/fotboll/osk/forum/3010.aspx/fotboll/osk/forum/3010.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-02-01 13:14
Matta, 10:33,

det du skriver i ditt inlägg och det jag hört/läst bakom kulisserna gör att jag hoppas på något betydligt bättre/trevligare/billigare än Grahn, borde inte vara svårt att hitta :)

Har man nu börjat jobba på gemenskap/trivsel i ÖSK, så vete tusan om Grahn är rätt person att kliva in i den "nya härliga röran" för Sixten Boström, som kanske börjar bli lite stressad av så många förändringar?

Dessutom är Grahns statistik inget att jubla över de två senaste åren. Vad får några att tro att han skulle vara frälsaren? Inte vet jag!

Ärligt och positivt menat från Saywee, tänk efter lite ....

Heja SPORT, GFG utan Grahn!
Örebro Andy King
2012-02-01 13:12
Grahn lämnar besked om ny klubb senast fredag!?
Troligtvis via en presskonferens och förhoppningsvis i Örebro.
Örebro Svartvitt forever
2012-02-01 13:11
MH//
Jag kan så här i efterhand förstå varför man inte gjorde en presskonferens med Bamberg. Dels att man (som Eyravallen påpekar) inte ville släppa Nordin utan att ha ett starkt namn att presentera själva. Och eftersom Bamberg är kvar i Norge hade man varit tvungna att vänta med tillkännagivande och presskonferens i flera dagar. Det hade varit sämre ur PR-synpunkt.
Örebro Örebro-SK
2012-02-01 13:03
/Brädan
Snart är Grahn klar alltså :)
Örebro Marta (hane)
2012-02-01 13:02
Blir helt lyrisk av stämningen och nervositeten på Fusks forum inför presskonferensen. Varför kan inte vi ha sådana? Varför ska vi smyga in nyförvärven? Bamberg känns ändå som ett starkt kort. Varför inte skapa mer-intresse genom att ta tillvara på detta? Kanske sitter man i förhandlingar med andra?
Örebro Brädan
2012-02-01 12:57
Snart dags för uppdrag Grahn skning!!
Örebro Ståplats är bäst
2012-02-01 12:50
Grahn har ju provat på den defensiva rollen i Mjällby så varför inte i ÖSK?Är väl Grahn och Saeid som man hoppas på...är Chanko avskriven förresten?Vill oxå ha in en bättre mittback!
Örebro affeman
2012-02-01 12:49
//ernot Gillar inte Grahn Nordin?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2012-02-01 12:41
@ÖSK Fans. Om vi tar Farnerud och Grahn har vi väl spelare så det räcker på den defensiva positionen också .. (Berger Grahn Kanske Saeid)
Örebro ÖSK Fans
2012-02-01 12:40
Farnerud är offensiv...vi behöver defensiv mittfältare
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Ge oss Osiako Grahn Wiktorsson)
2012-02-01 12:35
Hmm... Om Göteborg tog Nordin kan väl vi ta Farnerud? ;
Örebro widemarsh
2012-02-01 12:25
ÖSK Fans// Pontus Farnerud är ju ledig :)
Han kanske inte räknas som defensiv dock.
Örebro ÖSK Fans
2012-02-01 12:22
Chanko när syrianska! Undra vilka defensiva mittfältare som ÖSK har kvar på sin lista?

Grahn, Osiako, Barsom finns det några mer man känner till??
Örebro Salt&Peppar
2012-02-01 12:11
Brädan//

Hoppsan, närmare 8 mille än 7...ja då är det bra förhandlat av Ösk!

Men samtidigt, varför ska vi vara nån dörrmatta :)

Örebro ÖSK Fans
2012-02-01 12:07
Nu måste ÖSK visa handlingskraft och göra något vettigt för Nordin pengarna! gärna denna vecka...
Örebro widemarsh
2012-02-01 12:06
Lite från pappers-NA

Lennart Sjögren om Saied: "Saied har gjort ett väldigt bra, positivt intryck på oss. Just nu är vi i ett läge där vi inväntar svar från andra spelare, och vi vill avvakta utgången av det innan vi går vidare med Saied. Men vi är helt klart intresserade och tittar på förutsättningarna för en eventuell framtida transfer."

Om Bulun: "Det är en bra fotbollsspelare, men vi väljer att inte gå vidare med honom just nu."
Örebro Marta (hane)
2012-02-01 12:04
BOP/ Vi minns samma, men du gör även research.Snyggt! :)
Örebro Marta (hane)
2012-02-01 12:03
Avenbrandt DY har väl även lovat att cykla till Västerås eller dylikt... Kan kanske göra en hel serie?
Örebro Bastard on Parade
2012-02-01 12:02
'den Oumbärlige//

Avenbrand den yngre har även en cykeltur till Västerås som han har lovat. I never forget! ;)
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-01 11:54
Så här låg det till. ÖSK och IFK har varit överens några dagar, egentligen kunde man redan släppt han för ett tag sedan men man ville först genomföra Bamberg-köpet innan. Det är ren politik bakom det. Att bli av med Nordin innan man presenterat någon ny högprofil spelare var inte ett alternativ.

Jag undrar mest om Avenbrand den yngre nu kommer bada i svartån som han lovade. I så fall får vi damma av SvartVitt-TV till den händelsen.
Örebro TommyS
2012-02-01 11:51
Jocke - Läser in mig på vad som hänt under morgonen. Du undrar hur mycket Rynninge får. Jag har för mig att några rävar här inne tidigare bekräftat att ÖSK för en handfull dollar avtalade bort Rynninges vidareförsäljningsklausul för något år sedan eller så. Stämmer det? Nästa fråga - hade spelarinvest något med Nordin att göra eller var han 100% ÖSK:s spelare?
Örebro TommyS
2012-02-01 11:44
Såg att Avenbrand i sin utmärkta intervju med Bamberg (även om gärna skulle vilja veta lite mer om hans band med Sverige) tog upp frågan om han räknas som "svensk". Sedan läste jag om att Rosenborg inte kan värva någon mer "utlänning" eftersom de redan har nio i truppen. Jag vill inte uttala mig om exakt hur de norska reglerna utformats men enligt SvFF:s regler (som bygger på direktiv från UEFA) gäller följande: nationalitet spelar ingen roll. Den enda relevanta distinktionen är den mellan "hemmafostrade spelare" och andra. Hemmafostrad är man om man spelat i svensk klubb i tre år mellan 15-21 (är man under 18 gäller särskilda regler). I en svensk klubb får spelare som inte är hemmfostrade inte vara i majoritet på "spelarförteckningen". Spelarförteckningen är matchtruppen, det vill säga de 11 startspelare och max 7 ersättare som anmäls till match (alltså i vanliga fall 18). Hur truppen i stort är balanserad är såvitt jag kan se ovidkommande. För ÖSK betyder det att vi kan ha hur många "utlänningar" vi vill i truppen, men i matchtruppen måste 9 spelare av 18 vara hemmafostrade. I nuläget är de spelare som inte är hemmafostrade (tror jag): Chensinski, Wirtanen, Sigurbjörnsson, Alimi, Abdulahi, Bamberg, Lushtaku, Paulinho, Rama. Om Paulinho stannar i klubben och vi värvar ytterligare en spelare som inte är hemmafostrad (t.ex. Torlak) måste vi alltså se till att vi inte gör en Avenir Beggen utan ställer en av de listade spelarna ovan utanför matchtruppen.
Örebro ernot
2012-02-01 11:41
Kan ju även vara så att Grahn ville att Gerzicaffären skulle bli klar innan han ville skriva på för ÖSK.. Bara en teori!
Örebro Marta (hane)
2012-02-01 11:36
Kanske Berras vita leende skulle kunna funka med :)

Jag är tudelad till Grahn, men hoppas, hoppas, hoppas att han mognat och att man hittar en bra kommunikation med honom. Men är rätt trött på hans förhalningar... För antar att han spelar ut allt och alla mot oss just nu.
Örebro Brädan
2012-02-01 11:30
Anders Karlsson gjorde några matcher i klubben så han borde platsa till vänster oxå.
Örebro helldandy
2012-02-01 11:28
Tycker vi skall hedra bröderna Ståhl med vänsterspaltplats!
Örebro Brädan
2012-02-01 11:28
Övergångssumman på Nordin är närmare 8 än 7 miljoner.
Örebro Brädan
2012-02-01 11:27
Grahn är fortfarande aktuell för öSK.
Örebro bison
2012-02-01 11:24
gbg_mackan// Menade på intet sätt att vara dryg inte heller uppfattade jag dig som dryg. Det jag menade var att med tanke på att vi spelar 4-3-3 räcker det ju med 6 mittfältare för att ha 2 på varje plats.

Problemet är att varken Ibrahim eller Yasin och i mitt tycke Bamberg gör sig bäst på mitten vilket innebär att vi har 4 mittfältare i truppen till 3 positioner.

Värva Mohammed från Forward!
Örebro Bulten i Boo
2012-02-01 11:15
Då bör väl Nordin tas bort här till vänster då?! Inte för att han skulle vara ngn typ av "svikare" eller så, men vi kan väl inte ha ett annat lags spelare där? Rimligtvis ska han då ersättas av nr 5 på listan över världens bästa fotbollsspelare ever, Johan Wallinder!
Annons: