/fotboll/osk/forum/3015.aspx/fotboll/osk/forum/3015.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-02-02 20:12
gatutsio//

Jo, visst är 4 miljoner äckligt lågt, men klart en sådan kille har klausuler. Sedan ÖSK och klausuler. Sjögren sa att det var ett mångårigt kontrakt skrivet med t.ex Astrit, p.g.a klausuler gav han 0:-. Även Nordin hade ju klausul. Så att en stjärna som Rama får gå för hela 4 miljoner är ju ändå ett steg frammåt. Vi får se vad som händer. Sedan kan man ju med fog undra över att Nordin släjv ger nästan samma pengar som Bedoya/Almebäck ihop. Jag får det inte att gå ihop, ändå har vi två avlönade sportchefer som skall sköta det hela.

Min poäng är att de spelare vi säljer är på tok för billiga, annars går de likt Alvbåge och Porokara som bosman, visst Bamberg var billig, ca.2.5 miljoner inkusive signon ryktas det om. Men det spelar mindre roll för mig. Alvbåge, Almebäck, Bedoya, Porokara och Nordin borde givit minst 50 miljoner ihop, inte mindre än halva den summan.
Örebro Marta (hane)
2012-02-02 20:10
För fönstret är väl ff öppet åt väst?
Örebro Marta (hane)
2012-02-02 20:10
MCMarten/ Håller med och funderar i samma banor.

Tänker även till tillbaka på när Lars Larsen hittade Kim som dök upp som från ingenstans. Inget är faktiskt bekräftat kring att de är Grahn som ska presenteras. Att det ryktas om det är väl inte så konstigt med alla skriverier som varit... Kanske är det en dansk bomb som kommer?
Örebro KCMarten
2012-02-02 20:02
En spelare som skall bli intressant att följa är Armend Alimi.

Killen har gjort 60 matcher de 3 senaste åren i Kroatiens liga som är högre rankad än allsvenskan och Makedonsk landslagsman.

Detta är inget nytt, men det har skrivits väldigt lite om honom. Jämför med t.ex Borges som AIK har skrivit kontrakt med som kommer från Costa Rica. Han betraktas som en storvärvning och journalisterna springer snällt med, trots att han f.n dessutom är skadad..

Jag har en känsla av att den spelare vi kommer prata mest om som succévärvning under sommaruppehållet mycket väl kan vara Alimi som Sjögren & Co på något märkligt, i pressen obemärkt, sätt "smugit" in i laget trots landslagsspel och spel i en bättre liga..
Örebro go_osk (Spela Haginge som högerback)
2012-02-02 19:53
Jag tror att ÖSK behöver få in en riktig profil i truppen. Som det ser ut i dagsläget har vi för få spelare som sticker ut. Tobias Grahn kan vara en sådan.
Örebro gatutsio
2012-02-02 19:49
Karl//
Rama säljs säkert allra senast till sommaren och klausuler i hans kontrakt finns det säkert
bara att hoppas det inte ligger så lågt som 4 mille
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
Jag tror det är Grahn som blir NAs nya blogg-stjärna.
AIK Saywee
Eftersom jag strävar framåt och förstår hur viktigt det är för Sixten att alla kan lära sig hans idéer, har jag fortfarande svårt att önska Grahn. Varför kan vi inte få en bättre och biligare spelare, som stannar i många år?

Jag vill ju tro på ambitionerna, som sitter på frysens dörr :)

Heja SPORT !!!
Örebro Valderinho
2012-02-02 19:48
Stämmningen i truppen är toppen, bara mytomaner som är lite efterblivna som inte fattat detta.
Örebro kubajonte
2012-02-02 19:47
Haha = ) härligt med lite liv här. och nu släppte min extrema huvudvärk också. Nä ni som säger Rydström får nog ta ett piller ni med han är en av få spelare med riktigt klubbhjärta och skulle aldrig lämna sitt Kalmar FF för en konkurrerande klubb i AS
Örebro Valderinho
2012-02-02 19:45
Självklart är det Rydström. Enligt Veteranförbundet här, så måste en rullator-spelare ersättas med en annan..
Örebro gatutsio
2012-02-02 19:42
är övertygad att grahn är precis vad ösk behöver för att åter gå mot toppen
fattas nu bara en riktigt bra och snabb mittback

FORZA ÖSK
2012-02-02 19:41
Saywee//

Finns fler bekymmer som är ganska dryftat på ett annat forum. Det har kommit bud på Rama som enbart är värt 4 miljoner. Är medveten om att han är värd minst det dubbla, men med tanke på alla klausuler (Astrit bl.a som lämnade gratis) läser man in ett mönster. Först presentera en "bomb", sedan sälja en stjärna. Nu ser ju inte jag Grahn som en bomb, snarare en som skulle hålla den dåliga stämningen i truppen vid liv.

Detta är inte bra, det är direkt dåligt anser jag.
Örebro kubajonte
2012-02-02 19:35
för övrigt nått måste Grahnen och Mjällby gjort rätt eftersom dom piskar oss år efter = )
ostbåge
2012-02-02 19:33
Klart att Grahn vore kanon! En nytändning som han behöver för att spela den fotboll han kan! Koncentrearar han sig på att spela boll är han en profil som ÖSK behöver! Välkommen Grahn!
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-02 19:33
Kihlberg och Nordback gjorde väl inte så många poäng heller. Inte Bedoya heller när han klev ned på den defensiva positionen. Vi skall nog inte stirra alltför mycket på gjorda mål när vi letar efter en defensiv mittfältare
Örebro kubajonte
2012-02-02 19:32
intressant att "veteranerna" är så emot Grahn. Vad är alternativet då ? på en rutinerad spelare som är stor i käften, Grahn har gjort mycket bra speciellt för Mjällby som han varit en stor orsak till att dom kunnat behålla sin allsvenska plats.
Killen snackar mycket visst. Men behöver det vara Negativt ? Martin Mutumba, Bojan Djordic är också spelare som "snackar mycket" och inte fan är det något negativt med det 2 spelare med attityd som sätter AIK på kartan. Inte rädda för att stå för det dom tycker. Precis som Tobias Grahn nej ni klagar över Grahn, Men när det kommer till saken är alternative magra och detta är en perfekt profilspelare som sportklubben behöver i nuläget. like or not oavsett så är det bara att vänja sig =)
AIK Saywee
2012-02-02 19:30
Robben 82, 19:16,

problemet är bara det att jag inte vet, det är dock en stark önskan att någon bättre och billigare än Grahn ansluter, för jag tror inte att han är bra för klubben och Sixten, ett par år i ÖSK, innan han drar vidare i sin sökan efter mera pengar.

Helt enkelt för många kort och för dålig poängstatistik för att jag skall gilla en sådan slaktare. Nej snälla, låt mig slippa. Det känns som du skriver "börjar se intressant ut". Låt oss inte fördärva gemenskapen, snälla !

Låt mig få vara glad hela veckan ut :)))

Jag hoppas på något bättre, men vem, en bra härförare, Sixten´´ s förlängda arm, en Abgar-look-alike :)

Heja SPORT !!!
Örebro Ösk-Power
2012-02-02 19:27
Värvningen av Grahn är den bästa tänkbara!
Topp 3 av allsvenskans skickligaste passningsspelare.

I denna värvning tillsammans med Berger så får vi en grym balans.
Hans karaktär är en annan sak , men klart grabben har mognat!

Bra besked! In med en ytterligare mittback nu bara
Örebro TommyS
2012-02-02 19:26
Saywee - stort tack, hade nästan gett upp! Min främsta fråga var om Kalle bör spelas in som mittfältare eller kantlöpare.

Över huvud känns det som om ÖSK gör klokast i att fortsätta med den "omvända triangeln" på mittfältet i år, eftersom Berger bör spela men inte passar i en roll alltför långt upp i banan men samtidigt inte själv kan ta Kihlberg-jobbet (anno 2010) som bollvinnare. Efter denna rockad ser jag gärma att Sixten skjuter fram spetsen på triangeln lite, så att det blir en släpande forward (och därmed drar in Rama som inte bör ges något defensivt ansvar central), och flyttar tillbaka kanterna en aning. Vi kan fortfarande kalla det 4-3-3 om Sixten vill men det blir egentligen mer av ett 4-4-1-1. Såhär t.ex:
Tomer
Antonnen, Wikström, Wiktorsson/Ny, Samuel
Bamberg, Berger, Grahn (verkar klar), Alimi
Rama
Haddad

Alimi kan även användas central men funkar säkert som löpare på en kant. Bamberg får verkar ifrån den kant han gillar. På bänken finns

Sankan
Hagge
Wiktorsson (om han inte spelar)/Eidur
Saied?
Kalle eller Yasin
Samuelsson/Atashkadeh
Mackan/Ibrahim/Lushtaku

Är vi hyfsat skadefria borde den uppställningen kunna utmana topp 5, särskilt om vi får in en riktigt bra mittback.
2012-02-02 19:23
Jaha, stämmer det NA skriver om Grahn är jag igen mycket glad för att jag hoppade av som sponsor och tackade nej till ett årskort på en mycket bra plats.

Fattar inte hur de tänker i fallet Grahn? Skulle huvuddelen av publik och sponsorer jubla? Skall nu Berger få sitta bänk? Kan inte fatta hur de tänker, för någon av SSSS måste väl tänka? Är medveten om att jag får skit för detta inlägg från vissa, men Grahn kan ju knappast vara tilltänkt för satsningen på guld inom några år? Tror ledningen återigen underskattat fotbollskunnandet hos publik mm. Bara att hoppas att NA har fel, men magkänslan säger något annat. Antar att man nu säljer Rama och sätter upp Bamberg som ytter. Men tycker inte Grahn har något i vår sportklubb att göra. Vad har han för meriter, mer än att snacka?

Detta känns inte som att klubbledning och tränarpar är zynkade. Enda anledning jag kan se är att Grahn får tränarduon att dra iväg gratis, då kan det vara bra investerade pengar, men så långt har de säkert inte tänkt.
Örebro Valderinho
2012-02-02 19:21
"Jag är lite smått orolig för attt Sixten skulle få svårt att kommunicera och dirigera en sådan kille." Blir så trött på bakåtsträvare...orkar inte besvara ens.
Örebro KCMarten
2012-02-02 19:20
Berger istället för Nordin
Grahn istället för Kihlberg
Alimi istället för Nordback
Bamberg istället för Bedoya

..och slutligen Saied istället för Per J

Tja, det är ett mittfält som kan funka.

Abdulahi lånar vi väl i vanlig ordning ut..
Örebro Robben 82
2012-02-02 19:16
Saywee/ Du vill ha någon mycket bättre än Grahn det låter ju bra men vem skulle det vara? var tveksam till honom tidigare men nu när Nordin för försvunnit tror jag det blir kanon.Börjar se riktigt intressant ut nu!
Örebro KCMarten
2012-02-02 19:14
Samma snack i pressen idag om Grahn som det var runt Nordin dagen innan hans presentation.

För mig känns Grahn klar och endast presentationen återstår. Sjögren och Sixten skulle inte uttala sig så annars.

Grahn har inte varit min favorit, men om han drar på sig ÖSK,s matchtröja så hoppas jag att han motbevisar mitt tvivel med råge och blir den härförare vi så väl behöver.
Örebro Knaus
2012-02-02 19:13
Visar dessutom utåt att det faktiskt kan vara attraktivt att spela i ÖSK, har ni inte tänkt på det heller?
SvenskaFans Sevillista1
2012-02-02 19:13
Nordin Gerzic, stjärnan som lämnade Örebro!

Var detta rätt tillfälle av honom att lämna, sett ur klubbens samt hans perspektiv?

Vad är Örebro fans åsikter om detta?

Var det rätt eller fel?

PS:

Helt orelevant till Örebro men smått underhållande video för er Star Wars fans!

Vad tycker ni om mitt grupparbete för gymnasiet (Länkat till videon) ?
Länktips: bit.ly/xExz1q
Örebro Knaus
2012-02-02 19:11
Vakna!!!

Grahn är den i särklass bästa och det största namnet vi kan få till ÖSK. Fattar inte hur ni tänker...

Eidur Godhjonsen och Pontus Farnerud vill ni ha, men inte Grahn... Kanske dags att man börjar leva i verkligheten...
Örebro kubajonte
2012-02-02 19:10
det är försent nu va att försöka värva sarajevos back ? iom internationella fönstret är stängt
AIK Saywee
2012-02-02 19:06
Inspektör Smack, 18:59,

jag hoppas att primadonnan inte har skrivit på, eller kommer att skriva på!

För jag vill ha något mycket bättre och billigare än Grahn!

Det är tillräckligt föränderligt och spännande rörigt i dagens ÖSK och jag är lite smått orolig för attt Sixten skulle få svårt att kommunicera och dirigera en sådan kille.

Nej tack, ge oss något mycket bättre :)))))

Heja SPORT, GFG !!!
Annons: