/fotboll/osk/forum/2993.aspx/fotboll/osk/forum/2993.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-05 12:24
Jan-Stefan Eriksdotter//

Jag tror Bamberg snitt blir ca 0,5 poäng per match.
Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-02-05 12:13
jalkapallu!
AIK Saywee
2012-02-05 12:11
Eläköön URHEILU !!!
AIK Saywee
2012-02-05 12:00
Hyvää päivää

Jag gillar den här finska kursen som går på svartvitt, ärligt skrivet gör jag faktiskt det :) Men det är ett ganska enkelt språk, för oss som kan svenska ...

Postinumero: Postnummer
Örebro #7
2012-02-05 11:59
Farsen ...//

Nästa vecka ska sportklubben spela tre matcher på ett miniläger i Finland..Haddad har börjat komma igång igen men han kommer inte köra för fullt förrän om 1 månad drygt (enligt rapporterna).
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-02-05 11:53
När är nästa träningsmatch? Ska bli spännande att se hur det ser ut i laget inför allsvenskan. Är Haddad frisk?
AIK Saywee
2012-02-05 11:43
Bulten,, 11:31,

jag hoppas att bomberna fortfarande ekar över hel Skandinavien för ÖSK har något mycket spännande på gång, faktiskt, och en del expert-iser och inspektörer vet inte ett smack :)

Spela på oddset och vi firar i höst !?!
Örebro Bulten i Boo
2012-02-05 11:31
Saywee// Tänk att du nu har skapat en ramsa som kommer att ljuda över den östra stadsdelen i decennier:
I Behrn Arena har vi is
I Behrn Arena har vi is
På Behrn Arena har vi gräs
Vi har gräs, vi har gräs, vi har gräs
(ja, jag la' till den sista raden, men du kan korrigera om du vill, du har ju koppyvrajten (Melodiförslag: Femton öre kostar supen (uppå halta Lottas krog i (ajfan) Gbrg))

När det gäller upptagningsområde så måste vi få vidga detta något om man jämför med de större städerna. Klart att talanger från de angränsande länen, speciellt de geografiskt närmaste delarna också måste räknas till närområdet. Degerfors och Karlskoga tillhör dessutom vårt län (även om de kanske vill förtränga det?).
Örebro #7
2012-02-05 11:26
Saywee//
Tveksamt om de var trevliga inlägg ;)
Bra att du förklarar ett och annat för vilsna degerforsare dock =)

Forza Svartvitt!
Örebro Svartvitt forever
2012-02-05 11:17
Brus-Nilsson 9:53//

Tackar!
AIK Saywee
2012-02-05 11:15
Grixx, *Mackan*, #7 med flera, med flera

Många bra och trevliga inlägg denna morgon jag kan bara instämma. Behövde bara förklara lite för våra gäster som funderade över något.

Kanske lite avundsjuka ligger och gror hos dem/de/dom, vad vet jag? Men vi som hejar på ÖSK, kommer att få ett fantastiskt spännande år :)))

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro Rallyfinnen
2012-02-05 11:10
Truppen skulle i år bantas till 23 spelare. Nu har vi 25 inkl Paulinho, Denis, Boris och Kalle.
Om man inte tummar på detta så måste alltså Pålle bort, Denis lånas ut och Boris och Kalle flyttas ned till U21 om vi ska få se Saied och en ny mittback i laget.
Så jag tror bara att man värvar Saied om man inte hittar någon mittback.
AIK Saywee
2012-02-05 10:56
Bara så att alla vet läget för närvarande,
om vi tar det från öster mot väster ...

I Behrn Arena har vi is
I Behrn Arena har vi is
På Behrn Arena har vi gräs

Så är det bara, helt enkelt :)
Örebro svartvitseger!
2012-02-05 10:41
EMagnus har din epa pajat för du måste gå in på vårt forum?
Örebro Grixx
2012-02-05 10:38
EMagnus// Hörde från expert-is att kör man match som igår så spricker slangarna i värmesystemet och man riskerar en kostnad på minst 2-3 miljoner.

Spelade ni match förresten ;-)
Örebro #7
2012-02-05 10:36
*Mackan*//

Även jag hoppas på Saeid, men med Sjögrens uttalanden om att Bamberg ses som en mittfältare i årets ÖSK så blir jag tveksam...Möjligt att de räknar med en försäljning av Valdet och att de isf plockar upp Bamberg...isf behövs ytterligare en mittfältare som kan täcka upp efter Bamberg..
Hoppas på det iaf =)
Örebro Waldorf
2012-02-05 10:36
EMagnus// Ehh, -2 och er plan var inte "spelduglig" -15 då kan ni spela på den, var ni rädda att få spö på eller utanför planen av storebror...
Örebro #7
2012-02-05 10:34
EMagnus // Vi kastade sten i ett glashus, fine...men med ditt "hej bönder" så skulle jag vilja säga att du just i detta nu detonerade en stor jädra bomb i det där glashuset. En hemmagjord bomb som är gjord på konstgödsel dessutom...passar dig bra.
Degerfors EMagnus
2012-02-05 10:29
Hej bönder.

Har ni is på planen eller?
Oddevold *Mackan*
2012-02-05 10:23
#7//

Härligt att Saeid får hänga med. Jag tror att ÖSK ser till att signa honom (om nu ingen annan klubb hinner före). Tror att Bamberg främst ses som en ytter och det behövs ytterligare konkurrens på mitten så Saied vore ett välkommet tillskott. :)
Oddevold *Mackan*
2012-02-05 10:18
ÖSK-Krille//

Håller helt med Bamberg har riktigt fin statistik. Speciellt från året i Haugesund. Undrar i vilken position han spelade där.

Som någon redan tidigare påpekat. Jag är inte Sixtens största fan (nästan tvärtom) men att Grahn, Bamberg etc pekar på sättet ÖSK spelare fotboll som en viktig ingrediens när de väljer att skriva på för oss måste ju givetvis tillskrivas vår tränare till stor del.

Forza ÖSK!
Örebro #7
2012-02-05 10:12
Saeid har imponerat stort och följer med laget till Finland för att visa upp sig ytterligare.."Mohammed har övertygat såhär långt. Han åker med oss till träningsturneringen nästa vecka. Innan dess kommer vi inte att fatta något beslut om vi ska värva honom" - Säger Lennart Sjögren

Är det bara jag som tror att ÖSK väntar på att något annat ska hända innan de tar beslut? O då talar jag inte om någon värvning, utan snarare en utlåning av någon annan mittfältare (läs Abdulahi)...Med Grahn och Berger har vi två defensiva mittfältare, och då känns Abdulahi lite överflödig. Saeid är väl lite mer offensivt lagd än dessa tre herrar, och det räcker kanske inte med enbart Bamberg och Alimi på de offensiva positionerna.
Vad tror ni gubbar (och tanter?)?
Örebro Grixx
2012-02-05 10:11
Framtidsstrategier revideras helt naturligt med småjusteringar eller stora rockader. Allt för att ha en balans mellan det sportsliga och ekonomiska.
Vissa ändringar kan lika gärna vara så korta och tillfälliga att det egentligen inte kan kallas för förändrad strategi.

Jag tror att klubben fortfarande strävar efter att plocka in en stor del av spelarna från närområdet, vilket i sig är relativt. Det kan ju även innebära att spelare som i unga år lämnat från en annan förening i regionen kommer tillbaka men till ÖSK...typ Abbe mfl.

Det finns ju sjukt många talanger i eller nära örebro och vi kan ju inte snappa upp alla. Allt efter åren går så sållas större delen bort från det absoluta toppskiktet. Inte för att de är dåliga men de saknar något i det mentala eller det fysiska som bär hela vägen....oturliga skador kan strula till det mm mm. En del blir dock dugliga S1 eller AS-spelare.

Finns ambitionen att vara toppklubb så funkar det inte med att nöja sig med de "dugliga" spelarna utan det är de snäppet över och ännu bättre man vill sitta med på hand. För många "Svarte Petter" i laget innebär en "hägrande " S1 plats och taskig ekonomi.

Bra talanger från S1 kan kännas något säkrare att köpa men blir dyrare i inköp...och kan ändå visa sig inte räcka till i AS. Ännu säkrare köp är att handla från bottenklubbarna i AS där spelarna är mer lättscoutade...men där pengarna kan sticka i väg rejält och inte betala sig.

......men dagens sanningar är inte nödvändigtvis morgondagens.

Örebro Brus-Nilsson (Nordin tog tåget)
2012-02-05 09:53
Muokkaa ostoskorin sisältöä=Redigera varukorg
Yhteensä=totalt (summa)
Sähköpostiosoite=e-postadress
Vahvista sähköpostiosoite=bekräfta e-postadress
Lahjakortin koodi=presentkortkod
Maksutapa=betalningssätt
Lisää tilaukseen=lägg till beställning
Suomen Verkkomaksut= finska onlinebetalningar

För övrigt minns jag Sixtens kommentar efter en tidig vårmatch på en usel gräsplan (kanske var det Rambergsvallen):
Vi ä´ int´ vaana att spela på natuurgruus!
Örebro D. McGrain
2012-02-05 09:47
Hmm...ångesten minskar fort när nyförvärven trillar in.... En stark mb så tror jag vi har ett lag för medaljchans. Tror HIF, MFF & Ellos är bästa trupperna och sen resten. Vad tror ni?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2012-02-05 09:27
Om nu någon missade det så var det Grahns villa som söktes och ett antal intresserade uthyrare finns.
Örebro Svartvitt forever
2012-02-05 09:24
Rallyfinnen, tack för hjälpen igår. Här är några ord till som jag inte förstår. Säkert fler än jag som behöver hjälp. Glad om du kan hjälpa.
(Jag klistrar in de andra termerna längst ner för den som vill köpa matcherna)

Muokkaa ostoskorin sisältöä
Yhteensä:
Sähköpostiosoite
Vahvista sähköpostiosoite
Lahjakortin koodi:
Maksutapa:
Lisää tilaukseen
Suomen Verkkomaksut

*Etunimi: Förnamn
*Sukunimi: Efternamn
*Katuosoite: Gatuadress
*Kaupunki: Stad
*Postinumero: Postnummer
*Puhelinnumero Telefonnummer
Örebro Roswall
2012-02-05 08:24
Osvaldo, ibra och Yasin bör tilläggas, och om man vill så Kalle Holmberg. Allihop från närområdet!
Örebro kubajonte
2012-02-05 04:37
Osvaldo// Kanske lite väl magstarkt att vi ska ta cred för Berger,Wiktorsson och samuelsson dock. Dom ska vi tacka vår lilla värmlänska wannabe , Lillebror för = )

ps Haginge får gärna gå till degefors för den delen ;D
Örebro Osvaldo
2012-02-05 04:19
Wowoah, anttonen, wikström, hagininge, berger, astvald, wiktorsson, samuelsson. Hyggligt närproducerat.
Annons: