/fotboll/osk/forum/2968.aspx/fotboll/osk/forum/2968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro svartvitseger!
2012-02-14 14:28
Ljungberg har ingen klubb längre han kanske vill avsluta i Sverige ?
AIK Saywee
2012-02-14 14:26
Spiik, 14:12,

vore kanske roligt, men risken finns att det börjar bli lite väl rörigt, precis som i IFK.

Det kan bli hur spännande som helst för våra lag, oavsett det blir bra , bättre eller sämre ...

... nya lag skapar man inte på en dag, fast å andra sidan har det väl hänt tidigare, men också "motsatsen" ...

En spännande Allsvenska kommer det dock att bli, som vanligt :)
Örebro TommyS
2012-02-14 14:22
Apropå Mellberg.
Örebro ernot
2012-02-14 14:19
spiik // ja verkligen, vore sjukt nice men det känns som han borde ha större ambitioner... samtidigt har han inte spelat mycket sen han kom till Glasgow! vi får se! :)
Örebro Svartvitt forever
2012-02-14 14:16
Jag säger då det. Bedoya tänkbar, och så kanske Paulinho dyker upp i vårsolen också. Då får vi trängsel på mittfältet.
IFK Göteborg Spiik
2012-02-14 14:12
ernot:

Okej...men det är ju ett kanon läge nu! Han är en attraktion i sitt spelsätt och det blir ju i såfall kul för er och allsvenskan som helhet!
Örebro ernot
2012-02-14 14:09
Spiik // känns inte jätteaktuellt att han kommer tillbaka men är det så är jag den första som kommer jubla! :)
AIK Saywee
2012-02-14 14:09
Torlak, Bedoya, Mellberg :)))

Än så länge kan vi önska, för truppen är inte klar enligt Sjögren, och Sixten kan få angenäma problem , hehe, att man aldrig blir nöjd under sillasäsongen, vill bara ha mer, önskningarna tar liksom aldrig slut :)

Fast det börjar bli ont om tid att spela ihop ett lag med en gyllene laganda ....

Vart har du tagit vägen ÖSK-Fans, än finns det hopp om flera nyförvärv?

Årets ÖSK, kan faktiskt bli hur bra som helst :)

Jag gillar läget !!!
IFK Göteborg Spiik
2012-02-14 14:04
Bedoya kommer väl innan säsongsstart antar jag?
AIK Saywee
2012-02-14 14:00
Frökire, 12:36,

det bevisar nog bara en sak ..

NA intresserar sig inte så mycket för att stava rätt, på så viktiga saker som ett namn, petitesser tycker nog många, men jag tycker det är lite klent av NA.

Det är ju ungefär som att Uddling skulle vara Ullding, eller något liknande ?
Örebro ernot
2012-02-14 13:15
Farside // tror jag läste om att han även köpt hus i Stockholm av någon sportjournalist, så det blir väl säkert AIK som snor han i nått år innan han varvar ner i degen!
Örebro Boba fett78
2012-02-14 13:05
Hoppas hoppas
Örebro Farside
2012-02-14 12:48
TommyS: Mellberg har ett nytt hus vid Möckeln , så Gullspång blir nog inte hans nästa bostads"ort". Tror dock att han varvar ner i Degerfors även fast han troligen får bättre erbjudanden.
Örebro Frökire
2012-02-14 12:36
Saywee//
Nu har NA också kommit på, som också Svartvitt skrivit hela tiden, att Mohammed Saeid heter just Saeid och inte Saied som man envisats med att skriva hela tiden. Var det inte du som skrev det här för ett bra tag sedan? Men minnet kan svika mig. ;-)
AIK Saywee
2012-02-14 12:28
Fredrik Ljungberg lämnar Japan, textteve sida 303
von matterhorn
2012-02-14 12:24
Välkommen Freddie! ;)
Örebro Rallyfinnen
2012-02-14 11:55
TommyS//

Var lite öppen för allt.

Jag är bara nyfiken på om det blev något eller inte..
AIK Saywee
2012-02-14 11:47
TommyS, 11:40,

ja, Mellberg är nog en som kan krossa berg utan att få ont.
AIK Saywee
2012-02-14 11:43
TommyS,

aha, det var alltså Mariehamn som var den hemliga klubbens hemliga vänklubb, hehe
Örebro TommyS
2012-02-14 11:40
Borde inte Mellberg snart vilja lämna krisens och upploppens Grekland, se till att få kontraktet hävt, flytta hem till Gullspång och se till att kontrakteras av ett allsvenskt lag på pendlaravstånd?
AIK Saywee
2012-02-14 11:40
Var/vem är den nya mittbacken ?

Sjögren, för tusan, sega inte, snart är det allsvensk premiär och Sixten efterlyser en sådan att snabbt spela in i vår nya laganda !!!

STOLTHET <3 PASSION
AIK Saywee
2012-02-14 11:37
Rallyfinnen, 11:29,

vet ej svaret, men kul att även du vill få igång forumet lite ...

... har inte ÖSK väntat lite för länge med att studera/signa Saeid, jag har för mig att han provtränar med en annan hemlig klubb ?

Hoppas bara att han inte är avskriven, för i denna kille finns det mycket fotboll !!!
Örebro TommyS
2012-02-14 11:35
Varför skulle Saeid/Saied vara avskriven bara för att han provspelar med IFK Mariehamn, som väl närmast får ses som en vänklubb till ÖSK? Tror inte att någon mittfältsbomb är på gång, Sjögren har ju sagt sig vara "relativt klar" med mittfältet så det är nog Saeid/Saied eller ingen, plus kanske utlåning eller försäljning på Abdulahi. Nej, det är mittbacksdebatten jag vill ha fart på, vore bra att få med hela truppen 2012 till Turkiet. På tal om det, antar att Anttonen och Haddad åker med denna gång?
Örebro Rallyfinnen
2012-02-14 11:29
Om Saied är avskriven kanske det är aktuellt med en annan mittfältare.

Brädan eller någon kanske kan svara på det?

Ledord: Örebro-SK, Mittfältare, Österländsk, BOMB.

Kan jag få lite fart på forumet nu?
AIK Saywee
2012-02-14 11:28
Sådärja, lite underbar februariluft i vår vackra stad och kring nollan så här års, underbart!

Talgoxen tutar nya melodier och allsvenskan närmar sig :)

Dessutom, svartvitt forever, försäljning/inköp brukar jämna ut sig, avvakta försäljning kan ge mer slantar och avvakta köp kan bli dyrare, det där är bara ett ekonomiskt spel nuförtiden, men ditt positiva inlägg gillar jag mycket.

Men jag vill skriva att jag är extra glad idag, för jag har fått så många signaler på att Grahn redan uppträder så mycket mera proffsigt än vad Nordin gjorde ...

... så dagens svartvita mittfält är mycket bättre än 2011 :)

STOLTHET <3 PASSION
Örebro ernot
2012-02-14 10:58
Saied provträna med IFK Mariehamn!
Örebro Svartvitt forever
2012-02-14 10:50
Saywee//
Jomenvisst, nu finns det en hel del trevligt att skriva om klubben i våra hjärtan, vare sig det är Alla hjärtans dag eller inte.

Jag tänkte på det att den så länge kritiserade försäljningen av spelare äntligen börjar bli bättre. Cred till Sjögren eller Sköldmark som hade is i magen och väntade ut Blåvitt tills de betalade vad man krävde istället för att hasta iväg ett avslut.

Likaså att man tecknat 4-årigt kontrakt med Bamberg istället för de tidigare gängse 3-åriga (minns inte hur det var med Alimi, någon?). Som nån annan skrev så är man också väldigt tacksam för "bytet" Astrit-Daniel. Medan Astrit visar ett stort ego och bortskämda divalater så visar Daniel ödmjuk inställning trots sina stora kvaliteter.

Sen återstår att se hur Grahn mognat och lyckas smälta in som en i gänget, men tecknen hittills verkar positiva.

Se där, Saywee, flera positiva saker på en gång!
Örebro KämpaÖSK
2012-02-14 10:18
Grahn är våran viktigaste spelare på många plan och det är bara att hoppas han följer med till Turkiet...

Förmodligen har Lennart och Tobbe gjort upp att han slipper denna träningsvecka för att sedan vara med på lägret..

Han har ju ändå problem med tån,så vila är bra!

Ta hand om din Familj Tobias!
AIK Saywee
2012-02-14 09:53
Men, hallå !

Har ni inget trevligt att skriva om klubben i era hjärtan denna dag, 14 februari ?

STOLTHET <3 PASSION

Jag drar till med mitt vanliga avslut ...

... loggar ut och går ut.

Heja SPORT, GFG !!!
AIK Saywee
2012-02-14 08:42
<3 idag :)
Annons: