/fotboll/osk/forum/3013.aspx/fotboll/osk/forum/3013.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-02-01 09:25
Ytterligare positivism, Bamberg är allround :)))

Spelar där Sixten vill att han skall spela, om Sixten vill att han skall spela förstås? Om Tomer och Sankan är förhindrade för spel, tror jag även att DB kan hålla nollan :)

Mycket välkommen till ÖSK Daniel Bamberg, jag som svartvit OU-supporter, kuban och ÖSK-medlem, kommer att stödja dig i med- och motgång :)

Det kan kanske vara så, att du blir vår härförare?

Heja SPORT !!!
Örebro jocke.
2012-02-01 09:20
- Jag tror att Grahn är en utav de värsta spelarna att möta på planen, därför skulle han vara en tillgång för oss.

- Bamberg känns väl som en bra tvåvägsspelare som till viss del kan ses som ersättare till Bedoya?

- Hur mycket av övergångssumman från Nordin får vi, och hur mycket tillfaller Rynninge?
Örebro KCMarten
2012-02-01 09:19
Saywee //

Vi kanske kan övertala Linderoth att göra come-back ;-)
AIK Saywee
2012-02-01 09:17
Jag vill helt enket få in en, möjligtvis, en defensiv mittfältare, en motor, en härförare, som är bättre och billigare än denne Grahn !!!

MIna förhoppningar och optimism kan ingen ta bort från mig:)))
AIK Saywee
2012-02-01 09:14
ÖSK-Fans, 08:52,

jag vet så väl att du, med flera, önskar Grahn till ÖSK.

Vill bara skriva mina egna tankar, vilka kan vara tokfel eller inte, vem vet?

Grahn är en duktig fotbollspelare.

Grahn drar på sig många kort, onödiga eller dommartabbar?

Grahn har de senaste två åren en poängstatistik som inte imponerar på mig.

Grahn är för mig en spelare som kommer och går, två år i varje klubb.

Grahn, kan "kanske" ha divafasoner för sig, vet inte om han är rätt, nu när man jobbar på gemenskap och trivsel (äntligen), vilket är en betydande framgångsfaktor.

Grahn har mer hjärna för plånboken än hjärta för någon klubb.

Men ÖSK-Fans, att få truppen "snabbt klar" där är vi fullständigt överens, du och jag och Sixten.

Tyvärr har det tagit mycket tid, men min optimism är riktigt stor i år, ändå :)))

Heja SPORT !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-02-01 09:04
får vi in 2 bra mittfältare så Bamberg får spela där han trivs bäst ,så kan jag lova att vi får allsvenskans bästa anfall!

-------Bamberg----------Haddad-------------Valdet----------

ojojojoj!!!
Örebro ÖSK Fans
2012-02-01 08:52
saywee

Bamberg är jättebra! MEN om Nordin nu blir såld så hoppas vi att pengarna vi får för han går till det sportsliga och att truppen blir klar snabbt!

jag räknar med att 2 mittfältare och 1 back värvas in..
AIK Saywee
2012-02-01 08:42
BAMBERG :)))

... välkommen till guldgänget!

Äntligen går en längre dröm i uppfyllelse!
ÖSK-Kalle, ja vi har önskat honom en tid.

Jag väntar bara på ett officiellt meddelande angående Nordin innan jag tycker till om hans klubbtillhörighet 2012. Så är det bara.

I övrigt tränar jag för lördagens avfyrning och känner att det det finns en hel del att fira för vårt lag 2012 och att man dessutom börjat jobba med gemenskap/trivsel i klubben gör mig bara ännu mer optimistisk :)

Massor av trevlig läsning på typ 5 ller 6 sidor sedan jag fällde ned bildskärmen på min laptop i går.

Några bemötanden/reflexioner kring några inlägg

Sekt. E, 20:51,
underbart härligt inlägg, en tumme även från mig :)

´den Oumbärlige, 21:56.
intressant inlägg, många nya spelare på kort tid i laget och kontinuitetsprincipen kanske är på väg bort? Men detta med att spela ihop ett guldlag senast 2014 är ju Sixten och Mosanders jobb i dagsläget, även om det kan tyckas vara lite rörigt. Dagens lag på papperet känns dock mycket intressant, och det kommer flera förvärv?

Jan-Stefan Eriksdotter, 22:02.
beträffande Berger och hans debutsäsong, så är det ju helt underbart. Jag inbillar mig att han kommer att bli mycket bättre än Nordin någonsin drömt om, om man ser till ålder och vad som jämförelsevis presterats vid "samma tidpunkt i livet". Han kanske behöver slipa lite till, men han har faktiskt byggt muskler och han verkar vara oerhört motiverad. Jag tror Berger kan bli något riktigt stort faktiskt :)

Insatt, 22:26,
jag vill inte blanda mig in i diskussionen mellan dig och Marta, utan kanske bara korrigera lite, även om jag tycker att sådant är fånigt och speciellt denna positiva vecka, korrigera alltså.

Framgångarna skall enligt ÖSK´s ambitioner nås INNAN(!) 2015, dvs senast 2014, det är nästnästa år, det tycker jag vid min ålder känns riktigt bra :)

PS ambitionerna sitter uppklistrade på frysens vita dörr, vitt på svart :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Palermo
2012-02-01 08:33
ÖSK Fans

Jag håller helt med. Ser väldigt tunt ut. Vi kan t.ex. inte utgå från att Berger ska klara sig genom en hel säsong utan avstängning... Vad finns då att peta in i stället?

Hagge eller Wirtanen????
Örebro ÖSK Fans
2012-02-01 08:21
Nu är det bara att hoppas att ersättarna blir klara denna vecka, allt annat vore en stor skandal! Nu finns det GOTT om pengar, så att fixa Torlak,Grahn och Mohammed borde vara enkel...

Vi har tappat dessa mittfältare, Kilen, Nordback, Per, Nordin, Paulinho och Erik
och ersatt med en makedon och Bamberg.

Är det bara jag som tycker det ser tunt ut?
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-01 08:16
Godmorgon!

Vänliga/gnällfria veckan dag 3
Örebro Marta (hane)
2012-02-01 07:31
Insatt m.fl/ Visst hade även jag önskat mer pengar och att vi levt upp till mottot "det är slut med försäljningar till konkurrenter".
Men bosmanregler, klausuler, Nordins trivsel, ålder, konjunkturen inom fotboll (som väl dragit ner prisbilden eller iaf hållit den på ungefär samma nivå? även om det är 11 år senare) plus diverse rykten om att summan varit nere och vänt på runt 3 miljoner gör att jag ändå känner mig relativt tillfreds. Därmed inte sagt att Fusk gjort ett dåligt köp.. tvärtom. Nu ältar jag inte detta mer.

Var något av mina inlägg inne och vinglade i negativa marker igår så ber jag OU om ursäkt för detta. Detta blir en bra vecka!
Örebro Grohl
2012-02-01 07:22
Stort av Nordin att skriva på nytt kontrakt i höstas, verkligen! Däremot måste jag fundera på varför ingen vill stanna..
Örebro Grixx
2012-02-01 05:20
Om nu Nordins 5-års kontrakt skrevs så att båda parter var införstådda att Nordin skulle ha möjlighet att gå vidare ganska snart så är det en bra deal.

Nordin ville ge ÖSK en jäkla massa slantar och absolut inte vänta ut kontraktet eller skriva ett kort kontrakt.

Fint om det är så...vem vet?
Örebro kubajonte
2012-02-01 04:36
JGson // Tyvärr håller jag helt med dig tycker det e för jävligt att ÖSK säljer till konkurrerande klubbar, visst om det är nån spelare som inte lyckats riktigt i ösk och går till GIF eller gefle är det en sak. Men sälja till IFK är helt emot klubbens såkallade satsning mot guldet. Sen är väl fakta fakta ÖSK har inte kunnat infria den satsning som Nordin ville ha och det e jättetrist däremot är man oerhört tacksam att han ordnar så ÖSK kan få betalt för han då han kunnat gå gratis. Nej åsikter är annorlunda och härligt är väl det. Jag personligen är en av dom som tycker det e orosväckande att profil efter profil lämnar vår kära sportklubb.
Örebro Conjuration
2012-02-01 03:26
JGson//

Förstår din poäng men det finns andra faktorer...

Dessutom vill inte Nordin lämna Sverige (såvida det inte handlar om Barcelona samt 10 milj/månaden). Det sociala är oerhört viktigt för han, nu har han ändå nära till Örebro, har sin bästis Alvbåge i IFK osv och chans att vinna titlar. Handen i handsken klart han ska ta nytändningen

En jättebra deal för alla parter, finns ingenting att klaga över. Extra roligt att det värvas mellan allsvenskan och att en profil stannar.

Elak pik för övrigt mot Sundsvall, de spelar i AS och har heltidsanställda fotbollsproffs precis som vi ;)
AIK JGson
2012-02-01 02:54
Diverse respondenter/
Det är absolut en summa att vara nöjda över, MEN den enkla anledningen till att ni borde krävt det dubbla är att ni säljer till ett konkurrerande lag i Sverige. Visst fan hade ni kunnat sälja honom för samma summa till ett internationellt lag, ex. norskt eller danskt. Det hade gått att försvara om ni varit GIF Sundsvall, men det är ni inte. Inse det.
Örebro Osvaldo
2012-02-01 02:00
Jag stör mig inte på att Nordin lämnar. Däremot klubben han går till. Hade hoppats att nästa steg i hans karriär blev uppåt.
jonisPersson
2012-02-01 01:17
Gerzic e verkligen iskall hahaha
Örebro ÖSK Fans
2012-02-01 00:45
Han väntade nog in fönstret...Nu är det stängt och den här veckan bestämmer han nog sig...=)
Örebro kubajonte
2012-02-01 00:43
personligen hoppas jag på Grahn. bra spelare stor profil, han skulle ju ha meddelat hur han gjorde nu men har varit tyst så frågan är vart han Barrar nånstans ;) ?
Örebro Bässerwisser
2012-02-01 00:42
Tar Bamberg före Nordin alla dagar i veckan, statistiken talar sitt tydliga språk
Örebro ÖSK Fans
2012-02-01 00:41
jag kommer bara på grahn....`?
Örebro Salt&Peppar
2012-02-01 00:34
Ok ni behöver vi en riktig pådrivare på mittfältet, en Kihlberg. Vem skulle det kunna vara förutom Grahn?
Örebro ÖSK Fans
2012-02-01 00:33
För er som hoppas på Farnerud glöm det!! Vi ska ha in defensiva mittfältare...jag hoppas på Osiako och Grahn nu
IFK Göteborg BlåvittÄngel
2012-02-01 00:06
Gerzic helt klar! Klev av tåget i Göteborg nyss!
Örebro Insatt
2012-02-01 00:03
Jo, det har du rätt i. MFF hade också Zlatan-miljoner. Frågan är då till vilket pris man ska sälja om man inte är tvungen? Till ett högre eller lägre? Det beror naturligtvis på en rad faktorer. Nu finns det emellertid stipulerat i Nordins kontrakt vad som gäller vid vidareförsäljning och då var det vid ÖSK:s kontraktsskrivande med Nordin som det mesta avgjordes. Och vid kontraktsskrivning är det som bekant alltid minst två parter som måste vara överens.
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-01-31 23:57
Förutsättningarna var väl lite olika också. Skoog såldes pga ÖSK:s dåliga finanser.
Örebro Insatt
2012-01-31 23:30
2001 motsvarade 7 mkr en stor del av ÖSK:s hela omsättning. Idag utgör det en begränsad del...
Örebro Insatt
2012-01-31 23:25
Jag har inte sågat Marta eller någon annan. Jag ställde bara en fråga i mitt inlägg.
Kul med de som tycker ÖSK skulle ha dubbelt upp för Nordin även om han inte är värd det, som man skriver. Vem lyckas med sådana affärer? Vi är dock många som menar att Nordin har ett mycket högre värde än vad vi diskuterar nu.
Vad gäller Niklas Skoog och de olika belopp som figurerar i den affären beror det på vad MFF betalade och vad ÖSK fick behålla efter det att andra fick del av pengarna. Om nu antalet miljoner är ungefär desamma 11 år senare så kanske fler förstår Nordins värde år 2012?
Annons: