/fotboll/osk/forum/2950.aspx/fotboll/osk/forum/2950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-02-18 12:01
Krille, 11:54,

delar inte din uppfattning, jag är optimist och tror faktiskt att det skulle kunna gå att hitta en låt som väldigt många gillar.

Men elden inuti, kan nog få mig att somna innan matchstart, sången och melodin är inte den bästa tänkbara. Dock är väl texten, ganska OK.

Lyssna på låten, utan att titta på de fina historiska bliderna på youtube, så kanske du kan ana vad jag tycker.

Smaksak ....
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-18 11:54
Saywee//

Det jag menar är att det är omöjligt att hitta en inmarschlåt som alla kommer att gilla. Det finns lika många åsikter som det finns åskådare på läktaren.
AIK Saywee
2012-02-18 11:50
Krille, 11:41,

bra frågor faktiskt och beträffande smaksak, så håller jag med dig.

Det gäller nog i så fall att hitta en sång och en melodi som så många som möjlgt gillar, något tidlöst, som "tilltalar" de allra flesta, oavsett ålder, något medryckande kanske, något tändande .... ?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-18 11:41
Varför ha en inmarschen överhuvudtaget? Måste man ha det?

Vilken låt det än blir till inmarschen, så kommer det alltid vara folk som inte kommer gilla den.

Det är en smaksak helt enkelt.
Örebro KCMarten
2012-02-18 11:38
Jag tror också att man vill byta ut Abdulahi mot Saied, Så därför ÖSK håller Saied varm tills Abdulahidet fått kontrakt med VPS Vasa.

Så ÖSK parkerar honom hos Mariehamn så att han får träning och utan risk att han hamnar hos någon annan klubb innan kontraktet är klart.

Ganska smart agerat av ÖSK eftersom Abdulahi förmodligen aldrig klommer slå igenom i ÖSK.

Forza ÖSK!
AIK Saywee
2012-02-18 10:51
#7, Saeid tränar väl med en annan hemlig klubb, som visade sig vara Mariehamn. Vår hemliga vänortsklubb ....
Örebro #7
2012-02-18 10:33
Tja boys! Har varit borta på semester ett tag, tänkte bara fråga hur det går med Said.. Stod inget om det i dagens NA.. Däremot stod det att truppen var spikad, i stort sett. Orkar inte scrolla igenom en veckas inlägg, så är tacksam för svar :)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2012-02-18 10:18
lires, 09:39,

där kan jag delvis instämma, jag vill har mera drag och förhoppningar och festlig stämning inledningsvis, man skall inte sänka tempot innan matchen startat .....

Mera jamaikanska takter bland kubaner, publik, gamla som unga, låt oss gunga :)

Hur många ÖSK-låtar har inte skrivits genom tiderna, men ingen blir långvarig?
Örebro lires
2012-02-18 09:39
jag har dessutom lyssnat på ösks nya inmarschlåt igen och kan bara säga att den är riktigt bedrövlig. trist att höra och ingen vidare text. finns det inte någon som kan skriva en bra jävla text till en bra jävla melodi?
Örebro lires
2012-02-18 09:32
saywee. får testa.

är det bara jag som tycker att det är intressant att lillebror norrköping använder sig sedan förra säsongen av ösk:s färger på deras träningskläder och tränarjackor. hoppas bara ingen förväxlar oss med dom. vill definitivt inte förknippas med dom. fy bövelen.

konstigt att man inte tog blått och vitt. roligt pratar dom också. får ju samiska och teckenspråk och alla andra möjliga språk att bli begripliga om man jämför med östgötska.
AIK Saywee
2012-02-18 09:24
lires, 09:19,

spela detta på matchen och du kan bli mångmiljardär,
ingenting är omöjligt :)
Örebro lires
2012-02-18 09:19
var tvungen att gå in och tippa premiärmatchen. :)
tycker 20-0 känns rimligt
AIK Saywee
2012-02-18 08:50
Inspektör Smack, 00:20,

även du, inspektören, är släkt med Kalmar´s målvakt.

Om än på långt håll, genom anfader Adam och anmoder Eva.

Hälsning från din släkting Saywee i Örebro :)
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-18 07:24
Om jag får spelkulera så kan utlåningen av Abdulahi innebära att man signar Saeid, Att man ser en större potential i honom än i Abdulahi
Kampari
2012-02-18 04:14
Pennybridge. Ivan? Anställd? Allt Ivan gör på BA gör han gratis.
Örebro Fang
2012-02-18 01:15
Sex spelare plus en Wirtanen som säkert inte skulle göra bort sig där några enstaka matcher vid behov tycker jag räcker. Sen vet man förvisso inte om Holmberg och Saied(om han värvas) håller på denna nivån ännu men det är en chansning men får ta.

I år känns det till skillnad från förra året att samtliga spelare i truppen skulle kunna tänkas få spela. Förra året hade men en rekordstor trupp men det kändes som knappt hälften var tänkbara för spel. Detta känns mer sunt på alla sätt och vis.

Sen kan det väl i och för sig bli lite tunt om man drabbas av för mycket skador men då får man väl övertala Kihlberg eller Nordback till en kortare comeback. ;)
Örebro Hahne
2012-02-18 00:38
Men vad har vi för bredd på mittfältet?
Alimi, Grahn, Berger, Bamberg, Holmberg, Saied? , Wirtanen, Abdulahi?

Har inte sett mkt av holmberg hoppas han klarar att ta steget vore trevligt med en egenfostrad spelare som tar klivet o som håller måttet.

Saied är inte klar vad jag vet

Abdulahi om han nu får vara kvar?
Vet inte vilken klass han håller inte sett han spela på rätt position lr en längre tid nånstans.

Wirtanen har väll spelat där ett par gånger men känns mest som en backup som kommer in för att löpa o jaga boll i slutet?

Men klarar ingen av dessa att fylla tomrummet så känns bredden lite tunn ifall de blir skador speciellt vid om ngn blir borta länge?
Hoppas mest på Holmberg som är ung får chansen bara ... självklart vid läge
Örebro Palermo
2012-02-18 00:23
Ang Abdulahi, så ser inte jag det som någon större förlust...

Spelare som krökar framåt småtimmarna veckodagar som helgdagar inger inte känslan av den seriösitet som man kanske förväntar sig av allsvenska spelare...

Kanske kan bli bra för Kush också, då han förlorar sin suparpolare...
Hammarby Inspektör Smack
2012-02-18 00:21
Hammarby Inspektör Smack
2012-02-18 00:20
Är Berisha släkt med Kalmars keeper?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-17 23:46
Klipp 2:
Själva matchen. Bra match av ÖSK som sluta i en odiskutabel vinst :).
Örebro ÖSK KRILLE (GFG)
2012-02-17 23:42
Premiären närmar sig mot Åtvid och jag tänkte bjuda på klipp från premiären 2010 mot just Åtvid.

Klipp 1:
Marschen från stortorget till Behrn Arena. Det var mycket folk och bra stämning :).
AIK Saywee
2012-02-17 22:10
kubajonte, 21:57,

vi tänker lika, även jag har en viss oro, när vi möter (b)ryska lag ....
Örebro Lekiller
2012-02-17 22:01
Rallyfinnen/ Öööö jaha, stor skillnad?
Örebro kubajonte
2012-02-17 21:57
Det enda synd med att ösk väljer att möta dessa ryska lag under träningslägret är risken för skador , tror tamejfan dessa ryska första divisionslag spelar mer fysiskt än vad dom gör i the championship. Får hoppas ingen åker på nå längre skador under turkiet lägret
Örebro KCMarten
2012-02-17 21:46
Enligt NA ska Abdulahi provspela i Finland.

Hans karriär i ÖSK är nog över. Med det mittfältet vi har nu lär han aldrig få spela.
Örebro KCMarten
2012-02-17 21:44
ÖSK officiella har inte skrivit att Berisha är klar, så i princip har väl Brädan rätt.
Han är inofficiellt klar men presenteras inte förräns efter Turkiet.

Ingen är klar förräns officiella har presenterat spelaren.
Örebro Svartvitt forever
2012-02-17 21:38
Äntligen klart med Berisha! Han såg grymt stark ut i Finland, och kan bli en ny Almebäck. Cred till Bunjaki/Sjögren som har stenkoll på talanger från Balkan.

Nu stänger vi butiken och spelar ihop laget som ska överraska alla i Allsvenskan 2012.
Örebro Rallyfinnen
2012-02-17 21:18
Brädan skrev att Berisha skulle bli klar efter Turkietlägret. Nu blev det innan eller under istället.

Lika bra att tillägga: ;-)
Örebro Lekiller
2012-02-17 21:01
Rallyfinnen/

Eller så hade Brädan rätt!

Om det är Berisha fallet du pratar om.

Alla detaljer skall lösas under resan.
Annons: