/fotboll/osk/forum/2961.aspx/fotboll/osk/forum/2961.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-02-17 11:52
Här var det dött, jag har varit på COOP´s Forum,
där var det drag inför kvällens fredagsmys.
Köp- och sälj, precis som i ÖSK :)

Conjuration, 10:28,
... du har väl inte sett någon torsk klädd i blåvitt?

Bara 45 dagar kvar, snart börjar festen :)
Örebro Conjuration
2012-02-17 10:28
Herregud jag är i Göteborg och jag lovar, de har Ture Sventon cosplay här nu. Satan i gatan vad jag kollar snett på alla, något lurt här. Inte sett Nordin eller Alve dock :p
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-02-17 10:25
I år är det skottår!

Men vårt nya vaktbolag,
"Tomer&Sankan"
släpper inte in någon :)
Örebro Sogen
2012-02-17 09:33
dartan dumt resonemang. Bättre att försäljningar lyckas och säljs vidare och inbringar ännu mer pengar via klausuler. men det e bara min åsikt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2012-02-17 09:30
Loopy, håller med dig helt. Inte fel att ta tillbaka Haginge dock, han fick bara fel roll förra året. Bedoya och Nordin var otroligt viktig för ÖSK:s spel men nu måste vi hitta ett spelsystem utan dem. Berisha, Saeid, sedan stopp. Gärna innan Turkiet.
Örebro loopy
2012-02-17 09:22
D´Artagnan, Marta //

Är väl inte helt ovanligt att spelare går tillbaka till klubben de kom ifrån vid utebliven succe.
I djurgårdsfallet har ju redan Haginge gjort samma resa. Ekonomiskt bra, men det var det ju redan innan de gick tillbaka.

Sportsligt finns det tveksamheter så kan ju betyda att det inte är lika bra affär att ta tillbaka spelaren.
Örebro gatutsio
2012-02-17 09:22
Artagnan//
kamratposten har finn fem fel
där kan du leta och spekulera och försöka få alla rätt

AIK Saywee
2012-02-17 09:01
Marta, 08:49,

instämmer !
Örebro D´Artagnan
2012-02-17 09:00
Marta (hane) //Med Bedoya har vi nått halvvägs.
Örebro Marta (hane)
2012-02-17 08:49
Är inte Bedoya ett sådant exempel i sådana fall? Men samtidigt vill jag inte ha tillbaka honom då jag inte tror att han vill tillbaka. I år ska vi ha spelare som vill vara i ÖSk, och bara sådana. Inte folk som har tankar i n'ästa klubb. (Dock är väl tyvärr Valdet säkert undantaget som bekräftar regeln.)
Örebro Marta (hane)
2012-02-17 08:47
D´Artagnan/ Då gäller det alltså att sälja till klubbar som spelarna inte kommer passa in i, låta dem fastna på bänken och stagnera för att sedan köpa tillbaka dem? :)
Örebro D´Artagnan
2012-02-17 08:16
Något att lära av?
Konsten att kombinera talangutveckjling, sälj och köp av en enda spelare.
Örebro KCMarten
2012-02-17 08:13
Jag hoppas att Brädan har rätt och att vi signar Berisha. Hellre en ny Almebäck än en dyr etablerad spelare..

Jag har sagt det förut men upprepar det gärna igen. Säsongen bästa värvning är inte en spelare utan en ledare och heter Bunjaki. En duktig kommunikativ kille som har bra koll på oupptäckta talanger på Balkan.

Vem hade hört talas om Rama innan han tipsade ÖSK om honom?

Sen är han tydligen duktig som tränare också, och som anställd ledare i ÖSK´s organisation har vi förstatjing på alla tips. Kalmar som också hade kontakt med Bunjaki kan känna sig blåsta på detta så länge han sitter i vår organisation.

Så jag är rätt övertygad om att Berisha blir signad och gör succé, precis som Alimi. Med dessa spelare i laget kommer Kushi och Rama att höja sig ytterligare.

Det blir en mycket intressant säsong.

Forza Bunjaki! Forza Svartvitt!!
Örebro D´Artagnan
2012-02-17 08:01
Man får hoppas eller anta att det nya bolaget INTE anställer någon av de tre vakterna som var inblandade. Och det var väl så Folke ville ha det.

Från sr.se:
Det nya vaktbolag som ska samarbeta med ÖSK på Behrn Arena kommande år- fanns inte ens när ÖSK frågade om de ville ha uppdraget.

Efter samtal mellan ÖSK och det blivande bolaget ville ÖSK ha in en offert. Då hade man redan sagt nej till andra bolags offerter.

Det nya vaktbolaget fick då skynda sig att registrera sitt bolag för att kunna lämna in en offert, som sedan accepterades av ÖSK.

Som P4 Örebro berättat om de senaste dagarna, så valde ju ÖSK att inte förlänga det utgående avtalet med det bevakningsföretag man samarbetat med i flera år, efter att en av deras anställda hamnat i ett bråk med ÖSK:s huvudsponsors VD.
Ett bråk som polisanmälts från båda sidor.
Det vaktbolaget tvingas nu säga upp cirka tio personer, medan det nya bolaget nyanställer.

Undrar hur konkurrerande vaktbolag ser på detta? Kom igen Karlsson och gör ÖSK till en stabil affärspartner igen!!!
AIK Saywee
2012-02-17 07:59
45 dagar kvar till allsvensk premiär :)

När mittbacken är klar och skadeläget under kontroll, skall jag våga mig på ett tips, men det lutar nog åt 2-0 ?

Matchen mot IFK, känns som ett måste, hoppas att det blir stor satsning och många bussar till Sillastaden. Speciellt spännande just denna säsong och kul med blåvit torsk :)

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro D´Artagnan
2012-02-17 07:55
abdel seidou (signa ALLA!) // Vi har olika uppfattningar om detta. Jag får väl räkna mej till forumets begåvningsreserv. Jag lär inte vara ensam !!!

Det stora flertalet utan skygglappar och med erfarenhet från privata affärslivet tänker säkert annolunda. Det ser vi på hockey-fantasten som även han dissar kompisen Folkes (de två räddade räddade ÖSK från konkurs, tack för det) och ÖSK hantering.

Att man på detta sätt blandar ihop privatpersonen Folkes rättstvister (mot konungariket Sverige) med ÖSK:s affärsverksamhet KAN/KOMMER att påverka ÖSK image som stabil affärspartner. Inte sjutton byter kommunen bussbolag bara för att en chafför är brysk mot någon i kommunstyrelsen.
Undrar om det är Karlson som trampat i klaveret eller om det är en order från styrelsen?
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2012-02-17 03:39
Fast D'Artagnan, det är faktiskt du som inte fattar sammanhanget gällande brottsmisstanken, eftersom du tar upp ett sånt där argument.

Att det är olämpligt att ÖSK Elitfotboll AB och vaktbolaget har samröre under processens gång har ingenting att göra med huruvida nån av de båda är en part i målet eller i vilken roll Folke agerat. Att Folke agerat som privatperson och står till svars som sådan innebär inte att han kan ikläda sig rollen som icke privat styrelseledamot och i den rollen vara lämpad att ha samröre med huvudvittnena i en utredning mot honom själv.

Det är en basal princip som varken har någonting med det rent juridiska att göra eller innebär att ÖSK på något sätt anser sig ha en konflikt med bolaget. Konflikten hittar du ju bara på själv för att du känner för att klaga av dig lite. Det finns ingenting i vad som är sagt som talar för att någon annan än Folke som privatperson anser sig ha en konflikt. Det handlar som sagt om att agera på ett schysst och riktigt sätt utifrån rådande omständigheter, enligt en enkel och mycket viktig princip som inte påverkas av vilken roll, privat eller yrkesmässig, man väljer att ikläda sig när man stiger upp på morgonen.

Detta ska inte behöva förklaras för dig, du är egentligen begåvad nog att inse detta utan "hjälp".
Örebro ernot
2012-02-16 23:45
laul tog upp det på twitter nu! dock vinklade han det som "Den föreslagna nya Sef-ordföranden Rose-Marie Frebran i blåsväder" så det är nog inte främst riktat mot ÖSK!
Örebro D´Artagnan
2012-02-16 23:02
Brädan //Vem har 10 egenskaper och vilka är dessa?
Örebro D´Artagnan
2012-02-16 22:52
Lita på Nordback. Han tyckte Jingblad var bäst av de tränare han haft !!!
Inside information !!!
Örebro Brädan
2012-02-16 22:33
Ja det hade varit kul att veta allt. Jag skriver när jag vet något.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-16 22:05
Brädan du vet ju allt. Dock har jag inte sett prov på att du har någon insyn ännu.
AIK Saywee
2012-02-16 21:54
Dala är bäst hittills och hade två jobb :)
Örebro Brädan
2012-02-16 21:44
Kubajonte

Torlak var nog en liten tidningsanka tyvärr. Haginge kommer inte spela mittback.
Örebro kubajonte
2012-02-16 21:35
Brädan // håller med I jämnförelse med andra ösk tränare jag har varit med om som Ösk supporter ( för min del är det från Mats Jingblad och framåt) är helt klart Boström den bästa tränare av dessa jag sett tror Lundin måste varit den segaste mest defensiva av dessa. Föresten du som har ögon och öron , är det ingen etablerad mittback som ösk är och nafsar på för stunden ? verkar ju som sarajevo torlak spåret är heldött iaf.
Örebro Brädan
2012-02-16 21:23
Sixten är den bästa tränare vi har haft i denna förening. Om en person har 10 egenskaper och 9 är bra. Då pratar vi om dom 9 bra egenskaperna eller hur??
Örebro D´Artagnan
2012-02-16 21:14
Brädan// Anledningen till att Sixten ändrat sig KAN vara att vissa här på forumet ( t ex spelaren Trött'Påt) har varit kritiska till det sätter han hanterade laget.

Sedan finns det vissa på forumet som ständigt vägrat inse att han behövt ändra sig. Undrar på vilket sätt dom bidragit?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-16 21:05
Rangers kan tvingas banta spelartruppen.
Örebro D´Artagnan
2012-02-16 20:53
Brottsmisstanken mot Folke har inget med Ösk eller vaktbolaget att göra i juridisk mening. Det är ett fall mellan staten (vakterna räknas som myndighetspersoner) och privatpersonen Folke.
Varken ÖSK eller vaktbolaget är inblandade i juridisk mening. Det fanns alltså ingen anledning att ta en paus med vaktbolaget . Utan det är ÖSK som tycker dom har en konflikt med vaktbolaget.
Den enda som verkar fatta sammanhangen är hockey-fantasten.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-16 20:48
Det blir vårat år i år :).
Annons: