/fotboll/osk/forum/2976.aspx/fotboll/osk/forum/2976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-08 17:40
Med de värvningar vi gjort så vore det ett praktfiasko om vi skulle sluta på 13e plats, anser jag.

Jag håller med om att en mittback av hög allsvensk klass skulle vara bra att få in i truppen. Då ser det genast bättre ut.

Örebro kubajonte
2012-02-08 17:30
apropå tippning av ÖSK är vi ganska svårtippa tappat stora namn tagit hit en hel drös okända namn. Personligen tror jag vi kan som bäst hamna 5 eller 4 plats. Som sagt vi har 2 Målvakter vi inte har en aning om vad för kvalité dom håller bl.a.
Örebro rirobban
2012-02-08 17:28
Alltså alla får väl tippa vad de vill utan att behöva bli kallade pajas? Nu vet jag att Kristoffersson skämt ut sig med mycket tidigare, men just att tippa måste var person få göra som de vill/tror. Vilka är annars pajas i höst om nu ÖSK faktiskt slutar på 13:e plats? Jo dom som först skrev pajas åt Kristoffersson.

ÖSK kan mycket väl sluta på 13:e plats, liksom de kan sluta på 4:e. Som jag ser det är ÖSK mycket svårbedömt denna säsong, allt beror på hur snabbt laget kan spela ihop sig, och om man får in en mittback av klass! Vi var farligt nära kvalplatsen i fjol, och i den neutrales ögon så har vi knappast förstärkt truppen. Nu är jag rätt så säker på att både mittfältet och anfallet är bättre än i fjol. Försvaret ser dock väldigt tunt ut, och faktiskt knappt allsvensk klass på det!

Skulle nog i dagsläget tippa ÖSK 9:a, men kommer en ny mittback så höjer jag det tipset :)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-08 17:17
Jag tippar att ÖSK hamnar mellan 5-8.

Fast drömmen vore att ÖSK tog SM-guld och att Haddad vinner skytteligan, Bamberg vinner assist och poängligan, Tomer/Sankan vinner målvaktsligan.

Jag vet, inte så realistiskt, men man kan ju få drömma :).
Örebro kubajonte
2012-02-08 17:07
gatutsio // Får ju bara ont i magen av att höra det
Örebro widemarsh
2012-02-08 17:06
Inte konstigt att "experter" tippar oss lågt med tanke på förra säsongen, vi har tappat "stora namn" och har värvat en del osäkra/oprövade kort. I nuläget ser jag ÖSK som ett mittenlag, övre mitten runt plats 7-8. Får vi in en riktigt bra mittback kan vi vara med och nosa på topp 5.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-08 16:56
Daniel Kristoffersson får tro vad vad han vill. För att vara sportjournalist så är han otroligt okunig.

Personligen tror jag att det är bra att de så kallade "experterna" tippar oss på nedre halvan. Då kan ÖSK smyga bakom de "stora" lagen och slå ur underläge.
Örebro ernot
2012-02-08 16:34
En fråga till alla Svartvita Göteborgare! Blir det Glenn som blir samlingsplatsen för att följa ÖSK i år också?
Örebro malge
2012-02-08 16:29
skulle va kul (riktigt jävla kul) att få se ritningar till södra om det finns
Örebro ernot
2012-02-08 16:26
Jag vet inte vart jag ska placera ÖSK i år men att vi ska komma sämre än förra året ser jag som en omöjlighet! Ska bli intressant att se hur det går i helgen!
AIK Saywee
2012-02-08 16:23
ernot,

Visst är han en pajas, Kristoffersson alltså och jag är en obotlig optimist :)

Trots det, är det inte helt lätt att gissa det allsvenska resultatet senare i hört, det är så många nya som skall fungera enligt Sixten´s idéer, samt något liknande gäller IFK Göteborg. Dessutom har jag svårt att glömma Djurgårdens toksatsning för ett par decennier sedan, klart bästa lag på papperet, men de åkte ur Allsvenskan, hur kan sådant ske ?

Det kommer att bli ett mycket spännande år, och för mig i OU finns inget annat än medalj :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro ernot
2012-02-08 16:07
Pajasen DKristoffersson tippar oss 13!
Örebro gatutsio
2012-02-08 16:04
kubajonte//
då ska du också veta att haginge var den spelare som hade bäst betalt i ösk innan nordin förlängde
där kan vi tala om felvärvning
Örebro D´Artagnan
2012-02-08 15:44
Nordin VÄLDIGT efterlängtad i Göteborg
Örebro kubajonte
2012-02-08 15:35
Har Ösk helt gett upp på att hitta en Mittback eller ? , Och måste man behöva se Haginge i Ösk tröjan ett år till :( ?
Örebro SHP Örebro
2012-02-08 14:57
Nu är matcherna beställda. SMUTT!!
Örebro Svartvitt forever
2012-02-08 14:41
Rallyfinnen, du har PM. Nya språkfrågor.
Örebro ernot
2012-02-08 14:29
Kan inte nån "jag sitter i kanslit/en väldigt pålitlig källa" människa komma in o sprida rykten? jag saknar silly season! :D
AIK Saywee
2012-02-08 14:22
GRAHN ÄR NU HELT KLAR !!!
Örebro Fatcit (feta-citat)
2012-02-08 11:29
Jan-Stefan Eriksdotter//

Jag stod där tillsammans med dig för 2-3 år sedan. Tyvärr blev det som det blev. Jag anser fortfarande att ÖSK slarvade bort mycket just p.g.a. sin oerfarna ledning, som nu förhoppningsvis lärt sig en läxa.

Idag finns det större möjligheter för längre kontraktsskrivningar. Jag anser ändå att vi hade vunnit mer på framgången som kom 2010, om vi hade haft en starkare ledning, istället för nepotismen med Sköldmark som inte har någon utbildning eller erfarenhet. Att vara en medioker spelare i Skottland skapar heller inte något större kontaktnät. #Whoissköldmark?
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-08 10:57
Fatcit// Jo jag håller med dig, Framförhållningen inför flyktade Bedoya & Almebäck är under all kritik.

För 1-2 säsonger sedan var flera av oss (inkl mig) väldigt kritiska till att man skrev så korta kontrakt (6 månader till tre år) och jag fick iaf ständigt höra härinne att det berodde på spelaren (vilket i efterhand i flera fall visat sig fel) och att det krävs två för en tango etc.

Nu tycker jag mig märka en attitydförändring med ÖSK och de verkar sträva efter längre kontrakt. Undantaget Grahn då.
Örebro P-51
2012-02-08 10:25
Haddad tycker det är kul att skjuta.
2012-02-08 08:43
Saywee//

Det var en handuppräckning live jag var ute efter... Det går ju inte att be alla ge ett finger!

Nu får vi ju hoppas att Sjögren förstår allvaret. Förbannat dåligt av ÖSK att inte få in en godkänd mittback sedan Almebäck försvann. Om man därtill lägger på den tid som ledningen kände till att Almebäck inte skulle förlänga och därav försvinna, är det rent utsagt pinsamt!

Men vi är ju bra på att värva ytteranfallare så vi kanske kan omskola en sådan? :)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-08 08:19
Att Grahn inte spelat på tre månader tror jag inte har någon betydelse. Han har hållit igång och tränat på egen han innan han skrev på för ÖSK.

Personligen så tror jag Sixten vill se honom spela och att han kommer in i ÖSKs spel så fort som möjligt. Så jag tror han spelar så länge han inte känner av någon skada.
AIK Saywee
2012-02-08 08:01
Fatcit, 22:57,

hoppas att inköpschef Sjögren läser här och förstår vad han bör göra :)

För i nuläget är vi placerade i helvetet :(

Nej, spika truppen snabbt och träna ihop laget, tiden är mycket kort, snudd på alltför kort, för att få ihop rätt startelva mot ÅFF.

Du fick faktiskt en handuppräckning av mig live, men också en liten tumme, för Sjögren "att suga på"

Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-02-08 04:37
Första frukost avklarad, en Alvedon brus :(

Dettafår mig att tänka lite på Alven om ni ursäktar, men även på Grahn, fast allra mest på Norrporten och BA´s gräs.

Det blir väl en sådan där surdeg som bara rinner ut i sanden, viket innebär att jag allt mindre kommer, att fortsättningsvis tjata, om de begravda hundarna.

Grahn har inga som helst problem med BA´s konstgräs, medan Alven hade detta, hur kan det vara så och framföralt vad var det för problem Alven bloggade om?

Vi får nog aldrig svaret ...

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro kubajonte
2012-02-08 01:01
Artwork // Känns ju knappt som ens hälften av truppen har lirat fotboll senaste månaderna med uppehåll och inställda matcher
Örebro Artwork
2012-02-08 00:11
Det var 14 spelare på eftermiddagsträningen, resten var på ÖKK inkl Grahn. Jag tror inte Grahn spelar i Finland eftersom han inte spelat fotboll på tre månader...
2012-02-07 22:57
Jag anser att skillnaden mellan himmel och helvete i årets allsvenska helt ligger i en ny mittback! Håller någon med?, räck upp en hand!
Örebro kubajonte
2012-02-07 22:35
Rallyfinnen // gissar på att det var Kung starköl och gamla sketna smällare nån hade med sig i typiskt Degefors manör
Annons: