorde så.

Sen verkar ÖSK som sagt förhandlat ner/bort klausulen, men jag antar att vi aldrig får veta detta.
Örebro gatutsio
2012-02-02 09:51
undrar vem det kan tänkas bli
AIK Saywee
2012-02-02 09:40
KCMarten 09:24,

kan bara som vanligast instämma i dina textrader :)

Tänker lite speciellt på ditt femte (Edit tjötar) stycke, för det är inte omöjligt att sådant kommer att hända, att Alven bänkas alltså?

I ÖSK var John Alvbåge totalt ohotad som förstemålis, vilket inte är något att orda om, för han var helt enkelt det bästa, man kunde använda sig av.

I AS 2012, har IFK två bra, likvärdiga (?) målvakter, och Alven har redan visat på sin tavelkonst, ingen bra start kanske, men om han inte behöver slita ut sig, så kanske det finns tid över till twitter, blogg och jidder ;)

Sådana där spelare som ägnar mer tid för att få medialt fokus, än att fokusera 100% på det jobb de har bra betalt för, imponerar inte alltför mycket på supportern Saywee.

Jag är mycket nöjd, med ÖSK´s målvaktssituation 2012, där finns två mycket bra fokuserade målvaker, konkurrens och trivseln verkar återkomma i klubben :) Dessutom är vi inte speciellt sårbara om det skulle bli en avstängning på "den sista utposten" eller, Gud förbjude, någon skada.

FORZA SANKAN och TOMER :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro KCMarten
2012-02-02 09:24
Nu när Nordin försvinner så öppnar ju det möjligheter vi inte hade när han var kvar. Eftersom vi värvat Alimi och Bamberg så tycker jag nog att vi är på rätt väg. Alimi i kombination med Rama skall bli intressant att se eftersom de kan kommunicera bättre. alimi pratar väl också Albanska eftersom hans föräldrar är Albaner.

Det ska också bli intressant att se Bamberg. I min värld är det en kanonvärvning och jag är övertygad om att han kommer göra en hel del avgörande poäng.

Detta i kombination med en Berger som lyfter sig en nivå till så har vi egentligen redan idag ett mittfält som kan funka. Fast en komplettering av en etablerad spelare skadar inte. Då gärna Farnerud eller Osiako. Om Grahn kommer är jag rädd att Berger blir bänkad och det vore inte bra alls. Då ser jag hellre Osiako i truppen. Gärna med Saied som breddspelare på mitten.

Summa summarum så ser inte situationen så mörk ut idag även om nordin har gått till blåvitt. Nordin anno 2011 är redan ersatt med råge.

I övrigt så skall det bli intressant att se Alvbåges mediakommentarer ang Stahre när det går upp för honom att han återigen kommer hamna på Blåvitts bänk..
AIK Saywee
2012-02-02 09:14
Har läst igenom lite inlägg sedan i går eftermiddag och ser att "VV" fortfarande fungerar :)

Kul att vi visar att vi kan orka med varandra som suportrar av samma lag!

ÖSK-Kalle, 21:05,

Såg att du hade synpunkter på Anders Karlsson´s spel med fötterna och funderar på om han inte är lite hjulbent, dvs lätt att tunnla?

I övrigt är jag fortfarande jätteglad och tilhör de som ...

- inte vill ha hit Grahn, utan något bättre och billigare i mittfältet

- gärna byter ut Nordin, bland legendarerna i vänsterspalten, mot någon som mer förtjänar denna plats

PS jag har planerat om mitt framtida befinnande och brassar nog av nyförvärvkeriet över den vackra idrottsstaden på lördag kväll 22:22.

Heja SPORT !!!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-02 08:54
Tycker inte heller man kan jämföra Bamberg med Nordin. Helt olika spelartyper. Ska man titta rollmässigt så ligger väl Makedoniern närmare till hands för att ta över Nordin offensiva roll. Makedoniern tycker jag inte heller är riktigt lik Nordin utan det närmaste jag kan tycka han kommer, baserat på de få klipp jag sett, är väl en Lars Larsen typ.

Sen hoppas jag innerligt fortfarande att ÖSK skaffar en deff på mitten med attityd och sedan flyttar ut Bamberg som högerforward. Då öppnar det för att fortsätta utveckla Berger på mitten samtidigt som ÖSK får poängspelare på båda kanterna. Och forwards skall väl göra poäng eller? Två mål per säsong typ, tycker jag är underkänt för en ytterforward

Jag har accepterat försäljningen av Nordin. Men klarar absolut inte att se de olika bilderna/presskonfarna med han i deras tröja. Har inte tittat på ett smack. Uuuuuuurk!!
Jag ryster i hela kroppen och känner ett illamående med tanke på att se den bilden.
Örebro D´Artagnan
2012-02-02 08:50
707 // Man kan också fundera på Sköldmark roll kontra agenten. Vem sköter försäljningen. Det viktigaste för Sköldmark borde vara förhandlingen med klubben, inte själva säljet.
Örebro 707
2012-02-02 08:27
För att tänka lite företagsekonomiskt igen så vill jag prata om värdet på våra spelarförsäljningar.

Vad jag förstått är väl Magnus Sköldmark heltidsanställd för att sköta just spelarförsäljningar. Han har varit anställd i ett par 3 år om jag inte missminner mig och under de åren har vi mer eller mindre sålt 3 spelare om man bortser från Kim som vi släppte pga personliga skäl.

Bedoya var vi ju mer eller mindre också tvingade att sälja för att inte få en penning för honom.

Med det i beaktande så måste vi väl ändå fundera på om Sköldmark presterar. Om man har en person vars huvudsysselsättning är just försäljningar så tycker jag vi kan kräva mer. Jag tror att Sköldmark kostar mer i löner, skatter, avgifter, resor och annat än vad vi tjänar på affärerna.

Sedan förstår jag inte hur ni kan jämföra NG och Bamberg. NG bidrog med så mycket mer i klubben än mål och passningar. Om han inte hade spelat som han gjorde hade vi aldrig gjort ett så bra 2010.

Jag tycker att NG var mer värd för oss än de 7-8 MSEK som vi fick betalt men jag förstår att andra klubbar inte ville betala mer.

Örebro Bulten i Boo
2012-02-02 08:17
Gud och Håkan Sandberg
Örebro Bulten i Boo
2012-02-02 08:12
Kalle o Wille// Avdelningen nostalgi: Ludvikasonen Håkan Sandberg var ett rundningsmärke på mittfältet det året ÖSK senast spelades ur allsvenskan, 1978. Långsam och orörlig. Jag hörde då läckor som sade att Thomas Nordahl förordade omedelbar försäljning av Håkan innan han blev helt värdelös. Till säsongen 1979 gjorde Tord Grip genidraget att flytta upp Håkan som anfallare ihop med från blåvitt (jo, spelare kan faktiskt gå andra vägen också) värvade lill-Janne Nilsson. De var väl tänkta som ett sorts radarpar a la Ralf Edström/Roland Sandberg. Vad gäller ena halvan av radarparet blev det iaf succé. Håkan vann skytteligan i div 2 norra och efter säsongen 1981 värvades han till blåvitt som ersättare till nr 4 på världslistan, Torbjörn Nilsson. På den tiden var det så att en plats i blåvitts anfall ofta också automatiskt innebar en landslagsplats, så även i Håkans fall. Så istället för att bli såld som "värdelös" ändade det hela denna gång i UEFA-cupguld, landslagsspel och sedermera proffskarriär i Grekland. Så kan det gå.
Annons: