/fotboll/osk/forum/2947.aspx/fotboll/osk/forum/2947.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2012-02-21 22:59
Kubajonte// Om du menar "krav på" så håller jag med dig. Dessutom tror jag alltid att vi skall vinna serien. Varför skall man hoppas på 5 - 8 plats innan serien ens dragit igång? Något lag måste ju vinna och varför inte vo?
Örebro jocke.
2012-02-21 22:20
Palermo//

Har varit uppe på tapeten tidigare tror jag, han har varit petad. Dom har dessutom värvat in en ny mittback under uppehållet, så han är ganska kall för tillfället.
Örebro Palermo
2012-02-21 22:13
Någon som vet hur det går för Almebäck?
Är han skadad eller har han varit petad sen Lokeren-förlusten?
Örebro kubajonte
2012-02-21 21:58
Det enda jag verkligen har kvar på denna säsong är att ÖSK ska vara bäst i allsvenskan på hemmaplan
Örebro Grixx
2012-02-21 21:35
Oerhört spännande är det under alla omständigheter och förhoppningar börjar skönjas även från de mest pessimistiska. Det är inte så många rader om nedflyttning längre. Vi får se hur träningsmatcherna artar sig.

Vill vi att det ska gå bra och få lite hybris ;-) eller dåligt och få slå ur underläge och överraska?
Örebro Jan-Stefan Eriksdotter
2012-02-21 21:04
Sixtens spelsystem 4-3-3 är en härligt och offensivt spelsystem som vi ska vara glada för att ÖSK spelar. Svagheten kommer när Sixten inte har material för speliden men ändå fortsätter mala på med det whatever it takes.

Spelaren som kom in i forumet i senhöstas sa att alla i hela truppen ansåg att man inte hade spelare för 4-3-3. Alla utom Sixten.

I år har man (Äntligen) täckt upp #9 med Petson. Både när Kim Olsen försvann 2010 och Haddad skadades 2011 fanns ju ingen alls med deras profil att kasta in. För att inte tala om 2008 när spelsystemet infördes. Då fanns ju ingen alls för den positionen och man körde Nordin där ett tag.
2012-02-21 21:00
Saywee // Nja, man borde kanske presterat bättre på våren och fram till sommaren tycker jag medan laget ändå var rätt intakt.

Vänder mig generellt emot att man säger att "storlagen underpresterat" bara för att de inte blev topplag. Men man har ju inte underpresterat om man inte har en bättre trupp än vad som motsvarade slutplaceringen. En del säger att ÖSK överpresterade 2010. Men det måste ju vara väldigt svårt att "överprestera" i match efter match en hel säsong, dvs spela över sin förmåga. Men jag tyckte faktiskt man hade en trupp för topp 3 den säsongen satt i relation till konkurrensen. Hade ÖSK haft en hel och vältränad Haddad 2010 tror jag allvarligt man kunna ta guldet.

Däremot kan man tala om över/underprestation sett ur ett ekonomiskt (kontraktmässigt) perspektiv. Något som Svarta Handen skriver en del om (rekommenderas att läsas). Dvs att ett lag får ut mycket mer spelkraft än vad som motsvarar spelakontrakten (den totala lönekostnaden). Man har alltså löner som är lägre än marknaden i förhållande till spelarnas kvalitet. ÖSK hade här en "överprestation" 2009 (om jag minns rätt vad hans staplar visade) och hade sin egentliga peak då.

Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-21 20:49
D´Artagnan // Likt dig är jag också försiktig. Tror själv på en sjätteplats. Men allt under 8:a (dvs. undre halvan) är dåligt. Allt över 6:a är rejäl bonus.

Vi får se hur laget presterar i sista träningsmatchen, men någon medaljrace tror jag inte på.
Örebro D´Artagnan
2012-02-21 20:19
"ÖSK-Karl (2 år till åt skogen) // Karlsson har iklätt sig säljrollen när han säger så. Så man får ta det med en nypa salt.
Är glatt överraskad om vi kommer på överhalvan i år.
Europa, då dör jag av lyckorus och får inte uppleva SM-Guld
Örebro Rallyfinnen
2012-02-21 19:22

Örebro Grixx
2012-02-21 18:47
Undrar om man ska tro på allt som Kalle har sagt? ...vem ska man tro på, tro på....;-)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Conjuration
2012-02-21 18:44
BRRR! Hemkommen från Göteborg, skönt!

Fanns bara en torsk i gbg idag och det var jag, herregud jag kommer aldrig kunna återvända dit. Jag gick in i MQ och såg en riktigt het babe som jobbade. Jag tänkte pröva ett par jeans och fråga ifall hon kunde hjälp till men hjärnan flippade så när jag står en meter bakom henne så säger jag högt "oh la la", skjut mig någon. Jag skäms sällan men den efterföljande ögonkontakten 0,2s senare dödade en del av mig inombords.

Såg att jag blivit omnämnd här nedanför tidigare idag. Tog bara några timmar att snickra ihop något godtyckligt forum, har inte gjort så mkt alls sen dess men känner mig verkligen uppskattad :)

Kul att Berisha blev klar för klubben. Årets allsvenska känns hetare än i fjol, ser fram mot denna säsong :)
Örebro "ÖSK-Karl (2 år till åt skogen)
2012-02-21 18:37
Frågan är väl vad gäller förväntningar om vi skall tro på VD Jan Karlsson att ÖSK skall vara ett stabilt topplag med spel i Europa från 2012? Det har han rabblat för stora och små sponsorer i tre år. Väljer vi att tro på högsta hönset måste vi komma sämst trea i AS eller vinna svenska cupen. För inte luras han väl vad gäller målsättning och när AS-guldet skall tas?

Vem ska man tro på, tro på..........

Örebro TommyS
2012-02-21 17:47
IFK G tycker jag underpresterade grovt 2010, trodde att de de skulle utmana om guldet. Däremot gick AIK bara något sämre än jag trott. Men så tippade jag ju ÖSK som vinnare 2011 så jag håller låg profil. I år ska vi kanske inte ställa förhoppningarna alltför högt, det är ett väldigt nytt lag förutom tre fjärdedelar av backlinjen.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-02-21 17:42
kubajonte // 1-0 laget AIK hade ingen 1-0 spelare kvar 2010 så nej dom hade aldrig ens på pappret något i top5 att göra det året
AIK Saywee
2012-02-21 17:41
Jan_Stefan Eriksdotter, 17:19,

inkluderar detta även ÖSK´s prestation i förhållande till lag, säsongen 2011?
Örebro kubajonte
2012-02-21 17:38
Jan-Stefan// AIK underpresterade enormt med tanke på trippeln de hade tagit året innan även om en del viktiga spelare som ( mutumba och djordic) hade sålts och Elfsborg som utan tvekan på pappret hade starkast trupp det året underpresterade något enormt. SÅ ja lite tur hade vi där men å andra sidan presterade ösk där dom andra inte kunde även om det nu inte räckte hela vägen den säsongen då Malmö och HIF spelade i en egen divison den säsongen så överlägsna som dom var,

Förutom när vi krossa HIF på vallen ofc ;)
2012-02-21 17:19
jocke// Vilket lag underpresterade 2010 i förhållande till den trupp de hade?

Jag kan bara se ett lag som inte fått ut vad det borde i förhållande till sin trupp senaste säsongerna och det är Elfsborg. Övriga har väl ungefärligen presterat vad de haft lag till
Örebro jocke.
2012-02-21 17:04
Även om vi gör en kanonsäsong och spelar på topp så är det inte säkert att vi når lika högt som under 2010. Det känns som att det fanns en del lag som underpresterade då samt att det finns betydligt fler lag som har starka trupper i år tycker jag - men man kan alltid hoppas! Tror det är bra att vi återigen är underdogs hur som helst
AIK Saywee
2012-02-21 17:03
oroT, 16:22,

ja, sämst :)
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2012-02-21 16:22
ÖSK slutar 2:a iår.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-21 15:29
Berger har inte fått mycket speltid tidigare och har i dagsläget andra framför sig, bl.a. Astrit. Men kan ändå inte undvika att jag hoppas han får spela och gör det bra.
AIK Saywee
2012-02-21 15:15
´den Oumbärlige, 15:08,

känns möjligtvis lite lugnande, men räcker det med korta muskelgrupper när man möter ryskt motstånd, sovjetiska asfaltsmaskiner som manglar över allt i sin väg?

Jag är helt enkelt orolig, varför kunde vi inte få möta lite lirande gäng från andra delar av Europa?

Jaja, det är som det är, jag håller tummarna.
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-21 15:08
Saywee// Berger har ganska korta muskelgrupper och bör klara sig fint. Om det nu funka så, vad vet jag, men går han och blir skadad så är mittfältet i kris igen. Vi behöver att alla på mitten är krya och friska.
AIK Saywee
2012-02-21 14:53
`den Oumbärlige, 14:40,

vilken tur, jag blev orolig för att Berger hade blivit köpt av en oljeryss ;)

Bevara honom från skador , dock !
Örebro Valderinho
2012-02-21 14:53
Denis Abdulahi framtid avgörs denna vecka. Ösk och VPS förhandlar om ett låneavtal kanske också en permanent övergång.

Kanske övergången med Abdulahi har att göra med att man avvaktar med ett beslut om Saeid!?

Edit: fel i länken. Här kommer den riktiga;
http://www.vepsu.fi/tmp_vps_actual_0.asp?sua=1&lang=1&s=1544
Örebro Lekiller
2012-02-21 14:50
Ryssland spelar U21 mot om jag inte missuppfatta helt.
AIK Saywee
2012-02-21 14:48
kubajonte, 14:42,

Dessa sovjeter, jädra röra, jag förstår en del, men hoppas på att vi slipper Berger skadad oavsett .. spelar Berger mot Ukraina eller Ryssland?

Ähhh, skit samma ....
Örebro kubajonte
2012-02-21 14:42
Saywee // Alltså U21 laget ska möta Ryssland i en träningsmatch inför deras em kval match mot ukraina den 31 maj, och i den träningsmatchen är vår Berger med. Så bara hoppas på det bästa och inga skador som du säger. = )
Örebro 'den Oumbärlige
2012-02-21 14:40
hahaha, jo Ryssland ska det vara.
Annons: