/fotboll/osk/forum/2964.aspx/fotboll/osk/forum/2964.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2012-02-11 21:37
Minatankar/ Du snuddar vid något jag tidigare berört och som jag ff brinner för. Just att skapa en mötesplats för supportrar och ÖSK där vi som faktiskt gör laget kan möta de som styr. Och varför då inte välja denna plattform. Jag kan gå ed (tror jag) på att den den största opinionskapningen kring ÖSK skapas just här. Varör inte öppna upp en frågehörna där frågor likt Saywees hjärtefraga kan besvaras? För precis som du skriver finns inte den stora massan av supportrar i sponsorlokalerna. Utforminingen av denna innebär inte att man ska behöva svara på allt, utan det går att hitta bättre former. Men just för att motverka att rykten blir sanning mm tror jag att detta skulle kunna fungera...
Örebro Valderinho
2012-02-11 21:24
Nu tycker jag vi lägger ner pajkastningen, då vi inte kommer någonvart.
En sak kan jag hålla med om och det är värvningen av Bamberg.
AIK Saywee
2012-02-11 21:05
Minatankar, 18:05,

ett av de absolut bästa inläggen jag läst den senaste tiden !!!
AIK Saywee
2012-02-11 20:56
colona, aha, tänkte kanske på en annan som gick i pension .....
Örebro colona
2012-02-11 20:45
Saywee/

Chris Pozniak spelar fortfarande fotboll.
Han är för tllfället i just det Haugesund som Bamberg kom ifrån.
Örebro _Adde_
2012-02-11 20:43
Ni som har köpt matcherna, är det värt det? Hur har kvalitén varit? Lurar på att köpa "landskampen" imorgon men skulle vara kul att höra hur sändningarna varit först...
AIK Saywee
2012-02-11 20:00
Jag saknar också kanadensaren, men jag tor att han är gammal och gått i "pension" ....
von matterhorn
2012-02-11 19:38
Kollade på ett klipp med Bamberg på youtube och hörde kommentatorn nämna Pozniak. Fan vad jag saknar honom, han var en personlig favorit när han spelade i Sportklubben!
Örebro D´Artagnan
2012-02-11 19:16
Marta (hane)//Valderinho framhöll det fina kantspelet. men det fanns inget kantspel, thats all
P.S jag gillar värvningen av Bamberg, men inte svammel
AIK Saywee
2012-02-11 18:42
Salt&Peppar, 18:29,

En tidsperiod på den första frågan och ett ja eller nej på den andra, det kan väl inte vara alltför svårt ??? Bortförklaringar och annat känns bara jiddrande ....

Det är ju det enda jag undrar över ...

... i övrigt är det bra med mig och jag hejar på SPORT :)
Örebro Salt&Peppar
2012-02-11 18:29
Saywee//

Nu vet jag inte hur det är med dig, men jag ser ju inte det här forumet där jag för mina dagboksanteckningar, så jag har tid att förklara med 45 inlägg för nån som inte fattar vad jag menar. Mitt inlägg var inget expertutlåtande. Klart för dig?
AIK Saywee
2012-02-11 18:14
Salt &Peppar, 18:02,

jag tar mina "eventuellt tydliga eller otydliga" frågor en gång till, du kan svara ja eller nej på frågorna om du inte vill vara tydlig ...

"jag vill instämma lite i din positivism, men kan för lite om ÖSK´s ekonomi 2011 och 2012, men undrar vilken tidsperiod ditt berömmande om klubben handlar om och om 2012 är sportsligt undantaget?

Har du gjort en grundlig jämförelse med andra allsvenska klubbar, när det gäller välskötsel och välmående?"

Förkortat ...

- Vilken tidsperiod handlar det om?

- Har du gjort en jämförelse med andra allsvenska klubbar?

Detta med klubbens sportsliga ambitioner är inte ditt problem,i mitt tidigare inlägg, där borde klubben vara tydligare eller jiddertidningen skriva rätt, inte vet jag ...

Enkla frågor, hemliga svar ???
Minatankar
2012-02-11 18:05
Bland det viktigaste för ÖSK Fotboll är att ha en öppen dialog med alla s k intressenter, inte minst med medlemmar, supporters och aktieägare och inte minst med de som är yngre. Här har klubben samma problem som de flesta andra, nämligen att de aktiva medlemmarna i stor utsträckning utgörs av "pensionärer" över 40 år, oftast över 50.

De många yngre supporters som återfinns i Kubanerna och på webben är sällan aktiva medlemmar eller aktieägare i föreningen ÖSK, i ÖSK Elitfotboll AB eller i Spelarinvest AB. De går inte på tråkiga årsmöten, medlemsmöten eller kvartalsmöten. Och de äldre är inte engagerade i de yngres sätt att umgås och kommunicera, t ex på webben.

Mot den bakgrunden behöver man finna nya sätt att samla alla medlemmar, supporters och aktieägare under samma paraply, speciellt som styrelser och tjänstemän i mycket stor utsträckning utgörs av män över 40 år, ofta betydligt äldre.

Det finns massor av positiva saker man kan göra tillsammans för att stärka ÖSK på och utanför planen. Men det börjar alltid med att man möts och inte lever i skilda världar. Vad kan vi alla göra för att bidra till dessa möten på och utanför webben?

AIK Saywee
2012-02-11 18:02
KämpaÖSK, 17:50,

typisk kommentar från en "yngre", nej, jag är nykter, men lite förbannad !

Om jag skriver något oönskat, behöver det inte betyda att jag är full, eller?

Oavsett mina felstavningar, men ibland, under nattens sena timmar, kan man ganska enkelt se vilka som är salongsberusade, enkelt alltså, jag lovar, behöver inte ens läsa mellan raderna :)

OT, men hejar på SPORT !!!
Örebro Salt&Peppar
2012-02-11 18:02
Saywee//

Vadå "insatt"? Du frågade och jag gav dig svar.
Örebro KämpaÖSK
2012-02-11 17:50
saywee

är du full eller?
AIK Saywee
2012-02-11 17:27
colona, 16:52,

tackar för ett första svar, för klubben verkar inte vara medial eller alls intresserad av att förmedla riktiga budskap, eller så är det jiddertidningen som tryckt fel. F*N vad dåligt !!!

Jag förstår ungdomar som har hela ivet framför sig, men jag börjar räkna åren kvar till det jävla SM--guldet !

Då kan jag riva ambitionerna på NA/ÖSK´s fina annons före julhelgen för den gäller inte, dvs INNAN 2015, dvs 2014.

Varför kan ingen från klubben ta tag i detta och beskriva vad som gäller, fungerar kommunikatioen 2012, jag blir bara så trött, men ni kan slippa mitt eviga tjöt några timmar.

Skitkommunikation, man jag hejar ändå på SPORT :)
AIK Saywee
2012-02-11 17:19
Sallt&Peppar, 15:30,

hur "insatt" är du egentligen ???

Jag lämnar ekonimisnacket åt sidan för detta kan jag för lite om, och är definitivt inte insatt, vet eller hör inget om sådant som jag vågar spekulera om för 2011 eller 2012. Fick inga tydliga svar från dig ....

Men, surdegarna ger jag aldrig upp, jag vill ha svar för ÖSK´s skull, spelarnas, sponsorernas, fansens och supportrarrnas och medlemmarnas, jag gillar inte hemligheter, jag kommer att jobba så länge jag orkar med att försöka finna svaren på mina onödiga, fåniga och kanske meningslösa frågor.

- Vilka hundar ligger begravda under BA´s hemliga konstgräs och VAFRÖR !!!

- Vilket årtal gäller för ÖSK´s ambitioner !!!

Jag kan inte ge upp, helt enkelt, ni får ursäkta, men jag är en obekväm och tjatig skribent, men ...

... hejar på SPORT !!!
Örebro loopy
2012-02-11 16:59
varken Nordin eller Samuel var speciellt heta på frisparkar och hörnor förra säsongen (var väl de som tog de flesta) så känns inte speciellt svårt att förbättra oss lite där. Bamberg ser skaplig ut på fasta i klippet, dessutom drog ju Berger en frispark med bra kraft mot HJK, och med tanke på precisionen han redan visat på längre pass/krossbollar så bör det finnas en intressant potential där. Hårt och välplacerat är the shit vare sig det är på mål eller inlägg.

Dessutom vore det skönt att se fotboll de 4-5 minuter som det nog tar i snitt per match för Samuel att förflytta sig från vänster ytterback till högerkant/hörnflagga.

Saywee // om du inte orkar leta själv så är länken till ÖSKs verksamhetsberättelse 2011 där det tydligt framgår " ÖSK ska senast 2015 ta SM guld"
Örebro colona
2012-02-11 16:52
Saywee 15:04.
Varför går du inte in på ÖSK;s hemsida och kollar vad det är som gäller ?
Där står det klart och tydligt : SM- Guld 2015.
Enkelt att bli av med surdegar om man bara vill.
Örebro Roswall
2012-02-11 16:27
Herr Luman, 15 år hoppas på allsvensk debut!
Örebro Marta (hane)
2012-02-11 16:23
Även hörnorna kanske kan ta nästa steg?
Örebro Marta (hane)
2012-02-11 16:21
DÁrtagnan/ Vad menar du? Var väl galet fint att se både frisparkar och inspel... Med Haddad och Samuelsson huggandes på det där blir det mumma 2012
Örebro D´Artagnan
2012-02-11 16:03
Valderinho// Vad såg Du ett anfall längs kanten? Fel länk?
Örebro Valderinho
2012-02-11 15:54
Här ser man från Haugesund hur bra Bamberg är från kanten.
Länktips!
Örebro Valderinho
2012-02-11 15:52
Tycker man ska värva Saied väldigt bra med boll på små ytor och bra blick för spelet. Sen att man spelar Bamberg på sin "rätta" position där han är allra bäst, nämligen som ytterspringare.

Skulle gärna se denna offensiv:(när spelarna är skadefria)
--Rama---Haddad--Bamberg--
--------Alimi----------------------
-------------------Saied----------
-----------Grahn-----------------
Örebro Salt&Peppar
2012-02-11 15:30
Saywee//

Menar hur man arbetar överlag. Sitter inte med lupp och kollar debit och kredit för det är inte mina kunskaper heller. Det är lätt att läsa sig till vad som skrivs om Ösks ekonomi hur den stärkts år för år.

Överlag är jag mäkta imponerad hur man jobbar överlag. Inte att det inte finns brister och mycket kan bli bättre. Men den inslagna vägen tror jag hårt på.

Det där med att klargöra vad som gäller fattar jag inte vad du menar med, men jag tycker de går ut och säger så mycket de "kan" säga. Ofta så tycker jag man de ger bra, korta svar, men att folk inte är nöjda ändå. Vad är det mer man ska veta? Är ju sjukt bra att de håller ihop gruppen och arbetar med integritet. Annars kommer väl NA och ska lägga sig i, och skriva nått skit för att sälja lösnummer. Då har man en ny energikälla att "lösa". Skulle tro att dem ser det så.
Örebro Marta (hane)
2012-02-11 15:20
Saywee/ Uppfattat!
.
AIK Saywee
2012-02-11 15:09
De två hemliga klubbarna, slåss säkert bara om en välmående ekonomi, men detta utspel gör att priset på denna fina talang stiger, ÖSK är ibland lite för sega, vad har vi väntat på/väntar på? Kolla betygsligan på svartvitt och läs inläggen om Saeid.

Marta 14:59,

i NA´s papperssport, som jag skrev om tidigare denna dag ...
AIK Saywee
2012-02-11 15:04
Salt&Peppar, 13:43,

jag vill instämma lite i din positivism, men kan för lite om ÖSK´s ekonomi 2011 och 2012, men undrar vilken tidsperiod ditt berömmande om klubben handlar om och om 2012 är sportsligt undantaget?

Har du gjort en grundlig jämförelse med andra allsvenska klubbar, när det gäller välskötsel och välmående?

Sedan när du tar upp ordet "ambitioner" så vaknar fortfarande en av mina surdegar, som ingen vågar svara på, gäller klubbens sportsliga ambitioner till och med 2014 eller 2015?

Förstår att jag är tjatig, men varför kan man inte klargöra vad som gäller, för förväntande supportrar och sponsorer och publik och ....

Är det så himla svårt ?????
Annons: