/fotboll/osk/forum/2966.aspx/fotboll/osk/forum/2966.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-02-11 17:19
Sallt&Peppar, 15:30,

hur "insatt" är du egentligen ???

Jag lämnar ekonimisnacket åt sidan för detta kan jag för lite om, och är definitivt inte insatt, vet eller hör inget om sådant som jag vågar spekulera om för 2011 eller 2012. Fick inga tydliga svar från dig ....

Men, surdegarna ger jag aldrig upp, jag vill ha svar för ÖSK´s skull, spelarnas, sponsorernas, fansens och supportrarrnas och medlemmarnas, jag gillar inte hemligheter, jag kommer att jobba så länge jag orkar med att försöka finna svaren på mina onödiga, fåniga och kanske meningslösa frågor.

- Vilka hundar ligger begravda under BA´s hemliga konstgräs och VAFRÖR !!!

- Vilket årtal gäller för ÖSK´s ambitioner !!!

Jag kan inte ge upp, helt enkelt, ni får ursäkta, men jag är en obekväm och tjatig skribent, men ...

... hejar på SPORT !!!
Örebro loopy
2012-02-11 16:59
varken Nordin eller Samuel var speciellt heta på frisparkar och hörnor förra säsongen (var väl de som tog de flesta) så känns inte speciellt svårt att förbättra oss lite där. Bamberg ser skaplig ut på fasta i klippet, dessutom drog ju Berger en frispark med bra kraft mot HJK, och med tanke på precisionen han redan visat på längre pass/krossbollar så bör det finnas en intressant potential där. Hårt och välplacerat är the shit vare sig det är på mål eller inlägg.

Dessutom vore det skönt att se fotboll de 4-5 minuter som det nog tar i snitt per match för Samuel att förflytta sig från vänster ytterback till högerkant/hörnflagga.

Saywee // om du inte orkar leta själv så är länken till ÖSKs verksamhetsberättelse 2011 där det tydligt framgår " ÖSK ska senast 2015 ta SM guld"
Örebro colona
2012-02-11 16:52
Saywee 15:04.
Varför går du inte in på ÖSK;s hemsida och kollar vad det är som gäller ?
Där står det klart och tydligt : SM- Guld 2015.
Enkelt att bli av med surdegar om man bara vill.
Örebro Roswall
2012-02-11 16:27
Herr Luman, 15 år hoppas på allsvensk debut!
Örebro Marta (hane)
2012-02-11 16:23
Även hörnorna kanske kan ta nästa steg?
Örebro Marta (hane)
2012-02-11 16:21
DÁrtagnan/ Vad menar du? Var väl galet fint att se både frisparkar och inspel... Med Haddad och Samuelsson huggandes på det där blir det mumma 2012
Örebro D´Artagnan
2012-02-11 16:03
Valderinho// Vad såg Du ett anfall längs kanten? Fel länk?
Örebro Valderinho
2012-02-11 15:54
Här ser man från Haugesund hur bra Bamberg är från kanten.
Länktips!
Örebro Valderinho
2012-02-11 15:52
Tycker man ska värva Saied väldigt bra med boll på små ytor och bra blick för spelet. Sen att man spelar Bamberg på sin "rätta" position där han är allra bäst, nämligen som ytterspringare.

Skulle gärna se denna offensiv:(när spelarna är skadefria)
--Rama---Haddad--Bamberg--
--------Alimi----------------------
-------------------Saied----------
-----------Grahn-----------------
Örebro Salt&Peppar
2012-02-11 15:30
Saywee//

Menar hur man arbetar överlag. Sitter inte med lupp och kollar debit och kredit för det är inte mina kunskaper heller. Det är lätt att läsa sig till vad som skrivs om Ösks ekonomi hur den stärkts år för år.

Överlag är jag mäkta imponerad hur man jobbar överlag. Inte att det inte finns brister och mycket kan bli bättre. Men den inslagna vägen tror jag hårt på.

Det där med att klargöra vad som gäller fattar jag inte vad du menar med, men jag tycker de går ut och säger så mycket de "kan" säga. Ofta så tycker jag man de ger bra, korta svar, men att folk inte är nöjda ändå. Vad är det mer man ska veta? Är ju sjukt bra att de håller ihop gruppen och arbetar med integritet. Annars kommer väl NA och ska lägga sig i, och skriva nått skit för att sälja lösnummer. Då har man en ny energikälla att "lösa". Skulle tro att dem ser det så.
Örebro Marta (hane)
2012-02-11 15:20
Saywee/ Uppfattat!
.
AIK Saywee
2012-02-11 15:09
De två hemliga klubbarna, slåss säkert bara om en välmående ekonomi, men detta utspel gör att priset på denna fina talang stiger, ÖSK är ibland lite för sega, vad har vi väntat på/väntar på? Kolla betygsligan på svartvitt och läs inläggen om Saeid.

Marta 14:59,

i NA´s papperssport, som jag skrev om tidigare denna dag ...
AIK Saywee
2012-02-11 15:04
Salt&Peppar, 13:43,

jag vill instämma lite i din positivism, men kan för lite om ÖSK´s ekonomi 2011 och 2012, men undrar vilken tidsperiod ditt berömmande om klubben handlar om och om 2012 är sportsligt undantaget?

Har du gjort en grundlig jämförelse med andra allsvenska klubbar, när det gäller välskötsel och välmående?

Sedan när du tar upp ordet "ambitioner" så vaknar fortfarande en av mina surdegar, som ingen vågar svara på, gäller klubbens sportsliga ambitioner till och med 2014 eller 2015?

Förstår att jag är tjatig, men varför kan man inte klargöra vad som gäller, för förväntande supportrar och sponsorer och publik och ....

Är det så himla svårt ?????
Örebro Marta (hane)
2012-02-11 14:59
ÖSK-Boldt/ Kul att se dig skriva igen! Var väl ett tag sedan... Glömmer aldrig dina sjukt roliga krönikor...
Örebro Marta (hane)
2012-02-11 14:59
Var kan man läsa om detta med den hemliga klubben 2?
Örebro D´Artagnan
2012-02-11 14:11
Valderinho// har man inte fått ett erbjudande efter världens längsta provspel måste man aggera. Han kan väl inte leva på luft?

Med den attityd som vissa nick har här så kommer vi aldrig får ett bra samarbete med övriga klubbar i stan. Tänker på talet om dumpning av spelare till Forward och Rynninge som man inte tycker håller måttet.

Respekt till klubbar som skapar talanger. !!!
Örebro Valderinho
2012-02-11 14:04
Det är bara ett sätt för att sätta press på Ösk. Det finns egentligen ingen "hemlig klubb" utan ett agent-trick.
Saied har redan provspelat för Malmö, utan något kontrakt.
Örebro kubajonte
2012-02-11 14:00
GIllar inte att att Saeid ska provspela med en "hemlig klubb" sedan känns som den hemliga klubben är MFF dom har en förmåga att norpa bra örebrotalanger tyvärr :/
Örebro Salt&Peppar
2012-02-11 13:43
Ösk i särklass den ekonomisk mest välskötta och välmående klubben i Allsvenskan. Det har handlat om planlagt långsiktighet. Tycker vi jobbar sjukt rätt, ambitionerna lyser många sätt. Jag är sjukt stolt och imponerad hur Ösk jobbar!! :)

Ser ut att forma sig åt det håll jag trott länge nu, tror det kommer bli en mycket häftigare framtid än vad många tror. HEJA ÖSK!!
Oddevold *Mackan*
2012-02-11 13:38
Gillar Sixtens kommentarer i NA i dag.

den Oumbärlige//

Kul, tänk om vi bara varit framgångsrika på planen hela året också. Då hade det sett riktigt bra ut. :)
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-11 13:29
Örebros glädjebesked - redovisar 7,5 miljoner i vinst
Örebro kubajonte
2012-02-11 13:19
KämpaÖSK // illa det där , får hoppas han orkar vara med till Turkiet då.....
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2012-02-11 13:18
Roswall/ Jag minns den resan mycket väl! Kommer aldrig glömma heller. Vi smög runt under läktaren för att ta bästa utgången. Nån skrek "Tysta, så de inte vet var vi går ut". Sen öppnas portarna och det står en polis med full utrustning, viftandes med batongen som om han var en gammal krigsgeneral, pekandes mot bussarna, och skriker "Spring för fan!" Borta i buskarna satt 2 poliser och tryckte ner några AIK:are. Stenarna öste över bussarna som fick fri passage förbi rödljusen av polisen. En av de roligaste resor jag gjort med tanke på resultatet och hela upplevelsen. Det var allvar men ändå humoristiskt.

Mambo Mumba var kung den matchen och det fanns en riktigt rolig hejaramsa om honom minns jag.
Örebro KämpaÖSK
2012-02-11 13:16
kubajonte

NA får tydligen inte tag på han...
Örebro kubajonte
2012-02-11 13:11
Så nån som har hört eller vet något mer om Grahn ?. Och när är Nästa match ?
Örebro kubajonte
2012-02-11 13:11
Roswall // haha det där minns jag så väl var på Råsunda med en polare, Och kommer ihåg glädjen när vi gjorde 1-2 målet sen börja man sjunga "ska ni gå hem nu" elelr ja bara 2 gånger innan man la ner då man vet hur AIK fansen uppför sig när dom är arga. Sen poliseskort till Bussen , junga , se alla förortsungar komma springandes med sina stenar garva och sjunga hela vägen hem till Örebro. fina minnen det där- Man trodde säsongen var räddad. Sen kom en viss Lagrell och förstörde allt
Örebro Roswall
2012-02-11 12:02
Skön artikel fylld av hopp för framtiden!

Saywee, ja håller med, helt idiotiskt, därför bör de inte kallas fans.
AIK Saywee
2012-02-11 11:58
Roswall,

det där med att stena bussar är väl ett himla dumt tilltag, det kan inte vara riktigt skapta fans.

Det hände väl även när ÖSK spelade i Norrköping, fast då stenade man ju sin egen buss, eller hur det var?

Meningslöst, dyrt, tråkigt och totalt onödigt !
Örebro Roswall
2012-02-11 11:52
Saywee, jag kommer aldrig glömma ödesmatchen 2004,

ÖSK och AIK i botten. Stämningen oerhört tryckt. AIK gör 1-0 och jag tänker "lika bra att de får vinna, så får vi komma hem i lugn och ro..-". En dum tanke som dock inte kan hindra glädjen som bryter ut när ÖSK kvitterar och sedan tar ledningen och vinner matchen! Fantastiskt var det. Mindre fantastiskt att vi fick vänta på Råsunda i en timma och sen smyga/rusa mot bussarna med dumskallar i hack i hälarna. Jag hamna på fel buss, och bussen blev stenad. Men hem kom vi. Med TRE POÄNG!
AIK Saywee
2012-02-11 11:36
Roswall, 11:18,

jag vet och det har du rätt i, att klubben bildades i Stockholm, var det på Norrmalm, har jag för mig, Biblioteksgatan eller i närheten?

Fast AIK är en Solnaklubb :)

Jag drar liknelsen med den norrländska kvinnan som föddes i en bill som passerade genom Södermanland och aldrig satt sin fot i detta landskap.
Medelpading vill jag minnas att hon var/är, men blev ibland kallad för sörmländska :)

Själv är jag absolut närking, och det är jag stolt över, hejar dessutom på SPORT :)
Annons: