/fotboll/osk/forum/2960.aspx/fotboll/osk/forum/2960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2012-02-17 14:20
Hejja Sport!!! :-)
AIK Saywee
2012-02-17 14:05
Bulten, 13:54,
kom med likte fotbollsrelaterade inlägg om du kan ;)

kubajonte, 13:48,
det blir nog inte lätt, Turkiet är ett fanatiskt land jag gärna undviker :)
Örebro kubajonte
2012-02-17 14:01
Bulten u Boo// här har du de senaste Vakbolagsnyheterna , vad vaktbolagen tycker om ösk osv, bara att lyssna och njuta
Örebro Bulten i Boo
2012-02-17 13:54
Tyckte att det ältades fotboll alldeles för länge här, men nu är det på rätt köl! Ngn som sett Securitas nya matchställ?
Örebro kubajonte
2012-02-17 13:48
Saywee Bara NA som skickar sina reportrar tyvärr så ta ditt ansvar nu och dra ner till turkiet med datorn och sätt upp en livestream åt oss på matcherna tack = )
AIK Saywee
2012-02-17 13:45
Fy vad ni ältar och tjötar ....

... vad skall vi diskutera som kan tänkas vara aktuellt?

Turklägret fårstås, när drar grabbarna dit, är det på lördag? Blir det någon rapportering?

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro kubajonte
2012-02-17 13:42
Bulten i Boo yes helt rätt , Här ältas det vaktbolag i första hand sen klubbfotboll i andra hand. Bara att börja älta samma sak om och om igen du
AIK Saywee
2012-02-17 13:39
Bulten, 13:34,

se upp med vad du skriver, det är inte populärt, några vill styra diskussionenrna och debatten, vilket jag själv provade på lite igår, men det är nog inte min grej, men som skrivet se upp med vad du skriver .....

Stoppa hellre ned huvudet i sanden tills allt är tydligt informerat, om det någonsin händer, beträffande varför man bytte vaktbolag.

Surdegarna lägger jag på hög .... och funderar vidare.
Örebro Bulten i Boo
2012-02-17 13:34
Har varit offline ett tag. Är på jakt efter ett forum som har vaktbolags-tema, mitt specialintresse. Har jag kommit rätt?
AIK Saywee
2012-02-17 13:30
Dudleys, 12:52,

Det är klart att om det är, som du skriver, att Almebäck inte får spela och dessutom varit usel, så kanske ÖSK skall ta hand om honom?

Synd att han skall vara petad, snälla ÖSK, ta han om honom.

Skit i Berisha, tänk inte långsiktigt ;)
Örebro Bastard on Parade
2012-02-17 13:20
Dudleys//

Tja, Almebäck på lån fram till EM kanske inte är en orimlig tanke? Han lär ju vilja ha speltid för att ha en chans att komma med EM-truppen. Å andra sidan så börjar ju inte Allsvenskan förrän i April.
AIK Saywee
2012-02-17 13:03
Dudleys, 12:52,

bra försök att tysta obekvämligheter,
jag försökte redan igår kväll, att försöka ändra till lite positivistisk framtid, trots att det är emot mina principer att skriva vad som bör skrivas eller icke. Förlåt det var inte meningen, skall icke upprepas ...

... men abdel seidou, D´Artagnan och Knix, "tjatade" vidare, så jag trodde att det var OK, att ha åsikter. Sorry :(

Jag vill dock skriva att jag förstår att både abdel och D´Artagnan har goda kunskaper i juridik och anar mig att de är rätt skapligt "insatta".

Ssssccch!
Örebro Dudleys
2012-02-17 12:52
För att komma bort ifrån allt tjat om vaktbolaget.

Alla pratar om att Bedoya kanske kommer tillbaka på lån eller något liknande.
Vad säger ni om att Almebäck kanske är den back vi fyller på med? Han har inte fått spela på de 5 senaste matcherna och innan de förlorade de 2 raka och Almebäck var usel. De köpte en ny mittback under januari fönstret som petat honom sen han kom så Almebäck dagar i Brugge är kanske räknade?
AIK Saywee
2012-02-17 12:27
Jaadu, Knixx 12:02,

om vi vågar älta denna såpa vidare ...

- Beträffande vaktbråket har jag fortfarande ingen som helst aning, var inte där helt enkelt, men litar på det svenska rätts-samhället. Kan bara spekulera, efter vad jag hört och läst och det är ju totalt meningslöst att informera om någonstans.

- Beträffande att man nu planerar/beslutat anlita ett nytt vaktbolag, tycker jag bara är en underlig tajming eller kanske bara en slump?

Jag vill veta fakta ...

Hur länge har man samarbetat med "tidigare" vaktbolag?
När beslutade man sig för att byta?
Vad var anledningen till bytet, i så fall?
Varför vill inte "klubben" förstå att sådant här kan bli känsligt och kommunicera i tid.
Varför väljer man strutsgrejen och låter NA jiddra vidare?

Jaja, tids nog kryper väl sanningarna fram och jag har ingen aning om vad som har hänt, som vanligast, MEN ...

... hejar på SPORT :)
Örebro Knix
2012-02-17 12:02
D´Artagnan
är du säker på att det tidigare vaktbolaget jobbat för ÖSK i flera år??
Det är registrerat enligt "allabolag.se" 2009-03-19.Det visste tydligen inte Sveriges Radio eller NA.
AIK Saywee
2012-02-17 11:52
Här var det dött, jag har varit på COOP´s Forum,
där var det drag inför kvällens fredagsmys.
Köp- och sälj, precis som i ÖSK :)

Conjuration, 10:28,
... du har väl inte sett någon torsk klädd i blåvitt?

Bara 45 dagar kvar, snart börjar festen :)
Örebro Conjuration
2012-02-17 10:28
Herregud jag är i Göteborg och jag lovar, de har Ture Sventon cosplay här nu. Satan i gatan vad jag kollar snett på alla, något lurt här. Inte sett Nordin eller Alve dock :p
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-02-17 10:25
I år är det skottår!

Men vårt nya vaktbolag,
"Tomer&Sankan"
släpper inte in någon :)
Örebro Sogen
2012-02-17 09:33
dartan dumt resonemang. Bättre att försäljningar lyckas och säljs vidare och inbringar ännu mer pengar via klausuler. men det e bara min åsikt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2012-02-17 09:30
Loopy, håller med dig helt. Inte fel att ta tillbaka Haginge dock, han fick bara fel roll förra året. Bedoya och Nordin var otroligt viktig för ÖSK:s spel men nu måste vi hitta ett spelsystem utan dem. Berisha, Saeid, sedan stopp. Gärna innan Turkiet.
Örebro loopy
2012-02-17 09:22
D´Artagnan, Marta //

Är väl inte helt ovanligt att spelare går tillbaka till klubben de kom ifrån vid utebliven succe.
I djurgårdsfallet har ju redan Haginge gjort samma resa. Ekonomiskt bra, men det var det ju redan innan de gick tillbaka.

Sportsligt finns det tveksamheter så kan ju betyda att det inte är lika bra affär att ta tillbaka spelaren.
Örebro gatutsio
2012-02-17 09:22
Artagnan//
kamratposten har finn fem fel
där kan du leta och spekulera och försöka få alla rätt

AIK Saywee
2012-02-17 09:01
Marta, 08:49,

instämmer !
Örebro D´Artagnan
2012-02-17 09:00
Marta (hane) //Med Bedoya har vi nått halvvägs.
Örebro Marta (hane)
2012-02-17 08:49
Är inte Bedoya ett sådant exempel i sådana fall? Men samtidigt vill jag inte ha tillbaka honom då jag inte tror att han vill tillbaka. I år ska vi ha spelare som vill vara i ÖSk, och bara sådana. Inte folk som har tankar i n'ästa klubb. (Dock är väl tyvärr Valdet säkert undantaget som bekräftar regeln.)
Örebro Marta (hane)
2012-02-17 08:47
D´Artagnan/ Då gäller det alltså att sälja till klubbar som spelarna inte kommer passa in i, låta dem fastna på bänken och stagnera för att sedan köpa tillbaka dem? :)
Örebro D´Artagnan
2012-02-17 08:16
Något att lära av?
Konsten att kombinera talangutveckjling, sälj och köp av en enda spelare.
Örebro KCMarten
2012-02-17 08:13
Jag hoppas att Brädan har rätt och att vi signar Berisha. Hellre en ny Almebäck än en dyr etablerad spelare..

Jag har sagt det förut men upprepar det gärna igen. Säsongen bästa värvning är inte en spelare utan en ledare och heter Bunjaki. En duktig kommunikativ kille som har bra koll på oupptäckta talanger på Balkan.

Vem hade hört talas om Rama innan han tipsade ÖSK om honom?

Sen är han tydligen duktig som tränare också, och som anställd ledare i ÖSK´s organisation har vi förstatjing på alla tips. Kalmar som också hade kontakt med Bunjaki kan känna sig blåsta på detta så länge han sitter i vår organisation.

Så jag är rätt övertygad om att Berisha blir signad och gör succé, precis som Alimi. Med dessa spelare i laget kommer Kushi och Rama att höja sig ytterligare.

Det blir en mycket intressant säsong.

Forza Bunjaki! Forza Svartvitt!!
Örebro D´Artagnan
2012-02-17 08:01
Man får hoppas eller anta att det nya bolaget INTE anställer någon av de tre vakterna som var inblandade. Och det var väl så Folke ville ha det.

Från sr.se:
Det nya vaktbolag som ska samarbeta med ÖSK på Behrn Arena kommande år- fanns inte ens när ÖSK frågade om de ville ha uppdraget.

Efter samtal mellan ÖSK och det blivande bolaget ville ÖSK ha in en offert. Då hade man redan sagt nej till andra bolags offerter.

Det nya vaktbolaget fick då skynda sig att registrera sitt bolag för att kunna lämna in en offert, som sedan accepterades av ÖSK.

Som P4 Örebro berättat om de senaste dagarna, så valde ju ÖSK att inte förlänga det utgående avtalet med det bevakningsföretag man samarbetat med i flera år, efter att en av deras anställda hamnat i ett bråk med ÖSK:s huvudsponsors VD.
Ett bråk som polisanmälts från båda sidor.
Det vaktbolaget tvingas nu säga upp cirka tio personer, medan det nya bolaget nyanställer.

Undrar hur konkurrerande vaktbolag ser på detta? Kom igen Karlsson och gör ÖSK till en stabil affärspartner igen!!!
AIK Saywee
2012-02-17 07:59
45 dagar kvar till allsvensk premiär :)

När mittbacken är klar och skadeläget under kontroll, skall jag våga mig på ett tips, men det lutar nog åt 2-0 ?

Matchen mot IFK, känns som ett måste, hoppas att det blir stor satsning och många bussar till Sillastaden. Speciellt spännande just denna säsong och kul med blåvit torsk :)

Heja SPORT, GFG !!!
Annons: