/fotboll/osk/forum/2956.aspx/fotboll/osk/forum/2956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-02-13 10:09
ernot, 09:40,

instämmer med gatutsio.
Det är riktigt trevligt att man äntligen förstått att trivseln har betydele :)

Jag hoppas och tror på en riktigt bra laganda, nu när problemen är historia, och en fin svartvit säsong.

Heja SPORT, GFG !!!
Örebro gatutsio
2012-02-13 09:53
ernot//
mycket trevlig läsning

FORZA ÖSK
Örebro ernot
2012-02-13 09:40
Blir glad av att läsa denna artikeln efter allt tjat om den dåliga stämningen! Forza Svartivitt!!
AIK Saywee
2012-02-13 08:41
Grixx, 08:00,

exakt, förrra säsongen var han verkligen inte perfekt och inte ens i närheten.

Han trivs nog mycket bättre hos sin jidderkompis i den dära hemska staden, som han inte gillade alls.

Jag kan skriva att jag tröttnade nog redan på honom förra säsongen, för han var borta redan då ...

Det känns riktigt skönt att vi äntligen börjat bygga på, som Wikström citerades, "något nytt och spännande".

Jag är mycket förhoppningsfull 2012 :)
Örebro Svartvitt forever
2012-02-13 08:25
Gomorron alla svartvita! Denna måndag vaknar man och märker att man känner betydligt större tillförsikt inför säsongen 2012 än bara för nån vecka sen. Man verkar ha tagit tag i stämningen i truppen och vi ser ju leende och skojande spelare, ett tydligt tecken på att laget håller på att svetsas samman.

Stämningen är oerhört viktig, men även de många frågetecken vi haft för mittfältet och försvaret börjar så smått räta ut sig. Alimi kan bli årets fynd i Allsvenskan, Bamberg vet vi redan att han har klass, Grahn likaså. Berger lär få inrikta sig på att spela vid skador och avstängningar. Plötsligt känns inte tomrummet efter Nordin så stort, faktiskt känns det knappt alls. Vi har plötsligt flera högklassiga frisparksläggare och hörnläggare, något Nordin abonnerade på utan större framgång.

Mittbacksfrågan har varit den mest alarmerande, och tanken på att Eidur skulle fungera som Almebäcks efterträdare har fått många att slita sina hår. Möjligen kan han lösa av Wikström som han snarare liknar i spelsätt om ett par år, när han fått mer rutin och lagt på sig några kilo till.

Men efter att ha sett Berisha känns det plötsligt rätt lugnt. Måtte man signa honom, såvida man inte har nåt ännu bättre alternativ, men det är bara 7 veckor till allvaret börjar. Att klubben skulle lägga ut 7, 6, eller ens 5 miljoner för Torlak tror jag inte att man överväger. Men det är en gissning. I varje fall finns nu ett högklassigt och betydligt billigare alternativ i Berisha.

Framåt känns det också ganska bra, (när gjorde vi 4 mål senast?) även om motståndet i Finalnd kan diskuteras. Men Samuelsson visar sig vara en klassisk måltjuv. Även om han inte syns till under långa perioder, finns han där han ska vara när läget kommer. Jag tror man måste vänja sig vid att man har en riktigt bra huvudspelare i straffområdet igen, något som inte var fallet sen Haddads skadeelände började. Men håller givetvis alla tummar för att Haddad snart är spelklar igen.

Också på kanten känns det som att Ibrahim är redo att kliva in när Rama blir såld under året, vilket han lär bli. Astvald verkar på väg tillbaka till gammal god form också.

På målvaktssidan skriver Eyrabloggen att Sixten verkar se Sandqvist som förstaval, vilket möjligen förvånar. Han har blandat och gett lite i Finland, och Tomer känns säkrare. Men hursomhelst har vi två bra alternativ till skillnad från tidigare. Alvbåge erkände ju själv öppet att han hade haft för mycket annat i huvudet för att fokuseringen på ÖSK skulle vara optimal ifjol.

Sammantaget känns det som att vi kommer att kunna slå ur underläge och överraska många i år. De flesta ser bara fjolårets usla resultat samt att vi tappat de två mest högprofilerade stjärnorna, inte vad som kommit istället.
Det enda tråkiga nu är att vi bara får se laget i en enda hemmaträningsmatch, och det är över en månad dit. Om man inte lägger in nån extra förstås. Så abstinensen som tillfälligt lindrades via skakig datorbild i helgen är nu tillbaka med förnyad styrka.

Nu ser vi framåt!
Örebro Grixx
2012-02-13 08:00
Rumsren och rumsren, ingen är perfekt och då jag känner några extremlegendarer så finns även där plumpar i rumsren-protokollet. Inget är perfekt eller i närheten.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-02-13 07:21
Nordin var nog inte helt rumsren ...
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-13 01:45
Bra jobbat med att summera killens senaste tre år. "Jag och mina kompisar", jo, det är tillfredsställande nog. Hur vet du att han druckit? Smakade du på dricka han köpt eller mutade du till dig beställningen av bartendern? Dom andra 5 gångerna då, hur gjorde du då?
Örebro lires
2012-02-13 00:09
'den oumbärlige. du känner väl nordin så bra så du vet vad han gör 365 dagar om året. du får tro vad du vill. jag och mina kompisar har träffat nordin 5-6 gånger på krogen sedan sommaren 2010. varav fyra av dessa har skett under fotbollssäsongen.

jag sa att han inte var spiknykter men han var ju inte heller dyngrak. jag tycker som jag tidigare sagt att det är otroligt skönt att slippa allt tjaffs om honom.

korkade uttalanden på facebook har han också gjort när han blev petad. avslöja i princip laguppställningen och sprida dålig stämning. han verkar vara en skum person som inte kan stå för vad han säger och sedan ändå ändra sig dagen efter. en opålitlig person.
Örebro ÖSK-Boldt
2012-02-13 00:01
Tycker det är väldigt svårt generellt sätt, att ge personer öknamn som gett engagemang och pengar till cancerdrabbade.

Glöm inte heller det John Alvbåge försökte göra för Yunus.

Visst kan man såga vissa uttalanden som dom gjort, men klubbhjärta har dom i alla fall visat så länge dom varit här.

Vi önskar dom lycka till men här på Behrn kommer dom inte få några fördelar på plan längre.

Tror vi kan få ihop en sjujäkla lagapparat i år.

AIK Saywee
2012-02-12 23:43
I vår lagkapten, Magnus Wikström, tycker jag att vi har en riktigt kämpe, sportsligt, medialt och sociialt. En ödmjuk och klok kille som jag tror har ett ÖSK-hjärta :)

I dagens pappers-NA (sporten) citeras han avslutningsvis i en längre artikel på följande sätt ...

"- Viktigast är ändå att vi är en grupp där alla vill vara här och nu.
I fjol var det kanske för många som hade sina tankar på andra håll.
Nu har vi börjat bygga något nytt och spännande.
En fungerande grupp är det bästa verktyget för att vinna matcher"

.... det är mycket tänkvärt !!!
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-12 23:25
Att ha åsikter om en spelare, - att han är dålig, eller- att han är oproffsig, tycker jag är OK så länge det inte går till överdrift eller är totalt omotiverat. Men när användaren "lires" hävdar något utan några som helst belägg, som att Nordin har varit full på krogen två nätter innan match (flera gånger dessutom), så blir man lite sned.

Nordin var kanske inte alltid den mest professionella i början av sin karriär, men senaste åren har han ju städat upp sig väldigt väl. Hållit kosten, (dragit ner på fettprocenten), kört mycket förebyggande träning och så vidare.

Förstår att många är besvikna och känner sig förrådda (?) av spelare som lämnat och varit tajt förknippade med klubben. Jag tycker förstås också att det är tråkigt att både John och Nordin inte spelar i ÖSK 2012. Men bara för att de längre inte tillhör ÖSK så ger det inte folk rätt att sprida osanningar. Det är rent av komiskt hur många som vänt från "oj, nej han får inte lämna" till "äh, fan vad skönt att han försvann". Med det inte sagt att vi är sämre utan dem, vi kan mycket väl vara bättre - det hoppas och tror jag. Ibland kan det vara bra för ett lag att en nyckelspelare eller två lämnar, ibland inte. Det återstår att se.

Hoppas bara man slipper läsa massa lögner och förtal. För hur besvikna vi än må vara kommer många av spelarna som lämnat och kommer lämna att fortfarande vara kvar i ens supporterhjärta. Så är det iaf för mig.
Örebro KämpaÖSK
2012-02-12 22:47
Undra hur det är med Grahn, kommer han med på lägret tro?
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-12 22:46
Sogen // Var han klappfull på frimis? Inte vet jag.

Jag påstår inte att Nordin aldrig varit berusad under sin tid i ÖSK. Bara att jag hört att han är relativt skötsam med alkoholen. Sedan kan man vara ute utan att alltid vara dreggfull. Vissa kan iaf.
2012-02-12 22:45
hemvändarn // Har inte studerat din länk och är inte så haj på ekonomiska spörsmål. Men en fråga: Ligger försäljningen av Bedoya & Almebäck inräknad i resultatet? Om så är fallet hade ÖSK kanske gjort +-0 utan de? För de såldes väl för typ 3-4 mille vardera?

Sedan har ju detta år börjat bra med en försäljning på 7.5 (alternativt 6 beroende på vilken källa man skall tro på). Å andra sidan har tre rätt så etablerade nyförvärv kosta en del.

Levererar ÖSK i år (Säg att man ligger topp 5-6 hela tiden) så kan nog publiken öka igen. Sen får vi se vad EM uppehållet samt OS kan ställa till med.
Örebro Sogen
2012-02-12 22:43
Frimis insidenten inräknad?
Postat via SvenskaFans-appen
2012-02-12 22:36
lires // Halva laget var väl ute och söp rätt ofta hela sommaren? Så där var väl inte Nordin värre än någon annan. Nordin har väl ändå tillhört den skaran som varit något försiktigare med alkoholen och mycket sällan klappfull (Har folk berättat för mig som känner honom)
Minatankar
2012-02-12 22:31
hemvändaren; Det är först när vi i slutet av månaden får ta del av ÖSK Elitfotboll ABs årsredovisning som vi kan ta ställning till resultatet. I de miljoner som redovisas i dagsläget finns intäkter för övergångarna vad gäller Almebäck och Bedoya med. Vad resultatet av all övrig verksamhet då blir torde ingen veta som inte sitter inne med de exakta övergångssummorna.

Hur som helst har klubben gjort många positiva framsteg under senare år när det gäller intäkter och ekonomi.
Örebro kubajonte
2012-02-12 22:21
Att ta tillbaka Alvåge en tredjegång skulle ju kännas helt fel. Även om han gjorde mycket för att sätta ÖSK på mediekartan så får man se det som andra vändan får vara nog. Nordin Bedoya får gärna komma tillbaka om dom har hjärtat och fokus på rätt plats.
Örebro hemvändarn
2012-02-12 22:16
"Den utmärkta ÖSK bloggen eyravallen.se rapporterar om att klubbens resultat förväntas landa på 7.3 miljoner kronor. Det är en mycket bra landning efter att Örebro SK:s konjunkturella cykel toppade 2010. Även om den sportsliga prestationen kanske blev något sämre än förväntat så har klubben skapat sig en bra plattform för ett nytt lagbygge och man är betydlig bättre rustad än när man i sin allsvenska comeback 2007. Frågan är om man kan vara lika framgångsrik igen och om man lyckas fortsätta utveckla sin marknadssida och ta det till en ny dimension. Det senare är en förutsättning för att visionen om SM Guld 2015 ska vara realistiskt."
Örebro D´Artagnan
2012-02-12 22:13
lires//Nurme hade diskbråk så han inte kunde vrida på huvudet. Match hade läkaren stoppat.
Örebro D´Artagnan
2012-02-12 22:12
Eyravallen har analyserar laget efter 4 matcher, medans Ni övriga här skådar sin navel.
Örebro lires
2012-02-12 22:10
d´artagnan. 1.okej då ska sköldmark ha beröm för det. 2. en nackskadad nurme hade nog ändå varit bättre än en ofokuserad alvbåge som han var under 90 % av säsongen.

angående "den runda" (nordin gerzic) så vill jag verkligen inte att han kommer tillbaka. har träffat honom på krogen på lördagar när ösk spelat match på måndagar. och han var ju inte spiknykter. oseriös och oproffsig inställning kallar jag det för. sånt får spelarna göra efter avslutad säsong kan jag tycka eller har jag fel?
Örebro Grixx
2012-02-12 22:07
Saywee// Du delar inte helt min åsikta att de i stort sett..... ok det kan jag ta;-)
Själv tycker jag att det är kul om spelare gärna kommer tillbaka efter en proffstid någonstans.
Alvbåge, Nordin, Bedoya eller Almebäck tex. För övrigt så är det givetvis så att om spelare platsar både spelmässigt och ekonomiskt i klubben som gäller om de kommer tillbaka.
Örebro D´Artagnan
2012-02-12 21:56
lires// Några fakta:
1) Sköldmark sålde Nordin
2) Nurme var nackskadad under stor del av hösten.
AIK Saywee
2012-02-12 21:53
Grixx, 21:36,

jag delar inte helt din uppfattning om "jidderbrödernas" värdefullhet för ÖSK.

Hoppas att inte ÖSK går på grejen att de vill hit på gamla år, när de fått träsmak, nej ÖSK bygger för framtiden, skall inte gå tillbaka ...

Var den senaste fredagen hans bästa i sitt liv hittills, funderar jag på hur han har prioriterat sin familj överhuvudtaget tidigare, i nuläget och i framtiden?

Sicket jädra trams, hehe ....
2012-02-12 21:45
Angående Sandqvist så hördes det från fans som tidigare (Malmö) haft honom i sin klubb att han var väldigt bra i sina toppar men gjorde blunders med jämna mellanrum. Nu har han väl släppt ett lättvindigt mål i var match. Tillfällighet?

Angående Chencinski så fick han bara stå en match och mot det sämre motståndet. Samma sak i matchen mot Karlstad när han i princip hoppade in i halvlek. Tillfällighet eller finns det svaga signaler att Sandqvist = #1 för Sixten?

2012-02-12 21:40
Grixx // Ursäkta min nyfikenhet. Har inte läst något från dessa herrar sedan de lämnade Örebro. Men på vilket sätt har Nordin öppnat en dörr tillbaka till ÖSK?
Örebro Grixx
2012-02-12 21:36
Överbetalda enligt rykten. Informationen från göteborgshåll om Nordins lön kan väl vara lika fel som resten av texten var. Instämmer också att det låter jäkligt illa att kalla fd ÖSK-are en massa skit.

Nordin har öppnat en tydlig dörr för att komma tillbaka om ett par år. Alven kanske gör detsamma när familjen trivs här. Hur han är eller hur bra han platsar om 4-5 år vet ingen.

Bästa fredagen någonsin sa han i fredags när han kom hem till familjen i Örebro. Sedan får man tycka vad man vill om hans blogg. Den text han skrev nyligen i Göteborg tyckte jag var av en helt annan kaliber och klart mer mogen än det som kom fram i NA-bloggen. Till största delen så har både Nordin och Alvbåge varit extremt värdefulla för ÖSK.
Örebro lires
2012-02-12 21:24
...och ska jag vara helt ärlig så har sportchef sjögren gjort ett mycket bra jobb i försäljningen av gerzic. han kommer få svårt att platsa i år med tanke på att de har farnerud och haglund som givetvis måste gå före, kanske om de spelar med ett femmannamittfält så får "den runda" spela.

det jag inte förstår med ledningen hur en spelare bara kan få åka iväg mitt under pågående säsong och presenteras för sin nya klubb innan säsongen är färdigspelad. det om något är det pajasvarning på och där måste ösk bli bättre och jobba mer professionellt. synd att inte klubben visade detta med att bänka pajasapan och lirade med nurme.

men nu har vi både bättre mittfältare och målvakter än förra året så man ska väl inte klaga för mycket.
Annons: