/fotboll/osk/forum/2971.aspx/fotboll/osk/forum/2971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubajonte
2012-02-12 19:34
Boba fett78 // har sagt samma sak , Många säger Haddad men själv tror jag han kommer vara skadad och långt ifrån matchform när han väl inte är det , om något kommer Haddad vara inhoppare en bra stund i början av säsongen. Samuelsson får man hoppas kan gå skadefri så länge som möjligt
Minatankar
2012-02-12 19:26
lires; Det är fantastiskt att man kan tjäna miljoner på att kamma sig.

Jag tycker inte man ska hylla spelare när de spelar i ÖSK-dressen och sedan håna och kränka dem när de lämnar klubben.

De som är insatta vet att det finns många förklaringar till hur stämningen är och hur spelet blir och de bygger inte sin vetskap på lösa och negativa rykten, utan på flera källor.

Du vet ju inte ens var du läst det du tror dig veta. Föreslår en mer positiv inställning till andra människor, inkl fotbollsspelare.
Örebro lires
2012-02-12 19:00
vet inte var jag läste det, men någon skrev att det verkar vara en fantastisk bra stämning i truppen nu och det har att göra med att pajasen alvbåge och den där bosniern vi hade på mittfältet har lämnat klubben. när jag tänker efter så var det också dom som förra säsongen var dom enda som sa att det var jättebra stämning hela tiden. dom blev rösterna utåt och talmän för hela gruppen. nu när dom har försvunnit (tack och lov) så kan vi börja jobba gemensamt mot att bli det topplag vi ska vara!

tycker ju också att grahn är klasser bättre än gerzic. det har ju bevisats också i fem raka matcher mellan ösk och mjällby. gerzic är mer intresserad av att fixa frisyren än spela fotboll. så hoppas att det finns många speglar på kamratgården för honom. kanske sisådär 7,5 miljoner. :)
Örebro Boba fett78
2012-02-12 18:55
Har sagt det förut och säger det igen, Samuelsson kommer spela fler matcher från start iår än båda Haddad och Altiskadad.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Lekiller
2012-02-12 18:43
Lite roligt google översättning på lille bror Riski.

Roope Risku = Scrooge risken

hehe
Örebro Brädan
2012-02-12 18:42
Samuelsson kommer leverera!
Örebro Lekiller
2012-02-12 18:36
Peter har ju själv inte gjort någon hemlighet av att han är som bäst i straffområdet och om han kommer för långt därifrån inte alls kommer till sin rätt. Detta vet ÖSK och Sixten säkerligen om så att spela på samma sätt oavsett om det är Haddad eller "Petson" på topp känns ju ganska dumt. Dock tror jag inte det kommer vara lika avgörande i år då det finns fler mittfältare i truppen nu som klarar av att hålla i bollen och transportera upp den. Som någon skrev så saknar man inte Nordin än så länge. Ja tycker spelet ofta stanna upp på honom förrs året. Tror det kan bli ett snabbar ÖSK spel vi kan få se denna säsong.
Sir Sixten
2012-02-12 18:15
Jag menar inte att hugga på killen,men hans fötter håller inte!
Tycker bara att William har mer kvalité i sig och är dessutom 12 år yngre.
Och att göra ett mål på 3 matcher mot (carlstad,samt finska lagen)säger inte så mkt.
Men som sagt för tidigt att sia om nu!
Tiden får tala!

P.s fan va gött att ibrahim har utvecklas kanske han kan vara med och konkurrera på riktigt detta år
Örebro KämpaÖSK
2012-02-12 18:06
Wivallus

vi har alla våra favoriter och vi kan väl säga som så att är Haddad frisk så kommer han spela istället för Pettson.

Örebro Sekt. E
2012-02-12 17:12
Det är möjligtvis lite tidigt att uttala sig om detta, men i dagsläget saknar jag inte Nordin för fem öre. Trodde inte det skulle bli så alls, snarare tvärtom.

OU Norrcity ser fram emot säsongen!

Support your locals.

Heja Sport!
Örebro Rallyfinnen
2012-02-12 16:39
SirSixten// Peter är värvad för att göra mål på de chanser som han får. Räkna Peters skott de senaste 4 säsongerna mot hur många mål han gjort så får du se att han är en bra värvning. Skulle han fördela bollar till andra skulle han värvas som spelfördelare och det har vi ju andra spelare till.
Örebro Svartvitt forever
2012-02-12 16:36
Men Sixten, det kan du väl säga åt honom på träningen istället för att skriva här? :)
Sir Sixten
2012-02-12 16:26
Hur många ggr rörde Samuelsson bollen på 3 matcher??
Och när han får röra den så snubblar han typ på den!
Får smeknamnet Peter träfot.
Ska han verkligen vara en ersättare för Haddad medans han e skadad?
Väldigt svårt att se det.
I 4-3-3 så behöver man en center som kan ta emot boll och leverera den vidare Peter har inte dom kvalitéerna.

Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-12 15:14
Mjällby lånar Anders Wikström från Elfsborg.
Örebro D´Artagnan
2012-02-12 15:12
Bäst i dag - Att ÖSK vände ett underläge till vinst
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-12 14:31
Målfest! :).
Örebro kubajonte
2012-02-12 14:12
Fan vad härligt att höra att ÖSK hittat ett bättre alternativ än Haginge , Riktigt stark insatts idag, Får hoppas Grahns familjesituation löser sig (vad nu som än har hänt) Så han kan komma tillbaka spelsugen och taggad till 100
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-12 14:10
Det kan bli en bra allsvensk säsong för de svartvita hjältarna. Vi har fått in bra nyförvärv hittills.

Alimi:
Kan bli allsvenskans största överraskning.

Bamberg:
En spelare som alltid gör mycket poäng under säsongerna.

Grahn:
Bidrar med rutin och jävla anamma.

Wiktorsson:
Kan bli en riktigt bra back.

Peter Samuelsson:
En riktigt bra striker som kommer komplettera Haddad mycket bra.
Minatankar
2012-02-12 14:01
I den stund Astvald går in med auktoritet i närkampar och nickdueller samt i det defensiva arbetet, ska han kunna ta plats i högeranfallet. I annat fall är det Bambergs plats och då bereder vi utrymme för både Grahn och Berger i defensiva roller på mittfältet och liraren Alimi i den offensiva.

Berisha är den mittback ÖSK behöver. Han har stor auktoritet både i närkamper och nickdueller, fina glidtacklingar, god blick för spelet, bra timing och är tillräckligt snabb.

Varje lag behöver i alla lagdelar minst en spelare som mår som bäst när han får 2-3 spelare emot sig nere vid hörnstolpen. De flesta spelare visar i detta läge stor stress och får aldrig något psykologiskt övertag. Därför behövs spelare som t ex Samuel, Rama, Alimi och Ibrahim.
Örebro Bastard on Parade
2012-02-12 13:35
Riktigt skönt att Alimi levererade i Seinäjoki. Tycker det har varit svårt att göra någon bedömning om vilken nivå han ligger på innan baserat på youtube-klippen och sedan att hans kontrakt revs gjorde mig ännu mer tveksam.

Även Berisha imponerade på mig. Känns som bättre alternativ än Haginge och Eidur i dagsläget och finns nog en hel del utvecklingspotential också. Signa om det inte finns klart bättre alternativ!

Angående Saied så vet jag inte riktigt vad jag tycker. Han har helt klart intressanta kvaliteter, men jag tror ÖSK vill fylla på med en annan spelartyp om det tas in en till mittfältare. Som det är nu så konkurrerar främst Grahn, Berger, Alimi och Bamberg om 3 positioner. Ska Grahn och Berger spela samtidigt tror jag vi tappar mycket dynamik på mittfältet. Därför känns det som att vi behöver någon som kan ersätta Bamberg/Alimi vid skador och avstängningar och jag vet inte om Saied klarar av det redan nu. Ser helst en lite mer fysisk spelare med offensiva egenskaper.

Kul också att Josef är på gång. Med lite flyt så får ett par av de yngre spelarna slå igenom i år.
Örebro _Adde_
2012-02-12 13:26
Tänk att få låna Bedoya på ett säsongslångt lån... vilket våt dröm!!
Örebro DaSa
2012-02-12 13:15
Jag tror att ÖSK försöker låna Bedoya och det är det som avgör om Saeid skall värvas eller ej.
Örebro DaSa
2012-02-12 13:13
Jag tycker inte att man skall lägga för mycket vikt vid att Berger missade ngr passar. Det är små marginaler och han har många nya spelare runt sig, vi vet att han har känslan så passarna kommer nog att sitta lika fint som de gjorde i somras snart.

Missade första 30 min men tyckte att det såg bra ut överlag. Berisha kan nog bli riktigt bra, tycker att vi skall värva honom om han passar in i gruppen. En som gjorde mig lite besviken var Bamberg, tyckte han såg lite klumpig ut med bollen. Kanske beror på den nya positionen eller att han inte är i matchform ännu?!

Sen så hoppas jag verkligen att Wille får hålla sig frisk, han kan bli grymt bra. Teknisk, snabb och stark. Börjar han göra mål så kommer han bli vår dyraste försäljningen någonsin. Kommer bli stenhård konkurrens om centerpositionen.
Örebro GRAHNSKOG
2012-02-12 13:13
plus idag Berisha-passningsäker,stabil,snabb!!!
Bamberg-Slår inte bort några bollar alls!!
Alimini-Vem är Nordin Gerzic??
Rama-Giftig!

minus idag Berger-kan så mkt bättre
Wovven-för sölig med bollen.
Fotbollsplanen-tycker bollen verkar studsa väldigt mkt!

Nu måste bara Berisha signas..=)
Örebro Lekiller
2012-02-12 13:07
Man kan i alla fall slå fast att konkurrenssen på mittfältet kommer att vara knivskarp i år.

Grahn, Alimi, Berger, Bamberg och ev. Saide ska slåss om 3 platser.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-12 13:05
Gerzic kan få mer konkurrens på blowits mittfält.
Örebro kubajonte
2012-02-12 13:03
Synd att Berger gör så mycket misstag, Han gjorde det förra matchen med va ?. Får hoppas han hittar passningsformen under turkiet lägret då
Örebro D´Artagnan
Örebro D´Artagnan
Valderinho har spelat på elitnivå, så han vet !! kanske ?
Örebro Lekiller
2012-02-12 13:02
I alla fall Berisha. Konstigt vore det annars.

Saied är bra, frågan är om ÖSK har "råd" att inte signa honom. Men sen om han får spela är väll kanske ett frågetecken.

Fast som ersätta till Alimi som den offensiva har ju ÖSK inte så många alternativ kanske. Bamberg iof.
Annons: